Дейности:
|
Дейност 1: „Организация и управление на проекта” Описание на дейността: Професионалното управление на проекта ще бъде осъществено чрез подходящо подбран екип от специалисти, работещ по утвърдените от ръководството на болницата методология и критерии за всяка длъжност.
През първия месец след подписване на Договор за безвъзмездна финансова помощ ще бъде сформиран екип за организация и управление на проекта. Екипът за организация и управление на проекта ще се състои от Ръководител на проекта, Координатор на проекта, Счетоводител и Технически сътрудник. Изпълнителният директор на Първа САГБАЛ „Света София“ ЕАД ще подпише граждански договори с избраните специалисти и заедно с Ръководителя на проекта ще детайлизират ежедневните им задължения по избраната методология и представените критерии за всяка длъжност.
Непосредствено преди стартирането на проектните дейности екипът за организация и управление на проекта ще проведе встъпителна среща за стартирането на проекта. Предмет на встъпителната среща е запознаване с приложимите процедури за изпълнение на проекта, разпределение във времето на конкретните задачи между членовете на екипа.
На следващите си срещи екипът за организация и управление на проекта ще обсъди и приеме следните документи, необходими за ефективното управление на проекта:
• Длъжностни характеристики за всеки член на екипа;
• План за управление на проекта;
• Процедури за вътрешен мониторинг и контрол;
• Критерии за оценка на напредъка и качественото изпълнение на проекта;
• План за управление на риска.
Ръководството на Първа САГБАЛ „Света София“ ЕАД ще осигури техническото обезпечаване на работата на екипа за организация и управление на проекта. Цялостната дейност на екипа за организация и управление на проекта, свързана с провеждането на работните срещи на екипа, срещи с външни изпълнители и заинтересовани страни и за съхранение на проектната документация, както и достъп до релевантна проектна информация и документи: доклади, решения, скици и др. ще се осъществява в работните помещения на Първа САГБАЛ „Света София“ ЕАД. По тази причина в бюджета на проекта не са предвидени разходи за наем на помещение.
Екипът за организация и управление на проекта ще представя на Договарящия орган необходимата информация и отчети, свързани с изпълнението на проектните дейности. За целта постоянно ще се провежда финансов мониторинг като неразделна част от общия мониторинг на проекта. Екипът за организация и управление на проекта ще организира воденето на точна и редовна документация и аналитични счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки текущата счетоводна система на дружеството, но организирана по начин, гарантиращ отделна счетоводна аналитичност само за дейностите и целите по проекта. Тази система ще се прилага в съответствие с националното законодателство. Счетоводните отчети и разходите, свързани с проекта, ще подлежат на ясно идентифициране и проверка от страна на представители на Договарящия орган, Управляващия орган, Сертифициращия орган, националните одитиращи органи, Европейската комисия, Европейската служба за борба с измамите, Европейската сметна палата и външни одитори.
Екипът за организация и управление на проекта ще изготвя и представя на Договарящия орган следната информация относно изпълнението на договора:
• месечни справки за състоянието на сключения договор и за изпълнението на дейностите по договора;
• полугодишни и годишен доклади за напредъка на проекта;
• междинни и заключителен доклади.
Месечните справки ще се представят в последния работен ден на всеки месец в регионалната структура на ДО по мястото на изпълнението на проекта.
Полугодишният доклад се състои от техническа част и финансова част и представлява обобщен преглед на постигнатия напредък по проекта за описвания период.
Годишният доклад се състои от техническа част и финансова част и представлява обобщен преглед на постигнатия напредък по проекта за описвания период.
Междинните доклади ще се представят при всяко искане за междинно плащане и ще включва всички разходи, направени по проекта за описания период. Междинните доклади се състоят от техническа част и финансова част и ще се изпращат в регионалния офис на ДО, на територията на който е подадено настоящото проектно предложение при кандидатстването.
След приключване на изпълнението на дейностите по проекта ще бъде изготвен заключителен доклад. В изготвянето му ще участват всички членове на екипа за организация и управление на проекта. Заключителният доклад се състои от техническа част и финансова част и се отнася до изпълнението на договора като цяло. Заключителният доклад ще бъде представен на съответния представител на Договарящия орган не по-късно от два месеца след изтичане на срока на изпълнение на дейностите по проекта.
Основните видове документи, които ще бъдат прилагани към финансовите отчети, ще отговарят на изискванията на Ръководството за бенефициента за изпълнение на проекти по схема BG051PO001-2.3.03: „Безопасен труд“.
Обосновка на дейността: Описаните организационни и свързани с управлението и администрирането дейности са от изключително важно значение за успешната реализация на проекта и постигането на заложените цели. Подробният план за изпълнение, адекватното разпределение на задачите и отговорностите между членовете на екипа, както и въведените процедури за управление и мониторинг са основна предпоставка за качественото изпълнение на основните дейности и за постигане на очакваните резултати. В случай че Първа САГБАЛ „Света София“ ЕАД не предвиди и изпълни дейността по организация и управление на проекта, ще възникнат сериозни затруднения при осъществяване на координацията между отделните изпълнители, контрола за спазване на плана за изпълнение на проекта, постигането на прозрачност при избора на изпълнители, ефективното управление на безвъзмездно предоставената финансова помощ и други негативни резултати в хода на реализирането на проектните дейности.
Дейност 2: „Провеждане на процедури за избор на изпълнители на дейностите по проекта" Описание на дейността: Процедурите за избор на изпълнители на дейностите по проекта ще бъдат проведени в пълно съответствие с разпоредбите на Закона за обществените поръчки (ЗОП) и Правилника за прилагането му.
При възлагане на изпълнението на дейности на изпълнители, Първа САГБАЛ „Света София“ ЕАД ще спазва разпоредбите на Общи насоки за избягване на конфликта на интереси по смисъла на чл. 52 от Регламент (ЕО) 1605/2002 и за спазване принципа на безпристрастност и независимост при управление на оперативните програми, съфинансирани от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС.
Дейността „Провеждане на процедури за избор на изпълнители на дейностите по проекта" ще бъде изпълнена със собствени сили на Първа САГБАЛ „Света София“ ЕАД, при което екипът за организация и управление на проекта ще има задача да осигури подготовката и провеждането на процедурите законосъобразно и в предвидените срокове. Ще се разработят тръжни документации, ще бъде определен съставът на тръжната комисия и ще се проведат процедури за избор на изпълнители съгласно Закона за обществените поръчки. Ще бъдат избрани най-подходящите изпълнители от гледна точка на качество на извършваните дейности и икономическа ефективност на разходите, като това ще бъде осигурено чрез изискванията и критериите, заложени в тръжните документации. Ще бъдат сключени договори с изпълнителите за реализирането на отделните дейности, включени в проекта.
Обосновка на дейността: В съответствие с Насоките за кандидатстване по настоящата схема, за да бъдат допустими разходите в случай на възлагане на отделни дейности на външен изпълнител, изборът на изпълнител следва да е извършен при спазване на изискванията на действащото национално законодателство и по-специално Закона за обществените поръчки и подзаконовите актове по неговото прилагане.
Дейност 3: „Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност в Първа САГБАЛ „Света София“ ЕАД" Описание на дейността: В рамките на тази дейност се предвижда да се опише сегашното състояние на Първа САГБАЛ „Света София“ ЕАД, организацията на трудовата дейност, съдържанието и характеристиките на основните и спомагателни трудови дейности, работни помещения и работни места, медицинско оборудване, съоръжения с повишена опасност и др.; показателите за ефективност на трудовата дейност; управление на персонала, в т.ч.: състав, квалификационна структура, здравно състояние, рискови групи, заплащане, социално партньорство, колективно трудово договаряне и социални придобивки, мотивация; условията на труд при изпълнение на основните и спомагателните трудови дейности, които влияят на качеството и ефективността на трудовата дейност; управлението на дейността по осигуряване на безопасността и здравето – законови и други изисквания, оценки за съответствия, документиране, докладване, информиране и консултиране и др., процедури и практики; силните и слабите страни на организацията на трудовата дейност и работната среда в Първа САГБАЛ „Света София“ ЕАД. Наред с това ще се определят елементите на организацията на трудовия процес и работната среда, които имат ключово значение за ефективността на производството и производителността на труда. Подробно ще се анализира и оцени нивото на организацията и ефективността на трудовите процеси, иновациите, управлението на човешките ресурси, условията на труд, организацията на дейностите по осигуряване на ЗБУТ и документирането и др. Въз основа на анализ на силните и слабите страни (SWOT – анализ) на елементите на организацията и проектирането на трудовия процес и работната среда ще се определи кои от тях следва да се поддържат и развиват и за кои е необходимо да се предприемат допълнителни мерки за подобрения. В анализа ще се обоснове и опише при кои елементи на организацията на основните и спомагателни дейности има необходимост от усъвършенстване и подобрения и какви; подобрения на условията на труд и други мерки за повишаване и поддържане на работоспособността и производителността на труда и как ще се постигне това; какви методи и средства ще бъдат използвани за постигането на целите на проекта. Въз основа на обобщен анализ на резултатите, ще бъдат направени съответните изводи за състоянието на лечебното заведение и организацията на трудовия процес и ще бъдат определени приоритетите и препоръките, както и необходимите действия и ресурси за тяхното реализиране.
Обосновка на дейността: В съответствие с Насоките за кандидатстване по настоящата схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ извършването на анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност в Първа САГБАЛ „Света София“ ЕАД е задължителна дейност и трябва да е включена във всяко проектно предложение.
Дейност 4: „Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за персонала на Първа САГБАЛ „Света София“ ЕАД" Описание на дейността: Въз основа на извършената оценка на риска на работните места и представения към проектното предложение списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства, за тези служители ще бъдат закупени лични предпазни средства и специално работно облекло. В съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване по настоящата схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ предвидените за закупуване лични предпазни средства и специално работно облекло за персонала ще бъдат с по-висок клас на защита. Предвидените за целта лични предпазни средства и специално работно облекло са подробно описани в Приложение А3.1 на Бюджета на проекта.
Обосновка на дейността: Наличните към настоящия момент лични предпазни средства и работно облекло са с твърде понижени експлоатационни качества и не отговарят на условията на работното място. Наложителна е тяхната подмяна и закупуване на нови и по-модерни лични предпазни средства и специално работно облекло за нуждите на персонала на лечебното заведение.
Дейност 5: „Закупуване на климатици за подобряване на микроклимата в работните помещения на Първа САГБАЛ „Света София“ ЕАД" Описание на дейността: За да се подобрят условията на труд и се съхрани здравето на персонала на Първа САГБАЛ „Света София“ ЕАД, с проектното предложение се предвижда да бъдат закупени 39 климатика, които ще бъдат разположени в работните помещения с най-неблагоприятен микроклимат. Всички климатици ще бъдат оборудвани с прецизна автоматика, контролираща с точност параметрите на микроклимата във вентилираните помещения за максимален комфорт, хигиена и оптимален енергиен разход. По този начин ще се гарантира постигането на здравословна работна среда и благоприятен микроклимат за персонала в съответствие с изискванията на законодателството в тази област. Минималните технически и функционални характеристики на климатиците са описани в Приложение Б4–„Технически спецификации“ към Формуляра за кандидатстване.
Обосновка на дейността: В преобладаващата част от работните помещения на Първа САГБАЛ „Света София“ ЕАД не са осигурени необходимите здравословни условия за труд на работното място, свързани със създаване на подходящ микроклимат. Температурата, скоростта на движение и относителната влажност на въздуха не съответстват на нормативните изисквания. Констатирани са лоши влияния на температурата в летния период, както и повишена влажност на въздуха и ниски температури в есенния период. Всичко това показва, че има вероятност рискът за здравето и безопасността на работещия в тях персонал да се увеличи в бъдеще. Поради описаните недостатъци е наложително за помещенията, в които микроклиматът се нуждае от съществено подобрение, да бъдат закупени климатици.
Дейност 6: „Осигуряване на информация и публичност" Описание на дейността: След подписването на Договор за безвъзмездна финансова помощ ще бъдат проведени начална и финална пресконференции. Началната пресконференция ще се проведе в края на първия месец, на която ще бъде представен екипът за организация и управление на проекта и предвижданите за изпълнение основни дейности. Финалната пресконференция се планира да се проведе в края на десетия месец от стартирането на проекта, на която ще бъде отчетено неговото изпълнение. Резултатите от изпълнението на проекта ще бъдат представени и на колектива на Първа САГБАЛ „Света София“ ЕАД.
С проектното предложение се предвижда да бъде публикувана статия, оповестяваща стартирането на проекта, предвидените дейности и очакваните ползи след неговото реализиране. Ще бъде подчертан финансовият принос на Европейската комисия и съфинансирането от страна на държавния бюджет на Р. България за реализирането на тези ползи. При успешното завършване на дейностите отново ще бъде публикувано съобщение в пресата с обобщени резултати от проекта.
С проекта се предвижда да бъдат изготвени и разпространени 1000 бр. информационни брошури, в които, наред с описанието на проекта, ще се отбележи финансовият принос на Европейския социален фонд на Европейския съюз чрез ОП „Развитие на човешките ресурси”. Този подход ще бъде приложен и при осъществяване на дейностите по публикуване на съобщения в медиите, както и при подготовката на всички обяви, публикации и други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта. В тези документи задължително ще се оповести, че проектът е получил финансиране от Европейския социален фонд на Европейския съюз чрез ОП „Развитие на човешките ресурси ”.
На интернет страницата на Първа САГБАЛ „Света София“ ЕАД ще бъде публикувана обща информация за проекта, както и регулярни съобщения за напредъка на проектните дейности.
В съответствие с изискванията на ЕС, след подписването на Договор за безвъзмездна финансова помощ ще бъде изготвена информационна табела, която ще бъде поставена на входа на Първа САГБАЛ „Света София“ ЕАД за целия период на изпълнение на проекта.
За закупените с настоящия проект климатици се предвижда да бъдат изготвени и поставени стикери, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОП „Развитие на човешките ресурси”.
При изпълнение на описаните мерки по информация и публичност задължително ще се спазват изискванията, посочени в чл. 2 – 10 и Приложение 1 на Регламент № 1828/2006.
Обосновка на дейността: В съответствие с изискванията на Регламент № 1828/2006 (чл. 2 – 10 и Приложение 1) Първа САГБАЛ „Света София“ ЕАД в качеството си на бенефициент е отговорен за информирането на широката общественост за финансовото подпомагане, което му е отпуснато от фондовете и следва да предприеме всички необходими стъпки за популяризиране на обстоятелството, че Европейският съюз съфинансира настоящия проект.
Дейност 7: „Извършване на независим финансов одит на изпълнението на проекта" Описание на дейността: За да се прецени достоверността на изготвените по проекта финансови отчети, ще бъде извършен независим финансов одит на проекта. Одитът на проекта ще бъде проведен от дипломиран експерт-счетоводител или фирма за одит.
Обосновка на дейността: Извършването на независим одит на проекта е допустима дейност съгласно изискванията на настоящата схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Изразяването на независимо одиторско мнение по отношение на финалния финансов отчет на проекта ще удостовери целесъобразността и законността на разходите, тяхната допустимост, акуратност и реалност на възникване, както и отчитането им с релевантни разходооправдателни документи. Независимият одиторски доклад е своеобразна оценка за качественото и финансово отговорно управление на проекта.
|