Дейности:
|
Дейност1 Организация и управление на проекта След стартиране изпълнението на проекта ще се сформира Екип за управление, който ще отговаря за цялостното администриране на проекта. На първото работно заседание след сформиране на екипа, ще се разпределят конкретните задължения и отговорности на членовете на екипа, в съответствие с планираните в проекта; ще се разработи Времеви график за изпълнение на Договора за безвъзмездна помощ съобразен с проектното предложение, условията на договора и плана за действие; ще се определят срокове за изпълнение. Същевременно веднага със стартирането на проекта екипа ще подготви тръжните документации, в съотвествие с правилата и изискванията при прилагането на ПМС55/ 12.03.2007г.и посл.изм, които ще бъдат дадени за одобрение от ДО. След одобряване на документацията от ДО ще бъдат проведени тръжни процедури за избор на изпълнители и сключване на договори. Екипа за управление ще следи за изпълнението на проекта в съответствие с договора, подготовка на вътрешни процедури за изпълнение на проекта, подготвяне на технически и финансови отчети, годишен и полугодишен доклад, както и набелязване на конкретни мерки за отстраняване на възникнали проблеми. Дейност2 Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнители съгласно ПМС 55/12.03.2007 г. и посл. изменения. В процеса на изпълнение на проекта, кандидата ше възложи изпълнението на определени в него дейности на изпълнители, избрани съгласно ПМС 55/12.03.2007 г. и посл. изменения и допълнителните указания в Ръководството за изпълнение на проекти. Подготовката на документациите, съгласуването им и последващото провеждане на самите процедури ще бъде в компетенциите и отговорност на ръководителя на проекта. Изпълнението на дейността ще се извърши на два етапа: 1. Подготовка на тръжни документации и предварително одобрение от Договарящия орган 2. Провеждане на процедури за избор на изпълнители и сключване на договори. При провеждане на процедурите ще бъдат съблюдавани основните принципи на публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Детайлна информация за планираните в рамките на проекта документации и съответните процедури, е представена в т.5.1.2 на настоящия Формуляр. Дейност3 Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност на „Чех Пласт” ООД В съотвествие с идентифицираните нужди и проблеми на целевата група е планирано извършване на Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност във фирмата.
Дейността ще започне след проведена тръжна процедура за избор на изпълнител, избран по реда на ПМС 55/12.03.2007г и посл изменения.
На специалистите и експертите на избрания външен изпълнител на дейността ще бъдат предоставени условия за изучаване на сегашното състояние на трудовата дейност.Анализът ще обхваща състоянието на трудовата дейност в цялата организация и като минимум ще съдържа: „Въведение”, където ще бъдат описани: съдържание и характеристики на основните и спомагателни трудови дейности, използвани технологии, използвани суровини и материали,работни помещения и работни места, работно оборудване, съоръжения с повишена опасност и др.;управление на основните и спомагателните дейности, процедури, вътрешни трудови стандарти, документи;показатели за ефективност на трудовата дейност;управление на персонала; условия на труд при изпълнение на основните и спомагателни трудови дейности, които влияят на качеството и ефективността на трудовата дейност, фактори на работната среда, източници на опасности за безопасността и здравето,основни рискови фактори,оценка на риска, средства за колективна защита, ЛПС,санитарно – битови условия, травматизъм и заболеваемост и др.; управление на дейността по осигуряване на безопасността и здравето.Въз основа на извършената по- горе характеристика и анализ, изпълнителят ще направи Изложение и анализ, който ще съдържа описание на извършения анализ и оценка на нивото на организацията и ефективността на трудовите процеси, иновациите, управлението на човешките ресурси, условията на труд,организацията по ЗБУТ и др., Въз основа на анализ на силните и слабите страни на елементите на организацията и проектирането на трудовия процес и работната среда ще предложи допълнителни мерки и методи за подобряване на трудовата дейност.
В следващия раздел „Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност” изпълнителят ще опише при кои елементи от организацията на основните и спомагателни дейности има необходимост от усъвършенстване и подобрения и какви.Ще предложи методи и средства, които ще бъдат използвани за отчитане на дейността и повишаване на трудовата активност на работниците и служителите в „Чех Пласт”ООД;В раздел „Заключение”, изпълнителят ще извърши обобщение от постигнатите резултати от реализацията на посочените по-горе дейности.Ще бъдат определени приоритетите и ще бъдат посочени средствата и мерките, които да бъдат използвани за отчитане на дейността във фирмата, повишаване на трудовата дейност на работниците и служителите,което неминуемо ще доведе до повишаване производителността на труда.В допълнениекъм тях, ще се изисква анализа да съдържа и следните компоненти произтичащи от дейността на фирмата:Въвеждане на система за подържане на знанията; Прилагане на превантивни системи за мониторинг и контрол на рисковете за здравето и безопасността на работното място; Усъвършенстване на система за оценка и контрол на професионалните рискове, чрез прилагане на секторни и иновативни подходи.
Дейност4 Модернизация на цехове за Алуминиева и PVC дограма чрез монтаж на автоматизирана система за защита от слънце Разположението на фасадните прозорци на цеховете за алуминиева и PVC дограма е строго югозападно.При температура на външния въздух около и над 250С температурата в работните помещения на двата цеха надхвърля допустимите 280С, което се дължи на интензивно проникване на слънчевите лъчи, респективно топлина. Високата температура и осветеност на работните помещения създават риск за здравето на работниците и служителите, дължащ се на пряко отразената светлина по работните места и прекомерното затопляне. При тези условия рязко се влошава работната среда, което е предпоставка не само за грешки в работния процес но и за възникване на трудови злополуки
С цел оптимално предпазване от прекомерно затопляне на работниците и служителите от двата цеха през топлите дни на годината е предвидено да се закупи автоматизирана система за защита от слънце. Дейността ще се извърши от изпълнител, избран по реда на ПМС 55/12.03.2007 г. и посл. изм.
След сключване на договора, избрания изпълнител ще достави и монтира автоматизирана система за защита от слънце,която се състои от: външни ламели със следните технически характеристики: ширина/ височина, както следва: 2647/1300 – 10бр,; 3167/1740 – 2бр.; 2483/1740- 2 бр.; 2750/ 1600 2бр.; 9/девет/електромотори с радиоприемник, станция за слънце и вятър, 3 броя 5/пет/ канални дистанционни управления. Управлението на слънцезащитите ще се извършва от: приемници и станция за слънце и вятър.
След въвеждане в експлоатация на автоматизираната система за защита от слънце ще се регулира естествената светлина и контролира видимостта в помещенията на цеха.По този начин ще се осигури оптимален микроклимат в двата цеха през топлия период на годината и ще се предотврати възникването на трудови злополуки.
Дейност5 Подмяна на 2 / два/ броя локални аспирационни системи в цех „PVC дограма” Въз основа на извършен анализ на запрашеността в цех „PVC дограма” е констатирано, че стойностите на съдържание на прах/ най – вече от алуминий/ във въздуха на работното помещение са близки до границата на минималните задължителни изисквания. Основна причина за тези ниски резултати се дължи на аспирационни системи, които са амортизирани и имат технически параметри недостатъчни за увеличения брой циркуляри. За да се намали съдържанието на прах във въздуха/ най- вече от алуминий/ в работното помещение е планирано да се закупят и монтират два броя локални аспирационни системи. Същите ще бъдат доставени и монтирани от изпълнител избран по ПМС 55/12.03.2007 г. Аспирационните системи са съобразени със спецификата на технологичния процес в цеха. Всяка аспирационна система ще отговаря на следните технически параметри: Дебит – 2000 куб.м/час; Въздуховод – ϕ 120 мм;Мощност 1,1kW; Шум - 84dB, габарити – 50x50x50. Въвеждането им в експолатация ще доведе до намаляване на концентрацията на праховата фракция, която при вдишване на по- съществени количества би могла да предизвика раздразнение на дихателните пътища.Това ще доведе до намаляване на професионалните заболявания в предприятието. Дейност6 Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло Чех Пласт ООД ще закупи на своите служители лични предпазни средства и работно облекло, което отговаря на високи изисквания за качество и осигурява безопасност на труда.Същите са планирани съгласно утвърден Списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства въз основа на извършена оценка на риска на работните места.Предвиденото за закупуване в рамките на проекта работно облекло отговаря на нуждите от работно облекло за всичките 35 служители от фирмата за една година, два сезона – зимно и лятно работно облекло .Наред с облеклото ще бъдат закупени и лични предпазни средства за представителите на целевата група, като те също са съобразени с техните нужди за периода на изпълнение на проекта. Дейност7 Провеждане на обучение на 32 служители, заети във фирмата за придобиване на специфични умения за работа с нововъведени съоръжения и технологии Фирмата е закупила и въвела в експлоатация нови машини и съоръжения чрез които са обновени технологичните процеси за производство на стъклопакети. Новите технологии имат за цел да подобрят техническите параметри на продуктите и същевременно да се премахне използването на полисулфид, бутил и полиоретан. Чрез въведената нова технология се подобряват здравословните и безопасни условия на труд на работното място в цеха за стъклопакети.Новата технологична линия се състои от сложни съоръжения, които изискват специална подръжка и управление. В тази връзка е проведено обучение на част от персонала. С оглед осигуряване на взаимозаменяемост в производствения процес е необходимо да се извърши обучение на минимум 32 човека. Безопасната експлоатация на планираните по проекта нови аспирационни системи също изисква да бъде проведено обучение на персонала на фирмата. Основен акцент в обучението ще бъде подобряване нивото на защита при осъществяване на трудовата дейност. В тази връзка е предвидено дейността да бъде извършена от изпълнител, избран по реда на ПМС 55/12.03.2007 г и посл. изм. и ше включва следните етапи:1.Разработване на учебна програма съдържаща обучителни модули с обща продължителност 60 учебни часа.2.Разработване и отпечатване на учебни материали за провеждане на обучението. 3 Сформиране на ргрупи – включените за обучение 32 заети лица ще бъдат разпределени на групи с цел провеждане на ефективно обучение. 4.Провеждане на учебните часове: място на провеждане – помещения във фирма „Чех Пласт” ООД; продължителност -60 учебни часа за всяка група, с осигурени учебни материали и пособия;форма на обучение- съгласно разработен График;5. Издаване на документ, удостоверяващ успешно завършване, придобити умения и компетентности. Предвиденото обучение ще бъде насочено за придобиване на специфични умения за работа с въведените в експлоатация нови съоръжения и технологии и няма да има характер на задължителен въвеждащ инструктаж за безопасност на труда от ЗЗБУТ. По време на обучението ще бъде предвидено време за обмен на добри практики с водещи фирми от бранша. Обучението ще допринесе за повишаване на компетентността на персонала, относно управлението на рисковете на безопасността на условията на труд и произвежданите продукти. Дейност8 Информиране и публичност Дейността ще започне през месец 1 с подготовка на информация за проекта и стойността на отпуснатата безвъзмездна помощ от ЕСФ. За изработване на материалите по проекта ще бъдат приложени мерки за публичност и информираност, съгласно правилата на Регламент на ЕК 1828/2006 относно общите правила за приложение на регламент 1083/2006 за ЕФРР, ЕСФ и Кохезионния фонд.
Екипът по проекта счита, че в процеса на неговото изпълнение трябва да се провокира достатъчно медиен интерес и да се поддържа постоянна публична осведоменост за неговото развитие и целева ефективност. Тези резултати щебъдат постигнати чрез следните стъпки:
1.Подготовка на материали, които ще бъдат публикувани в печатни и електронни медии, брошури; Отпечатване на рекламни материали; изработване на банер към интернет страницата на Чех Пласт ООД и публикуване на информация в съответствие с изискванията на ПМС № 55/12.03.2007г. за избор на изпълнител:
2.Етап на изпълнение:
Периодично отразяване дейностите по проекта и неговото развитие в местни печатни и електронни медии - общо 6 публикации от които: 2 в началото, 2 за отразяване на напредъка и 2 в края на проекта.
Периодично публикуване на информация за проекта, неговото развитие и стойността на отпуснатата безвъзмездна помощ от ЕСФ на интернет страницата на Чех Пласт ООД,която ще осигури публичност и прозрачност в изпълнението на проекта.
Изготвяне и поставяне на информационна табела на видно място в сградата на ВО ;
Изготвяне и разпространение на брошури - сред контрагентите и клиентите на компанията;
Изготвяне на стикери и поставянето им върху придобитите активи със средствата по проекта.
|