Дейности:
|
Дейност 1. Сформиране на екип и управление на проекта За успешното управление на проекта ръководството на АВ ще сформира екип, включващ ръководител, координатор и счетоводител. Те ще гарантират осъществяването на последващия контрол и ефективно изпълнение на дейностите. Всеки член на екипа има ясно определени задачи.
Ръководителят:
• ръководи цялостното изпълнение на проекта и отговаря за неговото успешно приключване и отчитане;
• дефинира отговорностите на членовете на екипа по проекта чрез разработване на длъжностни характеристики на всеки един член от екипа;
• отговаря за изготвянето на Процедури и вътрешни правила за работата по проекта;
• ръководи работата на екипа през всички етапи на изпълнение на проекта;
• наблюдава подготовката и контролира изпълнението на дейностите, както и обратната връзка и информация;
• отговаря за правилното разходване на финансовите средства;
• контролира спазването на сроковете и изпълнението на работния план на проекта;
• контролира изготвянето и представянето на детайлните доклади за напредъка по проекта и всички останали доклади и отчети, предвидени в Договора по проекта в съответствие с приетите индикатори;
• провежда ежемесечни срещи на екипа по проекта, а при нужда и по-често.
Координаторът:
• отговаря за координация на дейностите по проекта и осигурява административна подкрепа в съответствие с точно разпределените задачи;
• координира подготовката и провеждането на тръжните процедури по проекта.
• координира подготовката и изпълнението на отделните дейности, мероприятия, задачи и поети ангажименти, и следи за тяхното съответствие с одобрените по проекта критерии, количествени и качествени индикатори, времеви и финансови рамки;
• подпомага работата на Ръководителя на проекта по мониторинг, оценка и вътрешен контрол на дейностите и процесите;
• отговаря за осигуряване на мерките за информация и публичност по проекта.
• отговаря за надлежното водене на входящата и изходяща кореспонденция, документооборота и съхранението на документите;
• участва в подготовката на всички официални документи, доклади и отчети и следи за тяхното надлежно предоставяне на съответните адресати;
• поддържа контактите с под-доставчиците.
Счетоводителят:
• извършва счетоводното отчитане на дейностите по проекта;
• подготвя финансови документи и следи за своевременното одобрение и по-нататъшна обработка от отговорните лица;
• докладва за възникнали проблеми на Ръководителя по проекта;
• отговаря за правилното осчетоводяване и отчитане на разходите, поддържане на съответната документация и информация в счетоводния софтуер;
• отговаря за банковите разпращания с изпълнителите, изплащане на заплати на експерти и служители по проекта;
• участва в изготвянето на финансовите отчети по проекта.
Дейността включва:
• Назначаване на членове на екипа - ръководител, координатор на проекта, счетоводител, за срок от 12 месеца.
• Запознаване на всички членове от работния екип с длъжностните им характеристики. Точно и ясно определяне действията и задълженията им, както и отговорностите, които поемат при осъществяването на проекта.
• Организиране дейността в офиса на проекта.
• Запознаване членовете на работния екип, невзели участие в изготвянето на проекта с целите и приоритетите на програмата, както и с конкретните цели и начини за тяхното осъществяване на настоящия проект.
• Провеждане на работни срещи на екипа по проекта.
Дейност 2: Избор на изпълнители в съответствие с изискванията и разпоредбите на националното законодателство. Дейността включва: подготовка на тръжна документация и провеждане на процедури за избор на изпълнители с предмет:
1. Провеждане на специализирани обучения по информационни технологии за служители на Дирекция „Информационно обслужване и технологии“.
2. Изпълнение на дейности по информация и публичност на проекта;
Процедурите за избор на изпълнители ще бъдат подготвени от екипа по проекта и проведени в съответствие с изискванията на националното законодателство (ЗОП).
Дейност 3: Провеждане на специализирано обучение по информационни технологии Дейността включва следните етапи:
Етап 1: Сформиране на групи за обучение - Дейността включва предварителна организация, свързана с подготовката за обученията и провеждането им, като осъществяване на консултации с изпълнителя на обученията и актуализиране и конкретизиране във времето на графика за обучение на отделните групи.
Етап 2: Провеждане на специализирано обучение по информационни технологии за служители от Дирекция „Информационно обслужване и технологии“ в следните теми и курсове:
1. Управление на Microsoft сървъри:
1.1. Основи на мрежовата и приложна инфраструктура на Windows Server 2008 Server (Fundamentals of Windows Server 2008 Network and Applications Infrastructure). Служителите от дирекцията ще научат основите за работа в мрежа и администрация на Windows Server 2008. Курсът е предназначен да осигури необходимите знания, за подготовка за изпит на Microsoft Technology Associate (MTA). Продължителността на курса е 5 дни. След обучението служителите ще могат:
- Да си служат с основни мрежови компоненти и терминология, което ще им позволи да подбират подходящите мрежови компоненти за специфичен сценарий.
- Да имплементират мрежова среда, избирайки подходящите хардуерни компоненти и технологии.
- Да описват протоколи и услуги под (TCP/IP) и да имплементират IPv4 в Windows Server среда.
- Да подбират подходящи дискови устройства и да ги конфигурират под Windows Server.
- Да инсталират Windows Server 2008 R2.
- Да описват роли.
- Да внедряват и конфигурират услугата Active Domain Directory.
- Да идентифицират възможностите за поддържане на системите за сигурност в Windows Server.
- Да идентифицират и внедряват допълнителни софтуерни компоненти за подобряване на организационната сигурност.
- Да следят и определят нивото на производителност.
- Да идентифицират инструментите на Windows Server за поддръжка и откриване на проблеми.
- Да създават и конфигурират виртуални машини с помощта на Hyper-V.
1.2. Внедряване на Windows Server 2008 Servers (Deploying Windows Server 2008). Този курс предоставя на служителите от дирекцията необходимите знания за миграция и внедряване на Windows Server 2008 R2. Ще се научат как да се автоматизира разгръщането на сървър, както и да предостави насоки, най-добри практики, които ще помогнат да се мигрира към Windows Server 2008 R2. Продължителността на курса е 3 дни. След обучението служителите ще могат:
- Да описват инсталационните и конфигурационни опции на Microsoft Windows Server 2008 R2 и да избират подходящите лицензионни опции.
- Да инсталират и конфигурират Windows Server 2008 R2.
- Да имплементират различни технологии за внедряване на Windows Server 2008 R2
- Да имплементират Windows 7 и Windows Server 2008 R2 внедряване, чрез използване на Windows Deployment Services (WDS)
- Да имплементират Windows 7 и Windows Server 2008 R2 внедряване, чрез използване на Microsoft Deployment Toolkit 2010 (MDT 2010).
- Да мигрират предишни версии на директорийната услуга Active Directory към AD DS.
- Да мигрират файлов, принт и Web сървъри към Windows Server 2008 R2.
- Мигриране на отдалечена инфраструктура за поддържане на клонова структура.
- Миграция на физически сървъри към виртуални с помощта на Microsoft Hyper-V Server 2008 R2.
1.3. Конфигуриране и Поддръжка на мрежовата инфраструктура Windows Sever 2008 (Configuring and Troubleshooting a Windows Server 2008 Network Infrastructure). Този курс дава знания и умения за конфигуриране и отстраняване на неизправности на Windows Server 2008 и Windows Server 2008 R2 SP1 мрежови инфраструктури. Той ще бъде от полза за мрежовите администратори, които в момента са или ще работят с Windows Server 2008. Продължителността на курса е 5 дни.
След завършването на курса, участниците в него ще могат:
Да описват различни административни инструменти и задачи в Windows Server 2008.
Да конфигурират мрежови услуги в Windows Server 2008.
Да конфигурират мрежовата сигурност в Windows Server 2008.
Планират и конфигурират файлови и принт сървъри
Конфигурират услуги за браншови офиси.
Контролират дисковото пространство в мрежата
Възстановяват данни от Windows Server 2008.
Контролират и управляват мрежовите услуги в Windows Server 2008.
1.4. Провеждане на курс Конфигуриране на Windows Server 2008 Servers директорийни услуги Active Directory (Configuring Windows Server® 2008 Active Directory® Domain Services). Този курс осигурява по-задълбочено обучение за прилагане, конфигуриране, управление и отстраняване на проблеми Активни Директории домейни (AD DS) в Windows Server 2008 и Windows Server 2008 R2 среда. Курсът е насочен към това как да се приложат Активни услуги на домейни директория в Windows Server 2008 и Windows Server 2008 R2 среда. Продължителността на курса е 5 дни.
След завършването на обучението участниците ще могат да:
Да описват характеристиките и функционалността на Active Directory Domain Services.
Да извършват сигурна и ефикасна администрация на of Active Directory Domain Services.
Да управляват потребители, услуги, групи и работни станции.
Да имплементират инфраструктура с групови политики.
Да управляват потребителски станции с групови политики.
Да управляват сигурността с групови политики.
Да подобряват сигурността при автентификация.
Да конфигурират Domain Name System.
Да администрират AD DS домейн контролери..
Да следят, поддържат и архивират директорийната услуга.
Да управляват множество домейни.
1.5. Провеждане на курс Конфигуриране и Поддръжка на решения за управление на идентичността и контрол на достъпа с Windows Server 2008 (Configuring and Troubleshooting Identity and Access Solutions with Windows Server 2008 Active Directory). Този курс предоставя знания и умения, които ИТ специалистите трябва да конфигурират идентичността и достъпа на решения с Windows Server 2008 Active Directory. Продължителността на курса е 3 дни. След завършването на обучението участниците ще могат да:
Да описват начините за достъп.
Да конфигурират услугите за сертификация в Active Directory Certificate Services.
Да създават и управляват сертификати.
Да конфигурират Active Directory Lightweight Directory Services.
Да конфигурират Active Directory Federation Services.
Да конфигурират Active Directory Rights Management Services.
Да управляват начините за достъп.
1.6. Провеждане на курс Конфигуриране, Управление и поддръжка на Microsoft Exchange Server 2010 (Configuring, Managing and Troubleshooting Microsoft Exchange Server 2010.) Този курс предоставя знания и умения за конфигуриране и управление на Exchange Server 2010 съобщения, околната среда, както и предоставяне на насоки, най-добрите практики и съображения, които ще помогнат на участниците да оптимизират разполагането на Exchange Server. Продължителността на курса е 5 дни. След завършването на обучението участниците ще могат да:
Да инсталират и внедряват Exchange Server 2010.
Да конфигурират сървъри за електронна поща.
Да управляват начина на транспортиране.
Да конфигурират сигурността за изпращане съобщения от и към интернет.
Да планират и имплементират архивиране на роли.
Да планират и конфигурират политики за съобщения.
Да конфигурират сигурността.
Да следят и поддържат системата.
Да мигрират от Exchange Server 2003 или Exchange Server 2007 към Exchange Server 2010.
1.7. Провеждане на курс Конфигуриране и поддръжка на Интернет Информейшън Сървър IIS 7.0 в Windows Server 2008. (Configuring and Troubleshooting Internet Information Services 7.0 in Windows Server 2008). Курсът е предназначен за специалистите, които искат да станат администратори на уеб сървър в корпоративна среда. Освен това, той е подходящ и за хората, които поемат нова роля, изискващи умения за управление на съдържанието, обслужвани от IIS Web 7.0 Server в интранет, екстранет и интернет. Продължителността на курса е 3 дни. След обучениет служителите от дирекцията ще могат:
- Да описват IIS 7.0 архитектура.
- Да инсталират IIS 7.0.
- Да конфигурират for IIS 7.0.
- Да управляват конфигурацията на IIS 7.0.
1.8. Провеждане на курс Конфигуриране и поддръжка на Терминални услуги с Windows Server 2008 (Configuring and Troubleshooting Windows Server 2008 Terminal Services). Продължителността на курса е 2 дни. Курсът предоставя знания и умения за конфигуриране, управление, наблюдения и поддръжка на терминални сървъри, базирани на Windows Server 2008. Той е предназначен за хората, които ще администрират терминални сървъри в корпоративна среда. След обучението служителите от дирекцията ще могат да:
- Инсталират и конфигурират терминални сървъри и настройките им;
- Определят и конфигуриране на подходящия вид на лицензиране;
- Определят кога да използват per-user или per-device лицензни схеми;
- Инсталират и Конфигурират TS Licensing Role.;
- Управляват лицензния жизнен цикъл;
- Конфигурират и поддържат TS connection;
- Определят типовете приложения, които може да бъдат инсталирани в терминална среда;.
- Инсталират приложения в терминални сървъри;
- Конфигурират Уеб-достъп до терминалните сървъри;
- Конфигурират TS Easy Print.
- Конфигурират ферма от терминални сървъри;
- Конфигурират TS session broker , TS Gateway ;
- Диагностицират и поддържат TS Gateway;
- Разрешават проблеми на крайните потребители чрез проверка на техните насйтройки;
- Наблюдават TS connections и TS services role.
- Конфигурират политики за заделяне на ресурсите чрез WSRM.
- Наблюдават производителността на WSRM чрез WSRM Monitoring TS tool.
1.9 Провеждане на курс Дизайн на мрежови услуги в Windows Server 2008 (Designing a Windows Server® 2008 Network Infrastructure). Този курс е предназначен за ИТ специалистите от дирекцията, които желаят да придобият знания и умения за проектиране на Windows Server 2008 мрежова инфраструктура, която може да посрещне изискванията на организацията. Да съставят план за предоставяне на IP адреси на работни станции и сървъри. Продължителност на обучението – 5 дни. След обучението служителите от дирекцията ще могат:
- Да съставят система за разпознаване на имена посредством DNS и NetBIOS.
- Да проектират решение за мрежови достъп.
- Да проектират сигурни мрежи.
- Да проектират подходящи решения според предоставен сценарий.
- Да проектират решения с Remote Desktop Services;
- Да настройват IIS за Web-базирани решения;
- Да проектират файлови и принт услуги според предоставен сценарий;
- Да проектират репликация за отдалечени офиси и мобилни потребители;
- Да проектират структура за виртуализация;
- Да проектират WSUS решения.
2. Управление на Cisco комутатори и маршрутизатори:
2.1. Провеждане на курс Свързване и конфигуриране на мрежови устройства(комутатори и маршрутизатори) на Cisco, част 1 (Cisco Interconnecting Cisco Networking Devices Part 1 v1.1 (ICND1). Продължителността на курса е 5 дни. Този курс акцентира върху предоставянето на умения и знания, необходими за инсталиране, управление и отстраняване на малка мрежа Enterprise, включително конфигуриране, рутер и свързване към WAN и прилагане на мрежата за сигурност. След обучението служителите от дирекцията ще могат:
- Да определят как функционира мрежата и да идентифицират нейните основни компоненти.
- Да разберат проблемите свързани с нарастващия трафик.
- Да разширяват възможностите на локаните мрежи чрез използване на безжичен достъп
- Да използват функциите на Wide Area Networks (WANs), и да конфигурират .
- Да използват командния интерфейс за откриване на съседни мрежи и управление на различни устройства.
2.2. Провеждане на курс Свързване и конфигуриране на мрежови устройства (комутатори и маршрутизатори) на Cisco, част 2 (Cisco Interconnecting Cisco Networking Devices Part 2 v1.1 (ICND2). Този курс акцентира върху умения и знания, необходими за инсталиране, управление и отстраняване на малки, средни по големина офис мрежа Enterprise, включително конфигурирането на няколко комутатори и маршрутизатори, свързване към WAN и прилагане на мрежовата сигурност. Продължителността на курса е 5 дни. След обучението служителите от дирекцията ще могат:
Да конфигурират и поддържат малки мрежи.
Да разширяват мрежите.
Да използват множество превключватели за поддръжка на VLANs.
Да обмислят имплементации на мрежи.
3. Администрация на бази данни ORACLE:
3.1. Провеждане на курс Администрация на бази данни Oracle , част 1 (Oracle Database 10g: Administration I.). Продължителността на курса е 5 дни. След обучението служителите от дирекцията ще могат:
- Да инсталират Oracle Database 10g
- Да описват основните характеристики на Oracle Database 10g архитектурата.
- Да създават база данни.
- Да използват SQL and PL/SQL.
- Да управляват инстанс на база данни.
- Да управляват таблици и индекси.
- Да създават изгледи и броячи.
- Да управляват потребители.
- Да следят производителността.
- Да импортират и експортират данни.
- Да архивират и възстановяват база данни.
3.2. Провеждане на курс Администрация на бази данни Oracle, част 2 (Oracle Database 10g: Administration II). В този курс служителите от дирекцията ще развият и разширят познанията си за администрация на база данни на Oracle, процедури по поддръжка, възстановяване и управление на бази данни. Продължителността на курса е 5 дни. След обучението служителите от дирекцията ще могат:
- Да следят базата данни.
- Да следят и управляват паметта.
- Да следят и управляват производителността на базата данни.
- Да следят и управляват дисковото пространство на базата данни.
- Да архивират и възстановяват данни.
- Да конфигурират Oracle's Recovery Manager (RMAN).
- Да използват RMAN за архивиране.
- Да използват RMAN за възстановяване.
- Да използват Automatic Storage Management.
- Да автоматизират задачи.
3.3. Провеждане на курс Основи на Oracle SQL, част 1 (Oracle Database 11g R2: SQL Fundamentals) . Целта на този курс е да се осигури въвеждането на езика SQL бази данни в контекста на Oracle база данни, въз основа на най-новите налични функции. Продължителността на курса е 3 дни. След обучението служителите от дирекцията ще могат:
- Да се запознаят с принципите на релационните бази и на Oracle сървър.
- Да пишат базови SQL заявки за извличане на необходимите даннни, да ги форматират и сортират.
- Да пишат SQL заявки ползвайки техники за връзка между таблици.
- Да ползват системни функции.
- Да обобщават и групират данни чрез използване на заявки.
- Да използват под-заявки.
- Да създават таблици с помощта на SQL Data Definition Language (DDL).
- Да управляват данните с помощта на SQL Data Manipulation Language (DML).
3.4. Провеждане на курс Основи на Oracle SQL, част 2 (Oracle Database 11g R2: SQL Fundamentals II.) Курсът е предназначен за онеи ИТ специалисти, които се нуждаят от придобиване познания по SQL и ги подготвя за изпити за сертифициране на Oracle. Освен това, този курс е подходящ за не-Oracle специалистите, които вече имат опит в SQL, но, които желаят да се запознаят с уникални и разширени функции на Oracle SQL. Продължителността на курса е 2 дни. След обучението служителите от дирекцията ще могат:
- Да използват SQL99 синтаксис.
- Да работят с допълнителни техники като CASE структури, rollup и cubeоперации.
- Да създават индекси, броячи, изгледи.
- Да ползват набор от вградени функции за обработка на стрингове, числа и дати.
- Да ползват предимствата на системата за прихващане и обработка на грешки.
- Да достъпват метаданни на ситемата.
- Да разучат основни елементи от системата за сигурност.
- Да разучат начините за запазване интегритета на данните.
4. Администрация на VMWARE VSPHERE:
4.1. Провеждане на курс Администрация на VMware vSphere 5.0 с ESXi и vCenter (Administration ofVMware vSphere 5.0 with ESXi and vCenter.) Това е 5-дневно интензивно въвеждащо обучение за виртуализация VMware vSphere™ 5.0, включително 5.0 и vCenter на VMware ESX™. Лабораторните упражнения са съсредоточени върху инсталирането и конфигурирането на самостоятелни сървъри ESXi. След обучението служителите от дирекцията ще могат:
Да са наясно с ползите от виртуализацията.
Да инсталират ESXi сървър.
Да конфигурират дисковото пространство.
Да разбират и ползват SAN, including Fibre SAN, iSCSI SAN.
Да инсталират, конфигурират и администрират VMware vCenter
Да създават виртуални машини, да инсталират операционни системи и приложения.
Да ползват шаблони за бързо внедряване на виртуални машини.
Да изпълняват миграции и да ползват Storage VMotion
Да конфигурират и управляват потребители и групи.
Да ползват VMware Data Recovery за архивиране и възстановяване на виртуални машини.
Да създават и управляват балансирани клъстери.
Да следят и настройват ESXi.
Да работят с vCenter Update Manager.
Обученията ще се проведат по предварително разработена учебна програма.
Обучението по програмите се осъществява в следните форми: Използва се интерактивен подход, комбиниращ лекции, дискусии и изучаване на казуси.
След приключване на съответния курс се провежда тест. Приключване на обучението. Подготовка и издаване на документ за завършения курс – сертификат.
Провежда се анкета с обучаваните след приключване на обучението.
Дейност 4: Провеждане на обучения от Институт за публична администрация (ИПА) Дейността включва следните етапи:
Етап 1: Сформиране на групи за обучение - Дейността включва предварителна организация, свързана с подготовката за обученията и провеждането им, като осъществяване на консултации с ИПА на обученията и актуализиране и конкретизиране във времето на графика за обучение на отделните групи.
Етап 2: Провеждане на обучение по английски език:
1. Провеждане на курс по разговорен английски език (базов курс) – предвижда се 34 служители от Регионална дирекция – София да преминат обучението.
Продължителността на курса е 5 дни, 40 учебни часа. Целите на обучението са: да развие комуникативни умения по английски език в административна среда; да развие разговорни умения по английски език в конкретни ситуации; да повиши увереността за водене на разговор на английски език в работна административна среда. Обучението се фокусира върху изграждане на умения за активно слушане и говорене по определени теми от практиката в администрацията.
Обученията ще се проведат по предварително разработена учебна програма.
Обученията ще приключат с: изготвяне и провеждане на изпити след приключване на съответния курс; Подготовка и издаване на документ за завършения курс – сертификат; провеждане на анкета с обучаваните след приключване на обучението.
Дейност 5: Дейности за информация и публичност В изпълнение изискванията на финансиращия орган АВ ще проведе необходимата информационна политика. Тя обхваща отпечатване на рекламни материали, популяризиращи целите, дейностите и очакваните резултати по проекта. Ще се оповести финансовия принос и ролята на ЕСФ и ОПАК.
Дейностите по информация и публичност включват:
• Изготвяне на банери
• Публикации в интернет-страницата на АВ
• Рекламно-презентационни материали – рекламни химикалки, рекламни тефтери (пад), рекламни папки.
На всички материали, изработени и свързани с популяризирането на проекта ще бъдат изготвени в съответствие с Регламент на Комисията (EО) № 1828/2006 и ще съдържат изречението: „Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.”
|