Дейности:
|
Дейност 1: Проекто-управление • Екипът за управление на проекта включва: Ръководител на проекта, счетоводител и координатор. Екипът ще се запознае с проекта и със своите задължения и отговорности по него.
• Изготвяне на процедури за вътрешен мониторинг и оценка. Конкретизиране приложението на методологията за вътрешна оценка и контрол върху изпълнението на проекта;
• Изготвяне на стандартни документи на всеки член на екипа;
• Изготвяне график за оперативни срещи на екипа;
• Подготовка на тръжни документи за избор на доставчици на услуги.
• Преглед и оценка на реализирането на проекта и при необходимост взимане на корективни мерки
Дейност 2: Организация и осъществяване на дейностите по информиране и публичност Подготовка и провеждане на PR-кампания за популяризиране на Проекта и неговите цели, включваща изпращане на две прес- съобщения и провеждането на презентация, на която ще бъдат поканени представители на ресорните институции, както и на местните и централни медии. По време на кампанията ще бъде представен Проектът, основните идеи и предвидените дейности, както и резултатите. При необходимост ще бъдат организирани и други брифинги, изпращането на съобщения и даване на интервюта от Ръководителя на Проекта и/или оторизирани представители на Водещата организация. Предвижда се изготвяне на презентационни брошури с цел популяризирането на Проекта и ползата от него за Дружеството и заетите лица. Предвижда се изработване и поставяне на подходящо място пред официалния вход на Водещата организация информационна табела за Проекта, поставяне на стикери на придобитото по проект, използване на визуализационните символи на всички документи по проекта. Дейност 3: Подготовка и провеждане на процедурите за възлагане на обществени поръчки Провеждане на процедури за възлагане с предмет:
1. Консултантска услуга за анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност”
2. Закупуване на специализирано работно облекло и ЛПС
3. Доставка и монтаж на вентилационна система.
4. Дейности по визуализация
Дейност 4: Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност Описание: Анализът на условията на труд и организацията на трудовата дейност в производствена база в гр.Разград ще съдържа следните раздели:
Раздел „Въведение”
- съдържание и характеристики на основните и спомагателни трудови дейности, използвани технологии, използвани суровини и материали и произвеждани продукти, работни помещения и работни места, работно оборудване, съоръжения с повишена опасност и др; управление на основните и спомагателните дейности (планиране, изпълнение, наблюдение и контрол на изпълнението, анализ и подобрения), процедури, вътрешни трудови стандарти и документи;
- показатели за ефективност на трудовата дейност;
- управление на персонала, в т.ч.: състав, квалификационна структура, здравно състояние, рискови групи, заплащане, социално партньорство, колективно трудово договаряне и социални придобивки, мотивация;
- условията на труд при изпълнение на основните и спомагателните трудови дейности, които влияят на качеството и ефективността на трудовата дейност, вкл. физични условия (фактори на работната среда), изисквания на задачата и трудовия процес, социални и организационни фактори - източници на опасности за безопасността и здравето, основни рискови фактори, оценки на риска, средства за колективна защита, лични предпазни средства, санитарно-битови условия, травматизъм и заболеваемост и др.;
- управление на дейността по осигуряване на безопасността и здравето – законови и други изисквания, оценки за съответствия, документиране, докладване, информиране и консултиране и др., процедури и практики.
Раздел „Изложение и анализ”
В тази част Дружеството описва силните и слабите страни на организацията на трудовата дейност и работната среда в съответното предприятие; Определят се елементите на организацията на трудовия процес и работната среда, които имат ключово значение за ефективността на производството и производителността на труда. Подробно се анализира и оценява нивото на организацията и ефективността на трудовите процеси, иновациите, управлението на човешките ресурси, условията на труд, организацията на дейностите по осигуряване на ЗБУТ и документирането и др. Въз основа на анализ на силните и слабите страни (SWOT – анализ) на елементите на организацията и проектирането на трудовия процес и работната среда се определя кои от тях следва да се поддържат и развиват и за кои е необходимо да се предприемат допълнителните мерки за подобрения. Силните и слабите страни на вътрешната среда се разглеждат в съчетание с възможностите и опасностите, произтичащи от външната среда. Съставят се SWOT-матрици, -таблици и -диаграми, илюстриращи съотношението на характеристиките (силните и слабите страни) на трудовата дейност.
Раздел „Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност”
В тази част, Дружеството ще обосновава и описва надлежно при кои елементи на организацията ,на основните и спомагателни дейности ,има необходимост от усъвършенстване и подобрения и какви; подобрения на условията на труд и други мерки за повишаване и поддържане на работоспособността и производителността на труда и как ще се постигне това; какви методи и средства ще бъдат използвани за постигането на целите на проекта.
Раздел „Заключение”
Въз основа на обобщен анализ на резултатите, Дружеството:
- ще направи изводи за състоянието на предприятието и организацията на трудовия процес;
- ще определи приоритетите и ще препоръча необходимите действия и съответно необходимите за всяко от тях ресурси.
Обосновка: Необходимостта от непрекъснатото прилагане на фирмената политика по ЗБУТ /система от методи и средства/ за подобряване на условията на работа в предприятието, оптимизиране на организацията на труда, работните места и трудовата задача, обучение на работещите за идентифицираните рискове при работа, използването на ЛПС, осъществяването на непрекъснат здравен мониторинг за запазване на висока и трайна работоспособност, качество на извършваната дейност и опазване здравето и работоспособността на работещите и т.н. , поради хуманния, социален и икономически ефект.
Дейност 5: Придобиване на работно облекло и ЛПС Описание: Обект на процедурата за избор на изпълнител ще бъдат дейностите по проекта, свързани с придобиването на ЛПС и специализирано работно облекло, и съобразени с чл.17 (1), (2), (3) от Наредба # 3 за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място и чл. 247 (1) и (2) от Наредба 7 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места при използването на работно оборудване.
Обосновка: С оценката на риска за здравето и безопасността на работещите са определени работните места и работните дейности, на които съществуват рискове за безопасността и здравето на работещите, които не могат да бъдат избегнати чрез колективни средства за защита или други мерки. Изготвен е изчерпателен списък на личните предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло по работни места/видове работа и длъжности. Поради наличие на множество рискови фактори с комбинирано въздействие е необходимо осигуряване на оптимален баланс между защита и комфорт при работа, водещ до повишена продуктивност и безопасност. Избор на ЛПС се основава на спазени принципи на ергономия - ЛПС трябва да бъдат разработени и произведени така, че при предвидимите условия на употреба, за които са предназначени, потребителят да може нормално да изпълнява свързаната с риск дейност при подходяща защита на възможно най-високо ниво в специфичната работна среда в предприятието и според заеманите длъжности на лицата.
Бюджетираните бройки на ЛПС и СРО съответсва исцяло на точната брой на заемащите съответните длъжности, за които се предвиждат конкретни ЛПС и СРО, планирани са съобразно срока на проекта – 12 месеца като се има предвид срока на износване. Не са планирани резервни бройки.
Дейност 6: Извършване на инвестиционната дейност по проекта Инвестицията по проекта - доставката и монтажа на вентилационната система в бояджийския цех, е колективно предпазно средство, което ще осигури защита за работещите във връзка с спазването на изискванията на Наредба за ограничаване емисиите на летливи органични съединения при употребата на органични разтворители (ДВ. бр. 20 / 2007г.) . Технологичните процеси в бояджийския цех протича с отделянето на летливи емисии. Вентилационната система ще отвежда запрашения и натоварен с летливи емисии въздух през пречиствателно съоръжение в атмосферата. Ввентилационна инсталация ще уловя отделяните вредни вещества и чрез подаване на пресен въздух ще разреди концентрацията на останалите в помещението вредности до стойности, ненадвишаващи пределно допустимите концентрации. Част от тези вещества оказват отрицателно влияние върху здравето на хората, което налага максимално да се ограничи разпространението им. Именно за да се избегне възможността те да бъдат погълнати от хората, работещи в бояджйския цех, изграждането на вентилационна инсталация е необходима. Задачата й е да осигури подходящи параметри на микроклимата, осигуряващи комфорт и висока работоспособност на хората.
|