Дейности:
|
Дейност 1: Управление и мониторинг на проекта. В рамките на настоящата дейност ще бъде сформиран екипа по проекат. Екипът ще включва: Ръководител на проекта, Координатор и Счетоводител. Ръководителят на проекта, заедно с останалите членове на екипа, ще изготви подробен план за реализиране на дейностите. Планът ще включва подробно разписване на ангажиментите на всеки член, в зависимост от неговите проектни задължения; актуализиране на план за действие, ако е необходимо и прецизиране на отделните етапи за реализиране на дейностите.
По дейност 1 ще бъде разработена Процедура за вътрешен мониторинг и контрол. Процедурата ще отчита в максимална степен задълженията на Контролтест ООД като бенефициент на безвъзмездна помощ и свързаните с това: отговорности, свързани с подготовката и одобрението на документация за избор на изпълнител/и по ПМС 69/2013 г.; съхраняване на проектното досие и финансовата документация и др. Управлението на проекта ще се извършва съгласно изискванията на ДО и Оперативното ръководство за управление на проекти по настоящата схема. Дейност 2: Подготовка и провеждане на тръжни процедури за избор на изпълнители. В рамките на настоящата дейност ще бъдат подготвени тръжните документи за всички дейности, които ще бъдат възложени на изпълнители.
При избора на изпълнители Контролтест ООД ще се ръководи от следните принципи:безпристрастност, равнопоставеност и недискриминация по отношение на всички кандидати. При провеждането на процедурите по ПМС 69/2013 г. ще бъдат спазени всички изисквания към бенефициентите на безвъзмездна помощ по отношение на подготовката на документацията, сроковете, съгласуването с договарящия орган и подписването на договори с избраните изпълнители. Дейност 3: Анализ на моментното състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност в Контролтест ООД Чрез настоящата дейност ще бъде установено състоянието и проектирането на организацията на трудовата дейност за целия управленски цикъл (планиране, организация, изпълнение и контрол), в т.ч. изпълнението на изискванията на КТ, Закона за ЗБУТ и подзаконовата нормативна база.
Анализът ще бъде структуриран, съгласно изискванията в Насоките за кандидатстване по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова BG051PO001-2.3.03 „Безопасен труд“ и ще съдържа най-малко следните раздели:
I.Въведение
В тази част ще бъдат представени използваните изходни данни, с цел описване на характеристиките и състоянието на предприятието и организацията на трудовата дейност към момента, в т.ч.: съдържание и характеристики на основните и спомагателни трудови дейности, използвани технологии, използвани суровини и материали и произвеждани продукти, работни помещения и работни места, работно оборудване, съоръжения с повишена опасност и др; управление на основните и спомагателните дейности (планиране, изпълнение, наблюдение и контрол на изпълнението, анализ и подобрения), процедури, вътрешни трудови стандарти и документи; показатели за ефективност на трудовата дейност; управление на персонала, в т.ч.: състав, квалификационна структура, здравно състояние, рискови групи, заплащане, социално партньорство, колективно трудово договаряне и социални придобивки, мотивация; условията на труд при изпълнение на основните и спомагателните трудови дейности, които влияят на качеството и ефективността на трудовата дейност, вкл. физични условия (фактори на работната среда), изисквания на задачата и трудовия процес, социални и организационни фактори - източници на опасности за безопасността и здравето, основни рискови фактори, оценки на риска, средства за колективна защита, лични предпазни средства санитарно-битови условия, травматизъм и заболеваемост и др.; управление на дейността по осигуряване на безопасността и здравето – законови и други изисквания, оценки за съответствия, документиране, докладване, информиране и консултиране и др., процедури и практики.
II. Изложение и анализ
В раздел II ще бъдат описани силните и слабите страни на организацията на трудовата дейност и работната среда в предприятието и ще бъдат определени елементите на организацията на трудовия процес и работната среда, които имат ключово значение за ефективността на производството и производителността на труда. Подробно ще се анализира и оцени нивото на организацията и ефективността на трудовите процеси, иновациите, управлението на човешките ресурси, условията на труд, организацията на дейностите по осигуряване на ЗБУТ и документирането и др.
III.Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност”
В този раздел ще бъдат обосоновани и описани при кои елементи на организацията на основните и спомагателни дейности има необходимост от усъвършенстване и подобрения и какви; подобрения на условията на труд и други мерки за повишаване и поддържане на работоспособността и производителността на труда и как ще се постигне това; какви методи и средства ще бъдат използвани за постигането на целите на проекта.
IV. Заключение:
Ще бъдат направени изводи за състоянието на предприятието и организацията на трудовия процес;
Ще бъдат определени приоритетите и ще бъдат препоръчани необходимите действия и съответно необходимите за всяко от тях ресурси.
Извършването на анализа е необходимо, с цел установяване на моментното състояние на организацията на трудовата дейност, при необходимост проектиране на нова, за да може да се създадат необходимите предпоставки за рационално използване и организация на трудовите, материалните и финансови ресурси във фирмата. Дейност 4: Разработване и внедряване на система за управление на здравето и безопасност при работа BS OHSAS 18001:2007 В рамките на настоящата дейност, избраният изпълнител, съгласно ПМС 69/2013 г. ще извърши следното:
- първичен преглед на състоянието и нивото на съответствие на действащата система във фирмата със стандарта BS OHSAS 18001:2007;
- ще разработи документи, присъщи на системата за управление – процедури, наръчник, оперативни документи разработване на политика при по здраве и безопасност при работа, разработавне на организационна структура и други;
- ще проведе обучение по внедряване и да извърши вътрешен одит, с цел констатиране на степента на готовност на дружеството за същинска сертификация;
- при необходимост – извършване на промени в документацията при констатация от предварителните одити;
Реализирането на дейността и въвеждането на стандарта ще:
• Доведе до намаляване разходите по злополуки и подобрява ефикасността
• Подпомогне и подобри управлението и контрола на здравето и безопасността по време на работа.
• Подпомогне спазването на законовите задължения за безопасност на труда.
• Установи „Култура по безопасност” в дружеството
Постигнатето на резултатите от настоящата дейност е необходимо условия за реализирането на Дейност 5 – Сертифициране. Дейност 5. Сертифициране по стандарт BS OHSAS 18001:2007 В рамките на настоящата дейност ще бъде извъшена сертификация по стандарата BS OHSAS 18001:2007
Дейността ще се реализира в 2 основни етапа:
Етап1:
– Идвършване на оценка на документираната Система и обхвата на сертификацията;
– Изготвяне на доклад от одитора за констатираните пропуските(ако има такива) в документацията;
– Отстраняване на констатираните пропуски, ако са налични такива /извършват се коригиращи действия/
Етап 2:
– Оценка на съответствието на документацията със стандарта BS OHSAS 18001:2007 - извършва се одит от сертифициращите одитори относно внедряването на Системата и нейното нормално функциониране, като ще се предоставят съответните констатирани несъответствия (ако има такива);
– Отстраняване на констатираните несъответствия (ако има такива) /извършват се коригиращи действия/
След успешното провеждане на етап 2 ще бъде изготвен доглад от одитора и на базата на одобрения доклад ще бъде издаден Сертификат на дружеството.
Реализирането на дейност 5 ще спомогне за минимизиране на рисковете за персонала на дружеството по отношение на рискове за здравето и безопасността, ще утвърди прилагането на добри практики и ще осигури по-качествена работна среда. Дейност 6: Закупуване на ЛПС и работно облекло При извършване на дейности, с риск за здравето и безопасността, който не може да се отстрани по друг начин, работодателят утвърждава на основание Чл.288 и Чл.296 от КТ списък на полагащато се безплатно работно облекло и ЛПС. Преди избора на работното облекло и ЛПС е извършена оценка и подбор за закупуване на същите и това, дали задоволяват изискванията на Чл.4, 5, 6, 7 и 8 от Наредба №3. Експлоатационните и техническите им характеристики са дадени към оценката, които са неразделна част от нея. Подбраните ЛПС и работно облекло осигуряват:
1. Минимизират рисковете, за които се прилагат;
2. Отговарят за условията за съответното работно място и са съобразени с оценката на риска;
3. Съобразени са с ергономичните изисквания със Закона за здравословни и безопасни условия на труд / обн. ДВ бр.124/97г/
4. Осигурена е съвместимост при носене на две и повече ЛПС.
ЛПС и работното облекло са в пълно съответствие с изискванията на утвърдените мерки от работодателя за овладяване на риска, които са резултат от идентифицираните опасности при работа и оценката на професионалния риск.
С оглед на спецификата на дейността във фирма, работодателят е утвърдил съответния списък, които е приложен към настоящото проектно предложение.
В рамките на дейност 6 ще бъдат закупени следните ЛПС и работно облекло, предвид спецификата на индивидуалните задължения на работещите в дружеството и съгласно изискванията на нормативната уредба за следните видове защита:
- Защита на тялото и горните крайници - работно облекло.
- Защита на долните крайници .
- Защита на слуха – външни антифони
- Защита на очите – защитни очила;
- Защита на горните крайници – ръкавици.
- Защита на дихателните органи – Аспирационни маски;
- Защита от поразяване от електрически ток – диелектрични ръкавици.
- Защита при работа на височина - Сбруи с амортисьор и две големи куки към тях, закотвящи куки Дейност 7: Закупуване на оборудване В рамките на дейност 7 ще бъдат закупени: Стационарна система за отчитане и сигнализация (звукова и светлинна) – 1 бр. и Измерителни уреди за мощност на доза – 7бр. Вследствие на реализирането на дейността ще бъде обновено и допълено наличното дозиметричното (стационарно и преносимо) оборудване на фирмата за предпазване на персонала от надхвърляне на допустимите еднократни, ежедневни и тримесечни дози йонизаращи лъчения.
Стационарната система за отчитане и сигнализация (звукова и светлинна) е необходима за отчитане на превишаващи праговете йонизиращи лъчение на изолираното с олово помещение за радиографичен контрол, горещата камера за презареждане на радиоактивни изотопи, както и хранилището за съхранение на гамадефектоскопи.
Измерителни уреди за мощност на доза (Персонални дигитални дозиметри за отчитане) се използват за моментното дозово натоварване, ежедневни, месечни, тримесечни и за по-големи периоди натрупани дози. Те служат за по-добро отчитане на данните за ежедневния дозиметричен контрол на персонала от съществуващите в момента такива от писалков тип с аналогово отчитане. Дружеството има предписание от АЯР и НЦРРЗ съгласно чл.19 ал.1 т.1 на Наредба 32/07,11,2005 за Условията и реда за извършване на индивидуален дозиметричен контрол на лицата, работещи с източници на йонизиращи лъчения.
Отчитайки натрупаната доза на дозиметъра за съответното лице, при превишаване на законоустановената норма, своевременно същото да бъде изведено от работа в среда с йонизиращи лъчения и да бъдат предприети всички необходими мерки за предотвъртяване на риска за здравето и безопасността на съответния служител.
Посочените оборудвания са от изключително голяма значения за минимизиране и предотвъртяване на риска от професионлани заболявания и трудов травматизъм, вследствие на преоблъчване от йонизиращи лъчения. Необходимостта от закупуването на оборудването е пряко свързано с осигуряването на ЗБУТ на работещите във фирмата. Дейност 8: Модернизация на ренгеновата камера В рамките на дейност 8 модернизация на ренгеновата камера ще бъдат реализирани две поддейности: изграждане на радиационна защита на покрива на съществуващата рентгенова камера чрез оловен щит (поставяне на оловен покрив) и монтиране на блокировки и сигнализация на входа и изхода на ренгенова камера. Дейността ще допринесе за предотвратяване на облъчване на персонал при работа в рентгеновата камера и ще предпазва от фатални грешки на служителите или неоторизиран достъп на външни лица чрез направа на блокировки и сигнализация на входа и изхода и подобряване на радиационната защита на съществуващата рентгенова камера чрез оловен щит на покрива на рентгеновата камера (размер камерата 3,5mх3,5m).
Чрез реализирането на настоящата дейност ще бъде намален общия радиационен фон от йонизиращи лъчения в помещенията на „Контролтест” ООД, както и тези в близост до сградата (санитарно – охранителната зона). Също така ще бъде намалено дозовото натоварване на персонала извършващ безразрушителен контрол, т.е. ще се минимизират рисковете свързани с преоблъчване.
Дейността е пряко свързана с подобряване на условията на труд във фирмата, предвид спецификата на дейността й. Дейност 9: Публичност и информация В рамките на реализиране на дейностите по настоящия проект, Контротест ООД ще спази всички изисквания за публичност и информация, съгласно Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОПРЧР. За целта ще бъде разгласен факта, че проектът се финансира или съфинансира от Европейския социален фонд в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, посочени в чл. 2 – 10 и Приложение 1 на Регламент No 1828/2006.
Чрез проекта се предвиждат следните мерки за публичност и информираност за популяризиране постигнатите резултати:
• Изработване на 550 броя информационни брошури, отразяващи целите и резултатите от проекта и разгласяване на факта, че проектът се съфинансира от ЕСФ и Република България;
• Разгласяване на дейностите от проекта и неговите резултати във фирмени документи, материали, отчети и доклади;
• 1 бр. информационна табела;
• 1 публикация в пресата;
• 1 статия на интернет страницата на дружеството;
• 2 пресконференции
Осигуряване на информация за проекта на всички заинтересовани страни
|