Дейности:
|
Дейност 1. Сформиране на екип и управление на проекта. За да бъде осъществен проекта ще се сформира екип по управление на проекта, задачите и отговорностите между членовете на екипа ще бъдат ясно дефинирани. Членовете на екипа ще изготвят необходимите финансови и технически отчети, документите за искания за плащания ще подготвят и осъществяват избора на изпълнители на предвидените доставки и услуги. Екипа ще се състои от трима експерти:
• Ръководител проект, който ще има следните задачи и отговорности:
• цялостна организация по реализиране на проекта
• мониторинг върху изпълнение на общите и конкретните цели на проекта
• разпределение на задачите по осъществяване контрол по изпълнението на проекта
• предоставяне на текуща информация за хода на проекта на партньорите и Договарящия орган
• Участва в комисиите по избор на изпълнители
1. Координатор проект, който ще има следните задачи и отговорности:
• Отчита се пред ръководителя на проекта
• Докладва на ръководителя на проекта за изпълнението на дейностите по проекта
• Подпомага ръководителя на проекта при изготвяне на всички видове технически и финансови отчети
• Координира дейностите по избиране на изпълнители на услуги и доставки
• Координира изпълнението на дейностите и изпълнението на задачите по проекта
• Участва в подготовката и реализацията на дейностите по проекта.
• Организира цялостната техническа работа за изпълнение дейностите по проекта
• Отговаря за техническото оформяне на тръжната документация
• Съдейства за подписванането на договорите с изпълнителите
• Информира членовете на екипа и всички участници в проекта за графика на дейностите
• Изготвя и предава в срок необходимите периодични справки за хода на изпълнение на проекта
3. Счетоводител на проекта, който ще има следните задачи и отговорности:
• подготвя текущата счетоводна отчетност на направените разходи по проекта
• изготвя, съвместно с ръководителя на проекта, междинните и окончателния финансов отчет
• осъществява текущ контрол върху извършените разходи и съблюдава тяхното спазване, съобразно договорирания бюджет
• прави необходимите разплащания по проекта
• съблюдава за правилното оформяне и съхранение на финансовите документи
• Участва в комисиите по избор на изпълнители
Дейност 2. Подготовка и провеждане на тръжни процедури за избор на изпълнители за доставка на стоки и услуги.
Според законовите изисквания за избор на доставчици на стоки и изпълнители на услуги по настоящият проект процедурите ще се проведат в съответствие с ПМС 69/2013г. и съобразно произтичащите изисквания за прозрачност и откритост. В комисиите по избор на изпълнители ще бъдат включени тримата души от екипа по проекта( Ръководителя на проекта, координатора и счетоводителя) .
Предвижда се да се проведат три процедури както следва
1- Процедура за избор на фирма за осъществяване на доставка (съгласно ПМС 69/2013г.) защитно работно облекло и предпазни средства
2- Процедура за избор на фирма за извършване услуга (съгласно ПМС 69/2013г.) информираност и публичност на проекта.
3- Процедура за избор на фирма за извършване услуга (съгласно ПМС 69/2013г.) изготвяне на Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност.
Дейност 3. Публичност и визуализация
При осъществяването на мерките по информиране и публичност по проекта дейностите са съобразени изцяло с изискванията на Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП РЧР и съгласно разпоредбите на Регламент(ЕК) № 1828/2006 от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно ЕФРР. Дейност 4. Доставка на защитно работно облекло и предпазни средства
На този етап фирмата не разполага с възможност да закупи цялото необходимо защитно работно облекло и предпазни средства отговарящи на високите европейски изисквания и стандарти за качество и безопасност и поради този факт има належаща потребност от придобиването на такъв вид средства. Предвидените защитното работно облекло и предпазни средства са изцяло калкулирани на база утвърден списък на работните места и видове работи при които се използват лични предпазни средства разработен въз основа на оценка на риска на работните места. С осъществяването на тази дейност работниците ще имат възможно най доброто предпазно облекло за защита от злополуки по време на работния процес (изгаряне, подхлъзване, падане и др.
Предвидена е доставка на:
За длъжност: Монтажник хладилни и климатични инсталации
Противопритриващи ръкавици, осигуряващи защита срещу механични въздействия – 11 бр.
Противозамърсяващо обезопасяващо облекло за замърсени повърхности с нетоксични
вещества – 11 бр.
Защитен /придържащ/ колан за тяло предпазващ от падане от височина – 11 бр.
Ударозащитни каски за главата – 11 бр.
Външни антифони за самостоятелна употреба, за защита на слуха от източници на наднормен
шум – 11 бр.
Дихателна полумаска за защита при работа в нетоксична прахова среда – 11 бр.
Противохлъзгащи обувки с допълнително метално бомбе предотвратяващи подхлъзване и нараняване на долен крайник и предпазване от падане от височина – 11 бр.
Ударозащитни очила предпазващи очите от отхвръкнали дребни частици – 11 бр.
Светлоотразителна сигнална жилетка – 11 бр.
Термични за защита от студ облекла, предназначени при работа на открито през зимно време – 11 бр.
Студозащитни кепета за главата, предназначени при работа на открито през зимно време – 11 бр.
Термични за защита от студ обувки, предназначени при работа на открито през зимно време – 11 бр.
За длъжност: Техник архитектура и строителство
Противозамърсяващо обезопасяващо облекло за замърсени повърхности с нетоксични
вещества – 2 бр.
Ударозащитни каски за главата – 2 бр.
Противохлъзгащи обувки с допълнително метално бомбе предотвратяващи подхлъзване и нараняване на долен крайник и предпазване от падане от височина – 2 бр.
Ударозащитни очила предпазващи очите от отхвръкнали дребни частици – 2 бр.
Светлоотразителна сигнална жилетка – 2 бр.
Външни антифони за самостоятелна употреба, за защита на слуха от източници на наднормен
шум – 11 бр.
Термични за защита от студ облекла, предназначени при работа на открито през зимно време – 2 бр.
Студозащитни кепета за главата, предназначени при работа на открито през зимно време – 2 бр.
Термични за защита от студ обувки, предназначени при работа на открито през зимно време – 2 бр.
Дейност 5. Изготвяне анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност
Във връзка с оптимизирането на организацията на трудовата дейност се предвижда да се възложи изготвянето на анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност. Анализът ще бъде структуриран в следните части:
Раздел „Въведение”
В тази част изпълнителят следва да представи използваните изходни данни, да
опише характеристиките и състоянието на предприятието и организацията на трудовата
дейност към момента, в т.ч.:
- съдържание и характеристики на основните и спомагателни трудови дейности,
използвани технологии, използвани суровини и материали и произвеждани продукти, работни
помещения и работни места, работно оборудване, съоръжения с повишена опасност и др.;
- управление на основните и спомагателните дейности (планиране, изпълнение,
наблюдение и контрол на изпълнението, анализ и подобрения), процедури, вътрешни трудови
стандарти и документи;
- показатели за ефективност на трудовата дейност;
- управление на персонала, в т.ч.: състав, квалификационна структура, здравно
състояние, рискови групи, заплащане, социално партньорство, колективно трудово договаряне
и социални придобивки, мотивация;
- условията на труд при изпълнение на основните и спомагателните трудови
дейности, които влияят на качеството и ефективността на трудовата дейност, вкл. физични
условия (фактори на работната среда), изисквания на задачата и трудовия процес, социални и
организационни фактори - източници на опасности за безопасността и здравето, основни
рискови фактори, оценки на риска, средства за колективна защита, лични предпазни средства,
санитарно-битови условия, травматизъм и заболеваемост и др.;
- управление на дейността по осигуряване на безопасността и здравето – законови
и други изисквания, оценки за съответствия, документиране, докладване, информиране и
консултиране и др., процедури и практики.
Раздел „Изложение и анализ”
В тази част изпълнителят описва силните и слабите страни на организацията на
трудовата дейност и работната среда в съответното предприятие;
Определят се елементите на организацията на трудовия процес и работната среда, които
имат ключово значение за ефективността на производството и производителността на труда.
Подробно се анализира и оценява нивото на организацията и ефективността на трудовите
процеси, иновациите, управлението на човешките ресурси, условията на труд, организацията на
дейностите по осигуряване на ЗБУТ и документирането и др. Въз основа на анализ на силните и
слабите страни (SWOT – анализ) на елементите на организацията и проектирането на трудовия
процес и работната среда се определя кои от тях следва да се поддържат и развиват и за кои е
необходимо да се предприемат допълнителните мерки за подобрения. Силните и слабите
страни на вътрешната среда се разглеждат в съчетание с възможностите и опасностите,
произтичащи от външната среда. Съставят се SWOT-матрици, -таблици и -диаграми,
илюстриращи съотношението на характеристиките (силните и слабите страни) на трудовата
дейност.
Раздел „Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и
проектиране на организацията на трудовата дейност”
В тази част, изпълнителят обосновава и описва надлежно при кои елементи на
организацията на основните и спомагателни дейности има необходимост от усъвършенстване и
подобрения и какви; подобрения на условията на труд и други мерки за повишаване и
поддържане на работоспособността и производителността на труда и как ще се постигне това;
какви методи и средства ще бъдат използвани за постигането на целите на проекта.
Раздел „Заключение”
Въз основа на обобщен анализ на резултатите, изпълнителят:
- ще направи изводи за състоянието на предприятието и организацията на трудовия
процес;
- ще определи приоритетите и ще препоръча необходимите действия и съответно необходимите за всяко от тях
Дейност 6. Мониторинг и оценка
За целта на осъществяването на тази дейност ще бъде сформиран екип по проекта. Мониторинг и оценка на напредъка ще се извършват на всеки етап от реализацията на проекта, като основен орган за тази цел е Екипа на проекта. Той ще следи и контролира осъществяването на дейностите според заложения план с цел покриване и вместване в разходите на заложения бюджет. Освен това ще следи за отговорното изпълнение на всяка една дейност. Чрез мониторинга и контрола ще се определи дали е нужно да се прави ревизия на първоначалния график на дейностите. След завършването на всички заложени дейности ще бъде изготвен доклад за тяхното изпълнение.
|