Дейности:
|
Дейност 1 Организация и управление на проекта Дейността ще се изпълнява от първия до седмия месец на проекта. Ще бъдат сключени договори с всеки член на екипа по проекта. Членовете на екипа са: Ръководител проект, Счетоводител, Координатор, които са отговорни за реализиране на проектните дейности през целия 7 месечен период на изпълнение. Дейността на Екипа ще е съобразена с разписаните правила в Ръководство за бенефициента за изпълнение на проекти по схема „Безопасен труд”. Целия екип е отговорен за администрирането на проекта – организиране и ръководство на проектните дейности, водене на точна и ясна документация, както и ясни и точни счетоводни отчети относно изпълнението. Изготвяне на междинни и финални отчети за отчитане на постигнатите цели и верифициране на направените разходи, осигуряване на информираност и публичност, прозрачност и равнопоставеност и др. Екипът ще осъществява своята дейност в административната сграда на „МЕБЕЛНА КЪЩА“ООД в обособен за целите на проекта офис. Дейност 2. Организиране и провеждане на планираните по проекта процедури за избор на изпълнители В рамките на проекта са предвидени дейности, които ще бъдат възложени за изпълнение на външни изпълнители. Касае се за: 1.Избор на изпълнител изготвяне на анализ на моментното състояние на организацията на трудовата дейност във фирмата и проектиране на нова организационна форма на труда; 2.Избор на изпълнител за разработване и внедряване на Система за управление на здравето и безопасността при работа съгласно стандарт OHSAS 18001; 3.Избор на изпълнител за сертифициране на международен стандарт (BS OHSAS 18001:2007); 4.Избор на изпълнител, който да достави нови и модерни предпазни средства и специално работно облекло за нуждите на заетите в предприятието; 5. Избор на изпълнител, който да извърши дейността, свързана с осигуряване на информиране и публичност; 6. Избор на изпълнител, който да извърши дейността, свързана с организиране и провеждане на обучения; 7.Избор на изпълнител, който да достави и монтира предвидените климатици-в работните помещения, с цел подобряване на физичното състояние на работната среда (микроклимата).
Възлагане на тези услуги и доставки ще бъде осъществено в съответствие с реда, предвиден в ПМС №69/2013 г. и последващите му изменения. По този начин ще се гарантират принципите на прозрачност и публичност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация.
Дейност 3. Изготвяне на анализ на моментното състояние на организацията на трудовата дейност във фирмата и проектиране на нова организационна форма на труда; Прилагането в практиката на резултатите от анализа на състоянието и проектирането на организацията на трудовата дейност, ще спомогне за усъвършенстване на организацията на труда и създаване на предпоставки за повишаване на ефективността на производството и производителността на труда, ще се намалят трудовите злополуки и професионалните заболявания. Чрез рационално използване на трудовите, материалните и финансовите ресурси, ще се постигнат условия за значително подобряване на здравословните и безопасни условия на труд в дружеството. Анализът ще послужи и за оценяване, влиянието върху БЗР при извършване на вътрешни промени, включващи увеличение или намаляване на персонала за определени дейности, въвеждане на нови производствени процеси и/или усъвършенстване на съществуващи, преструктуриране на вътрешно-фирмените звена, използваните материали и др. Информацията от анализа по-добре ще обоснове, вземането на конкретни решения за промяна в организацията на трудовата дейност, а при необходимост и за обучение на засегнатите персонални групи работници и служители. В проекта е предвидено „Анализа на състоянието и проектирането на организация на трудовата дейност” да се извърши от изпълнител, избран по правилата на ПМС №69. Предпочетен е външен изпълнител от гледна точка прилагане на обективна оценка на настоящото състояние на организация на трудовата дейност във фирмата, на база липса на вътрешно-фирмена предубеденост по отношение на организацията и налична експертиза в извършването на подобен род анализи. В техническото задание за избор на изпълнител изготвено по проекта, ще са заложени най-малко изискванията посочени в Ръководство на бенефициента по настоящата схема. Като изисквания ще бъдат включени оглед на типовите работни места, проверка и анализ на настоящите оценки на риска по работни места за всяка длъжност. Дейност 4. Внедряване и сертифициране на международен стандарт (BS OHSAS 18001:2007): Поради спецификата на дейността, тя ще бъде обособена в отделни поддейности:
4.1. Подготовка за внедряване на стандарта BS OHSAS 18001:2007 - В процеса на обсъждане на проектната идея се стигна до общото становище, че избор на изпълнител, предлагащ консултантски услуги в областта е по-правилно от гледна точка на детайлно познаване на специфичния методологичен инструментариум за разработване и внедряване на СУ. Системата за управление на безопасността и здравето при работа в каквато и да е организация съдържа пет главни сектора: Политика, Организация, Планиране и внедряване, Оценка и Действия за подобряване.
4.2. Издаването на сертификат за внедрен BS OHSAS 18001:2007 от сертифицираща фирма-OHSAS 18001 е разширена спецификация за система за управление на здравословни и безопасни условия на труд, разработена да даде възможност на организациите да контролират и подобряват здравословността и безопасността на условията на труд. OHSAS 18001 е разработена, така че да бъде съвместима с ISO 9001 и ISO 14001 и да позволява лесна интеграция. Спазването на правните и регулаторните изисквания във всяка държава и непрекъснатото подобрение са два важни аспекта на OHSAS 18001. Сертификацията по OHSAS 18001 демонстрира ангажираността на всяка компания за безопасна работна среда и защита на работниците и служителите от трудови злополуки. Предимствата от получения сертификат ще подпомагат и подобрят управлението и контрола на трудовото здраве и безопасност във фирмата. Успешното сертифициране ще допринесе за спазването на законовите задължения за безопасност на труда и трудово здраве от всички участници в трудовите процеси в организацията логично и последователно; ще се повиши културата на безопасен труд в организацията. Ще се намаляват разходите по злополуки и ще се подобри ефикасността на труда, и не на последно място ще се подобри репутацията на организацията. Необходимостта от въвеждане на СУБЗУТ ще е убедително доказателство за настоящите и бъдещи партньори в това, че са въведени и се спазват строги правила по отношение на здравословните и безопасни условия на труд, тъй като в известна част от основните дейности участват и заетите лица. Процеса на сертифициране ще се извърши в два етапа: Етап 1 – Преодит, който ще включва преглед на документацията и определяне готовността за сертификационен одит и осигуряване на обратна връзка с екипа. Етап 2 - Сертификационен одит, където се определя съответствието на организация и процедури с OHSAS 18001. Когато този стадий е успешен, се връчва сертификат за съответствие с изискванията на BS OHSAS 18001:2007. Дейността ще бъде реализира чрез избор на изпълнител с експертиза в областта на контролните и сертификационни одити.
Дейност 5. Закупуване на нови и модерни предпазни средства и специално работно облекло за нуждите на заетите; Към настоящия момент в „МЕБЕЛНА КЪЩА“ООД се изпълняват всички изисквания на нормативните документи за здравословни и безопасни условия на труд, които регламентират минималните изисквания към ЛПС и работно облекло. Поради спецификата на дейностите извършвани в производствените и работни помещения, тяхното разпределение на голяма територия, работа на открито и изпълняването на дейности с висок риск от злополуки в проекта е заложено доставка на същите с по-добри качество от настоящите такива. Доставка на ЛПС и работно облекло ще се извърши в съответствие с план-графика на дейностите по проекта и след съгласуване на график за доставка по договор с избрания изпълнител. Всички описани в бюджета специални работни облекла, ЛПС и работно облекло са от по-висок, ценови и качествен клас, от доставяните до момента, което ще допринесе за мотивирането на персонала, подобряването на здравния му статус и повишаване производителността на труда. Подобрените качествени показатели на ЛПС средства и облекла ще повишат сигурността и безопасността на използващите ги работници (например чрез наличие на достатъчно широки светлоотразителните ленти по облеклата се подобрява видимостта и намаляване но риска от злополуки). Значително по-дълго време ще се запазват и експлоатационните им качества. Дейност 6. Закупуване и монтаж на климатици в работните помещения на дружеството След направени измервания на параметрите на работната среда в „МЕБЕЛНА КЪЩА“ООД, по параметъра работна среда и микроклимат са констатирани несъответствия с изискванията на БДС 14776 – 87. Касае се за работни места в производствените, където температурите през летния сезон са около и над 31°С. Тези условия на труд, значително намаляват работоспособността на работещите, водят до понижаване на вниманието и повишаване на предпоставките за допускане на инциденти и злополуки. От друга страна, съгласно, чл. 18, ал.1 от Наредба №7 за минималните изисквания за ЗБУТ на работните места и при използване на работното оборудване (Обн., ДВ, бр.88 от 1999г.), работодателя е задължен да предприеме мерки за недопускане превишаване на установените норми за производствен микроклимат. На горните основания и след обсъждане в Комитета по условия на труд, като добра практика в „МЕБЕЛНА КЪЩА“ООД се наложи оборудването на производствените помещения с климатици. Средствата от схемата „Безопасен труд”, ще помогнат в значителна степен, за по-бързото привеждане на работните места в съответствие с националното законодателство и за подобряване на условията на труд. Дейност 7. Обучение на всички заети лица на тема „Внедряване на BS OHSAS 18001:2007 в „МЕБЕЛНА КЪЩА“ООД Обученията ще са съобразени с нововъведената Система за управление на здравето и безопасността при работа съгласно стандарт OHSAS 18001. В програмите на обученията ще се включат дейности, които ще допринесат за осъвременяване на работния процес и ще обосноват нуждата от подобен вид обучения. Обученията ще съдържат модули информиращи за хоризонталните принципи: информационно-обучителен модул по равенство на половете, равни възможности и антидискриминация, устойчиво развитие с продължителност не по-малко от 45 учебни часа. Обученията ще се извършват в съответствие с установените нужди на работодателите и с насоченост към правилното използване на нововъведената Система за управление на здравето и безопасността при работа съгласно стандарт OHSAS 18001. От изпълнителя ще се изисква след извършване на дейностите по обучение следва да бъде издаден документ, удостоверяващ успешното завършване и придобитите умения и компетентности. Обучението ще е в съответствие с приоритетните действия съгласно чл. 3 от Регламент 1081/2006. Дейност 8. Визуализация и публичност Прилагане на мерки за публичност и информираност, съгласно правилата на Регламент на ЕК 1828/2006, относно общите правила за приложение на регламент 1083/2006 за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд.
Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността като за целта бъдат спазвани стриктно изискванията на „Насоките на ЕС за визуална идентификация при външни действия”. В съответствие с подписания договор, кандидатът ще предприеме всички необходими за популяризиране на получената безвъзмездна помощ действия, а именно:
1. Осигури провеждането на две пресконференции в началото и края на проекта;
2. Изготвяне на дизайна и отпечатване на брошури – 1000 бр.;
3. Две уеб-публикации;
4. Поставяне на 2 броя информационни табели на видно място във фирмата.
В хода на изпълнение на проектните дейности ще бъдат ползвани подходящо оформени бланки на документи с ясна визуализация в съответствие с изискванията. Всички доклади, свързани с проектните дейности също ще бъдат съобразени с изискванията за визуализация на проекта. Това се отнася и за предвидените правила за работа, методики и т.н
|