Дейности:
|
Дейност1 Анализ на състоянието и организацията на работния процес във фирмата. I. Въведение
• Браншовата принадлежност и икономическия статут на кандидата - „Наталия “АД;
• Характеристиките, състоянието и организацията на труда в отделните трудови дейности, които са обект на анализа.
• Съдържание и характеристики на основните и спомагателни трудови дейности, използвани технологии, използвани суровини и материали и произвеждани продукти, работни помещения и работни места, работно оборудване, съоръжения с повишена опасност и др;
• Управление на основните и спомагателните дейности (планиране, изпълнение, наблюдение и контрол на изпълнението, анализ и подобрения), процедури, вътрешни трудови стандарти и документи;
• Показатели за ефективност на трудовата дейност;
• Управление на персонала, в т.ч.: състав, квалификационна структура, здравно състояние, рискови групи, заплащане, социално партньорство, колективно трудово договаряне и социални придобивки, мотивация;
• Условията на труд при изпълнение на основните и спомагателните трудови дейности, които влияят на качеството и ефективността на трудовата дейност, фактори на работната среда, изисквания на задачата и трудовия процес, социални и организационни фактори - източници на опасности за безопасността и здравето, основни рискови фактори, оценки на риска, средства за колективна защита, лични предпазни средства, санитарно-битови условия, травматизъм и заболеваемост и др.;
• Управление на дейността по осигуряване на безопасността и здравето – законови и други изисквания, оценки за съответствия, документиране, докладване, информиране и консултиране и др., процедури и практики.
II. Изложение и анализ
В тази част се описват силните и слабите страни на организацията на трудовата дейност и работната среда в отделните структурни единици, които са обект на анализа, като оценява елементите на трудовия процес:
Организация на труда:
- Структурен анализ и съдържание на трудовата дейност, последователност на работните операции, коопериране и разделяне на труда, организация и използване на работното време, режими на труд и почивка;
- Степен на автоматизация и механизация на труда - наличие и прилагане на процедури за проверка и поддръжка на оборудването, иновации;
- Използвани суровини, материали, междинни и крайни продукти, и енергоносители в производствения процес;
- Ергономична оценка работните операции, работните движения, работната поза, ръчна работа с тежести.
Човешки ресурс:
Съответствие между длъжностните изисквания и професионалната квалификация на работещите;
- Възможности за повишаване на квалификацията;
- Информираност на работещите за професионалните рискове и възможности за личното им участие в контрола и управлението на риска; обучение за формиране на поведение, гарантиращо безопасност и здраве при работа;
- Здравно състояние и пригодност на работещите за изпълняване на съответните длъжности; рискови групи и приспособяване на организацията на труда и условията на работното място към техните възможности;
- Анализ на показателите за заболеваемост с временна нетрудоспособност, трайно намалена работоспособност и сравняването им с еталони;
- Анализ на нивото на трудов травматизъм и сравняване със средното за отрасъла;
- Оценка на психо-социалния климат, мотивация и удовлетвореност на работещите, анализ на текучеството на работещите.
Условия на труд:
- Анализ на съществуващите системи за контрол и мониторинг на рисковете създавани от работното оборудване, работната среда и трудовия процес;
- Анализ на провеждания мониторинг на факторите на работната среда: ергономичност на работните помещения и работните места, микроклимат, осветеност, шум, вибрации, лъчения, прах, химични агенти - необходимост от допълнителни и периодични измервания и оценки;
- Наличие, изчерпателност и актуалност на извършените оценки на риска.
- Наличие и актуалност на утвърдена Програма за минимизиране на риска; степен на изпълнение на плануваните мерки и дейности и ефекта от тях.
- Оценка на осъществявания контрол върху изправността и поддръжката на системите за безопасност, колективните средства за защита и личните предпазни средства.
- Наличие на процедури за документиране и анализ на злополуките, инцидентите, повредите, проявите на непредпазливост и нарушенията на правилата за безопасен труд.
- Въз основа на анализa на силните и слабите страни (SWOT – анализ) на елементите на организацията и проектирането на трудовия процес и работната среда се определя кои от тях следва да се поддържат и развиват и за кои е необходимо да се предприемат допълнителните мерки за подобрения. Силните и слабите страни на вътрешната среда се разглеждат в съчетание с възможностите и опасностите, произтичащи от външната среда.
III. Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност
Извършеният анализ ще обоснове при кои елементи на организацията на основните и спомагателни дейности има необходимост от усъвършенстване, подобряване или иновиране.
Констатираните при Анализа „слаби страни” ще обосноват необходимите дейности и мерки за подобряване и оптимизиране на организацията на трудовата дейност, подобряване на условията на труд и поддържане на работоспособността и производителността на труда.
Предложените дейности и мерки за подобряване на организацията на трудовия процес и оптимизиране на условията на труд ще бъдат популяризирани сред работещите, за да се повиши тяхната мотивация, отговорност за изпълнението и личното им участие в тези дейности.
IV. Заключение
Изводи за състоянието на организацията на трудовите дейности и условията на труд, въз основа на резулатите от направения анализ.
• Определяне на приоритетите, необходимите действия и тяхното ресурсно обезпечаване.
Дейност2 Модернизация и обезопасяване на съществуващи обекти, свързвани с подобряване условията на труд. Действия, извършвани от работника по-време на работа:
1. За длъжност „Апретурист”:
- Работникът подготвя плата и необходимите техническите спомагателни средства за термофиксиране в зависимост от състава на плата: 100% Полиестер или платове с Вискоза/Полиестер/Ликра; процесът на термофиксиране се извършва при температура 190/200С0, при който изгарят масла и други препарати, които се влагат в технологичното производство на химични влакна в резултат, на което в цялото помещение се образува димна завеса с наситеност на Въглероден оксид в зависимост от сезона и др. атмосферни фактори: (Снимка N 1, (Снимка N 2) и (Снимка N 3);
- За осигуряване на процеса в участъка работят 10 човека на смяна.
2. За длъжност „Печатар-щампьор”:
- Работникът напръсква плота на машината с лепило, за да се осигури фиксиране на детайла в съответствие с настройката за позициониране на щампата, при което в зависимост от състава на плата е необходимо няколкократно напръскване (Снимка N 4) и (Снимка N 5);
- След завършване щампирането на детайлите на модел работника почиства плота с кореселин за последващо щампиране (Снимка N 6).
3. За длъжност „Обслужващ работник промишлено производство”:
- Работникът напръсква изделието с аерозол за почистване на петна, изчаква до изсъхване, при което, в случай че е необходимо повтаря процеса (Снимка N 7) и (Снимка N 8);
- Работникът издухва аерозола с машина за почистване на петна (Снимка N 9).
4. Потенциални опасности на които са изложени:
Технологичните изиквания, които изпълняват служителите на посочените по - горе работни места, обославят излагането на лицата на постоянно въздействие от неблагоприятно за здравето влияние на химични агенти като бензин разтворител, ацетон, ксилен (смес от изомери) и въглероден оксид. Наднормените показатели на химични агенти са регистрирани в приложените към проетното предложение Протоколи от измервания на работната среда.
Дейност3 Закупуване на предпазни средства и специално работно облекло Сравнителна таблица за предимствата на предложените за закупуване лпс, специално работно облекло и специални работни обувки:
Комплект: Работен ватиран полугащеризон и яке със свалящи се ръкави 100% полиестер. Комплект: Работен ватиран полугащеризон и яке с качулка 100% памук Студозащитен, водонепропускаем, негорим
Работен полугащеризон и яке от 65% полиестер / 35% памук, 190 g/m2 Работно яке с обемни джобове и работен панталон 2 в 1с обемни джобове от памук/полиестер, 235 g/m2 - масло и водоустойчива защита.
Водозащитен ватиран елек 100% полиестер. Дамски двулицев елек от едната страна 100% полиестер, а от другата полар студозащитен.
Топло защитен елек с джобове и метален цип от полиестер/полар. Ватиран елек, полиестер/ РVС, водоотблъскващ.
Ботуши от РVС с дълбок грайфер, 28см., водозащитни. Ботуши от нитрил / каучук, дължина 38см., масло устойчиви.
Защитни обувки категория S1P половинки от естествена кожа с антиалергична подплата, абсорбираща потта, антистатично ходило, поглъщане енергията на ходилото в областта на петата;метална пластина и метално бомбе. Защита от: удар, с максимално енергийно ниво с еквивалент 200J и натиск 15КN; Устойчивост на пробождане от твърди предмети. Защитни обувки категория S3 – половинки от водоотблъскваща естествена кожа; антиалергична, абсорбираща потта стелка подвижна, абсорбираща влагата; бомбе неметално, композитно бомбе; пластина неметална Защита от: удар, с максимално енергийно ниво с еквивалент 200J и натиск; Устойчивост на пробождане от твърди предмети; устойчивост на проникване и поглъщане на вода
Дамско сабо от естествена кожа, покрита с полиуретан, стелка от естествена кожа, Ходило - противоплъзгащо, поглъщащо енергията, устойчиво на масла и въглеводороди. Дамско сабо с каишка от естествена кожа, покрита с полиуретан, стелка от естествена кожа, Ходило - противоплъзгащо, поглъщащо енергията, устойчиво на масла и въглеводороди устойчивост при приплъзване и падане.
Гумена полумаска с две гнезда;филтри 2броя Р2( S) и 2броя A1( S) Полу лицева маска с две гнезда с 2 броя комбиниран филтър Респираторна маска с патентована система MultiFlex - мека, гъвкава комбинация на гума и пластмаса, която осигурява изключително добро прилягане към лицето.
Формована прахозащитна полумаска без клапан, срещу твърди частици и течни аерозоли, клас FFP2 D Формована прахозащитна полумаска с клапан, срещу твърди частици и течни аерозоли, клас FFP2VD
Защитни очила прозрачни. Очила маска с поликарбонатен визор, механична защита, удобна лента за главата с възможност за регулиране, 78 индиректни вентилационни отвора осигуряват добра циркулация на въздуха, като предпазват от прах и течности.
Ръкавици латекс. Ръкавици от безшевно плетено трико, изцяло топени в нитрил, ластичен маншет, маслоустойчив.
Работни ръкавици - багрен брезент с памучен хастар с 1 пръст Работни ръкавици с 5 пръста - подсилени-цепена телешка кожа и плат, подсилени длан, палец и показалец.
Ръкавици от плетено безшевно трико от стъклени фибри, спандекс и найлон, с телешка кожа, подсилени длан и пръсти, двойна кожа между палеца и показалеца, противосрезни. Противосрезна ръкавица от метална нишка, неръждаема, максимална защита от порязване, без маншет.
Работни ръкавици от трико с 5 пръста; безшевно трико от памук/полиестер, ластичен маншет Работни ръкавици от трико с 5 пръста; неизбелено, плетено, памучно трико, без маншет, дължина 32см,
Диелектрични ръкавици 20000V Диелектрични ръкавици 30000V
х Диелектрични боти 2000V
Външни антифони; Лек пластмасов мидообразен предпазител на слуха, редукция на звуковото налягане - 25dB Външни антифони; Лек пластмасов мидообразен предпазител на слуха; редукция на звуковото налягане - 34dB
Защитна престилка - Материал - PVC, защита от механични замърсявания, пръски от агресивни течности Защитна престилка - Материал - Винил, защита от механични замърсявания, вода, пръски от агресивни течности
Дамска туника памук / полиестер 210 гр. /м2 Дамска манта с къс ръкав, материал памук / полиестер 120 гр. /м2 защита на цялото тяло
Гумени галоши Галоши от РVС / нитрил от влага, студозащитни, химически устойчиви.
Дейност4 Управление и администриране на проекта 1. Стартиране на проекта;
2. Разпределяне правомощията и задълженията на екипа;
3. Изготвяне и представяне за утвърждаване график за процедури по ПМС 69/2013 г.;
4. Провеждане на процедурите и избор на доставчици на материали и услуги.
5. Сключване на договори със спечелилите кандидати.
6. Организация, контрол и отчет на действията по т. 5;
7. Периодични заседания на екипа по управление на проекта и мониторингови среши с представители на ДО;
8. Реализация на целите на проекта;
9. Закриване и отчитане на проекта.
Дейност5 Информиране и публичност При стриктно спазване изискванията на Регламент(ЕК)№ 1828/2006 от 8 декември 2006 г., Кандидатът ще:
1. Организира пресконференции за откриване и закриване на Проекта;
2. Изготви информационни табели, афиши, диплянки и други рекламни материали с логото на ОП и наименованието на проекта;
3. Осигури информация за етапите на реализация на Проекта чрез ежемесечни публикации в своята интернет страница www.natalia-sz.com
4. Публикува в регионалната и национална преса 6 иформационни карета за изпълнението на проекта;
|