Дейности:
|
Дейност 1: Управление на проекта Сформиране на екип за управление на проекта
Екипът за управление по проекта ще включва: ръководител, счетоводител и координатор. Автобиографиите на предложените лица са приложени към проектната документация.
Целта на дейността е осигуряване на стабилно и без рисково протичане на целия проект, добро взаимодействие между екипа за управление, партньорската организация, преките бенефициенти и другите основни заинтересовани страни. За тази цел се предвижда регулярно да бъдат провеждани работни срещи, по време на които ще бъдат уточнени:
• конкретните задачи и задължения на всеки един от членовете на екипа за управление на проекта;
• план графика за реализация на проекта;
• изготвяне на методика за провеждане на мониторинг на проекта;
• уточняване на механизмите за координация и комуникация между участниците в проекта
Мониторинг
Екипът за управление ще извършва регулярен вътрешен мониторинг и ще следи за качественото изпълнение на извършваните дейности. Целта на мониторинга е да се установи дали дейностите се изпълняват спрямо планираното и дали са ефективни във времето.
Технически и финансови отчети
С всяко искане за плащане ще бъдат подготвени технически и финансови отчети, в които ще се отчете напредъка за съответния отчетен период. След приключване на проекта екипът ще изготви окончателен технически и финансов доклад.
Дейност 2: Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност В съответствие с идентифицираните нужди и проблеми на целевата група е планирано и извършването на анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност. Интегрирането на дейността по безопасност и здраве при работа като елемент на цялостната бизнес политика на предприятието, представлява основен подход за успешно прилагане на новите стандарти, за осигуряване на устойчиво развитие и ефективност.
Основните цели на анализа и проектирането на организацията на трудовата дейност са, с цел оптимизиране на процесите и постигане на:
• високо качество на труда и организация на работа;
• високо качество на управление на човешките ресурси;
• висока надеждност на мерките, осигуряващи живота и здравето на работещите.
Създаването на гъвкава и активно прилагана организация за управление на труда в предприятието не следва да се приема като задължение, а като необходимост. Основните акценти в анализа и проектирането на организацията на трудовата дейност ще бъдат:
• създаване на ефективна организация за идентифициране, отстраняване и контрол на свързаните с дейността опасности и професионални рискове, както и за укрепване на здравето при работа;
• прилагане на принципите за управление на дейността, заложени в нормативните актове и форми на “добра практика”, доказали своята ефективност.
Дейност 3: Закупуване на предпазни средства и специално работно облекло Всички планирани за закупуване лични предпазни средства, техният вид и брой, са определени въз основа на приложената оценка на риска и карти за оценка на риска на работно място. При оценката на риска за здравето и безопасността на работните места във фирмата, не са установени опасности, които да причиняват „недопустими” или „големи” рискове. Най-честите класификации на рисковете са „пренебрежими” и „допустими”, от втора степен, които изискват превантивни мерки. Те са свързани с опасности от:
- Механични травми във връзка непредвидими спъвания и падания, следствие на мокър и хлъзгав под, нараняване при изпълнение на трудовите задължения на работното място и др.
- Електрически травми при използване на електрически уреди, като готварски уреди, прахосмукачки, компютри и отоплителни уреди и др.
- Развитие на алергични реакции от използването на миещи и дезинфекционни препарати, носенето на латексови ръкавици, както и от битов прах.
- Развитие на скелетно-мускулни заболявания вследствие на статично мускулно напрежение.
Закупуването на ново специализирано работно облекло и ЛПС се налага, поради бързото им износване и повреда. Служителите са изложени на непрекъснато въздействие, което е особено агресивно към работното облекло и ЛПС – прах, химични агенти и замърсяване.
Ще бъдат закупени следните лични предпазни средства и специално работно облекло по видове длъжности:
1. Шофьор снабдител – грейка
2. Домакин – грейка
3. Дърводелец – грейка
4. Огняр- грейка, обувки
Дейност 4: Разработване и внедряване на стандарт за безопасни условия на труд BS OHSAS 18001:2007 e най-разпространеният международен стандарт (спецификация) за система за управление на безопасните условия на труд. Стандартът се основава на механизма на анализ и оценка на риска и поставя изисквания за управлението на процесите в организациите, които ще осигурят поддържането му в приемливи и ниски граници. Чрез регламентиране на процесите рисковете се свеждат до приемливо ниво, съответстващо на националните и европейски изисквания за здравословни и безопасни условия на труд. Системният подход, регламентиран в BS OHSAS 18001:2007 създава връзка между всички изисквания и поставя процесите в контролирани условия. Чрез ясно изразената и прилагана политика за безопасен труд и синхронизация на правилата за безопасна работа с производствения процес се постига намаляване на производствените загуби и увеличаване на производителността. Този стандарт е синхронизиран с изискванията на ISO 9001:2000 и ISO 14001, което го прави подходящ за интеграция в Интегрирана система за управление на качеството, околната среда и безопасни условия на труд. С такава интеграция се постига едновременно удовлетворяване на потребностите на Работодателя, Обществото и Работещите във фирмата. Въвеждането на стандарта ще премине през няколко етапа:
Етап “Планиране”, който включва:
• идентификация на опасности за здравето и безопасността, оценка и контрол на риска, идентификация на приложими правни или други изисквания, отнасящи се до дейността на фирмата. Целта на резултатите от тези дейности е да послужат за основа на СУЗБУТ;
• дефиниране на политика и цели по ЗБУТ и изготвяне на програма на СУЗБУТ с
определени срокове и отговорности за постигане на общите цели и политиката по ЗБУТ.
Етап “Изпълнение”, който включва:
• изготвяне на организационна структура със задължения и отговорности по ЗБУТ;
• определяне на квалификацията и необходимостта от подходящо обучение за изпълнение на съответните отговорности и задължения по ЗБУТ;
• осигуряване на средства за осведомяване, комуникация и консултация на персонала с информация за СУЗБУТ, която се отнася до него;
• поддържане на определена документация на СУЗБУТ; правила за управлението й;
• въвеждане и поддържане на мероприятия за осигуряване на ефективен контрол и последващи действия на местата, където се изисква контрол на производствени рискове;
• програми за поддържане на готовност за действие при аварии и извънредни ситуации.
Етап “Проверка”, който включва:
• измерване и мониторинг на постиженията по отношение на ЗБУТ;
• разследване на злополуки и инциденти, проверка на ефективността и прилагането на предприетите коригиращи и превантивни мерки и действия;
• поддържане на записи, доказващи функционираща СУЗБУТ; управление на записите;
• провеждане на вътрешни одити; извършване на преглед от ръководството.
Етап “Действие” който включва:
Етапът обхваща горните елементи по отношение на действия, които се предприемат за тяхното непрекъснато подобрение, а оттам и за цялостното подобряване на СУЗБУТ.
Етап „Сертифициране“, който включва:
Подготовка на необходимите документи за сертифициране на стандарт BS OHSAS 18001:2007.
Дейност 5: Обучение на служители за безопасна работа във връзка с въведения стандарт BS OHSAS 18001-2007 Обученията имат за цел придобиване на по-специални знания и практически умения за прилагане изискванията на нововъведения стандарт. Обученията ще бъдат с продължителност 45 учебни часа. Ще бъдат обучени всички служители работещи в дружеството. Обучаемите ще бъдат разделени на групи, с цел по-ефективното провеждане на занятията. По време на обучението ще бъдат използвани съвременни интерактивни средства. В хода му на обучаемите ще бъдат раздадени информационни материали, които ще гарантират устойчивото развитие на постигнатото по отношение на разработената система за управление на дейностите по безопасност и здраве при работа. Дейност 6: Публичност и визуализация на проекта Чрез предвидените дейности по осигуряване на информиране и публичност, от една страна ще се постигне: активизиране на обществото към проблемите на безопасните условия на труд, а от друга – ще се осигури прозрачност при изпълнение на заложените проектни дейности.
Дейност Публичност и визуализация на проекта включва:
1. Подготвителни действия по информационната кампания
• Подготовка и провеждане на начална и заключителна информационна среща, по време на които ще се представи проекта, неговите цели и постигнати резултати.
• Разработване на визия и дизайн на информационните материали, съгласно „Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП „РЧР”. Съгласуване на план за разпространение.
2. Изготвяне и разпространение на информационните материали
Координаторът по проекта ще изготви информационни материали, необходими за популяризиране на дейностите и резултатите от проекта:
Прес-съобщения, които ще бъдат публикувани в електронни медии след осъществяването на информационните срещи – 2 брой
Дипляна – 1000 бр., която ще бъде разпространена сред месните фирми и държавната администрация за популяризиране на нуждата от осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд.
Табела – 1 брой, предвижда се да бъде поставена на видно място в хотел „Одесос“.
Химикалки – 100 бр. ще бъдат раздадени на лицата от целевата група и посетители на хотел „Одесос“
Информационна брошура, предназначена е за края на проекта, която ще отрази цялостната дейност по проекта и постигнатите резултати. Тя ще бъде издадена в тираж 500 бр. и ще бъде разпространена сред заинтересованите страни.
|