Дейности:
|
Дейност 1: Управление и отчетност на проекта Екипът по проекта включва: Ръководител на проекта, Координатор и Счетоводител. Екипът ще изготви подробен план за реализация на предвидените дейности с разписани ангажименти на всеки член, в зависимост от проектните му задълженията. Прецизиране на отделните етапи за реализация на дейностите, актуализиране на план за действие, ако е необходимо. В рамките на дейността ще бъде разработена процедура за вътрешен мониторинг и контрол, която ще отчита задълженията на ДКЦ ІІ – ПЛОВДИВ»ЕООД, като бенефициент на безвъзмездна финансова помощ, отговорностите при подготовка на тръжните процедури за избор на изпълнител, съгласно ЗОП., създаване и съхраняване на проектно досие.
Управлението на проекта ще се извърши съгласно изискванията на ДО и Оперативното ръководство за управление на проекти по настоящата процедура.
При планиране на обществени поръчки „ДКЦ ІІ-ПЛОВДИВ” ЕООД ще съобрази реда на възлагане на индивидуалната поръчка, съобразно общата стойност на поръчката, със сходен предмет, която планират да проведат през съответната година(в т.ч. разходи от други източници)
Дейност 2: Избор на изпълнител, съгласно ЗОП за изготвяне на Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност Чрез настоящата дейност ще бъде установено състоянието и проектирана организация на трудовата дейност, за да се създадат предпоставки за най-рационално използване на трудовите, материални и финансови ресурси на предприятието. Предвидената дейност ще обхваща целия управленски цикъл (планиране, организация, изпълнение контрол), в т.ч. съблюдаване и изпълнение на нормативната уредба, регламентираща здравословните и безопасни условия на труд. Интегрирането на дейността по безопасност и здраве при работа като елемент на цялостната политика на организацията, представлява основен подход за осигуряване на устойчиво развитие и ефективност.
Анализът ще бъде структуриран съгласно изискванията на Насоките за кандидатстване по процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ
BG05PO001-2.3.03, а именно:
Раздел І: Въведение;
Раздел ІІ: Изложение и анализ;
Раздел ІІІ: Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност;
Раздел ІV: Заключение;
Дейност 3: Избор на изпълнител, съгласно ЗОП за разработване и внедряване на система за управление на здравето и безопасност при работа BS OHSAS 18001:2007 Разработването и внедряването на Системата за управление на здравето и безопасност при работа, съгласно изискванията на международен стандарт BS OHSAS 18001:2007 ще се реализира от компетентна фирма и консултантски екип. Дейността включва следните основни етапи и дейности:
• Извършване на първичен преглед(диагностичен анализ) на състоянието и нивото на съответствие на действащата система във фирмата със Стандарт BS OHSAS 18001:2007;
• Разработване на документи, присъщи на Системата за управление на здравето и безопасност при работа – Политика, Цели и Програма, документирани Процедури за идентифициране на опасностите, оценяване на риска и определяне на мерки, изискванията на нормативните актове, обмен на информация, участия, консултации, управление на документи, управление на дейности, готовност за извънредни ситуации и способност за реагиране, оценяване на съответствието, Наръчник, оперативни документи и др.;
• Провеждане на обучение по внедряване на Системата и извършване на вътрешен одит, с цел констатиране на степента на готовност на дружеството за сертификация;
• Извършване на корекции при необходимост при констатации на предварителните одити;
Подготовка и обучение на отговорни служители от фирмата, които да изпълняват функция на вътрешни одитори;
Дейност 4: Избор на изпълнител, съгласно ЗОП за сертифициране по стандарт BS OHSAS 18001:2007 След успешно приключване на дейността по внедряване на Система за управление на здравето и безопасност при работа, „ДКЦ ІІ – ПЛОВДИВ” ЕООД ще пристъпи към сертифицирането й. Ще бъде извършен сертификационен одит от акредитирана сертификационна организация.
Обосновка: Реализирането на настоящата дейност ще спомогне за минимизиране на рисковете за здравето и безопасността на персонала на дружеството, ще утвърди прилагането на добри практики и ще осигури по-качествена работна среда. Ще спомогне за формиране на висока професионална култура по безопасност на работното място и ще повиши информираността на служителите.
Дейност 5: Избор на изпълнител, съгласно ЗОП за доставка на автоматична пожароизвестителна система Автоматичната пожароизвестителна система ще гарантира превантивен контрол, ограничаване на пожари и последствията от тях. Пожароизвестителната система спомага за автоматично откриване и сигнализиране началната фаза на пожар, задействане на алармена сигнализация за евакуация на хора, бързо и безопасно ориентиране на хората към аварийните изходи, изпращане на сигнал за настъпило събитие към съответните служби. Така ще се предотвратят човешкки жертви и материални загуби Дейност 6: Избор на изпълнител, съгласно ЗОП за Обучение на служителите за безопасна работа с новозакупената автоматична пожароизвестителна система и нововъведения стандарт ISO 18001:2007 (OHSAS) Повишаването на качеството на работната сила чрез обучение улеснява адаптирането й към променящите се изисквания на работната среда, процесите и технологиите. Планираните обучения ще подпомогнат въвеждането и сертифицирането на Система за управление на здравето и безопасността при работа - BS OHSAS 18001:2007 и работата с пожароизвестителната система. Осигуряването на съответствие между наличните и необходимите компетенции на работещите в „ДКЦ ІІ – ПЛОВДИВ” ЕООД е от съществено значение с оглед планираната промяна в организацията на дейностите по ЗБУТ, чрез въвеждане на нов за предприятието стандарт и колективно средство за защита.
Всеки курс ще бъде с продължителност 47 учебни часа. Планирано е провеждането на 10 курса, в т.ч. 9 курса по 9 обучаеми и 1курс по 8 обучаеми. Обучението ще се извърши от избран изпълнител със съответните компетенции. Програмата ще се съгласува предварително от избрания изпълнител с екипа на проекта, ръководството на фирмата и организацията – изпълнител на подготовката за въвеждане на стандарта и пожароизвестителната система, така че да отговаря най-точно на идентифицираните потребностите.
След извършване на дейностите по обучение ще бъде издаден документ, удостоверяващ успешното завършване и придобитите умения и компетентности.
Дейност 7: Избор на изпълнител, съгласно ЗОП, закупуване на лични предпазни средства Съгласно извършената Оценка на риска, в предприятието са идентифицирани следните опасности, съответно проблеми за целевата група, изискващи използването на ЛПС, специално работно облекло:
Работа с компютърни конфигурации – водеща до зрително натоварване и електромагнитни лъчения (работни места: (Управител, Гл. медицинска сестра, Лекар, Лекар дерматолог, Лекар физиотерапевт, Медицинска сестра, Гл.счетоводител, Икономист, Информационно обслужване, Регистратор, Личен състав;
Контакт с токсични материали – лицата на длъжност Ренгенов лаборант и Санитар;
Контакт с биологични фактори – лицата на длъжност Лекар, Медицински лаборант и Санитар;
Инфекции – лицата на длъжност Лекар, Медицинска сестра, Медицински лаборант и Санитар;
Лазерно лъчение – лицата на длъжност Лекар дерматолог и Лекар физиотерапевт;
Йонизиращо лъчение – лицата на длъжност Лекар ренгенолог и Ренгенов лаборант;
В дружеството е съставен и утвърден Списък на професиите, длъжностите и работните места, за които се използват лични предпазни средства, съгл. Наредба №3/2001 г. От извършената оценка на риска е видно, че ЛПС трябва да притежават комплекс от защитни качества и функционалност осигуряващи безопасността на заетите лица.
„ДКЦ ІІ – ПЛОВДИВ” ЕООД цели надграждане на съществуващите ЛПС с по-качествени и съвременни, поради следните причини:
Защита от рисковете, за които се прилагат, отговарят на условията за съответното работно място и са съобразени с оценката на риска;
Постигане на по-недеждна защита. ги надграждат.
Планираните за закупуване ЛПС ще бъдат с по-добри технически характеристики от използваните.
В рамките на дейност 7 ще бъдат закупени следните видове ЛПС:
1. Защитни очила за работа с компютър –
47 бр.
2. Предпазни очила за работа с лазер – 2 бр.
3. Предпазен шлем – 17 бр.
4. Предпазна оловна яка – 9 бр.
5. Предпазна оловна престилка – 9 бр.
Дейност 8: Избор на изпълнител, съгласно ЗОП, визулизация и публичност за проекта Бенифициентът ще направи всичко необходимо за разгласяване на факта, че проектът се съфинансира от Европейския социален фонд. Предприетите за тази цел мерки ще са в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в чл. 8 от Регламент на Комисията № 1828/2006, Приложение 1 към него и Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”.
При изпълнение на настоящия проект, задължително ще се спазват изискванията, посочени в чл. 2 – 10 и Приложение 1 на Регламент No 1828/2006. Действията за информация и публичност ще включват следните елементи:
емблемата на Европейския съюз, в съответствие с графичните стандарти, установени в приложение I на Регламент (ЕС) 1828/2006 и позоваване на Европейския съюз;
позоваване на ЕСФ: „Европейски социален фонд“;
послание, избрано от Управляващия орган на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, подчертаващо получената добавена стойност от интервенцията на Общността: „Инвестира във вашето бъдеще”.
«ДКЦ ІІ ПЛОВДИВ» ЕООД ще информира широката общественост, че проектът е получил съфинансиране от Европейския социален фонд чрез Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”. Бенифициентът ще отбелязва финансовия принос на Общността и ще поставя логото на ЕС и на ОП «Развитие на човешките ресурси» на всеки продукт по проекта, включително: бланки; табели; прес-съобщения; материали, отчети и доклади.
За постигане на публичност и повишаване информираността, в съответствие с Комуникационната стратегия и план на ОП „РЧР” е планираното използването на следните мерки за информация и публичност:
1. Информационна табела.
В периода на изпълнение на проекта Бенифициентът ще постави 1 брой информационна табела. Тя ще указва вида и името на операцията, както и следната информация, която ще заема поне 25% от цялата площ на табелата:
логото на Европейския съюз в съответствие с графичните стандарти в Приложение 1 на Регламент 1828/2006, както и позоваване на Европейския съюз;
логото на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и позоваване на ЕСФ;
пълно изписване на оперативната програма – Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”;
послание, избрано от Управляващия орган на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, подчертаващо получената добавена стойност от интервенцията на Общността: „Инвестира във вашето бъдеще”.
2. Листовки за изпълнението на проекта
Планирано е изработването и разпространението на 350 броя листовки за изпълнението на проекта. Листовката ще информира за основните цели на проекта, планираните дейности и очаквани резултати. В съответствие с изискванията, листовката ще съдържа:
логото на ЕС и ОП РЧР със съответното позоваване на ЕС и ЕСФ;
наименованието на проекта, който се изпълнява;
изречението “Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз“.
Горната информация ще заема поне 25% от листовката.
3. Публикация в печатна медия
Бенефициентът ще изготви две публикации - една в началото и една в края на проекта. Публикациите ще съдържат информация за целите на проекта, основните дейности и постигнатите резултати. Освен задължителните елементи, описани по-горе, публикация ще съдържа и изявление за отговорността:
„Настоящата публикация е изготвена с финансовата помощ на Европеиския социален фонд. “ДКЦ ІІ ПЛОВДИВ” ЕООД носи цялата отговорност за съдържанието на настоящия документ, и при никакви обстоятелства не може да се приеме като официална позиция на Европеиския съюз или Агенция по заетостта.”
|