Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO002-2.4.11-0001-C0001
Номер на проект: КБ12-24-1
Наименование: Повишаване на квалификацията на членовете на ВСС и служителите на администрацията на ВСС
Бенефициент: Висш Съдебен Съвет
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Административен капацитет"
Дата на решение на договарящия орган: 14.03.2013
Начална дата: 10.05.2013
Дата на приключване: 30.10.2015
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Общата цел на настоящото проектно предложение е Подобряване работата на съдебната система чрез повишване на квалификациите и уменията посредством специфични обучения за нови управленски умения.
Дейности: Дейност 7 - Организиране на обучения по ключови компетенции Дейността предвижда разработването на две отделни обучителни програми и мтериали, както и осъществяването на обучения по ключови компетенции, които са от основно значение за подобряване на цялостната работа във ВСС, а от там и в съдебната система като цяло. Обученията са насочени към членовете на ВСС и служителите на ръководни позиции в администрацията му. Обученията ще бъдат проведени при пълно откъсване от работния процес в рамките на три дни. 1. Ще се организират 5 обучения за до 15 участника всяко, като основен фокус ще бъде поставен върху придобиването на специфични компетенции и умения по тема "Ефективно управление на екипи". Обученията ще бъдат интрактивни, като ще се използват възможно най-съвременните методи за придобиване на познания - ролеви и ситуационни игри, тактики, модерирани дискусии и т.н. 2. Ще бъдат проведени 5 обучения за до 15 участника всяко на тема "Публично представяне и комуникация". Целта на обучението е да даде практически съвети на обучаемите за по-добро комуникиране, представяне при публични прояви, изказвания, интервюта и други. За да се постигне по-ефективно общуване и разбиране за работата на съдебната система, е необходимо придобиването на специфични знания и умения в сферата, свързани с ясно и точно публично представяне.
Дейност 9 - Приключване на проекта Предвижда се екипът да организира проектния архив и да подготви необходимите окончателен, технически и финансов отчет по проекта, които съдържат всички необходими документи и доказателствен материал, удостоверяващ разходите по реализираните дейности. В съответствие с приложимите изисквания в края на проекта ще бъде извършен одит от независим одитор, които ще бъде нает по договор (без провеждане на обществена поръчка, тъй като стойността за реализация попада под праговете на Закона за обществените поръчки) .
Дейност 8 - Информация и публичност В рамките на дейността се предвижда провеждането на встъпителна и заключителна конференция. На първоначалното събитие се предвижда представянето на целите, дейностите и очакваните резултати по проекта. По време на заключителната конференция ще бъдат представени достиженията по проекта, постигнатите резултати, реализираните дейности. Конференциите ще бъдат проведени в рамките на 1 ден в град София. Предвижда се изработването на 4 броя банери по проекта, които да съдържат изискуемите мерки за публичност и информация, приложими за проекти, финансирани със средства от ОПАК. Те ще се поставят при провеждане на всички събития, обучения и срещи по проекта. Ще бъдат изготвени общо 350 брошури, съдържащи подробна информация за проекта, цели, дейности, резултати. В края на проекта ще бъде издаден сборник с най-добрите достижения по проекта, резюмета на представените теми, казуси, разисквани по време на събитията, презентации и други. Сборникът ще бъде издаден в тираж 350 броя, като ще бъде предоставен на представители от съдебната система. Ще бъдат подготвени промоционални подаръчни комплекти - флаш памет, тефтер и химикалка с всички изискуеми мерки за информация и публичност, приложими за ОПАК. Предвижда се изработването на 200 броя комплекти.
Дейност 4 - Организиране и провеждане на обучения по Стратегическо планиране В рамките на дейността ще бъдат разработени фокусирани обучителни програми и ще бъдат организирани и проведени 3 броя двудневни обучения за членовете и административните ръководители във ВСС. Предвижда се включването на до 10 участника в рамките на всяко обучение В рамките на обучението се предвижда представянето на теми, свързани с основи и пинципи на стретегическото мислене и стратегическото планирне, методи за анализ, стратегически план, ключови стъпки и екипност в процеса, стратегическо управление на ресурсите и редица други, които ще бъдат разработени при стратиране на изпълнението на дейността. Изпълнението ще бъде възложено на външен изпълнител в съответствие със ЗОП.
Дейност 5 - Организиране и провеждане на обучения за по-добро управление в съдебната система Дейността предвижда разработването на обучителна програма и учебни материали, както и организирането и провеждането на 8 броя обучения при участие на до 10 представителя на целевите групи на всяко от обученията за по-добро управление на съдебната система. Темите, които ще бъдат включени в рамките на тридневните обучения имат широк спектър, насочени са към принципите на добро управление в съдебната система, подобряване на качеството на работата, тактики за повишаване на ефективността в работата на съдебната система, процедури и правила за подобряване на работата на ВСС и съдебната система като цяло. Дейността предвижда и провеждането на 5 броя обучения с включени до 10 участника на обучение във връзка с дисциплинарната практика. Те ще бъдат насочени към представяне на анализ с обощение на практиката на ВСС и ВАС, възможности за подобрение, успешни примери и най-добри практики в сферата от други държави членки на ЕС. За реализация на дейността ще бъде избран външен изпълнител в съответствие с разпоредбите на ЗОП, като негов ангажимент ще бъде и идентифицирането на чуждестранни лектори, които да преподават по време на обученията, както и осигуряване на превод. Лекторите ще бъдат подбрани съвместно между ВСС и избрания изпълнител по автобиографии и при доказан опит в работа със съдебната система на друга държава членка на ЕС. Ще бъдат избрани експерти със значителен опит в сферата, което ще гарантира качественото изпълнение на дейността. По този начин ефективно ще бъдат усвоени добри европейски практики, които след провеждане на обученията ще бъдат приложени в българската действителност.
Дейност 1 - Стартиране на проекта Дейността включва организирането на поредица от работни срещи на екипа за управление на проекта, който ще бъде отговорен за техничекото и финансово изпълнение на проекта. Целта на тези срещи е детайлно разпределение на задълженията, подписване на договорите с членовете на екипа по проекта, дискусия и решение за месечното разпределение на дейностите по проекта, подготовка на резюме по проекта за предоставяне на информация на заинтересованите страни. В рамките на дейността ще бъдат подготвени процедурите по ЗОП за планираните дейности - открита процедура за възлагане на заложените обучения, публична покана за избор на изпълнител за изготвяне на анализ на нуждите от обучение и публична покана за избор на изпълнител за изработване на материали за публичност в съотвествие с изискванията на ОП "Административен капацитет".
Дейност 3 - Организиране на специализирани обучения за атестиране и провеждане на конкурси Дейността предвижда разработването на фокусирана програма и обучителни материали, както и провеждане на 6 броя обучения за до 20 участника на тема "Атестиране на магистрати и служители в съдебната система". Обучението ще включва представяне на темите за провеждане на атестации, извършване на оценка на изпълнението на служебните задължения, професионалната квалификация и личностни характеристики, критерии и показатели за атестиране, периодичност, критерии за заемане на ръководна длъжност в съдебната система, оценка на професионалната квалификация, комплексна атестационна оценка и редица други. Обученията ще бъдат организирани и проведени от външен изпълнител, като за лектори следва да бъдат включени експерти с доказан дългогодишен опи при работа в сферата на атестиране на магистрати в други държави членки на ЕС. По този начин ще се гарантира придобиването на ценни специфични знания пряко приложими за българската действителност. В рамките на дейността се предвижда и провеждането на 6 броя обучения на тема "Провеждане на конкурси за назначаване/повишаване в съдебната система". Темата ще включва ред за обявяване на конкурси, ред за провеждане на конкурси, изискуеми документи и изисквания към кандидатите, допустимост на кандидатите, конкурсни комисии, съхраняване на конкурсната документация, най-ефективни изпитни методи от други държави членки на ЕС. Обученията са насочени към членовете на комисията по предложенията и атестирането на съдии, прокурори и следователи към ВСС, помощните атестационни комисии и администрацията на ВСС, която обслужва дейността по атестация. Всяко обучение ще бъде проведено в рамките на 4 дни при пълно откъсване от работа с цел фокусираното придобиване на знания и умения по предаванате тема. Предвижда се включването на чуждестранни лектори за двата вида обучения във връзка с включените в тях теми, като се предвижда и осигуряването на превод. Във връзка със спецификата на темите се предвижда интерактивно, предимно в дискусионна форма обучение, по време на всяко от които да се обменя активно информация, добри практики и препоръки за подобрение.
Дейност 6 - Организиране и провеждане на специализирани обучения Дейността предвижда организирането и провеждането на изнесени тридневни обучения за членовете на ВСС и администрацията му, разделени по теми от основополагащ интерес за ВСС във връзка с изпълнение на нормативноопределените му функции – професионална етика и най-добри анти-корупционни практики. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, избран в съответствие със ЗОП. Предвижда се провеждането на 4 броя обучения. Три от обученията ще бъдат насочени към членове на ВСС и служители на администрацията му, като по време на всяко обучение се предвижда участието на до 15 лица, и 1 специфично обучение, насочено към 10те члена на постоянната комисия към ВСС "Професионална етика и превенция на корупцията". Общите обучения ще бъдат проведени в рамките на 2 дни при представяне на най-добрите практики по темата. Специализираното обучение за постоянната комисия ще бъде проведено в рамките на 4 дни, като по време на неговото провеждане ще бъдат представени всички новости по темата, практически съвети, пряко приложим опит от други държави членки на ЕС и редица други. Предвижда се участието на чуждестранни експерти в обучението. В рамките на възлагането ще бъде предвидено и включването на превод.
Дейност 2 - Изготвяне на подробен анализ за оценка на нуждите от обучение на ВСС и администрацията му Дейността предвижда осъществяването на детайлен анализ на нуждите от обучение на членовете на ВСС и администрацията. Дейността ще надгради и доразвие резултатите, получени от анализи, разработени в рамките на други проекти и инициативи, като ще бъде насочен изцяло към потребностите на членовете на новоизбрания Висш съдебен съвет и администрацията му. Дейността ще бъде реализирана чрез фокусирани въпросници и дълбочинни интервюта с определени представители. Дейността ще се осъществи от външен изпълнител, избран чрез публична покана, тъй като стойността на дейността не надвишава законоустановения праг от 66 000 лева без ДДС. Изпълнението на дейността включва разработването на подробен въпросник за нуждите от обучение, провеждане на интервюта с лица, заемащи ключови позиции във ВСС на ръководни длъжности и подготовка на доклад-анализ за идентифицирани нужди от обучение. Този анализ ще отрази в най-пълна степен нуждите и очакванията на целевите групи и ще създаде основите за последователното им удовлетворяване. Специален акцент ще бъде поставен върху нуждата от обучения съвместно с други държави членки
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
ДЗЗД Асесконсулт
БЕНКОНСУЛТ
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 1 133 704 BGN
Общ бюджет: 983 678 BGN
БФП: 983 678 BGN
Общо изплатени средства: 983 678 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 983 678 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 226 740 BGN
2014 189 621 BGN
2015 567 317 BGN
983 678 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 836 127 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 192 729 BGN
2014 161 178 BGN
2015 482 220 BGN
836 127 BGN
В т.ч. Национално финансиране 147 552 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 34 011 BGN
2014 28 443 BGN
2015 85 098 BGN
147 552 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Общ брой на обучените магистрати и съдебни служители
Индикатор 2 Обучени жени от общия брой обучени
Индикатор 3 Дейност 1: Брой изготвени документации за обществени поръчки
Индикатор 4 Дейност 2: Брой изготвени доклади
Индикатор 5 Дейност 3: Проведени обучения
Индикатор 6 Дейност 3: Проведени обучения
Индикатор 7 Дейност 3: Обучени представители на целевата група
Индикатор 8 Дейност 4: Проведени обучения
Индикатор 9 Дейност 4: Обучени представители на целевата група
Индикатор 10 Дейност 5: Проведени обучения
Индикатор 11 Дейност 5: Проведени обучения за дисциплинарна практика
Индикатор 12 Дейност 5: Обучени представители на целевата група
Индикатор 13 Дейност 6: Проведени обучения
Индикатор 14 Дейност 6: Проведени специфични обучения
Индикатор 15 Дейност 6: Обучени представители на целевата група
Индикатор 16 Дейност 7: Проведени обучения по ефективно управление на екипи
Индикатор 17 Дейност 7: Проведени обучения за публично представяне и комуникация
Индикатор 18 Дейност 7: Обучени представители на целевата група
Индикатор 19 Декност 8: Проведени конференции
Индикатор 20 Дейност 8: Изработени банери
Индикатор 21 Дейност 8: Изготвени брошури
Индикатор 22 Дейност 8: Изготвени сборници
Индикатор 23 Дейност 8: Подаръчни комплекти
Индикатор 24 Дейност 9: Изготвен одиторски доклад
Индикатор 25 Дейност 9: Изготвен окончателен доклад по проекта


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз