Дейности:
|
Д1: Формиране на екип за управление на проекта. Екипът включва ръководител на проекта, координатор, счетоводител и юрист. Д2: Анализ на състоянието и проектиране организацията на трудовата дейност в „Булмаркет Шипинг” ЕООД Предвидената в проектното предложение дейност “Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност” включва комплекс от дейности, насочени към оценка на настоящото състояние на условията на труд, определяне на мерки, свързани с подобряването им, свеждане до минимум риска от увреждания на работното място и усъвършенстване на СУБ.
Във връзка с изпълнението на проектните дейности по „Анализ на дейността и проектиране организацията на трудовата дейност” ще бъдат посетени всички работни площадки, предвидени като местоизпълнение на проекта, с цел проследяване реализацията на основните дейности и свързаното с тях осигуряване на ЗБУТ.
Етап 1:
1. Анализ на текущото състояние на организацията във връзка с установените условия на здраве и безопасност на труда
Ще бъде направен преглед и анализ на настоящото състояние на Булмаркет Шипинг ЕООД във връзка със:
- структурата на организацията на работния процес – основни и спомагателни трудови дейности; управление и показатели на ефективност
- разработената към момента оценка на риска;
- внедрените в Булмаркет Шипинг ЕООД резултати от оценка на риска;
- съответствие с международното и националното законодателство;
- предприети мерки за осигуряване на благоприятна работна среда и условия на труд;
- извършени обучения във връзка с безопасни и здравословни условия на труд;
- процедурите по определяне на критерий за закупуване на лични и колективни предпазни средства и специално работно облекло; входящ контрол и контрол на използване и съхранение;
- обобщена информация за трудови злополуки и препоръки от контролни органи.
Етап 2:
2. Определяне на елементите на организацията на трудовия процес и работната среда,с ключово значение за производителността на труда. Изготвяне на SWOT – анализ и определяне на методи и средства за подобряване и проектиране организацията на трудовата дейност в предприятието (където е необходимо).
Въз основа на извършения анализ на текущото състояние:
- ще бъдат определени насоки за подобряване и надграждане на установената организация на трудовия процес и осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд;
- ще се планират следващите дейности по настоящото проектно предложение;
- ще се осигури основа за подобряване на СУБ.
Етап 3:
Обосновка на оптимизирането на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност. Обобщаване на постигнатите резултати от реализацията на останалите дейности и отчитане резултатите чрез сравнителен анализ на данните от състоянието на здравословните и безопасни условия на труд преди въвеждане на мерките за подобряване условията на труд и резултатите след внедряването им.
Етап 4:
Изводи и приоритети и препоръки за необходимите действия и необходимостта от ресурси.
Д3: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло Въз основа определяне на рисковете при различните извършвани работи, допълнителните рискове, политиката на компанията, насочена към осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на работещите в предприятието и на база на утвърдения от Управителя „Списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС” въз основа на Оценката на риска, се предвижда:
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло, които освен, че ще удовлетворят изисквания на законодателството, ще осигуряват допълнителна защита от различните външни влияния в процеса на изпълнения на трудовите задължения.
Предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло ще заменят наличните такива, които с оглед периода на износване и качествата, са крайно недостатъчни за осигуряване здравето и безопасността на работещите и създават рискове за здравето и безопасността на работещите.
Използването на ЛПС и специално работно облекло не може да премахне рисковете и опасностите, но позволява да се осигури превенция и/или да се отстрани възможността за тяхното неблагоприятно въздействие. С оглед същността на извършваните работи наличните ЛПС и работно облекло се износват по-бързо не само заради материалите, от които са изработени, но и поради нуждата да се използват непрекъснато и спецификата на работа на борда на кораба.
Предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло ще:
- Осигурят защита от рисковете, при които се прилагат;
- Отговарят на условията на съответното работно облекло с по-високо качество и допълнителна защита;
- Бъдат съобразени с ергономичните изисквания и целите по здравословното състояние на работещите, които ги използват.
- Бъдат съобразени с изискванията на международната конвенция за безопасност на човешкия живот на море (SOLAS) и утвърден „Запис на оборудването за безопасност на товарните кораби”, издаден от Изпълнителна Агенция „Морска администрация”.
След провеждане процедурата и избор на изпълнител във връзка с дейността, ще бъдат закупени:
- Защитни обувки без устойчиви на пробождане ходила с нехлъзгаща подметка-летни- 24 броя;
- Защитни обувки без устойчиви на пробождане ходила с нехлъзгаща подметка-зимни- 25 броя;
- Ботуши – водонепроницаеми – 38 броя;
- Защитни ръкавици – 41 броя;
- Защитно облекло – светлоотразително-лятно – 39 броя;
- Защитно облекло – светлоотразително-зимно – 39 броя;
- Дъждобран – 42 броя;
- Спасителна жилетка – 41 броя;
- Осигурителни въжета – 26 броя;
- Диелектрични ръкавици – 12 броя;
- Антифони – 12 броя;
- Респиратори – 12 броя;
- Обувки с допълнително защитно бомбе с нехлъзгаща подметка-зимни – 17 броя;
- Обувки с допълнително защитно бомбе с нехлъзгаща подметка-летни – 17 броя;
- Кухненска престилка и боне – 3 броя;
- Работно облекло за кухня – 3 броя;
- Дихателен апарат за аварийно напускане– 13 броя, съгласно изискванията на Международен кодекс за химикали превозвани наливно (IBC Code);
- Спасителни хидрокостюми/ предпазни костюми- 20 броя, съгласно Международна конвенция за безопасност на човешкия живот на море (SOLAS);
- Защитни каски- 42;
- Комплект снаряжение на пожарникаря- 4 броя.
Закупуването на всички ЛПС и специално работно облекло е съобразено със срока на износване в Списъка на работните места и видовете работи за периода на изпълнение на проекта.
Д4: Закупуване на колективни средства за защита и специализирано оборудване подобряващо условията на труд. Във връзка с определеното като допустимо „кръстосано финансирано” по правилата на ЕФРР, Ръководството на Булмаркет Шипинг ЕООД предвижда закупуване на следните колективни средства за защита и оборудване:
До момента „Булмаркет Шипинг” ЕООД разполага с изискуемия минимум колективни предпазни средства, които поради изхабяване и морално остаряване се нуждаят от подмяна.
Фирмата разполага до момента с:
спасителна лодка; покрити спасителни плотове; спасителни кръгове; активен радарен транспондер при търсене и спасяване; диалектрично килимче; преносим експлозиметър; преносим газоанализатор за въглеводороди; преносим кислороден анализатор; апарат за изкуствено дишане, фенери и други.
Предвижда се закупуването на модернизирани и предоставящи по-високо ниво на защита колективни предпазни средства и оборудване, които да заменят някои от гореизброените:
- Газ-анализатор тип „Дрегер” с комплект индикаторни тръбички – 1 брой заменя 8 годишен Анализатор за въглеводороди, с по-нисък клас на точност и неустойчив на неблагоприятна среда;
- Спасителни плотове за 20 души – 2 броя; съгласно утвърдения от ИА „Морска Администрация” списък на оборудването в съответствие на Международната конвенция за опазване на живота по море (SOLAS) заменят спасителни плотове- 2 броя, закупени през 2000 година и 2002 година, преминали повече от 10 зареждания и морално остарели;
- Спасителни кръгове – 8 броя, съгласно утвърдения от ИА „Морска Администрация” списък на оборудването в съответствие на Международната конвенция за опазване на живота по море (SOLAS) заменят спасителни кръгове- 8 броя, закупени през 2005 година, с намалена светло отражателна способност и амортизирани въжета;
- Диелектрични клещи – 1 брой. Към момента на подаване на проектното предложение Дружеството не притежава такива.
- Диелектрично килимче – 1 брой заменя морално остаряло Диелектрично килимче, използвано от компанията.
- Взриво-обезопасени фенери – 5 броя, заменящи фенери със слаб светлинен поток, по-голямо тегло и непрекъсната работа по-малко от 60 часа.
Д5: Публичност и разпространение на информация по проекта Дейностите по публичност и разпространение на информацията по проекта ще бъдат извършени съгласно изискванията в „Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност” по ОП РЧР.
|