Дейности:
|
Дейност 1. Анализ на състоянието и проектиране на организацията на дейността по предоставяне на болнична медицинска дейност Ще се извършат следните дейности:
І. Въведение
Дейността включва следните етапи:
1. преглед и анализ на историята на организацията. Описание на актуалната ситуация на организацията. Ще се извърши измерване и оценка на всички фактори на работната среда;
2. основните и спомагателни трудови дейности, използвани технологии, използвани суровини и материали и произвеждани продукти, работни помещения и работни места, работно оборудване, съоръжения с повишена опасност;
3. управление на основните и спомагателни дейности (планиране, изпълнение, наблюдение и контрол на изпълнението, анализ и подобрение), процедури, вътрешни трудови стандарти и документи;
4. показатели за ефективност на трудовата дейност;
5. управление на персонала, в. т.ч.: състав, общ брой и разпределение по възраст, пол, трудов стаж, професия, етническа принадлежност, квалификация, здравно състояние, рискови групи, заплащане, социално партньорство, колективно трудово договаряне и социални придобивки, мотивация, данни за здравни проблеми във връзка с работата;
6. условия на труд при изпълнение на основните и спомагателните трудови дейности, които влияят на качеството и ефективността на трудовата дейност, вкл. факторите на работната среда, изисквания на задачата и трудовия процес, социални и организационни фактори – източници на опасности за безопасността и здравето, основни рискови фактори, оценки на риска, средства за колективна защита, лични предпазни средства, санитарно-битови условия, данните за професионалните заболявания, трудов травматизъм и отсъствията поради болест.
Обосновка на дейността: Идентифициране на работните места с повишен риск за здравето и безопасността на работещите по всички технологични процеси с цел да бъдат подобрени условията на труд и да се повиши ефективността на производството и производителността на труда.
II.Изложение и анализ – описание на силните и слабите страни на организацията на трудовата дейност и работната среда в предприятието.
определят се елементите на организацията на трудовия процес и работната среда, които имат ключово значение за ефективността на производството и производителността на труда;
1. оценява се нивото на организацията и ефективността на трудовите процеси, иновациите, управлението на човешките ресурси, условията на труд, организацията на дейностите по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд и документирането им;
2. анализ на вътрешната среда на организацията; анализират се силните и слабите страни ( SWOT – анализ ) на елементите на трудовия процес и работната среда;
3. определя се кои елементи следва да се поддържат и развиват и за кои е необходимо да се предприемат допълнителни мерки за подобрение;
4. анализ на външната среда на организацията; разглеждат се възможностите и опасностите, произтичащи от външната среда влияещи на организацията;
5. съставяне на SWOT – матрици, - таблици и – диаграми, илюстриращи силните и слабите страни на трудовата дейност на предприятието.
Обосновка на дейността: Идентифициране и оценка на последователността, взаимодействието и взаимовръзката между отделните елементи по трудовия процес, осигурената безопасност на работните места и идентифициране на всички лични и колективни предпазни средства за защита с цел осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд.
III.Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност:
1. описание на елементите на организацията на основните и спомагателни дейности при които има необходимост от усъвършенстване и подобрение;
2. какви подобрения на условията на труд и други мерки за повишаване и поддържане на работоспособността и производителността на труда;
3. описание на методи и средства за повишаване на трудовата дейност на служителите в предприятието.
Обосновка на дейността: Цялостната модернизация на безопасността на работните процеси обхваща обхваща дейности за подобряване управлението на човешките ресурси. Постигането на високо ниво на здраве и безопасност при работа и на добри условия на труд води до повишена мотивация на работниците и служителите, което от своя страна води до повишаване на ефективността на производителността на труда и намаляване на травматизма и заболеваемостта в предприятието. Изпълнението на тази дейност включва и качествено обучение на работещите с модернизираното спомагателно оборудване за подобряване условията на труд и личните предпазни средства.
IV.Заключение – обобщаване на постигнатите резултати от реализацията на извършените дейности и отчитане на индикатора за резултат – намаляване на травматизма и заболеваемостта в предприятието чрез сравнителен анализ на данни от състоянието на здравословните и безопасни условия на труд преди въвеждане на мерките за подобряване на условията на труд и резултатите след внедряването им и анализ на травматизма и заболеваемостта
1. изводи за състоянието на предприятието и организацията на трудовия процес;
2. план за действие: определяне на целите, задачите за изпълнение на целите, действия за решаване на задачите, срокове, отговорници и ресурсите за бъдещо развитие и подобряване на организацията на работа и за подобряване условията на труд и работната среда, намаляване на травматизма и заболеваемостта в предприятието.
Обосновка на дейността: Цялостният анализ идентифицира състоянието и проблемните зони в предприятието и показва подобряването, което ще се постигне от модернизацията на оборудването и личните предпазни средства, която е извършена с помощта на настоящата схема „Безопасен труд”
Дейност 2. Модернизация свързана с подобряване условията на труд В настоящият проект се предвижда да се изпълнят следните дейности:
І. Избор на доставчик
Описание на дейността:
Провеждане на необходимите тръжни процедури за възлагане на услуги, доставки или монтажни работи като предварително се съгласуват процедурите с АЗ като Договарящ орган по Схемата.
За провеждането на тръжната процедура, ще бъде създадена със Заповед специална комисия, която ще извърши подготовката и провеждането на тръжната процедура, и оценката на представените оферти.
С избраните доставчици, ще бъдат сключени съответните договори за изпълнение и доставка. Дейностите по проекта по закупуването на спомагателно оборудване включват:
1. Доставка;
2. Монтиране;
3. Първоначално изпитване (при необходимост);
4. Въвеждане в експлоатация.
Ще бъде закупено и въведено в експлоатация спомагателно оборудване, необходимо за подобряване на работния процес, осветеността и климатизацията по работни места, което да допълни наличното оборудване на предприятието.
Обосновка на дейността
Основните нужди на МБАЛ „Христо Ботев” АД като социално-отговорно дружество са свързани с модернизация на работните помещения за подобряване на работния процес, и климатизацията на работни места, както и на работната среда като компонент на околната среда.
Предвиденото за закупуване спомагателно оборудване - климатични системи е със съвременни функции и ще допълни възможностите на наличното оборудване на дружеството по отношение на осигуряването на безопасен труд, както и ще се подобрят процесите, свързани с околната среда.
Чрез закупуването и въвеждането в експлоатация на новите работни монитори ще се намялят очните травми и главоболието на служителите
ІІ. Доставка
Описание на дейността:
След сключване на договорите, ще се поддържат постоянни контакти с доставчиците за своевременно решаване на възникнали въпроси, свързани с изпълнението на договорите. Ще се следи внимателно изпълнението на подписаните договори, като особено внимание ще се обърне на качеството на доставените стоки и спазването на крайните срокове за доставка.
Ще се изготви конкретен План-график, включващ подготовка и монтаж на доставеното оборудване, свързването му със съответните инсталации (електричество, вода, въздух и др.), обучение и инструктаж на персонала, който ще работи с него, провеждане на 72 часова пробна експлоатация за проверка на правилния монтаж и нормална работа на оборудването, отстраняване на появилите се пропуски. След получаване на доставките и приключване на дейностите, ще се подпише двустранно „Приемо-предавателен протокол” - от МБАЛ „Христо Ботев” АД и изпълнителя.
Обосновка на дейността:
Осигуряването на срочна и качествена доставка на договореното спомагателно оборудване ще допринесе за повишаване на ефективността на производството и производителността на труда на база придобитото оборудване.
ІІІ. Приемане
Описание на дейността:
Преглед на съпроводителните документи на доставеното спомагателно оборудване, преглед изправността на оборудването и издаване на Приемо-предавателен протокол двустранно подписан.
Обосновка на дейността:
Пълната проверка на оригинални документи за извършените доставки на стоки и/или услуги е гаранция за съответствие с исканото от МБАЛ „Христо Ботев” АД .
Дейност 3. Закупуване на предпазни средства и специално работно облекло Описание на дейността:
Представяне на утвърден списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Извършване на избор на доставчик чрез избор по ЗОП. Заявяване и закупуване на избраните съобразно Списъка на лични предпазни средства (ЛПС) и специално медицинско работно облекло. Извършване на входящ контрол на получената стока – преглед на придружителните документи, като се търси пълно съответствие между заявеното и доставеното, наличие на документи за качество, документи за удостоверяване оценката на съответствието на ЛПС. Визуален преглед на определена извадка от доставените ЛПС и специално работно облекло. Входящият контрол ще се извърши на основание на записаните изисквания в действащата Система за управление на качеството.
Обосновка на дейността:
МБАЛ „Христо Ботев” АД ще закупи и осигури нови и по-модерни предпазни средства и специално медицинско работно облекло за своите служители, с оглед подобряване безопасността на работещите и комфорта на работното място чрез по-добро качество на предпазните средства или специалното медицинско облекло. Ръководството има за цел осигуряване на наличен минимум от записаните в Списъка на ЛПС и специално работно облекло за нуждите на заетите лица в предприятието.
Дейност 4. Разработване и придобиване на стандарти за безопасни условия на труд във връзка с въвеждане на ново работно оборудване и технология, вкл. обучение на одитори Предвидената е за разработване Система за управление на здравословните и безопасни условия на труд (СУ ЗБУТ) в МБАЛ „Христо Ботев” АД.
Описание на дейността:
І. Диагностика на управлението за съответствие с изискванията на BS OHSAS 18001:2007 и действащата нормативна база
- провеждане на предварителна среща с ръководителите на структурни единици от дружеството;
- провеждане на одит за общо впечатление и извършване на анализ на настоящото състояние по отношение на удовлетворяване на изискванията на ЗБУТ;
- провеждане на обучение на ръководството за запознаване със структурата и изискванията на BS OHSAS 18001:2007 и нормативните изисквания, процеса на разработване, внедряване, сертифициране, поддръжка и усъвършенстване на СУ ЗБУТ;
- определяне на специалисти от предприятието за изграждане на Комитет по управление на труда (КУТ) за анализ и оценка на съществуващото състояние и разработване на СУ ЗБУТ;
- анализ на документите и дейностите, осигуряващи ЗБУТ, разкриване на слабите места и определяне на необходимата документация, средства, персонал и обучение, произтичащи от изискванията на BS OHSAS 18001:2007.
ІІ. Разработване и внедряване на СУ ЗБУТ
- определяне на политиката по управление на ЗБУТ от ръководтвото на фирмата;
- разработване на първи проекти на документите на СУ ЗБУТ /наръчник по ЗБУТ и оперативни процедури/
- преглед на документите и утвърждаване от ръководството;
- организацията на поетапно пробно внедряване на документите от СУ ЗБУТ;
- обучение на вътрешни одитори;
- провеждане на проверки и частични одити на пробно внедрените наръчник по ЗБУТ и процедури, съгласуване и коригиране;
- провеждане на обучение на ръководството и изпълнителския персонал за внедряване СУ ЗБУТ;
ІII. Отчитане на разработването и внедряването на СУ ЗБУТ
- провеждане на сертификационен одит, в докладът от който ще се отразят резултатите от степента на съответствие на внедрената система по ЗБУТ с изискванията на BS OHSAS 18001:2007.
- отстраняване на несъответствия, констатирани по време на сертификационен одит;
Обосновка на дейността:
Осигуряване на рамката за управление на отговорностите за подобряване на условията на труд, към персонала и към обществото като цяло. СУ ЗБУТ ще допринесе за постигане на по-висока ефективност при управление на човешките ресурси като идентифицира елементите от дейността на предприятието, които въздействат върху здравето и безопасността на труда от гледна точка на законодателната рамка. Чрез СУ ЗБУТ и обучени вътрешни одитори предприятието ще дефинира своите цели за подобрение и управленската програма за тяхното постигане, с регулярни прегледи от ръководството в интерес на непрекъснатото усъвършенстване.
Това пряко кореспондира с подобряване условията на труд на работното място - като цел на настоящата процедура.
Дейност 5. Публичност и визуализация Дейностите по информиране и публичност ще се реализират, съгласно изискванията на ОП РЧР и Насоките по настоящата схема. Всички документи по проекта ще носят логото на ОП и ЕСФ. Ще се изтъква приноса на ЕС за реализацията на дейностите.
Предвижда се провеждане на 2 информационни събития за местните медии при започването на проектните дейности и при завършването им.
При стартирането на проекта ще се поръча и изработи информационна табела, която ще се поставят на видно място на входа на болницата.
Поставяне на обозначителни стикери и щампи на новото оборудване и на личните предпазни средства.
Информационни и комуникационни материали за безвъзмездната финансова помощ от ЕС съдържащи информацията както следва: а) логото на ЕС и ОП РЧР със съответното позоваване на ЕС и ЕСФ; б) наименованието на проекта, които се изпълнява; в) изречението “Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз“.
Информационните събития, свързани с изпълнението на проекта, изрично ще оповестяват, че съответният проект се съфинансира от ЕСФ чрез ОП РЧР, като се използват логото на ЕС и логото на ОП РЧР чрез поставяне на банери в залите, където се провежда мероприятието.
Дейност 6. Одит След приключване на проектните дейности ще бъде извършен одит от външен независим одитор, лицензиран от Института на дипломираните експерт-счетоводители в България. Ивършването на одит е необходимо за да се гарантира коректното и прозрачно изразходване на средствата.
|