Дейности:
|
Дейност 1. Организация и управление на проекта. Определеният екип за управление на проекта е в следния състав: ръководител на проекта, координатор, администратор, счетоводител, технически сътрудник.
В рамките на Дейност 1 ще бъде проведена начална среща на всички членове на екипа за уточняване на конкретните задължения, обсъждане на плана за действие, разясняване на методите за вътрешен контрол и оценка на риска. Работни срещи ще се провеждат ежемесечно, а при нужда и ежеседмично, с цел решаване на възникнали трудности и незабавно предприемане на коригиращи действия. Отговорник: ръководителя на проекта.
След приключване на дейността по предоставяне на услугите по проекта ще се изготвят заключителен отчетен доклад и финален финансов отчет.
Дейност 2. Подготовка и провеждане на необходимите процедури по ЗОП за избор на изпълнител за извършване на необходимите строително-ремонтни дейности, в помещенията, в които ще бъде разкрита социалната услуга “Наблюдавано жилище”. Подготовката на документация за провеждане на тръжни процедури ще бъде извършена в съответствие с изискванията на ЗОП. Процедура за избор на изпълнител се предвижда да бъде проведена след сключването на договор за безвъзмездна финансова помощ, като времето на провеждането и и нейната продължителност са посочени в плана за действие.
Съгласно установените нормативни изисквания тръжната процедура ще бъде проведена при съблюдаването на основните принципи за възлагането на обществени поръчки:
- Публичност и прозрачност;
- Свободна и лоялна конкуренция;
- Равнопоставеност и недопускане на дискриминация; Дейност 3. Извършване на ремонтни дейности в помещенията, в които ще бъде разкрита социалната услуга “Наблюдавано жилище”. Услугата “Наблюдавано жилище” ще бъде разкрита в помещения, намиращи се на втория етаж на общинска сграда “Ученически пансион” /шест стаи и част от коридор/, находяща се на ул.”Цар Борис ІІІ” № 70, парцел ХІV, кв. 26 по плана на гр.Якоруда. Общата площ на предоставените помещения е 125 кв.м.
Помещенията ще бъдат ремонтирани и оборудвани, ще бъде изграден и отделен вход със стълба, в съответствие с изискванията на методиката за предоставяне на услугата “Наблюдавано жилище”.
Ще бъдат обособени три спални помещения с по две легла и два санитарни възела, кухня, холно пространство, стая за персонала.
4. Закупуване и доставка на необходимото оборудване и обзавеждане. За нормалното протичане на дейностите по услугата ,,Наблюдавано жилище”е необходимо то да бъде оборудвано с нужното за целта оборудване и уреди. Със средства по проекта ще бъдат закупени:
-Готварска печка-1бр., хладилник-1бр, пералня-1 бр., телевизор-1бр., компютърна конфигурация-1бр, принтер – 1 бр., трапезна маса-1бр., холна маса, диван, столове-6бр., секционен шкаф -1бр., кухненски шкаф с мивка и сифон-1бр., смесител за мивка – 1 бр., кухненски шкафове и др.
5. Подбор на кандидат - потребители на социалната услуга “Наблюдавано жилище”. Подборът ще се извърши на базата на разработени от община Якоруда критерии за подбор. В тях ясно ще бъдат посочени изискванията и условията, на които трябва да отговарят кандидатите. Ясно ще бъдат определени процедурата и сроковете, както и комплекта от документи, който трябва да бъде подаден до кандидата. Ще се спазва принципа на равнопоставеност на пол и религия. С цел гарантиране на правилния подбор, ще бъде нает консултант, който ще вземе участие, както в разработването на критериите за подбор на потребителите, така и в самият подбор.
6. Подбор на персонала, който ще бъде нает в новоразкритата социална услуга ,,Наблюдавано жилище”.
За да се осъществи качествено и успешно управление и изпълнение на дейностите на социалната услуга ,,Наблюдавано жилище”, на базата на ясно разписани критерии ще се подбере неговият персонал. Назначаването ще стане след предварително проведен конкурс, в съответствие с кодекса на труда. Ще бъдат разработени ясни критерии за заемане на всяка една от длъжностите , на база на които ще бъде направен и подборът. При разработването на критериите за подбора и като член на комисията, която ще осъществи самия подбор, ще бъде включен консултант с необходимия професионален опит и знания, с цел да бъде направен коректен подбор.
Конкурсната процедура ще се състои от два етапа:
- Документален, на който кандидатите ще бъдат оценявани съобразно образование и квалификация за заемане на длъжността, необходим професионален опит в сферата на социалните услуги, други изисквания, съобразени с конкретната длъжност.
- Събеседване с допуснатите кандидати, с цел да се установи тяхната мотивация за работа и социална ангажираност към проблемите и нуждите на представителите от целевата група.
Ще бъдат подбрани и назначени на работа 1 Консултант и 1 Социален работник, като всеки от тях ще бъде и персонален съветник на младеж, настанен в НЖ и ще работи индивидуално с младежа по планиране и постигане целите на престоя в НЖ.
7. Обучение на персонала, който ще бъде нает в новоразкритата социална услуга ,,Наблюдавано жилище”. Обучението ще трае 20 дни и ще бъде направено от нает за целта обучител.
Обучението ще се извършва от експерт с подходяща квалификация, практик в съответната област, с професионален опит в социална работа и социални услуги за посочените целеви групи, обект на Проекта. За целта ще се сключат договори за услуга между Община Якоруда и съответния обучител.
То ще се реализира в групов формат, като основните неща, върху които ще се наблегне, са:
- вход към услугата, процедура по настаняване;
- какви са отговорностите на социалния работник и консултанта при работа по случай (оценка, изготвяне на план за грижи);
- изготвяне и поддържане на досие на потребител;
- съблюдаване и отчитане на индикаторите за изпълнение на плана за съответния потребител;
- какъв е обхвата на услугата (психологическа подкрепа, съдействие при контакти с други институции, осигуряване и подкрепа при търсене на юридическа помощ;
- изход от услугата – прекратяване на настаняването по съответната процедура;
С цел, затвърдяване на усвоеното, ще бъде организирано посещение на вече работещо наблюдавано жилище, намиращо се в гр.Банско.
9. Информиране и публичност.
В съответствие с изискванията за осигуряване на публичност на проекти, финансирани по европейски фондове, се предвижда осъществяването на мерки за публичност и информираност за популяризиране на получената финансова подкрепа от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” в съответствие с правилата за комуникация и визуализация, предвидени в чл. 8 от Регламент 1828/2006г. на Комисията и Приложение 1 към него.
Тук се предвиждат следните действия в тази насока:
Организиране на две медийни изяви/радио или TV – при стартиране на проекта с цел запознаване на обществеността с целите на проекта, по време на изпълнение на заложените дейности и при неговото приключване, за да бъде отчетено изпълнението му и да се демонстрират постигнатите резултати.
Три публикации в печатни издания - ще бъдат публикувани периодични информационни съобщения в едно местно печатно издание.
Подготвяне и издаване на брошури с тираж от 300 броя, които ще представят постигнатите резултати от проекта и ще съдържат информация както за самата Оперативна програма, така и за дейностите, които ще се реализират. Те ще бъдат разпространени във всички населени места на територията на общината.
Монтиране на една постоянна разяснителна табела в близост до мястото, където ще се помещава наблюдаваното жилище, с цел информиране на обществеността за целите и на резултатите от проекта, такава ще бъде поставена след приключване на всички дейности, предвидени по проекта и ще служи като постоянно визуализиращо средство.
10. Финално отчитане по проекта В обхвата на тази дейност се включва и изготвянето на финалните технически и финансов отчети, отчитащи изпълнението на отделните етапи на проекта и постигнатите резултати. Предоставяне на социалната услуга Наблюдавано жилище за лица от ДДЛРГ 8. Функциониране на социалната услуга “Наблюдавано жилище”. Осигуряването на подкрепа на младежите в прехода им към самостоятелен живот ще включва: оценка на потребностите с оглед развитие на умения за самостоятелен живот; изработване на Индивидуален план за самостоятелен живот; определяне за всеки младеж на персонален съветник (наставник), който ще съветва и подкрепя младежа по всички въпроси, които го интересуват и засягат. В тази насока, неговата задача ще бъде да изгради подкрепяща социална мрежа за младежа. Наставникът се явява и източник на контакт във всяка област на индивидуалния план; участва в оценка на потребностите, изготвяне и прегледа на индивидуалния план за самостоятелен живот; осъществява връзка с необходимите институции за осъществяване на индивидуалния план; координира осигуряването на нужните услуги за младежа и др.
НЖ – Якоруда ще бъде с капацитет 6 души. Ще се помещава в обособен апартамент, състоящ се от три спални за по 2 човека, хол, кухня, санитарни възли и стая за персонала, които ще бъдат ремонтирани и обзаведени.
Потребители на услугата ще са младежи от 18 до 25 години, напускащи Дома за деца, лишени от родителски грижи.
Настаняването в НЖ ще става след подаване на писмена молба от лицето, към която ще се прилагат: копие от документ за самоличност; копие от личен амбулаторен картон, при наличие на такъв; копие от решение на ЛКК, ТЕЛК, НЕЛК, ако има такова; декларация – данни за семейно състояние и доходи (ако е приложимо).
При необходимост могат да бъдат изисквани и други документи.
Потребителите на услугите ще заплащат такса, съгласно Тарифата за таксите за социалните услуги, финансирани от държавния бюджет.
|