Дейности:
|
Дейност 2. Информиране и публичност на проекта Дейността се състои от:
1. Организиране на две пресконференции – при стартиране и при приключване на проекта – минимум по 30 участника- медии, представители на местна и държавна власт, социални институции;
2. Дизайн и отпечатване на 200 броя листовки с информация за проекта, целите му, основните дейности, организацията бенефициент и оперативната програма източник на финансовата помощ;
3. Три публикации в пресата;
4. Излъчване на видеорепортаж в местната кабелна телевизия за оповестяване на резултатите от проекта;
5. Изработване и поставяне на информационна табела пред сградата на Центъра;
6. Изработване и поставяне на рекламен банер в залата за пресконференция;
7. Публикуване на информация за проекта на интернет страницата на Община Попово.
Изпълнението на дейността е съгласно Регламент на Съвета (ЕО) № 1083/2006 и Регламент на Комисията (ЕО) № 1828/2006 Дейност 4. Подбор, наемане и обучение на персонала в „Център за настаняване от семеен тип” 1. Подборът на персонала ще се осъществи от сформирана комисия, със заповед на Кмета на Общината, в която ще бъде включен и външен експерт-психолог, който ще определи водещите качества, които трябва да притежава всеки кандидат, съобразно спецификата на дейността. В бюджетът на проекта са предвидени разходи за 20 души, кандидати за работните места (хипотетично) по 3 ч. на кандидат, които включват интервю, психологически тест, както анализ на теста и интервюто.
Преди сключването на договора лицата ще посетят същата или подобна социална услуга за да придобият представа за атмосферата и динамиката на работата, която ще извършват.
В периода между месец 8-ми и 9-ти месец ще се организира супервизия на целия персонал работещ в услугата с цел координиране на съвместните действия, взаимна подкрепа между членовете на персонала и работа в екип. Супервизията ще бъде извършена от външна фирма изпълнител и ще бъде на следните теми: 1) Социална работа и работа в екип (продължителност 2 дни) – основните въпроси които ще се засегнат са претоварване с роли, постигане на ясно разграничаване между личността, ролята и функциите на специалиста и избягване на професионално „прегряване“, разрешаване и предотвратяване на конфликти между специалисти с подпомагащи функции и такива с управляващи, основни методи на социалната работа, за да бъде тя ефективна.; 2) Алтернативни форми за работа с хора с увреждания(продължителност 3 дни), която включва индивидуален подход към ПСУ, настанени в ЦНСТ, методи за разрешаване на конфликти между ПСУ, съобразно специфичните особености на увреждането, запълване на свободното време на потребителите, чрез задоволяване на техните интереси и др.
Персоналът ще отговаря на Методиката за определяне длъжностите на персонала в специализираните институции и социалните услуги в общността, утвърдена от министъра на труда и социалната политика, както по численост (11 щатни бройки), така и по отношение на задължителните и препоръчителни длъжности.
Екипът в ЦНСТ ще бъде мултидисциплинарен, като почасово се използват и специалисти от ЗЖ и ДВУИ. Идеята е потребителите на социални услуги, настанени в ЦНСТ да получават различен вид подкрепа, според своите индивидуални особености и потребности, както и по-добра организация на работа, която да доведе до по-високо качество на услугата. С потребителите ще работят 16 бр. персонал, разпределен в 11 щатни бройки, както следва: Санитари (5бр.), Мед. Сестри (2бр.), Социален работник (1бр.), Трудов терапевт (1бр.), Ерготерапевт (0.5бр.), Социален асистент (0.25бр.), Гл. счетоводител (0.25бр.), Отчетник – счетоводство (0.25бр.), Личен състав (0.25 бр.), Шофьор (0.25 бр.), Директор (0.25 бр.).
2. В последствие ще бъдат осигурени и въвеждащи обучения на членовете на екипа в зависимост от същността на негова задължения. За всички членове на персонала ще бъде изработена и план програма за вътрешни обучения, по специфични за ЦНСТ-то проблеми.
На новонаетият персонал ще бъде проведено 35 часово въвеждащо обучение от външна фирма изпълнител.
Външният изпълнител трябва да обезпечи във всички аспекти обученията, като осигури специалистите, обучители, техника, оборудване, материали и всички разходи, свързани с успешното провеждане на всяко обучение.
Дейност 1. “Организация и управление на проекта” - Сформиране на екип на проекта, отговорен за осъществяване на проектните цели и за гарантиране на успешната реализация на дейностите;
- Разпределение на отговорностите на членовете на екипа и конкретни задачи. Екипът ще се състои от: ръководител на проекта , координатор, счетоводител и външен експерт-тръжни процедури.
- Провеждане на ежемесечни срещи за уточняване на логистични въпроси, свързани с изпълнението на проекта и обсъждане и уточняване на механизми за наблюдение и текущ контрол върху изпълнението на проекта;
- Изпълнение на процедурите за вътрешен мониторинг чрез регулярни срещи на екипа, и отчетност пред Договарящия орган. Контролът ще се извършва с обичайни методи: Изготвяне на график по дейности и прогноза на финансовия поток; Времеви графици на задачите; Набиране и обработка на ежемесечна оперативна информация по дейности и разходи.
- В зависимост от датата на подписване на договора и проведените процедури на Общината до момента е възможно да се проведат процедури за избор на изпълнител за извършване на текущ ремонт и доставка на оборудване. Разработване на необходимата документация за предоставянето на социалните услуги, според изискванията на приложимото законодателство и съответните методики
Дейност 3. Ремонт и закупуване на обзавеждане и оборудване за целите на проекта. Център за настаняване от семеен тип ще бъде разположен в центъра на населеното място, отстояващо на 4 км. от общинския град Попово с редовни транспортни и ЖП връзки. Ще разполага с етаж от сграда, със съответните помещения, отговарящи на извършените в ЦНСТ дейности съобразно изискванията на Наредба №6 за изграждане на достъпна среда и ще осигурява свободен достъп и възможност за предвижване на хората до всички елементи на вътрешната и външна среда.
За изпълнението на дейността се предвижда „Центъра за настаняване от семеен тип“ да се помещава в част от помещенията на трети етаж от сградата, находяща се на ул. „Христо Христов” №3, с. Медовина.
Третият етаж от тяло 2 на сградата към настоящия момент включва шест спални помещения. Предвиждат се ремонтни дейности на целият трети етаж на тяло 2- ремонт на четирите спални и преустройство на останалите две помещения като трапезария и всекидневна.
В стаята за персонала се предвижда да се доставят столове и бюра.
Оборудването и обзавеждането ще бъде съобразено с основните дейности, които ще се осъществяват в ЦНСТ и е описано в Приложение Б-4 .
Дейност 5. Предоставяне на социалната услуга Център за настаняване от семеен тип за лица с УИ Капацитет: ЦНСТ ще обслужва 12 бр. лица с различна степен на умствена изостаналост на възраст над 18 години. Същите ще бъдат обгрижвани от 16 бр. персонал, разпределен в 11 щатни бройки.
На лицата в ЦНСТ ще бъде предоставена разнообразна, питателна и здравословна храна с избор на меню, както и с възможност да участват в изготвянето на менюто.
Ще бъдат осигурени 12 часови медицински услуги, личен лекар и стоматолог, ежегодни прегледи от психиатър и други специалисти при нужда. Персоналът ще бъде обучен да оказва долекарска помощ. Потребителите на социални услуги ще получават съдействие за балнеолечение, отдих и спорт.
В ЦНСТ ще се работи за изграждане и развитие на вече изградени умения за приготвяне на храна, пране, гладене, боравене с ел. уреди, начин на обличане, поддръжка на лична хигиена и хигиена на обитаването пространство, боравене с пари, общуване, държание на обществени места, избягване на конфликти и много други дейности. Посещението на „ЦСРИ“ – Попово също ще допринесе за разширяване на кръгозора на потребителите на услугата. При свободното си време потребителите на социални услуги /ПСУ/ ще имат възможност да се включват в най-разнообразни дейности, организирани на територията на ЦНСТ и извън нея, според своите желания и интереси. Ще бъдат организирани спортни занимания във фитнес зала, спортни полудни на открито, отбелязване на различни празници и културни събития, игри на открито в двора на социалната услуга, тихи игри, битов труд (плетене, шиене), организиране на екскурзии, пикници, почивки. Достъп до кабелна телевизия, интернет и преса. Социалният работник ще насърчава и подпомага връзките и взаимоотношенията на лицата с техните близки и роднини.
|