Дейности:
|
Дейност 1. Организация и управление, мониторинг и одит Дейността включва подготвителната работа на екипа по проекта и дейности по организация и управление, включващи:
1. Сключване на договори с екипа на проекта и разпределение на задачите между членовете на екипа.
2. Ежемесечни работни срещи на екипа на проекта с цел установяване на регулярна комуникация и навременно разрешаване на възникнали проблеми.
3. Разработване и приемане на система за вътрешен мониторинг, контрол и отчитане на проекта, включваща и система за архивиране и съхраняване на документацията по проекта.
4. Външен одит на проекта.
Дейност 2. Ремонтни дейности в сградата, в която ще бъде предоставена социалната услуга. Дейността ще бъде изпълнена на три етапа:
1. Подготовка на тръжна документация за провеждане на обществена поръчка за извършване на строително-ремонтни работи.
2. Провеждане на обществена поръчка по реда на ЗОП за избор на фирма за изпълнение на необходимите строително-ремонтни дейности. Сключване на договор с избраната фирма.
3. Изпълнение на ремонтните дейности, целящи осигуряване на условия и подобряване на материалната база на сградата, определена за изпълнение на социалната услуга - Защитено жилище за хора с психични разстройства. Ремонтните дейности включват: ремонт на покрива, вътрешни инсталиции – В и К и ел.
Дейност 3. Оборудване и обзавеждане на Защитено жилище за хора с психични разстройства Дейността ще бъде изпълнена на три етапа и включва следните под-дейности:
1. Подготовка на тръжна документация за избор на изпълнител за доставка на оборудването, обзавеждането и материали и консумативи.
2. Провеждане на тръжна процедура за избор на изпълнител за доставка на оборудването и обзавеждането. Сключвне на договор с избрания изпълнител.
3. Доставка на:
• Оборудване и обзавеждане – битова техника, компютърна техника, мебели;
Дейност 4. Подбор и обучение на персонала на Защитеното жилище. Дейността обхваща следните под- дейности:
1. Подбор на персонала. Наемането на персонала ще бъде реализирано съобразно изискванията за подбор на квалифицирани и мотивирани кадри, при спазване принципите за недискриминация. За целта ще бъде обявен и проведен конкурс за подбор на персонала. За нормалното протичане и ръководство на дейността на Защитеното жилище съгласно Методиката за определяне на длъжностите на персонала в специализираните институции и социалните услуги в общността ще бъдат наети 9 човека: 1 управител на Защитеното жилище и 8 души персонал, включващ: 4 социални работници, 2 социални педагози, 1 трудотерапевт и 1 медицинска сестра, от които 5 ще бъдат наети на пълен работен ден и 4 на непълен работен ден. При подбора на персонала освен екипа на проекта ще участват и външни специалисти, които ще имат ангажимент да разработят тест за проверка на знанията и уменията и въпроси за провеждане на интервю.
2. Обучение на наетия персонал. С цел осигуряване на необходимата квалификация и придобиване на умения за работа с целевата група в Защитеното жилище в рамките на проекта ще бъдат организирани едно въвеждащо и едно надграждащо обучение за персонала. Предвижда се провеждането на следните форми на обучение и подкрепа:
2.1. Въвеждащо обучение. Обучението ще бъде с изнесено извън работната среда с продължителност 5 дни и ще включва общи познания за грижите в социалната услуга Защитено жилище, умения и задължения на предоставящите услугите, спецификата на работа с целевата група, методика на предоставяне на услугата; здравословни и безопасни условия на труд; етични стандарти при предоставяне на социалната услуга и др. Формата на обучение е групова.
2.2. Едно надграждащо обучение, на 6-я месец от функциониране на услугата. Включва два модула: мотивационен тренинг, управление на стреса и специализиран модул, съобразен с нуждите на доставчиците на социални услуги. Обучението е еднодневно и се планира на база идентифицираните потребности от допълнителна квалификация и натрупания опит в предоставянето на услугата. Форма на обучение – групова.
Дейност 5. Подбор на потребителите на социалната услуга. Дейността обхваща следните под- дейности:
1. Разработване на анкетна карта и провеждане на анкетно проучване с представителите на целевата група и с техните близки с цел оценка на пригодността за ползване на услугата и индивидуалните нужди на потребителите. Предвид спецификата на целевата група, за изпълнение на тази поддейност ще бъдат използвани външни експерти – психолог, социален консултант.
При подбора на потребителите ще участват активно представителите на Агенцията за социално подпомагане.
Дейност 7. Информация и публичност
Дейността обхваща изпълнение на мерките за информация и публичност в съответствие с правилата на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и Европейския Социален Фонд. Дейностите по информация и публичност включват следните под-дейности:
1. Организиране на две пресконференции по повод стартирането и финализирането на проекта с поне 20 участника в тях. За участие в пресконференцията ще бъдат поканени представители на местната власт, медии, заинтересовани институции - местни структури на АСП, НПО и други доставчици на услуги, както и други действащи лица на место ниво.
2. Платени публикации в местните и регионални медии, включително и публикуване на обява за подбор на персонал по проекта – 6 броя.
3.Отпечатване и разпространение на информационна брошура за представяне на целите на проекта – 750 броя.
3. Отпечатване и разпространение на информационна брошура за представяне услугите на защитеното жилище – 750 броя.
4. Подготовка и отпечатване на плакати на проекта – 100 броя и трансперант на проекта – 1 брой.
5. Изработване на обозначителна табела на Защитеното жилище – 1 брой.
6. Отпечатване на стикери за маркиране на оборудването, закупено със средства на програмата – 500 броя.
7. Публикуване на информация за проекта на интернет страницата на Общината – www.sungurlare.bg.
8. Отличителни знаци на целевата група – фланелки, шапки.
Дейност 6: Предоставяне на социалната услуга Защитено жилище за лица с психични разстройства Дейността включва разкриване и устойчиво функциониране на Защитено жилище за хора с психични разстройства. Новата услуга за Община Сунгурларе е предназначена за 15 потребителя – лица над 18 години с психични разстройства. Изграждането и функционирането на защитеното жилище ще бъде съобразено изцяло с Методика за условията и реда за предоставяне на социалната услуга „Защитено жилище”, както и с методиката на социалните услуги за хора с психични разстройства. Дейността, включва следните под дейности:
• Настаняване на потребителите на услугата:
Настаняването на потребители ще се извършва със Заповед на Дирекция ”Социално подпомагане” – Сунгурларе, след като бъде извършен подбора, така както е описано в дейност В Защитеното жилище ще бъдат настанени мъже и жени над 18 годишна възраст с психични разстройства с лека и умерена степен на интензивност на грижата. Могат да бъдат настанявани лица с постоянно местожителство в община Сунгурларе и област Бургас.
• Обслужване и функциониране на Защитеното жилище:
За обслужване на Защитеното жилище за хора с психични разстройства ще бъде формиран екип, чийто брой и специалност е съобразен с Методиката за определяне на длъжностите на персонала в специализираните институции и социалните услуги в общността. Екипът, който ще обслужва социалната услуга ще се състои от 9 човека - 1 Управител и 8 души персонал, от които – 4-ма социални работника, 2-ма социални педагози, 1 трудотерапевт и 1 медицинска сестра. Пет от служителите ще бъдат наети на пълен работен ден и четирима на непълен работен ден. С оглед законосъобразното функциониране на Защитеното жилище ще бъде разработен и приет Правилник за вътрешния ред, както и ще се подготвят и поддържат следните задължителни документи: Договор за предоставяне на социалната услуга “Защитено жилище”; индивидуален план, изготвен след оценка на нуждите на всеки потребител и формулиране на целите, които трябва да бъдат постигнати; регистър на настанените лица; информационна (рапортна) книга; домакинска книга.
В Защитеното жилище ще се предлагат следните услуги:
Изготвяне и осъществяване на индивидуални програми за социално включване, с оглед задоволяване на потребностите на потребителите. Индивидуалните планове ще се актуализират на 6 месеца;
Посредничество за обучение, намиране на работа, социални услуги в общността;
Консултиране - психологическо, социално и здравно;
Медицински грижи
Учене и образование
Организиране на свободното време чрез трудотерапия, музикотерапия, арт-терапия, дейности на открито, спорт, културни дейности.
Супервизия на персонала – индивидуална и групова форма. За времето на функциониране на услугата ще бъдат предоставени 48 индивидуални сесии /по 1 час/ и 6 /по 2 часа/ групови супервизии, общо 60 часа. Супервизията ще бъде предоставяна от външен експерт.
|