Дейности:
|
Дейност 1: Организация и управление на проекта Изпълнението на дейността ще се извършва от Екип за управление на проекта на Община Кочериново, в чийто състав са включени ръководител на проекта, координатор и счетоводител. Дейността се изразява в управление на договорите, навременно подаване на заявки за обученията, уведомяване, координиране и организиране на служителите на общината за предвидените обучения, контрол, мониторинг и отчитане на дейностите по проекта, публикуване на материали по проекта на Интернет страницата на общината, комуникация с Управляващия орган на ОПАК, изготвяне на документация по проекта, вкл. междинни и финален доклади, финансово управление на проекта, вкл. авансово, междинни и окончателно искане за плащане към УО на ОПАК, разплащане към избраните изпълнители и др. Дейност 2 Провеждане на обучения в Института по публична администрация. Дейността предвижда провеждане на обучение в Института по публична администрация по Модул „Ефективни комуникации в държавната администрация” от каталиога на ИПА за 2013 г. През обучения в този модул ще преминат служители от общинската администрация, общо 14 на брой, от които 9 жени. Обученията ще се проведат в гр. София. Темите, които ще бъдат застъпени за обучение са:
--Комуникационна стратегия – разработване и план за реализиране. Цел на обучението е да изгради знания и практически умения за разработване на комуникационна стратегия на администрацията. Продължителността е 2 дни;
-Усъвършенстване на вътрешните комуникации в администрацията. Цели на обучението са да се формират умения за по-добра вътрешна комуникацияи да се изградят стратегии за убеждаващо въздействие. Продължителността е 2 дни;
-Връзки с обществеността. Цели на обучението са да се формират и да развият практически умения за ефективна работа с медиите; да се представят особеностите на изграждането на персонални, институционални и държавни публични образи и да се обсъдят техники за лансирането им в публичното пространство. Продължителността е 3 дни;
-Изграждане на публичен имидж. Цели на обучението са да се подобрят уменията за вербална и невербална комуникации; да се формират умения за по-добро поведение пред медиите; да се тренират уменията за справяне в кризисна ситуация; да се идентифицират особеностите при общуването с различни целеви публики; да се усвоят знания за медийния “dress code”, или как да се облечем за медийна изява. Продължителността е 2 дни;
-Специфика на междукултурните комуникации. Целите на обучението са да се развият междукултурните компетентности; да запознае участниците с характерните особености на основни типове култури, както и с правилата на общуване в тях; да представи правила и примери за ефективни вербални и невербални комуникации в междукултурна среда; да развие практически умения за ефективно междукултурно общуване. Продължителността е 2 дни;
-Делова комуникация и етикет. Цели на обучението са да подпомогне успешното делово общуване; да предостави нови знания и умения за прилагане на етичните стандарти при вземане на ефективни професионални решения; да предложи начини за преодоляване на проблемни служебни ситуации; да запознае участниците с правилата и механизмите на въздействие в деловия етикет и деловото облекло. Продължителността е 2 дни;
-Държавен протокол и церемониал. Цели на обучението са да запознае участниците с нормативната база и с основните насоки при подготовката и провеждането на обществени прояви, делови срещи и посещения на гости в страната и на делегации в чужбина; да представи общоприетите норми и правила, протоколните изисквания и културните различия. Продължителността е 2 дни;
-Практически умения за ефективни комуникации. Цели на обучението са да развие практически умения за ефективно общуване; да запознае участниците с комуникационния процес; да представи правила и примери за ефективни вербални и невербални комуникации; да представи начините и средствата за успешна комуникация; да запознае с междукултурните различия в комуникацията. Продължителността е 2 дни.
Дейност 3 Провеждане на обучения за работа със специфични групи граждани Това обучение ще бъде проведено за тези служители от администрацията, които работят пряко с граждани и предоставят услуги на гражданите и бизнеса. Общият брой на служителите, които ще преминат през обучението е 14 от тях 9 са жени. Ще бъдат застъпени теми за обслужване на неграмотни лица, работа с малцинства, на лица със слухови и говорни проблеми, служителите ще бъдат обучени в умения за ефективна делова комуникация с граждани със специални потребности с цел ефективно предоставяне на исканата от тях услуга. Продължителността на обучението е 5 дни в сградата на хотел след избор по реда на ЗОП. Дейност 4 Провеждане на обучения в ключови компетентности През това обучение ще преминат общо 14 служители, от които 9 жени. Обучаемите ще бъдат разделени на 3 групи за всяка една от предложените теми. Темите, които ще бъдат разгледани в обучението са: Екипна ефективност (2 дни), Лична ефективност (3 дни) и Ефективно лидерство (2 дни). Продължителността на обученията е общо 7 дни и ще се проведе в сградата на хотел след избор по реда на ЗОП Дейност 5 Дейности за информация и публичност Предвижда се по тази дейност да бъдат организирани една входяща пресконференция при стартиране на проекта и една финална пресконференция при завършването му. На тях ще бъдат поканени журналисти от местни и регионални медии и ще бъде представен проекта, очакваните и постигнатите резултати, както и къде могат да бъдат намерени те с цел мултипликация. Ще бъдат публикувани 2 информационни съобщения в местни и регионални вестници. Материалите от проекта ще бъдат публикувани на Интернет страницата на община Кочериново, където ще бъде публикувано и кратко представяне на самия проект. В допълнение се предвижда да бъдат подготвени и отпечатани 500 бр. брошури, представящи проекта и постигнатите по него резултати.
|