Дейности:
|
Дейност 1: Създаване на организация за изпълнение на проекта 1.1. Екип на проекта – ръководител, координатор и счетоводител. Ръководителят на проекта ще подготви подробни функционални характеристики. Ще се разработят и сключат граждански договори с членовете на екипа. Ръководителят на екипа ще определи ресурсите за изпълнение на отделните дейности и ще предложи вътрешни правила за изпълнението на проекта.
1.2. Управление и отчитане на дейностите по проекта.
1.3. Провеждане процедура за избор на изпълнител на обученията и дейностите по публичност и визуализацията. Изключение правят обученията по ИПА. Тук ще се ползват и юристите на Областна администрация Шумен
Дейност 2: Провеждане на обучения на служителите в Областна администрация Шумен в Института по публична администрация В Институтът по публична администрация ще се обучават служители на Областна администрация Шумен по следните специалности:
1. Един служител ще бъде обучен в ВРЪЗКИ С ОБЩЕСТВЕНОСТТА (ЕФ-3);
2. Един служител ще бъде обучен в ДЪРЖАВЕН ПРОТОКОЛ И ЦЕРЕМОНИАЛ (ЕФ-7);
3. Трима служители ще бъдат обучени в ПРАКТИЧЕСКИ УМЕНИЯ ЗА ЕФЕКТИВНИ КОМУНИКАЦИИ (ЕФ-8);
4. Един служител ще бъде обучен в ОСНОВНИ ПРОИЗВОДСТВА ПО АПК (за юристи) (ПР-5);
5. Двама души ще изучават УПРАВЛЕНИЕ НА СОБСТВЕНОСТТА (ФС-6);
6. Двама служители ще бъдат обучени в УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА - ПОЛИТИКА И УПРАВЛЕНИЕ (ФС-8);
7. Един служител ще бъде обучен в АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ (ИТО-4);
8. Един служител ще бъде обучен в ЕЛЕКТРОННИ ТАБЛИЦИ С MS EXCEL (базов курс) (ИТО-8);
9. Единадесет души ще изучават ЕЛЕКТРОННИ ТАБЛИЦИ С MS EXCEL (напреднали) (ИТО-9);
10. Пет служители ще бъдат обучени в ОБМЕН НА ДАННИ МЕЖДУ MS EXCEL И MS WORD (ИТО-11)
11. Осем служители ще бъдат обучени в ПРЕЗЕНТАЦИОННИ УМЕНИЯ. MS POWER POINT (базов курс) (ИТО-23);
12. Един служител ще бъде обучен в курс по ДЕЛОВИ УМЕНИЯ - УЧАСТИЕ В РАБОТНИ СРЕЩИ, ДИСКУСИИ И ПОСЕЩЕНИЯ (на английски език) (ЧЕО-4)
13. Един служител ще бъде обучен в ПРЕЗЕНТАЦИОННИ УМЕНИЯ (на английски език) (ЧЕО-5)
В Института по публична администрация ще се проведат обучения за повишаване на професионалната квалификация на 38 служители.
Дейност 3: Провеждане на чуждоезиково обучение на служителите в Областна администрация Шумен Чуждоезиковото обучение е необходимо за всеки служител от администрацията за повишаване на квалификацията му и получаване на допълнителни знания.
Една от ключовите компетенции за учене през целия живот е способността за комуникация на чужд език. Общата Европейска квалификационна рамка за изучаване на чужди езици е широко приета от много институции и работодатели в цяла Европа. Тя е професионален инструмент, разработен от Съвета на Европа, за установяване на ясни, постижими стандарти на различни нива на езиковото обучение. Това дава възможност на стандартите да бъдат лесно сравними на международно ниво.
За да осъществяват по-компетентно и професионално своята работа е необходимо подобряването на общия английски на служителите на администрацията.
Освен това, за служителите на администрацията е изключително важно да надградят своите способности за езиковите умения, необходими за комуникация на работното място - писане на имейли и отчети, изнасяне на презентации, провеждане на телефонни разговори, участия в събрания и телеконферентни връзки, посрещане на чужди делегации.
През 2008-2009 г. по проект „Подготовка на служителите от българската държавна администрация за ефективна работа с институциите на Европейския съюз” на МДААР, на част от служителите бе проведено специализирано обучение по английски език за работа с институциите на ЕС. Към настоящия момент в администрацията работят 6 от тях, за които е необходимо да бъде проведено продължаващо, надграждащо обучение, с цел постигане на по-висока компетентност и професионализъм.
От друга страна, в периода 2009-2012 г., на работа са назначени 10 нови служители, работещи в момента в администрацията. За постигане конкурентоспособност спрямо своите колеги, за тях, както и за другата част от необучените служители, също е необходимо провеждането на чуждоезиково обучение.
Дейност 4: Провеждане на обучение на Ключова компетентност „Умение за учене“ – тема „Работа в екип“ Организирането и провеждането на обучението ще се възложи на външна организация след провеждане на обществена поръчка. В обучението ще участват служителите на Областна администрация Шумен. Темата на обучението е подбрана след провеждане на проучване съгласно нуждите на служителите. Дейност 5: Провеждане на обучение на Ключова компетентност „Обществени и граждански компетентности” на тема „Работа със специфични групи граждани“ Организирането и провеждането на обучението ще се възложи на външна организация, след провеждане на обществена поръчка. В обучението ще участват служителите на Областна администрация Шумен. Темата на обучението е подбрана след провеждане на проучване сред служителите. Дейност 6: Дейности за информация и публичност В дейността е предвидено изработка на рекламни материали – календари, бележници, USB памети, химикалки, както и платена публикация в местен вестник.
На интернет страницата на Областна администрация Шумен ще бъде изнесена информация за проекта.
Предвидена е и изработка и поставяне на информационна табела в сградата на Областна администрация Шумен.
|