Дейности:
|
Дейност 1. Организация и управление на проекта. За изпълнение на дейността се предвиждат следните под-дейности:
1.1. Обсъждане на задачите и съвместната работа на екипа за реализация на проекта. Организиране на първа работна среща;
1.2. Определяне на специалисти привлечени към работния екип и неговите членове, отговорни за изпълнението на задачи от проекта;
1.3.Определяне на задачите на всеки член на екипа. Определяне на изпълнителите на всяка задача;
1.4. Определяне на процедурите за вземане на решения, за комуникация, за отчитане на получените резултати;
1.5.Планиране на проектните задачи и подготвяне на подробен работен план;
1.6.Подготовка и провеждане на процедури по възлагане на услуги на външни изпълнители;
1.7.Осигуряване на текущ контрол на изпълнението на задачите по проекта;
1.8.Администриране и управление на финансовите разходи. Текущо следене на разпределението на финансовите средства и тяхното изразходване за изпълнението на задачите на проекта.
- Тази дейност е присъща и необходима за нормалното администриране на дейностите и под-дейностите на проекта, както и комуникации с УО на ОПАК;
- Включва освен администрирането на дейностите и подготовката и провеждане на процедури по възлагане на услуги на външни изпълнители;
- Натрупване на опит, знания и умения за ръководене на проекти от този тип. Дейност 2. Обучения в ИПА:
-Връзки с обществеността (ЕФ-3);
-Държавен протокол и церемониал (ЕФ-7);
-Основни производства по АПК /за неюристи/(ПР-6);
-Семеен кодекс и кодекс на международното частно право (ПР-9);
-Актуални въпроси при изготвянет (ЕФ-3)-Развиване на умения за управление на комуникационните процеси и за ефективна работа с медиите;
(ЕФ-7)- Запознаване с нормативната база и основни насоки при подготовката и провеждането на обществени прояви и делови срещи в страната и чужбина;
(ПР-6)-Запознаване с функционирането на основните институти в административното право и процес;
(ПР-9)-Разясняване разпоредбите на новия Семеен кодекс и др. закони;
(ФС-2)- Систематизиране на знанията за принципите и изискванията за финансова отчетност и контрол;
(ИТО-2)- Изграждане на основни професионални знания в областта на информационните технологии, необходими за успешно прилагане на ЗЕУ. Дейност 6. Дейности за информация и публичност За изпълнение на дейността се предвиждат следните под-дейности:
1. Организация и провеждане на пресконференции - при стартиране и финализиране на проекта;
2.Издаване на информационни материали: информационна табела, информационна брошура;
3. Периодично публикуване на текуща информация за работата по проекта на сайта на общината, общинския вестник „ЕКИП 2000” и/или др. медии. Дейност 4. Обучение за работа със специфични групи граждани, включително неграмотни и такива, които не притежават правни познания. Обучението ще бъде насочено към придобиване на умения от служителите на ОбА Вълчи дол за ефективна комуникация и пълноценното обслужване на граждани, принадлежащи към тази специфична група , в т.ч. инвалиди, глухонеми, неграмотни или полуграмотни и др., както и такива, които не притежават правни познания. Дейност 5. Обучение за екипна и лична ефективност Целта на обучението е запознаване с факторите и придобиване на умения за прилагане на положителни практики, които благоприятстват екипната и лична ефективност в следните аспекти:
Атмосфера - добрите отношения, уважението между членовете и активното участие на всички са важни предпоставки за екипна ефективност.
Справяне с конфликт – откритата дискусия, доверието между членовете и правилния подход в конфликтни ситуации е предпоставка за по-висока ефективност.
Лидерство - умелото ръководство на екипа от един или повече негови членове предопределя успеха или неуспеха в постигането на общата цел.
Мотивация - ако членовете на екипа са истински мотивирани за работа, екипът може да надхвърли очакванията..
Професионално и личностно развитие – членовете на екипа усещат, че не просто постигат определени организационни цели, но и се развиват в личностен и професионален план.
Цели на екипа – един екип е много по-ефективен, ако членовете му вземат пряко участие в определянето на целите му и периодично оценяват постигнатото.
Вземане на решение – ако екипът има изработен ясен общоприет механизъм за вземане на решения, ползите от екипната работа са много по-големи, а ефективността – значително по-висока.
Сътрудничество – Когато хората си сътрудничат, крайните резултати ще са далеч по-високи, отколкото ако всеки работи индивидуално.
Комуникации - Общуването ражда идеи, дава решения, изглажда недоразумения – накратко, повишава ефективността на екипа.
Критика - от това дали в екипа се критикува на принципна или на личностна основа се предопределя и прогреса или застоя на един екип.
Постигане на целите – един от най-важните фактори. Всичко остава на заден план, когато целта на екипа е постигната. Дейност 3. Компютърно обучение -Запознаване с основните положения и команди на операционната система Microsoft Windows, създаване на умения за работа с нейните основни средства - настройване на системата, създаване на документи, организирането им, отпечатване, стартиране и работа с приложни програми.
-Запознаване с възможностите, които предлага световната мрежа – създаване на умения за ефективно търсене на информация по Интернет и социалните мрежи. Работа с електронна поща - получаване и изпращане на електронна поща.
-Запознаване с основните понятия и възможности на Microsoft Word, придобиване на практически умения за създаване на документи, тяхното редактиране, оформяне и отпечатване.
Съобразно наличните технически възможности /2 помещения с по 8 учебни места/, обученията ще се проведат в групи, т.е. 2 обучения по 7 служители и 2 обучения по 8 служители.
|