Дейности:
|
Дейност 1 Организация и управление на проекта Организацията и управлението на проекта ще се извърши от служители на община Ябланица - ръководител и счетоводител на проекта. Приложени са автобиографии на съответните лица. Дейността се състои в организиране на процедури по ЗОП и избор на изпълнители по проекта, сключване и управление на договорите с изпълнителите, навременно организиране на обученията, вкл. организиране на служителите на общината за предвидените обучения, наблюдение и рапортуване на дейностите по проекта, публикуване на материали по проекта на Интернет страницата на общината, взаимодействие с Управляващия орган на ОПАК, изготвяне на документация по проекта, вкл. междинни и финален доклади, финансово управление на проекта, вкл. подаване на авансово, междинни и окончателно искане за плащане към УО на ОПАК, разплащане към избраните изпълнители и т.н. Дейност 2 Провеждане на външни специализирани обучения по Ключови компетентности В рамките на тази дейност ще бъдат проведени шест обучения – Обучение на тема "Антикорупционни практики", Обучение на тема "Управление на конфликти и водене на преговори", Обучение на тема "Екипна ефективност и ефективно лидерство", Обучение на тема "Ефективно общуване и обслужване на специфични групи граждани", Обучение на тема "Ефективна работа в екип" и Обучение на тема "Работа с електронно подписани документи и електронен подпис".
1. Обучение на тема "Антикорупционни практики" – 25 обучени служителя.
Това обучение има за цел да разшири знанията на общинските служители по отношение на прилагане на антикорупционни практики, което ще доведе до по-ефективна общинска администрация. Антикорупционните практики ще направят връзката между общинските служители с гражданите и бизнеса по-прозрачни и активни.
2. Обучение на тема "Управление на конфликти и
водене на преговори" – 10 обучени служителя. Това обучение ще направи по-гъвкав при взимането на управленски решения от ръководния екип на общината. Тези умения ще доведат до по-ефективно справяне със стресови и кризисни ситуации и взимане на оптимални решения. Подобен тип умения увеличават конкурентността на общинските екипи и ги приближават към европейските стандарти на управление. Обучението ще систезаматизират и обогатят познанията на служителите свързани с комуникация и управление на конфликти.
3. Обучение на тема "Екипна ефективност и ефективно
лидерство" - 10 обучени служителя. Това обучение ще доведе до по-голям синхрон в работата между общинските служители на различните нива на управление, като резултат от това ще бъде по-висока екипна ефективност и лидерство за определен тип длъжности. Подобни обучения са много полезни в случаи на необходимост на взимане на бързи решения, на следване на цялостната приоритетна политика на общината или при партньорството на регионално ниво с други общински администрации.
4. Обучение на тема "Ефективно общуване и обслужване
на специфични групи граждани" – 16 обучени служителя. Обучението има за цел да повиши квалификацията на служителите при разширяване спектъра на общинските услуги при работа със спрецифични групи граждани. Подебен тип обучения повишават нивото на общинските служители и подобряват качеството на предлаганите от тях услуги.
5. Обучение на тема "Ефективна работа в екип" - 25 обучени служителя.
Обучението има за цел да сплоти работата на общинските служители с идея да се достигне максимална ефективност на общинскта администрация. Основния приоритет е в рамките на това обучение е служителите взаимно да обменят знания и опит и по този начин работа да се оптимизира работния капацитет на администрацията.
6. Обучение на тема "Работа с електронно подписани
документи и електронен подпис" – 8 обучени служителя. Обучението ще доведе до намаляване на времето за изпълнение на определени административни услуги, което ще осигури повече време и ресурс за други приоритетни дейности. Работата с електронен подпис ще подпомогне модернизирането на общинската администрация и подготвянето й за централизирано електронно управление на по-късен етап.
Дейност 3 Индивидуални обучения в Института по публична администрация. В рамките на тази дейност ще бъдат проведени три обучения по каталога на ИПА за 2013 година. Целта, която ще бъде постигната с тях е да се разшири полета на знания и компетентност на общинската администрация и да се постигне по строга финансова политика.
Ще бадат проведени две обучения, както следва:
1. Обучение (УА-1) "Стратегически мениджмънт" – 11 обучени служителя.
Проекта ще бъде насочен към глобалните стратегии, които общината трябва да следва за да е в унисон с националните политики. Обучението е различно от недопустимото по настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Разработване и изпълнение на общинска политика“, тъй като излиза извън рамките на чисто общинската политика и засяга глобални, евмропейски и национални стратегии.
2. Обучение (УА-6) "Публичен имидж - елемент на доброто управление" - 8 обучени служителя.
Този модул предвижда общинските управници да повишат своите умения в сферата на популяризиране на дейността си и запознаване на общността с резултатите от изпълнените добрите практики на територията на община Ябланица.
3. Обучение (ФС-1) "Контрол, одит и отчетност на
администрацията" - 8 обучени служителя. Заложеното обучение ще помогне на администрацията на община Ябланиза да осъществява ефективен финансов контол и отчетност, които са гаранция на едно успешно управление на админстрацията. Това от своя страна ще доведе до по-голям авторитет и прозрачност при работата на администрацията с гражданите и бизнеса.
Дейност 4 Информация и публичност По дейност 4 на проекта ще бъдат организирани една начална и една заключителна пресконференции. На първата пресконференция ще бъде представен проекта, така както е предвиден и очакваните резултати от него. Ще бъдат поканени журналисти за отразяване на събитието. На финалната пресконференция ще бъдат представени постигнатите по проекта резултати. Обучителните материали ще бъдат публикувани на Интернет страницата на община Ябланица, където ще бъде публикувано и кратко представяне на самия проект. Предвиждат се 4 публикации в печатни медии за проекта, както и да бъдат подготвени и отпечатани 2000 брошури, представящи проекта и постигнатите резултати.
|