Дейности:
|
Дейност 1. Управление на проекта Дейността ще стартира със създаване на екип за организия и управление на проекта. Екипът включва следният набор от експерти: Ръководител на проекта, Експерт образователни дейности, Технически сътрудник и Счетоводител.
Така сформираният екип ще следи за:
• организацията и управлението на предвидените дейностите по проекта;
• изпълнението на договорените срокове;
• постигането на заложените индикатори за изпълнение и целесъобразно разходване на средствата;
• осъществяването на непосредствен мониторинг и контрол при осъществяване на проектните дейности;
• отчитането на проекта в различните етапи от неговото изпълнение;
• надлежното поддържане и съхраняване на необходимата документация, съгласно изискванията на Договарящия орган;
• предоставянето на наличната документация на Договарящия при поискване;
• за ефективното и ефикасното разходване на договорените средства;
• упражняването на контрол при провеждането на процедури за избор на изпълнител по ЗОП за целите на проекта.
Забележка: Предвид характера на дейността се предвижда се използване на канцеларски материали
Дейност 2*. Подобряване на физическата среда След направен анализ на средата от ЦДГ “Здравец” и филиали и община Болярово на преден план излезе необходимостта от вътрешно саниране на ЦДГ “Детски рай” с. Шарково. В него се отглеждат 17 деца, които са в предучилищна възраст и на които трябва да бъде създаден комфорт за игра и учебна дейност.
Включването на тази дейност по проекта е продиктувана от желанието на ръководството на ЦДГ “Здравец” и община Болярово да се създадат подходящи условия за отглеждане на деца, превенция срещу заболявания и отпадане на децата от заведението поради влошени условия.
В рамките на дейността се предвижда провеждане на процедура по ЗОП за избор на външен изпълнител.
Дейност 3*. Обучение на педагогически специалисти, свързано с интерактивни билингвистични технологии за усвояване на български език от деца, за които българският език не е майчин.
Провеждане на обучение на педагогическия персонал от външен обучител, свързано усвояване на интерактивни техники за усвояване на български език от деца, за които българския език не е майчин.
Провеждане на процедура по ЗОП за избор на външен изпълнител.
Дейност 4*. Обучение на персонала на ЦДГ “Здравец” и филиали за работа в мултикултурна среда Необходимостта от повишаване капацитета на персонала за работа в мултикултурна среда произтича от факта, че над 62 % от децата, посещаващи детското заведение са от ромски произход. Тук стои въпросът не само за работа с деца, но индиректно се повлиява и върху работата учител-родител. Конфликтите и конфликтните ситуации, които могат да възникнат на ниво детска игра могат да се прехвърлят върху отношенията родител-учители или родител-родител. Поради това е от изключителна важност педагогическия и помощен персонал да бъдат подготвени за работа в мултикултурна среда. В рамките на обучението те ще получат необходимите им знания и умения за преодоляване на конфликти и комуникация в мултикултурна среда и развитие на междукултурна чувствителност и толерантност у децата.
Провеждане на процедура по ЗОП за избор на външен изпълнител
Дейност 5. Разработване на иновационна билингвистична програма Разработване на иновационна билингвистична програма за подготовка на децата в ранна детска възраст за бъдещо пълноценно включване в образователния процес, особено на деца от малцинствени етнически групи.
Провеждане на процедура по ЗОП за избор на изпълнител.
Дейност 6. Осигуряване на допълнителни учебни материали; Провеждане на процедура по ЗОП за избор на доставчик;
Закупуване на материали, учебни материали и пособия съгласно и във връзка с разработената билингвистична програма и установени потребности.
Дейност 7. Допълнителна подготовка на деца от етническите малцинства в детските градини за постъпване в първи клас. Провеждане на изпити. Установяване на нивото. Идентифициране на децата с възможни проблеми.
Разработване на програми за допълнителни занимания.
Организиране и провеждане на допълнителни занятия с деца, изоставащи с материала и деца, за които българския език не е майчин.
Дейност 8*. Организиране на информационни и обучителни срещи с родители на деца от етнически малцинствени групи. В рамките на дейността се предвижда организиране на две срещи с родители на деца-билингви.
На първата среща се предвижда да бъдат изложени основните цели и дейности по проекта и да се ангажират родителите при разработването на програмата.
На втората среща ще бъде представена разработената билингвистична програма и ще бъдат обучени родителите да продължават дейностите, заложени в програмата у дома.
Провеждане на процедура по ЗОП за избор на изпълнител за отпечатване на брошурите.
Дейност 9*. Информационна кампания за оповестяване на резултатите от проекта – представяне на разработената програма Провеждане на 2 конференции за представяне на проблемите, стоящи пред образователната интеграция на деца, за които българския език не е майчин още в ранна възраст, за представяне на резултатите от проекта и представяне на билингвистичната програма с цел споделяне и създаване на възможност за използването й от други заинтересовани страни чрез адаптирането й за техните нужди.
Порвеждане на две публични мероприятия в гр. Болярово и околността.
Провеждане на едно семинарно обучение по разработената иновационна билингвистична програма.
Изготвяне на брошури.
Избор на изпълнител.
Дейност 10. Визуализация и публичност. Предвидените дейности за информация и публичност са съгласно коригендума на Регламент на Комисията (ЕО) № 1828/ 2006 от 8.12.2006 г. Предвиждат се следните дейности:
Ще бъдат изработени плакати (в размер А3) в тираж 500 бр., които ще бъдат изложени на обществени места в гр. Болярово, с. Воден, с. Шарково и с. Стефан Караджово и околността.
Ще бъде издадена дипляна (1500 бр.), чрез която ще се популяризират целите на ОП „Развитие на човешките ресурси” и постигнатите резултати по проекта.
Ще бъде изработена информационна брошура (1500 бр.), която ще включва информация за проекта и проектните дейности, също така ще популяризира целите на ОП „Развитие на човешките ресурси”, постигнатите резултати по проекта и ще се споделят добри практики.
Ще бъде поставена табела за визуализация (4 бр.) на сградата на ЦДГ “Здравец” и филиалите ЦДГ „Снежанка” – с. Воден; ЦДГ „Детски рай” – с. Шарково; ЦДГ „Иван Илчев” – с. Стефан Караджово
Ще бъдат изготвени банери (10 броя), които ще бъдат поставени в залите за провеждане на семинарите, обученията и конференциите.
Ще бъдат изработени флаери (1500 бр.), които ще се раздадат на местната общественост.
Ще бъдат направени значки (110 бр.), които ще бъдат раздадени на децата от ЦДГ “Здравец” и филиали и на персонала.
Дейност 11. Одит по проекта Провеждане на процедура за избор на одитор.
Финансов одит на разходите от избрания лицензиран одитор.
подготовка на Д 11 Одит по проекта Подготовка на Д1 Подготовка на Д3* Подготовка на Д4* Подготовка на Д5* Подготовка на Д7 Подготовка на Д8* подготовка на Д9* Подготовка на Д10* Подготовка на Д2*
|