Дейности:
|
Дейност 1 - Сформиране на експертен екип и управление на проекта За целите на управление на проекта ще бъде сформиран експертен екип в състав Ръководител, Технически секретар и Счетоводител.
Екипът ще носи отговорност за осъществяването и/или контрола при изпълнение на проектните дейности, отчетност (месечни справки, междинни доклади при искания за средства, полу- и годишни доклади, финален отчет), подготовка на график за тръжни процедури, организация по събиране на оферти от потенциални изпълнители, осъществяване на регулярна комуникация със служителите на ДО/МЗ.
Като средство за осъществяване на вътрешен контрол по напредъка на проекта ще се използва организирането на регулярни (на месечна база) срещи между тримата експерти, по време на които ще се дискутира физическия напредък и идентифицираните трудности.
Сформирането на експертен екип в горепосочения състав следва да се разглежда като утвърдена практика, която минимизира рисковете за изпълнение на проекта. Дейност 2 - Процедура за подбор на представители на целевата група Необходимостта от изпълнение на дейността и заложените в нея дейности са „нормативно“ обусловени – описанието й следва подхода на Процедурата за подбор на представители на целевата група по схеми за безвъзмездна помощ по приоритетна ос 1 и взема под внимание добрите практики на Агенция по заетостта от последните години при реализирането на мерки за насърчаване на заетостта, както и натрупания опит при изпълнение на Програма ФАР.
След сключване на ДБФП Бенефициентът ще подаде Заявки (съгласно образец 2) към ДБТ, попадащи в обхвата на дейност на РСЗ София. На база на съставения от бюрата дълъг списък БАКП ще изготви кратък такъв. Включените в него кандидати ще се явят на индивидуални интервюта, които ще бъдат протоколирани. На база проведената процедура ДБТ ще излезе с окончателно решение за крайния състав на лицата, включени в изпълнението на проектните дейности. Дейност 3 - Избор на външни изпълнители за дейности по проекта. Дейността се изразява в събирането на три съпоставими оферти за услуга с предмет:
- Предоставяне на услуги по обучение на безработни лица: Обособена позиция 1: Мотивационни обучения и изготвяне на планове за професионално усъвършенстване и развитие на 90 лица; обособена позиция 2: провеждане на обучение за ключови компетентности по умение за учене с продължителност от 45 часа;
При избора на изпълнител по реда на чл. 12, ал. 1 от ПМС № 55/2007 г. се предвижда постоянен мониторинг от страна на експертите от отдел „НТВ” относно законосъобразността на проведения избор преди сключване на договор.
В допълнение към горепосочената процедура за събиране на три оферти, ще бъдат сключени договори по чл. 12, ал. 2 от ПМС №55/2007г. за:
- Доставка на материали и консумативи: Обособена позиция 1: Доставка на материали, необходими за провеждане на обучения по професии „Заварчик“ „Машинен монтьор“, „Електромонтьор“ и „Химик-оператор“; Обособена позиция 2: Доставка на консумативи за провеждане на обучения в професии „Заварчик“, „Машинен монтьор“, „Електромонтьор“ „Монтьор на енергийни съоръжения и инсталациии”, „Химик-оператор“;
- Изпълнение на дейности по публичност и визуализация на проекта;
- Осигуряване на Застраховка "трудова злополука" на обучаемите лица.
Изпълнението на дейността ще осигури спазване нормите на ПМС 55 и правилата за изпълнение на проекта, заложени в оперативното ръководство. Дейност 4 - Провеждане на мотивационни обучения Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с минималните изисквания към допустимите дейности за провеждане на мотивационни обучения за безработните лица, включени в изпълнение на проектните дейности. Ще се застъпят следните основни модули и продължителност:
- Техники за ефективна комуникация – с продължителност 5 учебни часа;
- Подготовка на документи при кандидатстване за работа – CV (автобиография) и мотивационно писмо - продължителност 7 учебни часа;
- Подготовка за явяване на интервю/събеседване с работодател с продължителност 6 учебни часа;
- Изготвяне на план за търсене на работа и реализация – с продължителност 6 учебни часа;
В допълнение към проведените обучения ще бъдат разработени планове за професионално развитие и усъвършенстване на участващите в курса. Дейност 5 - Провеждане на обучение в ключови компетентности Дейността предвижда провеждане на обучение в ключова компетенция 5 съгласно Европейската Референтна Рамка „Умение за учене“ на 90 безработни лица. Обучението ще се фокусира върху изграждане на базисни умения за активно поведение на пазара на труда, умения за работа в екип и ефективно управление на времето. Обучението ще съдейства за постигането на по-висока степен на свързаност между индивидуалните способности и социалните цели на безработните лица и ще интегрира в себе си въздействие върху няколко аспекта: умения, знания, способности и нагласи, желание и умение за учене.
Дейността ще бъде изпълнена от външен изпълнител, специализиран в областта на предоставяне на такъв тип услуги, и разполагащ с необходимия квалифициран преподавателски колектив. Дейност 6 - Провеждане на обучения по професионална квалификация Дейността се състои от изпълнението на десет обособени етапа (по теория и практика за всяка от петте специалности). Обученията ще се извършат по учебни планове за обучение по Рамкова Програма „Д” (съгласно чл. 10 от ЗПОО) за придобиване на професионална квалификация по част от професия по следните специалности:
- „Машинен монтьор” – код 521040,
- „Заварчик” – код 521090,
- „Електромонтьор” – код 522020,
- „Монтьор на енергийни съоръжения и инсталации” – 52204;
- „Химик – оператор” – код 524060;
Обученията ще включват часове по теория и практика с акцент върху придобиване на практически умения за работа по съответната специалност. Обученията ще се провеждат от преподаватели по теория, притежаващи минимум бакалавърска степен по специалността, и преподаватели по практика, притежаващи минимум 5 години трудов стаж по специалността. Материалната база, на която ще се извършат практическите занятия, ще бъде в съответствие с действащите нормативни актове на МОН, МТСП, МВР и МЗ. Обучението ще завърши с полагането на изпити за придобиване на професионална квалификация съгласно чл. 34, ал.2, чл. 37, ал.2 от ЗПОО по теория и практики и Наредба №3 от 15.04.2003 г. за системата за оценяване. Дейност 7 - Дейности по информация и публичност За популяризиране на дейностите, начина за участие и социалния ефект от осъществяването на проекта ще се организира информационна кампания, която ще се състои от следните етапи:
• Изработване и разпространение на информационни материали на местно ниво: 1500 бр. брошури и 2 бр. табели;
• Популяризиране на дейностите чрез местни медии за стартирането и реализацията на Проекта, предвиждат се 4 публикации в местен вестник;
Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията на Регламент (ЕК) № 1828/2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие, както и чл. 6 от Приложение I на Договора за безвъзмездна финансова помощ и в Ръководството за изпълнение на дейности за информация и публичност по ОП РЧР.
|