Дейности:
|
1. Сформиране на екип и създаване на система за управление на проекта. В управлението и организацията на дейностите по проекта ще вземат участие три лица - ръководител, счетоводител и координатор. Със събирането на екипа ще се разпределят задълженията и ще се планира организацията на дейностите по проекта. Ще се разработи вътрешен Правилник за дейността по проекта, където ще бъдат разписани точно задълженията и отговорностите на всеки член на екипа. 2. Осигуряване на материалите и консумативите за нуждите на обучителните курсове и офиса. Ще се закупят и осигурят материалите и консумативите, които се необходими за нормалното и по-добро протичане на учебния процес и усвояването на заложения учебен материал за всички групи на всички обучения. При раздаването на материалите, ще се състави списък на курсистите с описани материалите по вид и количество и подписи за получаването им.
Също така ще се закупят и необходимите консумативи за нормалната работа и отчетност на екипа по проекта.
3. Информиране и популяризиране на проекта. Проекта ще бъде обозначен с информационно табло пред офиса на Кандидата, а също така и с обяснителни табели, които ще се поставят пред и в офиса на Кандидата, също така и в учебните зали.
Ще се отпечатат и рекламни листовки, които ще съдържат информация за дейностите и целите на проекта, данни за броя обучаващи се безработни лица, за проведените курсове за професионално обучение и ключови компетентности.
Ще се проведат и пресконференции за местните медии при стартиране и при приключване на дейностите по проекта.
По време на изпънение на проекта ще се направи и публикация/интервю в местната преса.
Ще бъде създадена Интернет страница на проекта. Тъй като Интернет вече е един от основните начин за получаване на информация за голяма част от хората, в страницата ще бъдат публикувани подробна информация за дейностите и целите на проекта, данни за обучените безработни лица, за проведените квалификационни курсове. По този начин всички работодатели и други заинтересовани лица от региона ще имат директен достъп до актуална информация за възможностите за провеждане на обучителни курсове и резултатите след това обучение.
По този начин изключително много ще разшири кръга от заинтересованите, които ще са косвени бенефициенти по проекта.
4. Подбор на курсистите за обучение. Обучаемите безработни трябва да отговарят на следните начални изисквания: да са регистрирани в ДБТ. Също така лицата трябва да отговарят и на условията за минимално входящо образователно ниво за съответната професия или специалност и не са включвани в същите дейности, финансирани по ОП РЧР, държавния бюджет или друг публичен източник.
По нататъшния подбор на безработните лица ще се осъществи по Процедура утвърдена от Агенцията по Заетостта, с активното участие на водещата организация и служители от ДБТ.
5. Провеждане на входящ тест за курсистите по КК 2 – Общуване на чужд език. Преди започване на обученията на 4-те групи по курс 3 „Английски език – ниво А1”, ще се проведе входящ тест за всички курсисти. Целта на теста е да се определи какво е нивото на знания по езика на курсистите. 6. Провеждане на курс 1 - “Оператор на компютър”. Ще се проведе курс за професионално обучение за 1 квалификационна степен по професия “Оператор на компютър” за 24 участника. Учебните занятия ще се провеждат 5 дни в седмицата по 6 часа на ден. Продължителността на курса е 300 часа.
Обучението ще се проведе от Кандидата ЦПО ГелеСофт, който има лиценз за обучение по тази професия.
Наименованието на обучението по съответната специалност, съдържанието на курса, броят на участниците, хорариумът и вида документ за завършване са дадени в таблицата към т. 5.2.1, а учебния план на курса е в Приложение А.УП.
Ще бъдат сформирани 2 групи от по 12 курсиста. Едната група ще бъде от безработни лица, регистрирани в ДБТ-Г.Оряховица, а другата група ще е от безработни лица, регистрирани в ДБТ-Бургас.
По време на обучението ще се водят присъствени списъци за посещенията на курсистите и за изплащането на пътни и стипендии. Също така за контрол при провеждане на обучението ще се попълнят от курсистите входящи и изходящи анкетни карти.
7. Провеждане на курс 2 - “Офис-секретар” Ще се проведе курс за професионално обучение по част от професия “Офис - секретар” за 24 участника. Учебните занятия ще се провеждат 5 дни в седмицата по 6 часа на ден. Продължителността на курса е 300 часа.
Обучението ще се проведе от Кандидата ЦПО ГелеСофт, който има лиценз за обучение по тази професия.
Наименованието на обучението по съответната специалност, съдържанието на курса, броят на участниците, хорариумът и вида документ за завършване са дадени в таблицата към т. 5.2.1, а учебния план на курса е в Приложение А.УП.
Ще бъдат сформирани 2 групи от по 12 курсиста. Едната група ще бъде от безработни лица, регистрирани в ДБТ-филиал Стражица, а другата група ще е от безработни лица, регистрирани в ДБТ Г.Оряховица.
По време на обучението ще се водят присъствени списъци за посещенията на курсистите и за изплащането на пътни и стипендии. Също така за контрол при провеждане на обучението ще се попълнят от курсистите входящи и изходящи анкетни карти.
8. Провеждане на курс 3 - “Английски език – А1” Ще се проведе курс за обучение по ключова компетентност 2 - курс 3 „Английски език – ниво А1” за 48 участника. Учебните занятия ще се провеждат 5 дни в седмицата по 6 часа на ден. Продължителността на курса е 100 часа.
Обучението ще се проведе от Кандидата ЦПО ГелеСофт, който има лиценз за обучение по тази професия.
Наименованието на обучението по съответната ключова компетентност, съдържанието на курса, броят на участниците, хорариумът и вида документ за завършване са дадени в таблицата към т. 5.2.1, а учебния план на курса е в Приложение А.УП.
Ще бъдат сформирани 4 групи от по 12 курсиста. Едната група ще бъде от безработни лица, регистрирани в ДБТ-филиал Стражица, още една група ще е от безработни лица, регистрирани в ДБТ-Бургас и две групи от безработни лица, регистрирани в ДБТ-Горна Оряховица.
По време на обучението ще се водят присъствени списъци за посещенията на курсистите и за изплащането на пътни и стипендии. Също така за контрол при провеждане на обучението ще се попълнят от курсистите входящи и изходящи анкетни карти.
9. Полагане на изпит и издаване на документи на успешно завършилите курсовете. Приключване на обучението е с полагане на изпит по теория и практика, като оценяването се извършва съгласно ДОИ за придобиване на квалификация по професия или част от професия чрез изпитен тест и практическа задача. По ключова компетентност изпита е под формата на тест. 10. Провеждане на мотивационно обучение и изготвяне на планове за професионално развитие и усъвършенстване. Ще се проведе мотивационно обучение „Професионално развитие и усъвършенстване” за 48 участника. Учебните занятия ще се проведат за 4 дни по 6 часа на ден. Продължителността на курса е 24 часа.
Обучението ще се проведе от Изпълнител, който ще бъде избран с тръжна процедура по ПМС 55 – с оферта.
Наименованието на мотивационното обучение, съдържанието по теми и хорариумът са дадени в учебния план, който е в Приложение А.УП.
Ще бъдат сформирани 4 групи от по 12 курсиста. Едната група ще бъде от безработни лица, регистрирани в ДБТ-филиал Стражица, още една група ще е от безработни лица, регистрирани в ДБТ-Бургас и две групи от безработни лица, регистрирани в ДБТ-Горна Оряховица.
По време на обучението ще се водят присъствени списъци за посещенията на курсистите и за изплащането на пътни.
Съвместно лектора с курсистите ще изготвят и индивидуални планове за професионално развитие и усъвършенстване, като се отчитат спецификите, желанията и уменията на всеки един курсист.
11. Изготвяне на междинни отчети за изпълнението на проекта. Ще се изготвят междинни отчети - технически и финансови, съгласно договора за финансиране. Ще се събират и документи и материали, доказващи напредъка и изпълнение на дейностите по проекта (договори, фактури, декларации, протоколи, заповеди, снимки, присъствени форми, удостоверения, анкетни карти и други). 12. Заключителен отчет. Приключване на работата по проекта и изготвяне на финални технически и финансови отчети. Ще се съберат всички необходими материали и документи (договори, фактури, декларации, протоколи, заповеди, снимки, присъствени форми, анкетни карти и други), както и такива, които доказват успешното приключване на обученията (заповеди и протоколи от изпитите и комисиите, документи за завършено обучение).
|