Дейности:
|
Дейност 1
Организация и управление на проекта
Дейността е необходима за стартиране на проекта и създаване на предпоставки за постигане на ефикасно, ефективно и надеждно изпълнение. Ще се осъществява през целия период на реализиране на проекта. Подготовката за дейността ще започне веднага след сключване на договор с ДО, ще продължи през първия месец от дейността и ще включва: Откриване на банкова сметка на проекта, Работни заседания на екипа, Сключване на договори с екипа, включително разпраделяне на конкретните отговорности, Издаване на оперативни заповеди, Подготовка на планиращи документи:
• Адаптиране на плана за действие към актуалното време - разбиване на отделни задачи, определяне на срокове и зависимости
• Изготвяне на план за разходване на средствата по проекта, възложени на изпълнител - за услуги /мотивационно обучение/ и за доставка /на материали, необходими за професионалното обучение и администриране на проекта/
• Изготвяне на план за вътрешен мониторинг и оценка на проекта
• Изготвяне на план за оперативни срещи на екипа.
• Създаване на комуникационна стратегия
Изпълнение на дейността: Ще се осъществява оперативно и чрез междинни заседания на екипа в съответствие с изготвените планиращи документи. При управлението на проекта ще се спазват принципи на екипност, прозрачност, оперативност, ясно формулиран на ролите. Ще се осъществява чрез:
• Създаване на документи
• Реализиране на дейности
• Анализ на данните
• Анализ на възможните проблеми, ограничения и рискове и набелязване на мерки за изпреварващи действия;
• Присъствие на място
• Финализиране на дейностите и документите
Дейност 2
Подбор на крайните бенефициенти по проекта, регистрирани безработни
Дейността е необходима за осигуряване на оптимален брой лица от целевите групи за включване в обучителните модули. Ще бъде извършена в съответствие с правилата за подбор, предвидени за процедура BG051PO001-1.1.10 и в сътрудничество с ДБТ от предвидените общини. Ще се осъществява през втория и третия месец от реализиране на дейността. Предвиденият срок за изпълнение на дейността е съобразен както с извършването на предвартелна информационна кампания за разгласа на обучението, така и със сроковете, предвидени в процедурата за подбор. Подготовка за дейността: ще се проведе през първия месец от стартирането на проекта. Ще бъдат изготвени и отпечатани информационни материали за проекта и професиите, които ще се разпостраняват от екипа на проекта и ще бъдат раздадени на посредницити от ДБТс цел информирано участие на потенциалните бенефициенти в него. Ще се направят информационни скъобщения по местното радио и в местната преса.
Изпълнение на дейността: Ще се осъществи през втория и третия месец от реализирането на проекта. При извършване на подбора ще прилагат задължителните изисквания за входящо образователно ниво за първа степен на професионална квалификация, здравословно състояние/ доказано с медицинско удостоверение от личния лекар, че професията, по която кандидатът желае да се обучава не е противопоказна за здравословното му състояние/, съгласно изискванията на Закона за професионално образование и обучение, както и интересите на обучаемите към конкретна професия. Включва:
• Подаване на Заявка до Дирекции БТ от Регион Добрич с посочени критерии за кандидатстване в съответствие с изискванията за допустимост на целевите групи по настоящата процедура
• Провеждане на подбор по реда на процедурата
• Подписване на индивидуални договори с избраните кандидати.
Дейност 3
Планиране и организиране на обучението
Дейността е необходима за да се оптимизира изпълнението на следващата по време дейност на проекта- провеждане на обучението.Подготовка на дейността: Ще се проведе пред третия месец от реализирането на проекта. Ще включва: текущо уведомяване на участниците чрез екипа на проекта, подготовка на насоки за обучителите, провеждане на работна среща с обучаемите, подготовка и провеждане на анкета за очакванията от обучението. Обобщаване и анализиране на информацията. провеждане на работна среща на екипа и лекторите за представяне на целите и дейностите. Обучаващият екип по всяка професия ще бъде запознат с характеристиките на групата: пол, възраст, образование, както и с техните очаквания от обучението. Изпълнение на дейността: Дейността по планиране и организиране на обучението ще се проведе през четвъртия и петия месец от началото на проекта и ще включва:
• Работна среща на екипа и лекторите: обсъждане на проект за график за обучението, преподавателската заетост, координирането на дейностите по време на обучението, начина на документиране на обучението, място на съхраняване на учебната документация и правилата за ползване, вътрешен мониторинг, отчетност и докладване. Сключване на граждански договори с лекторите.
• Застраховка на обучаемите: Предвид провеждане на професионално обучение, особено внимание ще се отдели на безопасността на обучаемите. Ще бъде направена застраховка злополука, която ще покрива рискове- смърт от злополука, временна и трайна нетрудоспособност и медицински разходи в следствие на злополука за времето на провеждане на обучението.
• Изпълняване на необходимите дейности по прилагане на ПМС 55/2007 г за работно облекло на участниците в групите, материали за учебна практика по професии, материали за теоретичната подготовка,
• Разработване на окончателен работен времеви график на обученията и планиране на логистика на обученията /зали, технически средства/
Дейност 4
Провеждане на професионално обучение и обучение по ключови компетентности.
Успешното реализиране на дейността ще доведе до изпълнението на основната и специфични цели № 1 и №3 формулирани в настоящото проектно предложение. Подготовка на дейността: Изготвяне на присъствени листи за обучението на всяка група, Сключване на договори за учебна и производствена практика в реална работна среда, Закупуване на работно облекло, материали за теоретичното обучение /тетрадки, химикали, консумативи за отпечатване и подвързване на дидактическите материали, закупуване на карти за транспорт на обучаемите. Изпълнение на дейността:
• Откриване на обучението. Представяне на екипа, преподавателите и наставниците на обучаемите. Разглеждане на учебните помещения, запознаване с правилата за работа в групата. Раздаване на емблемите.Провеждане на начален инструктаж на обучаемите. Избиране на отговорници от всяка група обучаеми. Представителите на обучаемите ще участват в организацията на обучението Отговорникът на групата,ще подпомага координатора по обучение в изпълнението на ежедневни организационни функции, контакти с екипа и другите членове на групата, разпределане на материали за обучението.
• Издаване на банкови карти на обучаемите в които ще бъдат привеждани месечните стипендии. Стипендиите ще бъдат съобразени с месечното присъствие на обучаемите на учебни занятия и ще се изплащат след приключване на съотевтия учебен месец.
• Закупуване на карти за обществен транспорт на участниците от местоживеенето им до гр. Добрич.
• Обучителни дейности:
Първо ще се проведе обучение за придобиване на професионална квалификация по професии и част от професия. То ще бъде с хорариум от 310 часа и ще се проведе от 6 до 8 месец от реализирането на проекта. Обучението ще бъде организирано в три групи съответно по професии: Шивач- 10 лица, Обущар- 10 лица, част от професия „Сервитьор- барман”- 15 лица. Обучението по теория на обучаемите от професия „Шивач” и част от професия „Сервитьор- барман” ще се поведе в учебните зали на кандидата, за професията „Обущар” в наета база на фирма Барфус ООД- гр. Добрич. В обособена учебна работилница и на реални работни места в наета база на Барфус ООД- фирма за производство на обувки, ще се проведе и практическото обучение на групата „Обущари” Във фирмата съществуват всички необходими условия за обучение, съответстващи на учебната програма. Практическото обучение по професия „Шивач» и част от професия „Сервитър- барман» ще се проведе в собствените работилници на кандидата. Всички групи ще проведат двуседмична производствена практика на реални работни места, с които Нона- ЦКП има договорни споразумения както следва:
Обучаемите по професия «Шивач» ще бъдат разпределени на ротационен принцип във фирми от гр. Добрич: «ТПК Прогрес„ , «Албена Стил ООД» , «Краси – МС» ЕООД , «Ева” ООД.
Обучаемите по професия «Обущар» ще бъдат разпределени на ротационен принцип в следните фирми от гр. Добрич: „Делфи» ООД, «Неди- Стил» ЕООД, «Теди ЕООД»
Обучаемите по професия „Сервитьор- барман” ще бъдат разпределени на ротационен принцип в следните заведения за хранене от гр. Добрич: Ресторант „България», ресторант «Добруджа», ресторант «Димят», ресторант «Детелина», пицария „Гардения”, ресторант «Спорт Палас», ресторант «Резиденция». С всички изброени по- горе фирми ще бъдат сключени договори за провеждане на конкретната производствена практика, без да бъде договарян финансов ресурс по проекта. Професионалното обучение ще бъде съобразено с характеристиките на групите и техните възрастови особености. По време на обучението на всеки обучаем ще бъдат раздадани обучителни материали, подготвени от съответните преподаватели, които те ще могат да ползват за подготовка по предмета и по време на работа в часа. Обучаемите ще получат също тетрадки и химикали.Ще се използават методи на интегрирано преподоване на теоретични и практически зания. Обучението по всеки изучаван предмет ще бъде съобразено с практически и теоретични цели и ориентирано към реален трудов процес. При провеждане на практическото обучение ще се обръща внимание на работното облекло, поддържането на ред, чистота и дисциплина, отговорно отношение към използваните инструменти и машини, работата в екип, разделното събиране на отпадъците, специфичните за професията знания за опазване на околната среда. По време на обучението ще се провежда текущо и крайно оценяване по всеки предмет, оценката от което ще бъде отразена в свидетелството за професионална квалификаци / удостоверението за обучение по част от професия/ В края на професионално обучение ще бъдат организирани и проведени изпити по чл. 35 от ЗПОО- по теория и практика на професията. Успешно приключилите всички учебни модули и положили изпити по теория и практика на професията ще получат предвидените в ЗПО документи.
През осмия месец от реализиране на дейността ще започне и провеждането на обучение по ключови компетентности - общуване на чужди езици, при спазване на задължителната дневна ангажираност на курсистите- до 6 часа дневно. Обучението по ключови компетентности- общуване на чужди езици ще се проведе в четири групи както следва:
Обучаемите по професии «Шивач» и «Обущар» ще бъдат включени в обучение по италиански език с продължителност 104 учебни часа, като ще се сформират две групи по 10 обучаеми.
Обучаемите по част от професия „Сервитьор- барман”ще бъдат разпределени в две групи по 7 /или 8/ курсиста съответно по румънски език и английски /или немски/, разпределени според интересите и входящите компетенции на бенефициентите. Преди провеждане на езиковото обучение обучаемите ще проведат тест за определяне на входящото ниво, резултатите от който ще бъдат обобщени от съответните преподаватели и ще им послужат за определяне на методиката на обучение. По време на обучението на обучаемите ще бъдат предоставени учебници по съотвения език, диск към него, които ще се използват в часа и за самоподготовка, тетрадки и химикали. Чуждоезиковото обучение, изучавано като ключова компетентност ще има за цел придобиване на компетентности както в личностен, така и в пофесионален план, а също и като средство за комуникация и социална интеграция. Обученито по чужд език ще бъде едно от предимствата при упражняването на професията за участниците в обучението.
В края на обучението ще се проведе тържество за връчване на документите на обучаемите, на което ще бъдат поканени представители на работодатели от съответния бранш, членове на семействата на обучаемите, преподаващите учители. Провеждането на тържеството ще бъде отразено в местните медии.
Дейност 5 Провеждане на мотивационно обучение и разработване на индивидуален план за професионално развитие и усъвършенстване Дейността е необходима, за да се повишат уменията на обучаемите за представяне пред работодател. В условията на икономическа криза и нарастващо търсене на конкурентоспособна и обучена работна ръка по-значими от всякога се оказват потребностите от знания, умения и способности, свързани с
намирането на работа. Голяма част от безработните, особено уязвимите групи безработни, не разполагат със знания, умения и способности и не отчитат, че те са важни за успешното наемане на работа. Мотивационното обучение ще се проведе след приключване на обучението за придобиване на професионална квалификация и ключови компетентности, ще бъде с хорариум от 30 часа. Ще се проведе от организация изпълнител. Ще бъдат застъпени следните основни модули:
Техники за ефективна комуникация- 6 учебни часа
Подготовка на документи при кандидатстване за работа- СV и мотивационно писмо- 6 учебни часа
Подготовка за явяване на интервю /събеседване с работодател/- 6 учебни часа
Психологически бариери при общуване- 6 учебни часа
Изготвяне на план за търсене на работа и реализация- 6 учебни часа
В края на мотивационното обучение ще се проведе ден на кариерата с представители на работодатели от всяко застъпено професионално направление. На него ще се проведе реално интервю и разговори с работодатели.
Дейност 6 Информиране и публичност Дейността се предвижда, за да се постигне максимална прозрачност и публичност при изпълнението на проекта. Тъй като в началната фаза проектът разчита да достигне до възможно най-много потенциални бенефициенти, комуникационната политика е от съществена важност за реализиране на следващите дейности по проекта. Ще бъдат съчетани както отворен тип информационно разпространение, така и индивидуална комуникация.За информиране на бенефициентите, заинтересованите страни и обществеността, в рамките на проекта ще бъдат изпълнени:
- Информационна среща при стартиране на проекта – за да се оповестят предвидените дейности, срокове, обхвата и очакваните резултати от реализирането на проекта.
- Текуща информация за проекта- съобщения по радио Добруджа, публикации в регионалните вестници на различни етапи от реализирането на проекта
Ще бъдат изработени информационни и рекламни брошури. При стартирането на проекта ще се изработят информационни материали за професиите, които да се раздават на бенефициентите. На участващите в различни срещи семинари ще се раздават рекламни брошури за проекта. Ще се изработят две рекламни табели, които ще се поставят на основните места на реализиране на дейностите- базата на Нона- ЦКП и Барфус. За работното облекло на обучаемите ще се изработят емблеми. Ще се проведе заключителен семинар по проекта за оповестяване на реализираните дейности и постигнатите резултати.
На всички места за производствена практика, както и на местата за провеждане на семинари ще бъдат поставени плакати с основна информация за проекта. На всички използвани учебници, тетрадки, класьори за учебни материали и на документацията по проекта ще бъдат залепени стикери, с отличителните знаци на проекта. При изработването на всички рекламни и информационни материали ще се спазват
правилата и специфичните технически изисквания, описани в Ръководство за информиране и публичност на помощта от фондовете на ЕС съгласно регламент 1828/2006
Дейност 7 Вътрешен мониторинг и отчитане Дейността се включва, за да се направи оценка дали планираните дейности и реализацията им ще доведат до постигане на заложените цели в проектното предложение. Ще се извършва въз основа на изготвен през първия месец от дейността план за мониторинг и ще бъде обезпечена чрез:
• Контрол върху изпълнението на всички дейности
• Неколкократни междинни оценки на състоянието по изпълнение на проекта на работни срещи на екипа
• Строга финансова дисциплина при изразходването на средствата
• Системна отчетност за изпълнението на предвидените дейности, разходването на средствата и резултатите от реализацията
• Координираност, прозрачност, системност и целенасоченост на всички действия на екипа.
• Текущ и краен контрол на резултатите от обучението
• Строго спазване на процедурите, предвидени в оперативното ръководство за изпълнение на проекта.
• Постоянна обратна връзка- екип- бенефициенти- обучители.
• Оценка на въздействието от обучаемите и последващи мерки за корекции при установяване на необходимост от корегиращи въздействия.
• Системна отчетност за изпълнението на предвидените дейности, разходването на средствата и резултатите от реализацията.
|