Дейности:
|
Дейност 1. Сформиране на екип за управление и изпълнение на проекта В началото на проекта кандидатът ще сформира екип по проекта. Ще бъдат ясно разпределени отговорностите на членовете на екипа и ще бъде създадена система за изпълнение на проекта, за идентифициране на риска и за прозрачно управление на средствата. По време на изпълнението на проекта ще се провеждат редовни срещи между членовете на екипа с цел планиране на бъдещите дейности, отчитане на напредъка на проекта, идентифициране и преодоляване на рискови ситуации и проблеми и управление на финансовите средства. Дейност 2. Провеждане на тръжни процедури По време на проекта кандидатът ще организира процедури по възлагане на обществени поръчки на външни изпълнители. Стриктно ще бъдат следвани разпоредбите в НВМОП и ПМС 55. По време на изпълнението на дейността ще се следва планът, заложен в т. 5.1.2 на проектното предложение Дейност 3. Подбор на безработни лица, които ще бъдат включени в проекта Ще се подготви заявка за подбор на бенефициенти до Дирекции Бюра по труда – София с ясно указани критерии за подбор. Съвместно с представители на Д”БТ” София - Изток, Възраждане, Люлин и Сердика ще бъдат селектирани 72 бенефициента, като за критерии за включване ще се използват минимално изискуемото за професията образователно ниво, мотивацията на кандидатите за обучение и квалификация, Приоритетно ще бъдат включвани лица, представители на уязвимите групи и такива с ниска или без квалификация. Дейност 4: Провеждане на обучения за придобиване на професионална квалификация по част от професия за професиите: код по СППО 811070 - „Готвач”, специалност „Производство на кулинарни изделия и напитки” - 8110701, 2-ра степен на професионална квалиф Професионалните обучения се извършват съгласно одобрени от НАПОО програми, предварително адаптирани за спецификите на целевата група. Учебните програми са изградени на модулен принцип. След приключване на всеки модул се предвижда тест или дискусия. Преподавателите и материалите ще бъдат осигурени от кандидата „Никанор” ООД. В края на обучението курсистите ще положат изпити по теория и практика. На успешно завършилите обучението и положили заключителните изпити ще бъдат издадени Удостоверения образец 3-37 на МОМН за част от професия.
По време на всички обучения ще бъде водена пълна документация от страна на обучаващата организация – учебни графици, присъствени форми, протоколи за получени материали, протоколи за проведени изпити и др.
За всеки присъствен учебен ден участниците в обученията ще получават стипендия съгласно отразените присъствия в присъствените форми.
Ако в рамките на 20% от общия брой учебни часове по професионална квалификация някой от обучаемите по обективни причини няма възможност да продължи курса, „Никанор” ООД ще предложи кандидат от резервния списък, който да бъде включен в обучението.
В началото на обучението ще се проведе входяща анкета с бенефициентите за техните очаквания и нагласи. При приключване на курса лицата ще се анкетират за ниво на удовлетвореност.
В рамките на два месеца ще бъдат проведени общо 6 обучения с хорариум 300 часа всяко с по 12 човека във всяка група, както следва за професия:
1. „Готвач”, специалност „Производство на кулинарни изделия и напитки” - 8110701, 2-ра СПК. - 2 групи с хорариум 300 часа по 12 лица - общо 24 лица.
2. ”Хлебар-Сладкар”, специалност „Производство на сладкарски изделия”- 5410302, 2-ра СПК - 2 групи с хорариум 300 часа по 12 лица - общо 24 лица.
3. ”Хлебар-Сладкар”, специалност „Производство на хляб и хлебни изделия”- 5410301, 2-ра СПК - 1 група от 12 лица с хорариум 300 часа.
4. ”Сервитьор - барман”, специалност „Обслужване в заведения за обществено хранене”- 8110801, 2-ра СПК - 1 група от 12 лица с хорариум 300 часа. Дейност 5. Провеждане на обучение за придобиване на ключови компетенции „Умение за учене” – „Умения за работа в екип” Обучение за придобиване на ключови компетенции в сферата на уменията за учене ще бъде проведено съгласно предварително разработените и адаптирани, към изискванията на целевата група, учебни материали и разпоредбите на ПМС 251/21.10.2009. В рамките на пет дни ще бъдат проведени общо 6 обучения с хорариум 40 часа всяко с по 6 групи по 12 участника. Преподавателите и материалите ще бъдат осигурени от кандидата „Никанор” ООД. Курсистите ще получат сертификат за преминато обучение по „Умение за работа в екип”.
По време на всички обучения ще бъде водена пълна документация от страна на обучаващата организация – учебни графици, присъствени форми, протоколи за получени материали, протоколи за проведени изпити и др.
За всеки присъствен учебен ден участниците в обученията ще получават стипендия съгласно отразените присъствия в присъствените форми. Дейност 6. Провеждане на мотивационно обучение и разработване на планове за професионално развитие и усъвършенстване При провеждане на мотивационното обучение избраният съгласно реда на ПМС № 55/12,03,2007 или ЗОП с последните им изменения - външен изпълнител трябва да застъпи следните модули: Техники за ефективна комуникация; Подготовка на документи за кандидатстване за работа CV и мотивационно писмо; Подготовка за явяване на интервю/събеседване с работодател; Изготвяне на план за търсене на работа и реализация. В рамките на обучението ще бъдат разработени планове за професионално развитие и усъвършенстване на всеки курсист.
Обучението следва да е с продължителност 5 учебни дни, общо 40 часа. Курсистите ще бъдат разделени на 6 групи, по 12 човека всяка.
По време на самите обучения ще се води стриктна документация за посещаемостта. Мотивационните обучения ще помогнат на безработните и неактивни лица да повишат желанието си за включване в програмите за заетост и да се интегрират на пазара на труда. Дейност 7. Информиране и публичност на проекта С цел осигуряване на максимална публичност на целите, дейностите, постигнатите резултати и финансовата подкрепа на ЕСФ и ОП „Развитие на човешките ресурси” през целия период на изпълнението ще бъде разпространявана регулярна информация за напредъка.
При стартиране на проекта ще бъдат подготвени 2 бр. прес-съобщения, а в края 1 бр., които ще бъдат разпространени до медии, и информационни сайтове.
Ще бъде подготвена и отпечатана информационна брошура, която ще бъде разпространена сред общественосттта ще бъде раздавана на представителите на целевата група по време на процеса на подбор на участниците в обученията с цел те да разпространят информация за проекта сред други представители на целевата група. Брошурата ще бъде формат А4, 2 страници, пълноцветен печат.
Ще бъдат подготвени и разпечатани плакати, които ще бъдат разпространени на възлови места в гр. София, с цел информацията за проекта да достигне до възможно по-голям брой лица. След приключване на предвидените обучения ще бъде организирана кулинарна изложба с пресконференция, на която преминалите курсовете на обучение да демонстрират наученото пред потенциални работодатели, неправителствени организации, журналисти, Дирекции “Бюра по труда”, семействата на бенефициентите и граждани.
Всички подготвени информационни, обучителни и промоционални материали ще отговарят на изискванията за публичност съгласно Ръководството за изпълнение на дейности за информиране и публичност по ОП „Развитие на човешките ресурси”.
|