Дейности:
|
Дейност 1: Определяне на екип по проекта и дейности по управление и администриране на проекта - Месец 1-10 Дейността ще се реализира на 3 етапа:
Сформиране и договаряне с екип по проекта – Месец 1
Оперативно изпълнение на проекта и текущи дейности по координация, мониторинг и отчетност - Месеци - 1-10
Подготовка на финален отчет на проекта – Месец 10
След одобряване на проекта и подписване на договор с финансиращата институция, предприятието ще подпише договори с ръководителя на проекта, координатора, двамата експерти обучения – за София и за клоновете и счетоводителя с конкретно описание на задълженията и отговорностите. Ще се актуализира графикът на проекта. Ще бъдат извършени всички подготвителни дейности за стартиране на дейностите по проекта.
Ръководителят на проекта ще отговаря за цялостното управление и отчет на проекта, изпълнението на всички дейности и управлението на екипа и подизпълнителите. Квалификацията и професионалният опит на избрания за ръководител на проекта експерт напълно отговарят на необходимите за реализиране на проекта. Основните му задачи включват: организиране и координиране на дейностите още по подготовка на проекта и проектната документация; организиране и координиране дейностите по изпълнение на проекта и организиране дейността на екипа; отчитане изпълнението на дейностите по всеки етап на проекта; наблюдаване дейностите по отношение на целите на проекта, поддържане връзката с договарящия орган, подписване на договори. Ръководителят ще бъде отговорен за техническото, финансово и административно изпълнение на проекта и за спазване на правилата и процедурите при изпълнение на проекти, финансирани по програмата; законосъобразно изпълнение на процедурите за избор на подизпълнители; наблюдение и контрол на подписаните в рамките на проекта договори; контролира спазването на графика на проекта; ще изготвя отчети според изискванията на програмата.
Координаторът на проекта ще бъде отговорен за организирането на обученията, за организиране и контролиране на процедурите за избор на подизпълнители/доставчици по проекта; ще извършва административната работа по проекта; ще събира и поддържа в изряден вид проектната документация; ще води комуникацията по проекта с подизпълнители/доставчици и останалите членове по управление на проекта.
Подробно описание на задълженията и отговорностите на Ръководителя и Координатора ще бъде включено в договорите им за възлагане управлението и координацията на проекта.
Счетоводителят ще отговаря за счетоводството, финансовото управление, съхраняването на финансовата документация, подготовка на искания за плащания и т.н.; подготовка на финансови справки за разходване на средствата и финансови отчети.
Двамата експерти обучения ще организират и контролират провеждането на обученията и ще съдействат на координатора и ръководителя на проекта.
Ръководителят на проекта, със съдействието на счетоводителя ще подготвя подробни текущи технически и финансови отчети за изпълнение на дейностите по проекта, за спазване на графика, постигане на индикаторите за успех на всеки етап и за постигнатите резултати след приключване на планираните дейности. Ръководителят ще води точна и редовна документация и ще следи за изрядни счетоводни отчети, съгласно изискваните форми, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща система за документация и счетоводно отчитане; ще води прецизни и редовни доклади и прозрачни сметки за изпълнението на проекта.
Проектът ще бъде управляван и администриран според изискванията и насоките за изпълнение на проекти финансирани по програмата, както и според вътрешните правила и процедури на организацията и държавните нормативни изисквания за счетоводна отчетност.
След приключване на дейностите по проекта ще бъде изготвен и представен окончателен доклад, попълнен по образец на Договарящия орган, относно изпълнението и постигнатите резултати. В доклада ще се посочва постигането на резултатите и целите на съответния проект чрез предварително зададените индикатори, както и се отчита реалното изпълнение на заложените стойности на индикаторите. Докладът ще описва и основните проблеми, възникнали по време на изпълнението на съответния проект, как тези проблеми са били решени, както и какви са били причините те да не бъдат преодолени. Освен техническия доклад и копия от съпътстващи документи, ще бъде подготвен и финансов отчет. Дейност 2: Процедури за избор на изпълнители/доставчици на планираните услуги и материали - Месец 1-2 Координаторът на проекта ще подготви документация за подбор на изпълнители/доставчици; ще организира процедура за подбор на изпълнители/доставчици като според изискванията на ПМС № 55/12.03.2007 г. ще бъдат проведени следните процедури:
Услугите по извършване на мерките за публичност, за доставката на материали и консумативи и за избора на изпълнители за външни услуги (за мотивационно обучение на представителите на целевата група и разработване на планове за професионално развитие и усъвършенстване), ще се избират на базата избор между 3 оферти, поискани от авторитетни организации в съответната област.
Ще бъдат подписани договори с фирмите, предлагащи икономически и технически най-добри оферти, които в най-голяма степен отговарят на нуждите на бенефициента.
Избраните изпълнители/доставчици ще представят декларация, с която удостоверяват, че не попадат в обстоятелства, които отнемат правото им да подпишат договор. Едва след това ще бъдат подписани договори. Дейност 3: Доставка на необходимите материали и консумативи - Месец 3 За всеки от участниците в обученията са предвидени материали, които да обезпечат нормалното протичане на обучителния процес. Дейност 4: Набиране и определяне на безработни лица от целевата група – Месец 2-3 Подготвителни действия:
Разработване на материали за изпълнение на дейността;
Информиране и консултиране за целите, задачите и възможностите за участие в Проекта на безработните лица от целевата група:
- генериране списък на регистрираните безработни лица, включени в целевите групи по Проекта;
- извършване селекция на безработните лица от генерираните списъци, в съответствие с изискуемото минимално входящо образователно равнище;
- осъществяване контакти и разговори с безработните лица, регистрирани в ДБТ, като се информират и консултират за възможността и ползите да бъдат включени в обучението и им се предоставят информационни материали;.
Подбор и насочване на безработни лица от целевата група:
Изявилите желание безработни лица попълват Заявление за включване в Проекта;
Всички безработни лица, попълнили Заявление, се описват в Списък на безработните лица по Проекта (дълъг списък);
Осъществява се контакт с бенефициента, според териториалния обхват на Проекта, с цел уточняване начина на подбор на безработните лица, датата и мястото за провеждане на среща-интервю;
Подборът на безработните лица се извършва, съобразно изискванията за обучение по професия „Оператор на компютър”, специалност „Текстообработване”;
Подборът на безработните лица от бенефициента се осъществява чрез организиране на групови срещи в съответната дирекция „Бюро по труда”. Дейност 5: Подготовка и провеждане на обучение по професионална квалификация за придобиване на първа квалификационна степен – професия „Оператор на компютър”, специалност „Текстообработване” – Месец 4-6 Избраните участници ще преминат обучение за професионална квалификация за придобиване на първа квалификационна степен – професия „Оператор на компютър”, специалност „Текстообработване”. На всеки етап от обучението участниците ще бъдат текущо оценявани, а в края на обучението ще положат изпит по теория и практика.
Успешно завършилите обученията ще получат документи за професионална квалификация за съответната степен и специалност, които ще им бъдат официално връчени на специална заключителна конференция в присъствието на местни медии. Дейност 6: Подготовка и провеждане на обучение по ключова компетентност - дигитална компетентност „Adobe Photoshop” – Месец 6-7 Избраните участници ще преминат обучение по ключова компетентност - дигитална компетентност „Adobe Photoshop”. На всеки етап от обучението участниците ще бъдат текущо оценявани, а в края на обучението ще положат изпит по теория и практика.
Успешно завършилите обученията ще получат сертификати, които ще им бъдат официално връчени на специална заключителна конференция в присъствието на местни медии. Дейност 7: Провеждане на мотивационно обучение за безработни лица и разработване на планове за професионалното им развитие и усъвършенстване – Месец 8-10 Провеждане на мотивационно обучение от външна организация, избрана според изискванията на ПМС55. Обучението ще включва следните основни модули:
Техники за ефективна комуникация;
Подготовка на документи при кандидатстване за работа – CV (автобиография) и мотивационно писмо;
Подготовка за явяване на интервю/събеседване с работодатели;
Изготвяне на план за търсене на работа и реализация. Дейност 8: Дейности за популяризиране на проекта - Месец 2-10 Информация за проекта ще бъде активно предоставяна от кандидата, според изискванията на програмата в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в чл. 8 от Регламент 1828/2006 и приложение 1 към него, и Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”:
Отразяване финансирането на проекта на всички отпечатани документи;
Поставяне на табела относно финансирането на входа на сградата на компанията и в клоновете, включени в проекта - Табелите ще съдържат информация, че проектът е финансиран от Европейския социален фонд чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2007-2013, както и други задължителни елементи според изискванията на Договарящия орган;
Публикуване на подробна информация за проекта на интернет страниците на „Информационно обслужване“ АД и и Центъра за професионално обучение към ИО АД, които периодично ще бъдат актуализирани и допълвани;
Изработване на 14 бр. плакати с информация за финансирането от ОПРЧР – по два за всеки град.
Изработване на брошури с информация за резултатите от проекта.
Организиране на информационни събития.
Кандидатът ще упоменава финансовия принос на Европейския съюз в информацията, предоставяна на крайните получатели на проекта, във вътрешни и годишни доклади и при всякакви контакти със средствата за осведомяване и когато е възможно ще използва логото на ЕС и на оперативна програма РЧР. Във всички обяви или публикации на Бенефициента, свързани с проекта, ще се уточнява, че проектът е получил финансиране от Европейския съюз. Всяка публикация на Бенефициента, под каквато и да е форма и в каквото и да е средство за осведомяване, в това число и интернет, ще съдържа следното заявление: “Този документ е създаден с финансовата подкрепа на Европейския съюз. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от „Информационно обслужване“ АД и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Договарящия орган.”
Отговорност за отразяване в медиите на резултатите от проекта и за разпространение на информация за проекта ще бъде поета от страна на ръководителя на проекта, който ще подготвя регулярно кратки материали за медиите с интересна информация - за стартирането на проекта, прогреса и предстоящите дейности, за крайните резултати.
Еднодневно със стартиране на проекта ще започне подготовката и на информационни събития – едно при стартиране на проекта и едно при приключване. Заключителната конференция ще е с широко институционално представителство, на която ще бъдат представени резултатите от проекта. На заключителната конференция ще бъдат повдигнати теми, засягащи интеграцията на уязвимите групи и ролята на всеки член на обществото в тази връзка. На форума журналисти и цялата заинтересована общественост ще могат да се запознаят с резултатите на проекта и бъдещите планове за мултиплициране на резултатите от проекта.
Фирмата подизпълнител на печатните материали ще бъде избрана съгласно изискванията на ПМС № 55 от 12.03.2007 г. за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на договорена безвъзмездна финансова помощ от Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, Съвместната оперативна програма за трансгранично сътрудничество “Черно море 2007 - 2013 г.” и от Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство.
|