Дейности:
|
Дейност 1 Сформиране на екип по проекта Задължително условие преди стартирането на дейностите по проекта да се разпределят задачите, екипа да се запознае с изискванията за изпълнението на проекта, изискванията при извършване на процедурите за избор на изпълнител , изискванията за изготвяне на необходимата отчетна документация. Дейност 2 Подбор на безработни лица Дейността започва със заявка за подбор на представители на целевата група за включване в настоящия проект
На информационното табло в ДБТ изнасят Съобщение до потенциалните кандидати за старта на кампанията по подбор на представители на целевата група. Всички трудови посредници задължително уведомяват потенциалните представители на целевата група за дадената възможност за включване в проекта, като отбелязват това в личните им досиета. Безработните лица се подписват, че са запознати с тази възможност. За тази цел ДБТ създава и поддържа Регистър, в който представителите на целевите групи удостоверяват срещу подпис, че са информирани за стартирала процедура . Желаещите да бъдат включени в обучение представители на целевата група, подават Заявление за включването им в проектните дейности. Със заявлението се изразява съгласие за ползване на личните им данни за целите на проекта. ДБТ изготвят “Дълъг списък”от подходящи за включване в обучение лица от целевата група, който се предоставя на Кандидата Кандидатът, преглежда списъка и одобрява конкретен брой лица от целевата група, На тази база, се изготвя “Кратък списък” на лица от целевата група, с които ще се проведе индивидуално интервю за включване в проектните дейности Комисия съставена и утвърдена със Заповед на Директора на ДБТ разглежда заявленията на заявилите участие представители на целевата група, провежда индивидуални интервюта и извършва окончателното класиране на подходящите за включване в проектните дейности представители на целевата група.
След провеждането на подбора на представители на целевата група, ДБТ изготвя протокол, удостоверяващ решението на комисията. В протокола се записват имената на номинираните кандидати, както и на резервите, в случай че такива бъдат определени. Протоколът се подписва от всички страни, участващи в комисията по подбора. Дейност 3 Провеждане на обучение по професия „Камериер” В продължение на 300 часа ще бъдат усвоени знания съгласно учебния план и обучаемите ще знаят:
хигиенните норми за работа според хотелски стандарти.
• Стандартите за хигиена и безопасност в процеса на работа.
• Ежедневния статус на стаите на хотела.
• Видовете почистващи препарати и начина за работа с тях.
• Реда за обработка на стая,санитарен възел,антре,апартамент и общи площи.
• Зареждане на VIP стаи и апартаменти.
• Инструкция за предаване на хотелско бельо в перално стопанство.
• Реда по предаване на дрехите на госта за пране и химическо чистене.
• Начините за подмяна на повредено или скъсано бельо.
• Асортимента на продукти и напитки в минибара.
• Наличие и място на противопожарни уреди.
• Информационни материали за противопожарна защита.
• Реда за евакуация на гостите.
• Правилата за съхранение на леснозапалими и горими течности за почистване.
• Повторно зареждане и почистване на стая.
• Подреждане и почистване на конферентни зали, стълбища, асансьори, фоайета.
• Седмично основно почистване на хотелска стая,апартамент.
• Видовете екстремни ситуации.
И ще могат
• Да получават консумативи.
• Да съхраняват почистващи препарати според инструкция.
• Да подреждат камериерска количка.
• Да работят с почистващи машини и препарати.
• Да действат при аварийни случаи в санитарния възел и извършват безопасна работа с предпазни средства в него.
• Правилно и последователно да почистват стая, санитарен възел, антре, апартамент и общи площи.
• Да попълват отчетни документи при предаване на хотелско бельо в перално стопанство.
• Да предават индивидуално пране на гост на хотела в перално стопанство.
• Да зареждат и отчитат мини-бара в хотелската стая или апартамента.
• Да работят с противопожарни уреди, алармени и предупредителни системи и помагат при евакуация на гостите.
Обучението ще се извърши на малки групи (4 групи по 10 човека всяка група по 300часа) с известно отместване във времето с цел по добро усвояване на знанията
Дейността е необходима за осъществяването на една от специфичните цели на проекта. Особено внимание ще се обръща за посещаемостта на занятията , усвояемостта на материала и успеваимостта на целевата група. Основни задължения на преподавателския състав са да поднасят разбираемо материала , да подпомагат изоставащите, да идвършват непрекъснат контрол , чрез тестове , за нивото на всеки от целевата група. Дейност 4. Провеждане на обучение по ключова компетентност: „Дигитална компетентност” Обучението има за цел лицата от целевата група да усвоят основните теоретични и практически знания при работа с компютър и програмни продукти word и excel. В резултат на обучението всяко лице от целевата група трябва да придобие следните знания и умения:
Знания:
Да работи в Windows среда и да извършва настройки в нея.
Да работи с програмен продукт Microsoft word Exel.
Да открива и създава нови текстови файлове и таблици, и да слива такива.
Умения:
Да създава и форматира документи и електронни таблици.
Да редактирана,отделя и вмъква обекти в документи и електронна таблица.
Да въвежда текстове и формули.
Да умее работи с листа и книги. Дейност 5 Мотивационно обучение и разработване на планове за професионално развитие и усъвършенстване на представителите на целевата група. Мотивационното обучение продължава 32 часа и включва следните дейности
- Техники за ефективна комуникация (8 учебни часа);
- Подготовка на документи при кандидатстване за работа – CV (автобиография) и мотивационно писмо (8 учебни часа);
- Подготовка за явяване на интервю/събеседване с работодател
(8 учебни часа);
- Изготвяне на план за търсене на работа и реализация (8 учебни часа). Дейност 6 Информиране и публичност На местата за изпълнение на проекта ще бъдат поставени информационни табели указващи схемата, по която се провеждат обученията броя обучаеми и видовете обучения. Предвижда се по проекта да се проведат две срещи – в началото информационна, на която местната общност ще се информира за целите и дейностите по проекта, постигнатите резултати. На втората – заключителна среща ще бъдат поканени работодатели да извършат подбори евентуално да наемат персонал от успешно завършилите лица. Ще се изработи информационна брошура с цел предоставяне на информация за постигнатите резултати успешно завършилите обученията и ще бъде разпространена сред потенциални работодатели на заключителната среща. Едновременно с изпълнителя ще се следи за правилното изпълнение на изискванията за информация и публичност ще бъдат детайлно обсъждани всички варианти на брошури и табели. Дейност 7Изготвяне на междинни и окончателни отчети и плащания Изготвяне на отчетни форми подготовка на междинни отчети и представянето им пред контролни и верифициращи органи.
|