Дейности:
|
Дейност 1: Управление на проектните дейности – ръководство, мониторинг и контрол, публичност на проекта. Ще се сформира екип за организация и управление на проекта – ръководител и счетоводител, който ще сътрудничи за упешното проектно управление и организация на отделните дейности. Ще се насрочват месечни работни срещи за отчитане напредъка на проекта, ще се разпределят задължения и отговорности и ще се съблюдават графици и отчетни документи. Всеки член на екипа ще попълва месечни отчети за свършена работа. Ще се подават междинни и финални отчети по проекта. По този начин ще се извършва качествен мониторинг и контрол на проекта.
В срока на изпълнение на проекта Бенефициентът ще спазва изискванията за информиране и публичност на ЕС и ще прилага адекватни мерки за информиране на широката общественост за отпуснатото финансово подпомагане. Във всички информационни материали ще съдържат необходимата информация и графични лога за ЕС, ЕСФ и посланието на ОП „РЧР” „Инвестира във вашето бъдеще”. Проектът ще прилага адекватни мерки за осигуряване на максимално информираност, като :
- табела (по образец на ДО)- поставена на фасадата на предприятието;
- стикери по образец (изображение и размери) за всички ДМА – стопански инвентар, компютри, оборудване, машини и съоръжения, закупени със средства от ОП РЧР, ще бъдат обозначени със съответните стикери.
- рекламни материали, изготвени в рамките на проекта.
- организиране на две информационни събития за местните медии - при стартирането и при завършването на дейностите по проекта.
Дейност 2: Организация на производството 2.1. Организация и подготовка на помещенията, машините и оборудването за тъкачницата и галерията
Ще се наеме подходящо помещение, в което ще се помещават тъкачницата и галерията. Помещението ще се намира в центъра на града, в близост до главна търговска улица, където минават пешеходци, гости на града и туристи. Ще се подготви за разполагане на оборудването и стопанския инвентар.
Ще се достави необходимото оборудване за започване на производствен процес, което ще включва основно 3 хоризонтални и 1 вертикален стан. На вертикалния стан ще се тъкат художествени декоративни пана. Трите хоризонтални стана ще са настроени и оборудвани за тъкане на различен тип тъкани: двата за дебели постелъчни тъкани от вълна и парцалени ленти – за черги, китеници и килими, а третият ще е предназначен за тъкане на фини материи от памук и лен, предназначени за шалове, покривки, пердета. Изработката на становете ще се възложи на дърводелец, един от малкото майстори в България по изработка на станове, и ще бъдат изработени като прототипи на старите станове от 16-ти век, но ще бъдат изработени от качествен и здрав дървен материал, с метални елементи и детайли за повишаване на здравината и дълготрайната им употреба. Ще се поръча на специалист електрически чекрък, с цел по-бързото навиване на преждата и повишаване ефективността на работата. Ще се закупят начално количество консумативи – прежда, памучен плат и кросна, за да се подготви проектния и производствения процес. Ще се закупи касов апарат, за да се подготви търговската дейност.
2.2. Проектиране на моделите за бъдещата продукция.
Ще се закупи компютър и принтер, на които ще се проектират моделите на чергите и паната. Чрез интернет ще се търсят образци от стари традиционни модели, които да се пресъздадат в осъвременен вариант. Ще се разпечатват макети на бъдещите изделия.
Дейност 3: Производство и подготовка за реализация на продукцията, наемане на персонал Ще бъде назначен работник – тъкач, с квалификация по тъкане и с добри умения и компетенции в областта на дизайна и проектирането. Ще му бъде проведено допълнително практическо обучение по тъкачески техники при доказан майстор - тъкач.
С помощта на доставеното вече оборудване, машини, консумативи и съвместно с наетия и обучен персонал, ще се започне тъкане на проектираните модели: черги от вълна и памучен плат; художествени декоративни пана; чанти, комбинация от кожа и ръчно тъкан текстил, които ще се изработват съвместно с майстор-кожар.
С цел разнообразяване и усъвършенстване на изделията, ще се достави професионална шевна машина, с помощта на която ще се съшиват по две или три черги и така ще може да се произвеждат килими. Това се налага поради особеността на хоризонталните станове да тъкат на работна площ с широчина до 80см и неограничена дължина. За съшиването на две отделни тъкани е необходима шевна машина с по-високо краче и с по-дълго рамо.
Ще се подготви и подреди помещението, преназначено за галерия. Ще се изложат произведените изделия. Ще се осъществят контакти с други производители на приложни изкуства и занаяти за съвместни представяния.
Ще се възложи на външен изпълнител изготвянето на интернет-сайт, в който ще се представи идеята на бизнеса, ще се предостави информация за контакти с предприятието, ще се поддържа галерия със снимки на произведените изделия. Цялата информация ще се представи на няколко езика. По този начин ще се популяризира идеята на проекта и продукцията във всяка точка на света.
Дейност 4: Изготвяне на стратегия за развитие и обучение С помощта на специалист, който да познава и специфичния бранш, и пазарите, и методите за планиране, ще се изготви цялостна стратегия за развитие на предприятието за следващите 3 години, като се насочи дейността към запазване на занаята, съхранение на българските традиции и едновременно с това внасяне на съвременни нотки в дизайна на изделията. Ще се подбере стратегия, с помощта на която ще се развие идеята за развитие на предприятието, методите на управление, организационната дейност и работните процеси в него, неговата мисия и бъдеща визия. Тази стратегия ще подготви предприятието за икономическа стабилност и конкурентноспособност на пазара.
|