Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.2.03-0219-C0001
Номер на проект: ESF-1203-06-11003
Наименование: "Инвестиции за стартиране на самостоятелна дейност на ателие за изработка на авторска художествена керамика"
Бенефициент: "ГЛИНЕНИ КРАЧЕТА" ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 15.02.2013
Начална дата: 09.04.2013
Дата на приключване: 01.11.2013
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Южен централен
               Пловдив
                    Пловдив
Описание
Описание на проекта: Общата цел на проекта е повишаване на икономическата активност и интеграция на не активните лица на пазара на труда чрез стартиране на самостоятелна дейност на ателие за изработка на авторска художествена керамика.
Дейности: Дейност 1: Управление на проекта Дейността започва със сформирането на екип, отговорен за изпълнението на проекта. Ще бъдат разпределени конкретните задачи и отговорности към членовете на екипа съгласно предвидения времеви график и дейностите по проекта. Ще бъдат детайлно дискутирани целите, предвидените дейности, планираните резултати по проекта и съответно ще бъде определен най-добрия начин за тяхното постигане, включително водене на ясно проследима отчетност по проекта – документална и счетоводна. Дейността включва междинно и финално отчитане на резултатите от проекта – изготвяне на междинни и краен финансов и технически отчети за изпълнението на проекта. Изготвените отчети за реализираните на проектни дейности ще бъдат предоставени на УО за одобрение с цел приключване на проекта.
Дейност 2: Разработване на стратегия Стратегията е съществен елемент на управлението и представлява процес на вземане на решения относно бъдещи събития. При нея може да се наблюдава взаимодействие между идеите и действията Дейността ще допринесе за постигане на устойчивост на проектните резултати и тяхното продължение и мултиплициране в бъдеще като още в рамките на настоящия проект ще бъдат дефинирани конкретни действия и мерки.
Дейност 3: Инвестиции в активи Имайки предвид размера на безвъзмездната помощ и указаното в Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, при реализацията на проекта ще бъдат прилагани изискванията, регламентирани в Постановление на Министерски Съвет №55/ от 12.03.2007 год. След избор на изпълнител (доставчик), съгласно регламентираното в чл.12, ал.2 т.2 и ал.4 от ПМС №55/12.03.2007 г., се предвижда закупуване, доставка и пускането в експлоатация на оборудването, съчетано с обучения за правилното му използване и осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Предвидените за закупуване - пещ за изпичане на керамика, грънчарско колело и ролер за платки от глина са пряко необходими за стартиране на самостоятелната стопанска дейност на новорегистрираното предприятие. Закупуването на складови стелажи ще осигури ефективно използване на производствените площи. Придобиването на машини и съоръжения пряко кореспондира с основните цели на проекта за стартиране на предприемаческа инициатива и са необходими за изпълнението й.
Дейност 4: Първоначално закупуване на материали и консумативи за производството Закупуването на материали е предвидено да се извърши на два етапа. През първият етап се закупуват необходимите количества материали за първоначално тестване и настройки на предвиденото за закупуване оборудване и по конкретно за 72 часови проби на керамичната пещ и настройване на оптималните температурни режими съгласно технологията на изпичане. Вторият етап предвижда закупуване на материали които ще бъдат вложени в производството на продуктовата линия, която ще бъде снимана и публикувана в интернет магазина и включва: стенни часовници, чинии, вази, фруктиери, пана малки, средни и големи, магнитчета за хладилник, камбанки, чаши, чайници, купи, захарници.
Дейност 5: Интернет магазин Изработката на фирмен интернет магазин има за цел да популяризира дейността на ателието за художествена керамика и да осигури постоянни продажби, както на крайни клиенти така и на галерии и магазини за сувенири и подаръци. На интернет страницата ще се поддържа актуална галерия със снимки на продуктите и ще предоставя възможност за покупка и доставки за клиенти предимно на дребно. Същевременно търговците на едро ще се информират за дейността на фирмата и ще получават специални ценови оферти. Предвижда се поддържане на пряк контакт с клиентите, през интернет блог, което ще осигури възможност за гъвкавост при предлагането и пряк поглед върху търсенето на пазара и ще позволи бързо и адекватно взимане на решения.
Дейност 6: Преки производствени разходи Основен производствен разход за изработването на керамични изделия е електричеството за изпичане в пещта. Посочената в бюджета сума за електрическа енергия е на база калкулираните kW за 1 /един/ работен цикъл на пещта, който консумира електрическа енергия на левова стойност от минимум 15 лева. В рамките на проекта са предвидени между 40 и 45 работни цикъла на заявената за закупуване пещ, включващи първоначално инсталиране и изпитване на доставената пещ, както и последващо изпичане на художествени изделия, чийто фотографии ще бъдат публикувани в сайта на дружеството, планиран да изпълнява и функциите на интернет-магазин, и основен рекламен канал за комуникация с потенциални клиенти.
Дейност 7: Трудови възнаграждения Осигуряване на възнаграждения и осигуровки от страна на работодателя за самонаетото лице, начислени за сметка на осигурителя върху договореното възнаграждение съгласно националното законодателство за период от 3 месеца.
Дейност 8: Информиране и публичност Дейностите за информиране и публичност ще са в съответствие с изискванията на Общите условия към договора за безвъзмездна финансова помощ. Във всички документи по проекта и публикации ще се популяризира факта, че проектът се финансира по Оперативна Програма „Развитие на човешките ресурси”. Предприетите за тази цел мерки ще бъдат съобразени със съответните правила за информиране и публичност, предвидени в Регламент на Комисията 1828/2006, както и в Ръководството за изпълнение на проектите по тази мярка и регламентираното в договора за безвъзмездна финансова помощ. Дейността предвижда публикация на интернет страницата на кандидата, съдържаща информация за изпълнението на проекта. Ще бъде изработена и поставена на видно място, информационна табела за информиране на обществеността, относно полученото безвъзмездно финансиране, с размери 80 см. на 55 см. по образец на Договарящия орган. Върху доставеното оборудване ще бъдат поставени пълноцветни самозалепващи се стикери с размери 5 см. на 9 см с логото на Европейския съюз и Европейския социален фонд.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 19 770 BGN
Общ бюджет: 18 392 BGN
БФП: 18 392 BGN
Общо изплатени средства: 18 391 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 18 392 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 14 202 BGN
2014 4 189 BGN
2015 0 BGN
18 391 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 15 633 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 12 072 BGN
2014 3 561 BGN
2015 0 BGN
15 632 BGN
В т.ч. Национално финансиране 2 759 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 2 130 BGN
2014 628 BGN
2015 0 BGN
2 759 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 брой новосъздадени предприятия, посредством инициативи за подкрепа на малкия бизнес
Индикатор 2 брой лица, заети в създадените предприятия 1 година след приключване на финансирането


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз