Дейности:
|
Д.1. Проучване на опита на Си Ес Ар Къмпани във внедряването на нови управленски модели и социално отговорни практики чрез посещение във Виена Тази дейност ще се извърши на територията на Австрия, в офиса на Си Ес Ар Къмпани и Австрийския институт по стандартизация, които се намират във Виена, както и в производствената база на средно предприятие, което се намира в Линц. Учебната визита ще е в рамките на 4 дни. Първи и втори ден – семинарни – за запознаване на целевата група с основните теми на ISO26000, неговите принципи, понятията ”зелената икономика”, „зелени работни места”. Трети ден - посещение в Австрийски институт за стандартизация за запознаване на експертите с принципите на одитиране и сертифициране по стандарти за КСО. Четвърти ден – посещение на целевата група и експерти в предприятие, сертифицирано по австрийския стандарт за социална отговорност Д.2. Отпечатване на Ръководство за популяризиране на иновативния управленски модел, базиран на ISO 26000, и разпространение на опита на Си Ес Ар Къмпани и Австрийския институт за стандартизация при неговото сертифициране Методиката ще бъде изготвена въз основа на анализ на проучените по време на учебната визита практики за устойчиво управление, на ISO 26000 и в съответствие с нормативната уредба в България. Изготвянето й ще протече през следните етапи: 1) Анализ на нормативната уредба и стратегическите документи, засягащи прилагането на КСО практики; 2) Анализ на проучените практики и обобщаването им във формат, подходящ за публикация; 3)Дизайн, предпечатна подготовка и отпечатване;
Методиката ще се използва при провеждането на пилотно внедряване на устойчив управленски модел в българско МСП и ще служи за подпомагане на внедряването в следващи предприятия. Тя ще даде възможност за подготовка на МСП за сертифициране по стандарт за социална отговорност.
Д. 3. Провеждане на пилотно внедряване на устойчив управленски модел, базиран на ISO 26000, в българско МСП Пилотното прилагане на устойчив управленски модел в българско МСП ще премине през следните етапи:
1) Подбор на 1 предприятие за прилагане на модела – предприятието ще бъде избрано след предварително определени критерии от участващите в учебната визита;
2) Анализ на текущата ситуация в него;
3) Проучване и анализ на заинтересованите страни;
4) Изработване на индивидулана КСО политика, стратегия и план за развитие според методиката;
5) Провеждане на обучения за мениджърския екип;
6) Провеждане на вътрешен одит;
7) Подготовка и провеждане на външен одит.
Етапите са съобразени със спецификата на ISO 26000/ONR192500 и срока на проекта.
Д. 4. Организиране на национална конференция ”Стандарти за „зелена икономика” Участие в националната конференция ще вземат: партньорите; експерти по КСО и стандартизация; представители на целевата група, както и всички заинтересовани страни. Събитието е еднодневно и ще се проведе в София. Ще бъдат представени резултатите от проведеното пилотно внедряване на устойчив управленски модел, базиран на ISO 26000, в българско МСП, методиката за прилагане на устойчиви КСО практики според изискванията на стандартите за социална отговорност. Ще се представи заключителния документ с изводи и препоръки, свързани с прилагането на КСО практики. Д. 5. Управление, мониторинг, оценка и отчитане на проекта Дейността ще се извърши от екипа по управление на проекта със следните поддейности: 1) Организиране на редовни срещи на екипа за съгласуване и при необходимост – актуализиране на плана за действие, следене на изпълнението на индикаторите; 2) Подготовка и изпълнение на планираните дейности; 3) Мониторинг и изготвяне на отчети на проекта; 4) Координиране на дейностите между партньорите; 5) Поддържане на контакти със заинтересованите страни, УО, медии за изпълнение на Комуникационната стратегия. Д.6. Информация и публичност При осигуряването на информация и публичност по проект ще се спазват всички изисквания, заложени в Ръководството за информиране и публичност: Пакетът от поддейности включва: 1) Провеждане на две пресконференции (начална и заключителна); 2) Периодично разпространение на прессъобщения; 3) Подготовка и отпечатване на рекламни материали (дипляни – 100 бр.; плакати – 200 бр.; USB – 100 бр.; екочанти – 200 бр.), ролбанер и информационна табела. Рекламните материали ще представят: наименование на проекта; финансиращата институция; целите на проекта; специфична информация, според целите на форумите, резултатите и достиженията на проекта.
|