Дейности:
|
1. Управление, мониторинг и отчитане на проекта Целта на дейността по управление и отчитане на проекта е да осигури ефективно, ефикасно, навременно и безпроблемно изпълнение на дейностите по проекта с оглед постигане на заложените цели и задачи. 2. Провеждане на тръжни процедури Тази дейност ще включва :
- подготовка на тръжна документация;
- изпращане на покани до потенциални изпълнители
- получаване и отваряне на офертите
- разглеждане на офертите и класиране
- обявяване на резултатите
- сключване на договор с избраните изпълнители.
Дейността е обусловена от необходимостта за избор на външни изпълнители по определени дейности, който да е основан на избор на най-добра оферта, на принципите на свободната конкуренция и изискванията на българската нормативна уредба.
3. Проучване и анализ на нуждите от оценка, осъзнаване и развитие на меките умения като средство за повишаване на пригодността за заетост в България При проучването и анализа на нуждите ще бъде използвана комбинация от изследователски способи, вкл.:
- кабинетно проучване;
- структурирани дълбочинни интервюта с представители на доставчици на ППО и експерти;
- анкетно проучване на базата на стандартизиран въпросник сред извадка от безработни лица, посещаващи курсове за професионално обучение и квалификация в центрове за професионално обучение и квалификация
Проучването ще даде възможност да се събере надеждна информация за ситуацията, ще допринесе за по-доброто разбиране на специфичните проблеми от страна на партньорите и ще послужи като отправна точка за вземане на адекватни решения в процеса на адаптиране на иновативната система спрямо реалните нужди и възможности на българската среда.
4. Организиране и провеждане на проучвателна визита във Великобритания за обмяна на опит и трансфер на добра практика Тази дейност ще обхваща:
- Предварително планиране и подготовка на проучвателната визита – определяне на обхвата на проучването, подбор на английски организации-потребители на системата, чиито опит ще бъде проучен, съгласуване на теми за практическо обучение на експертния екип;
- Едноседмично посещение на българския екип в офисът на Априкот Трейнинг Мениджмънт в Лавбъро, Великобритания;
- Демонстриране и запознаване с функционалностите на системата за диагностика на меки умения Self Awareness и с включените в нея инструменти и продукти;
- Проучване на практиката и услугите на Априкот Трейнинг Мениджмънт, които са базирани на използването на различни инструменти от системата Self Awareness. Обект на проучване ще бъдат основно услугите, насочени към повишаване на пригодността за заетост, като програмата за самонаемане и предприемачество, програмата за подкрепа при съкращения, програмата за осигуряване на стажове, програмата за развитие на умения и др.
- Проучване на опита на английски доставчици на ПОО, които изполват системата Self Awareness;
- Съвместни консултации и изработване на план за действие по адаптирането и пилотирането на избраните инструменти за диагностика на меките умения;
- Провеждане на практическо обучение за експертите на ИУГ, които ще оказват базирани на системата услуги (DISC Awareness Training)
5. Изготвяне на доклад за идентифициране и описване на добрите практики и опит на английския партньор Изпълнението на тази дейност ще включва:
- Анализ на проучените добри практики и опит по време на проучвателната визита;
- Подбор на казуси, които да бъдат описани;
- Изготвяне на сборник с добри практики;
- Публикуване на сборника (онлайн и на хартия)
6. Изготвяне на стратегия за адаптиране и използване на иновативен модел, основан на диагностика на меки умения Дейността включва изготвяне на стратегия и план за действие за адаптиране, пилотиране, подобряване и последващо използване на избраните иновативни инструменти и продукти/услуги.
Дейността поставя основата на планирането и провеждането на социален експеримент, при който ще бъдат адаптирани и тествани иновативни инструменти и услуги за повишаване на пригодността за заетост на безработни лица, включени в програмите за професионално обучение и квалификация на центровете за професионално обучение. Наред с това това ще се очертаят насоките за последващото използване на адаптирания модел.
7. Адаптиране и трансфер на избрани инструменти за диагностика на меките умения и базирани на тях услуги Дейността включва:
- Превод на избраните инструменти и продукти;
- Подобряване и модификация на инструментите и процесите с оглед отразяването на характеристиките на местната среда и социална култура;
- Адаптиране на административните и ИКТ процеси, необходими за функционирането на българска версия на онлайн-платформата;
- Обучение на българския екип от консултанти как да работи с адаптираните инструменти за диагностика
8. Изпробване (пилотиране) на адаптираните инструменти и услуги Дейността включва:
- Изготвяне на инструкции за пилотирането;
- Изготвяне на въпросник за събиране на обратна връзка от участниците в пилотирането;
- Тестване на българската версия на системата сред 150 безработни лица, посещаващи курсове за професионално обучение и квалификация;
- Тестване на българската версия на системата сред 10 преподавателя в центрове за професионално обучение;
- Събиране на обратна връзка от участниците в изпробването;
- Супервизия от страна на английския партньор и даване на насоки за действие;
- Анализ на резултатите от проведеното изпробване на системата и идентифициране на области за подобрение;
- Изготвяне на доклад за проведените пилотирания и на препоръки за подобряване на адаптираните инструменти;
- Подобряване и модификация на инструментите и процесите с оглед отразяването на събраната обратна връзка и идентифицираните проблеми;
Провеждането на социален експеримент за изпробване на адаптирания инструментариум се налага от необходимостта да се тестват функционалностите на системата, релевантността на използваната методология, приложимостта и акуратността на адаптираните инструменти и на базираните на тях продукти и услуги. Чрез тази дейност ще се даде възможност да се изследва потенциала за устойчивост и мултиплициране.
9. Изготвяне на Ръководство за работа с инструментите за оценка на меките умения Дейността се състои в изготвяне и публикуване на Ръководство за работа с инструментите за оценка на меките умения
10. Организиране и провеждане на кампания за популяризиране на дейността и резултатите от проекта – Изготвяне на брошура (на български и английски език, с параметри: размер А4, 1000 копия), която ще бъде разпространена сред всички заинтересовани страни в България и Великобритания;
- 2 публикации в специализирани медии (вкл. в интернет-базирани);
- Организиране и провеждане на информационно събитие в началото на проекта (пресконференция)
- Редовно представяне на информация за проекта на уеб страниците на тримата партньори в България и Великобритания;
- Организиране и провеждане на 3 информационни семинара за ЦПО и работодатели (по 1 в София, Пловдив и Варна)
- Организиране и провеждане на заключителна конференция за промотиране на системата за диагностика на меките умения с участието на партньорите, доставчици на ПОО, бюрата по труда, работодателски организации, синдикати и др. заинтересовани страни, медии;
- Разпространение на създадените в рамките на проекта продукти
|