Дейности:
|
6. Адаптиране на иновативната практика за български условия и изработване на модел на социалното предприятие Въз основа на резултатите от предишните дейности – описание на иновативната практика на екипа от Словакия, анализ на условията за въвеждане на модела на общинско ниво в община Червен бряг и други български общини и посещението на място, практиката ще бъде адаптирана за конкретните нужди на конкретното място.
Ще бъде разработен модел на социалното предприятие.
Тази дейност е необходима за да се ориентира приложението на практиката и промени (ако се налага) спрямо средата, нормативната база и възможностите на община Червен бряг и целевата група в България. Тази дейност ще позволи създаването на модел на общинско социално предприятие по иновативната практика, но спрямо специфичните нужди на мястото на приложение.
5. Посещение на представители на община Червен бряг и други заинтересовани страни в община Спишски Хърков, Словакия за обмяна на иновативната практика, идеи и наблюдение на място Членовете на екипа ще посетят на място партньорската организация в рамките на 5 дни. Посещението на българските експерти ще им позволи да придобият опит от «първа ръка» за успешната практика, която се трансферира.
Необходимостта от тази дейност се обуславя от потребността българския партньор и подбраната целева група, която след това ще прилага практиката в дългосрочен план да се запознаят с колегите си на място. Добавената стойност на партньора по проекта ще бъдат практическите уроци, които могат да бъдат извлечени от примера на Общинското предприятие в Спишски Хрхов. По-конкретно, участието на общината в проекта ще даде практически насоки как да се идентифицират потенциалните възможности, как да се ангажират (и ентусиазират) хората за тяхното оползотворяване, как да се получи подкрепата на не-ромското мнозинство за подобни мероприятия. Особено важни ще бъдат знанията и опитът от грешките и неуспехите, с които хората в Спишски Хрхов са се сблъскали и преодолели.
3. Провеждане на анализ на условията за въвеждане на общинско социално предприятие в община Червен бряг и други български общини В рамките на тази дейност ще бъде направен анализ на средата чрез социологическо проучване сред населението на община Червен бряг (и дълбочинни интервюта сред експертна общност (50 интервюта) - за нагласите и очакванията им.
Изследването ще обхваща следните поддейности:
- Проучване и анализ на бизнес потенциала на региона и на съществуващи бизнеси
Кабинетно проучване (деск рисърч)
30 Експертни интервюта
- Разработване на тестови /пилотни концепции за продукти или услуги за социално предприемачество (минимум 5)
- Тестване на концепциите с цел изработване на една окончателна концепция
Брейн сторминг сесия със специалисти от региона
Брейн сторминг сесия с новатори–предприемачи, визионери с креативно мислене
Брейн сторминг сесия с бизнесмени от Плевенски регион
- Проучване на потребността от продукта на регионалния и националния пазар
Проучване сред 600 потенциални крайни потребители – чрез пряко лично интервю
Бизнес проучване сред 30 потенциални бизнес партньори
4. Организиране на работна среща от представители на община Червен бряг, други общини, близки до Червен бряг и други заинтересовани страни, потенциални участници в посещението в Словакия В рамките на тази дейност ще бъде организирана работна среща сред представители на община Червен бряг, експертния екип, който работи по проекта и представители на други общини, неправителствени организации от региона и други заинтересовани страни.
Дейността е необходима за запознаване на заинтересованите лица с трансферираната практика и улесняване на подбора на целева група от експерти, потенциални участници в посещението в Словакия.
9. Пилотно тестване на модела в община Червен бряг, в това число обучения на лицата от уязвими групи, участници в проекта, в базисни предприемачески умения В рамките на тази дейност ще бъде тестван модела на социалното предприятие. Ще бъдат подбрани безработните лица, които ще бъдат заети в социалното предприятие. Заедно с екипа по проекта, тези лица ще започнат да развиват умения и ангажираност по адаптирания модел на трансферираната от Словакия практика.
Ще бъдат разработени два модула и проведени обучения по тях на лицата от целевата група по базисни умения:
- предприемачество
- маркетинг
Експертите на партньора ще направят визита в началото на пилотния тест, а впоследствие ще оказват дистанционна помощ при пилотирането.
11. Информационна кампания Кампанията ще включва разпространение на 800 информационни двуезични брошури за целите както на проекта, така и на ЕСФ и Оперативната програма “Развитие на човешките ресурси”; описание на целевите групи; постигнатите резултати и др; разпространение на информация чрез интернет страницата на кандидата и на други заинтересовани страни, както и чрез създаване и поддържане на отделен уебсайт на проекта, в който да бъдат обявени, както материали по темата, така и резултатите от настоящия проект.
Освен чрез разпространението на брошурите, публичност ще осъществи и чрез представяне на проекта в социалните мрежи, блогове, редовно обновяване на създадената уеб страница и др.
Разпространението на създадените в рамките на проекта продукти, както и провеждането на заключителна конференция със заинтересованите страни също ще допринесат за повишаване на информираността и публичността на проекта.
8. Разработване на бизнес план на социалното предприятие В рамките на тази дейност ще бъде разработен бизнес плана на предприятието, който ще дефинира срокове и конкретни резултати, в детайли ще представя основните цели, задачи, условията и средствата за постигането им.
Бизнес планът ще съдържа всички качествени характеристики и точни задачи за всеки един от служителите, за неговите права, задължения, отговорности и място в структурата на предприятието.
Тази дейност е необходима за създаване на «деловата програма» на новото общинско социално предприятие, което е задължително условие за всяко стартиращо предприятие, ако иска да бъде конкуретноспособно в условията на пазарна икономика и икономическа криза.
2. Описание на иновативната словашка практика В рамките на тази дейност, иновативната практика, която ще се трансферира от Словакия в България ще бъде подробно описана като модел – с цели, теми, методи, времетраене и ресурси. Ще бъдат разработени и работните материали за участниците от целевата група експерти. 7. Разработване на маркетингова стратегия на социалното предприятие В рамките на тази дейност ще бъде разработена маркетингова стратегия, която ще обхване анализ на възможностите на предприятието, избор на целите, разработване и формулиране на плановете, осъществяване на маркетинговите мероприятия и др., като ще се отчетат следните елементи: влиянието на факторите от обкръжаващата среда; вътрешното състояние на организацията по отношение на силните и слабите й страни; собствените ресурси и ресурсите на конкуренцията (работната сила, финансовите средства, капацитетите, репутацията)
Дейността е обуславя от необходимостта за навременен старт на маркетинговите дейности на новото предприятие и необходимост от отговори на редица въпроси, свързани с: как да се постигнат целите, как да се постигнат предимствата в конкурентната борба, как да се постигнат конкретни позиции на пазара, на кои пазари и др.
10. Финална конференция за представяне на резултатите На заключителната полудневна конференция, организирана от кандидата, ще бъдат представени и обсъдени със заинтересованите страни резултатите от проекта. Събирането на заинтересованите страни на едно място и фокусирането върху идентифицираните проблеми и предлаганите решения ще бъде от полза както за развитие на социалното предприятие, целевата група, така и за работата на заинтересованите страни и обществото като цяло. Също така ще бъде представена добрата практика на партньорите. Ще бъдат дадени и насоки за следващи стъпки и осигуряване на устойчивост на постигнатото в проекта.
Необходимостта от дейността се обуславя от потребността резултатите да бъдат споделени с други заинтересовани страни. Тези страни могат да мултиплицират иновативния модел на социално предприемачество в техните общини. Ще бъдат споделени и обсъдени със словашкия партньор проблеми и решенията им.
1. Управление и отчитане на проекта Управлението на проекта е основна дейност, чието добро изпълнение е от изключителна важност за постигане на добри проектни резултати. Дейността включва организация и координиране на работата, взимане на решения и решаване на проблеми, проследяване за текущото изпълнение на задачите по проекта, мониториране, осчетоводяване, изплащане на възнаграждения и междинно и финално отчитане на проекта.
Общите допустими разходи на проекта надвишават 200 000 лв. и по тази причина проектът ще приключи с одит от независим експерт-счетоводител.
|