Дейности:
|
Дейност 1. Сформиране на екип за управление и изпълнение на проекта. Организиране на поредица от работни срещи на проектният екип, който ще бъде отговорен за техническото и финансово изпълнение на проекта Дейност 2. Идентифициране и анализ на потенциала за ефективно сътрудничество между НПО, работещи в сферата на правосъдието в България. На базата на проведено проучване в рамките на проекта ще бъде събрана детайлна информация за НПО, работещи в сферата на правосъдието с подробна информация за всяка от тях. Това ще създаде оснавата на подробна база-данни с актуални контакти и сфери на интерес. След подготовка на информацията ще бъде идентифициран и подробно анализиран потенциала за ефективно сътрудничество между неправителствените организации. Дейност 3. Създаване на Експертни координационни екипи и осъществяване на работни срещи на екипа на проекта и Експертните координационни екипи. След стартиране на проекта и след изпълнение на дейност 2 от проекта ще бъдат сформирани експертни координационни екипи. Ще бъдат създадени 4 координационни екипа, като всеки от тях ще включва най-малко 3 експерта. Дейност 4. Проучване на европейския опит и добри практики за ефективно сътрудничество на НПО, работещи в сферата. След приключване на дейност 3 и подготовка на докладите от направеното проучване ще се организират 2 работни визити (посещения) с цел проучване на европейския опит в сферите, изследвани от координационните екипи. Целта е да се проучи европейския опит Дейност 5. Разработване на Наръчник „По-добра комуникация и съвместно сътрудничество в сферата на правосъдието“. След осъществяване на посещението на място при организацията партньор, екипът от експерти, участвал във визитата съвместно с избран изпълнител в съответствие с правилата на ПМС 55/2007 г. ще изготви подробен доклад, на базата на който ще бъде изготвен и разпространен Наръчник „По-добра комуникация и съвместно сътрудничество в сферата на правосъдието“. Дейност 6. Създаване на „Мрежа за ефективно сътрудничество” По време на посещението на място в партньорската организация, както и последващите работни срещи ще се идентифицират подходящи партньори, които да бъдат включени в база данни, която ще постави основата на „Мрежа за ефективно сътрудничество“. Уеб базираното приложение ще предоставя широки възможности за съвместно сътрудничество, като ще включва информация от общ интерес за инициативи, предприети от мрежата и от участниците в нея. Дейност 7. Организиране и провеждане на семинари на представители на НПО, работещи в сферата. Организиране и провеждане на 2 броя конференции След провеждане на работното посещение и изготвяне на доклада от проведеното проучване ще бъдат организирани 5 броя семинари за представители на целевите групи. Предвидено е всеки от семинарите да се проведе в рамките на два дни за по 50 участника средно. По време на събитията ще бъдат представени добрите практики, които са идентифицирани, както и възможността за практическото им прилагане в българската действителност.
В рамките на проекта ще бъдат проведени 2 броя конференции – с приблизителен брой участници за всяка от тях по 100 лица, които ще целят обсъждане на специфични проблеми, касаещи неправителствените организации, работещи в сферата на правосъдието. Дейност 8. Информация и публичност по проекта С цел популяризиране на целите, дейностите и резултатите по проекта ще бъдат изработени 2 броя банери, 500 броя брошури, представящи целите и дейности по проекта и 500 броя брошури, представящи резултатите по проекта, 500 броя папки, 500 броя химикалки. Всички материали ще бъдат изготвени съгласно мерките за публичност и информация по проекти, финансирани с подкрепата на ОПРЧР. В началото и в края на проекта ще бъдат проведени пресконференции, които да популяризират проекта и неговите достижения. Дейност 9. Приключване и отчитане на проекта. В края на проекта ще бъдат изготвени окончателните технически доклад, финансов отчет, окончателното искане за плащане и всички приложими документи, съгласно указанията в Ръководството за бенефициенти по Схемата.
|