Дейности:
|
Дейност 1. „Организация и управление на проекта” За организацията и управлението на проекта ще отговаря екипа по проекта, който ще бъде назначен. Той ще включва ръководител, координатор и счетоводител. Експертите от екипа на проекта ще отговарят за цялостната организация, координация и управление на дейностите по проекта: за финансовото управление по изпълнението на проекта; за правилното провеждане на процедурите по възлагане на дейности на външни изпълнители (съгласно Закона за обществените поръчки); за целесъобразното разходване на средствата по проекта, в рамките на предвидения бюджет по съответните пера; за навременното изпълнение на дейностите, съобразно времевия график; за изготвяне на технически и финансови отчети, искания за плащания (авансово, междинни и финално); за управление и минимизиране на риска; за отразяване и представяне на резултатите от изпълнението на проекта пред обществеността; за постигане резултатите и индикаторите заложени в проекта.
Дейностите по организация и управление на проекта включват изготвяне на подробен план-график, детайлно описание на отговорностите на членовете на екипа на проекта и ръководството на общината), организиране на система за вътрешен мониторинг и контрол, организиране на архивирането на документите по проекта. Дейност 2. „Организация на обученията” Екипът по проекта ще съгласува с ИПА програмата за предвидените по проекта обучения за служители на Община Рудозем. За целта двете страни ще съгласуват броя участници в заявените обучения, дати, място на провеждане и начален час.
Екипът по проекта ще проведе и процедурата за избор на изпълнител по ЗОП за провеждане на обученията, които не са включени в каталога на ИПА. След проведената процедура, избора на изпълнител и съответно сключване на договор с него, ще бъдат съгласувани броя участници в предвидените обучения, датите и мястото на провеждане.
Окончателно ще бъдат съгласувани участниците в обученията извън каталога на ИПА и разпределението им по групи.
Като утвърдила се добра практика предвиждаме обученията да се провеждат групово с оптималния размер на група: 12 човека и с откъсване от ежедневната работа. Добрата практика е обучението да се провежда на място, което позволява извеждането на участниците от обичайната им среда, интензифицира комуникацията и им позволява да се концентрират върху формирането на уменията. При избора на изпълнител тези условия ще бъдат търсени от него. Дейност 3. „Провеждане на обученията” На база съгласуваната програма с ИПА ще бъдат проведени предвидените обучения, както следва:
• „Делова комуникация и етикет” (за 1 група обучаеми – 6 човека)
• „Практически умения за ефективни комуникации” (за 1 група обучаеми – 15 човека)
• „Делови умения - участие в работни срещи, дискусии и посещения - на английски език” (за 1 група обучаеми – 4 човека)
На база съгласуваната програма с избрания изпълнител ще бъдат проведени предвидените обучения, както следва:
• „Развитие и усъвършенстване на екипната ефективност” (за 3 групи обучаеми – 36 човека, по 12 в група)
• „Развитие на умения за лична ефективност” (за 3 групи обучаеми – 36 човека, по 12 в група)
• „Развитие на умения за ефективно лидерство” (за 2 групи обучаеми – 24 човека, по 12 в група)
Предвидени са обучения за 11 групи обучаващи се. Предвиденото време е, както следва:
• „Делова комуникация и етикет” – 2 учебни дни + 1 ден за път (поради отдалечеността на Община Рудозем)
• „Практически умения за ефективни комуникации” – 2 учебни дни + 1 ден за път (поради отдалечеността на Община Рудозем)
• „Делови умения - участие в работни срещи, дискусии и посещения - на английски език” – 5 учебни дни + 1 ден за път (поради отдалечеността на Община Рудозем)
• „Развитие и усъвършенстване на екипната ефективност” – 3 учебни дни + 1 ден за път (поради отдалечеността на Община Рудозем)
• „Развитие на умения за лична ефективност” – 3 учебни дни + 1 ден за път (поради отдалечеността на Община Рудозем)
• „Развитие на умения за ефективно лидерство” – 3 учебни дни + 1 ден за път (поради отдалечеността на Община Рудозем)
Реално предвидените обучения за 11-те групи ще обхванат 11 календарни седмици. В графика на предложения план за изпълнение („5. Продължителност на проекта и план за изпълнение”) като предпазна мярка е заложен известен резервен период от време. Дейност 4. „Дейности за информация и публичност” Община Рудозем като бенефициент на безвъзмездна финансова помощ, ще информира широката общественост и всички заинтересовани страни за изпълнявания проект и за финансовия принос на Оперативна програма „Административен капацитет” и ЕСФ.
В началото на изпълнение на проекта ще бъде организирана 1 пресконференция за местните медии, на която ще бъде представен проекта, неговите бюджет, цели, дейности и очаквани резултати.
Отново в началото на изпълнение на проекта ще бъде разработен от екипа на проекта информационен материал, който ще бъде изпратен за публикуване в специализирано издание.
Предвиждаме подобен информационен материал да бъде публикуван и в средата на изпълнението на проекта като отчете и постигнатия напредък.
Приключването на проекта ще бъде отразено с 1 пресконференция за местните медии, публикуван информационен материал в специализирано издание, както и изработени и отпечатани 1000 бр. луксозни информационни брошури. Те ще обобщават изпълнението на проекта, постигнатите цели и резултати.
В офиса на проекта ще бъде поставена информационна табела с информация за вида и името на операцията/проекта; флага на ЕС в съответствие с графичните стандарти и думите „Европейски съюз”; логото и слогана на ОПАК – „ОПАК. Експерти в действие”; логото и слогана на ЕСФ – „Европейски социален фонд. Инвестиции в хората”. Ще бъде изработен и информационен банер, който ще се поставя на местата, където ще се провеждат обученията.
|