Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.2.03-0186-C0001
Номер на проект: ESF-1203-04-11006
Наименование: "Стартиране на бизнес "Кафе-аператив" на предприемач - безработно лице в рискова група до 29 годишна възраст"
Бенефициент: ЕТ "ЙОНИ-ЙОНИСЛАВ АТАНАСОВ"
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 15.02.2013
Начална дата: 27.03.2013
Дата на приключване: 30.11.2013
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северозападен
               Плевен
                    Плевен
Описание
Описание на проекта: Успешно да стартира собствения си бизнес в сферата на услугите „Кафе - аператив” младеж, безработно лице, успешно завършило обучение и ползвало услугата „Консултиране” по Компонент I на схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG051PO001-1.2.03 „Насърчаване стартирането на проекти за развиване на самостоятелна стопанска дейност” към ДБТ гр. Плевен. Основната цел при стартиране дейността на предприемача „Кафе – аператив” е да се осигури заетост на лицето и осигуряване на работни места, чрез развитие на предприемачеството; Инвестиция за придобиване на нови знания и умения; Да се утвърди практиката за учение през целия живот с цел професионална реализация; Правото на достоен труд; Пълноценно участие в обществото; Интегриране на уязвимите групи на пазара на труда; Повиши качеството на живот на хората в България, чрез подобряване на човешкия капитал; постигане на високи нива на заетост и подобряване качеството на предоставяните услуги; Отпадане на младежа от рисковата група н
Дейности: Дейност № 1 Организация и управление на проекта Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните дейности. Той ще включва длъжностите: Ръководител и Счетоводител. Регулярно ще се провеждат работни срещи за обсъждане етапа на изпълнение на дейностите, разпределяне на задачите за предстоящия период. С екипа по управление на проекта ще се сключат граждански договори, всеки член на екипа, ще представя месечен график за отработено време. Ще се изготвят технически и финансови отчети, регистриращи и отразяващи напредъка по изпълнение на проекта. Тези документи ще се представят на УО на Оперативната програма. Екипът по управление на проекта ще бъде в непрекъснат контакт с управителя на фирмата и целивите групи по проекта, стриктно ще се спазват изискванията на Ръководството на бенефициента за изпълнение на проекти по ОПРЧР
Дейност № 2 Закупуване на материали и оборудване и наемане на помещение за осъществяване на дейността на фирмата. Безработното лице предварително е направило проучване и оглед на кафенета и сладкарници, които се отдават под наем в града, за да направи избор за най – изгодно за него помещение с необходим инвентар и оборудване за нуждите на бизнеса му. След избор на помещение ще се сключи договор за наем. С помощта на малкия предоставен по ОПРЧР гранд ще се закупи ледогенератор за заведенито за охлаждане на напитките и приготвянето на коктейлите и 55” 3 D телевизор. Необходимостта от телевизор с този висок клас параметри е провокирана от идеята, да се предостави възможност на посетителите на „Кафе аператива” да гледат и слушат музика и клипове с високо качество, както и спортни състезания, първенства, олимпиади и др. Техниката е с ниска консумация на енергия. 3D телевизорите са атрактивни за посетителите на тъкъв тип заведения. Ще бъдат закупени материали / стоки-предимно храна и напитки/ за директна продажба и направата на коктейли, сандвичи и аламинути. Ръководителят и счетоводителят проекта, както и управителят на фирмата стриктно ще спазват ПМС № 55, при избор на външни изпълнители. Ще се използват стандартни документи – съгласно приложените образци към ръководството на бенефициента. Стриктно водене на документацията и осигуряване на условия, позволяващи свободна и прозрачна проверка. на доставчици на материали, консумативи.
Дейност № 3 Назначаване на персонал на фирмата Собственикът на ЕТ „Йони Йонислав Атанасов” ще се самонаеме като управител на фирмата на пълен осем часов работен ден, като ще изпълнява дейности по управление на бизнеса както е ще работи при необходимост като сервитьор/барман заедно с останалия персонал. Ще бъдат наети две лица на 4 часов работен ден за сервитьори, защото самия собственик също ще работи в заведението. Поема се ангажимент да се осигури заетост на управителя на фирмата/ 8 часов работен ден/ и на две лица /на 4 часов работен ден/ минимум една година след приключване на дейностите по проекта.
Дейност № 4 Осъществяване на стопанска дейност на фирмата Новосъздадената фирма ЕТ „Йони Йонислав Атанасов” ще осъществява стопанската си дейност, предоставяйки услуги в кафе – аператива обслужвайки клиенти, предлагайки им безалкохолни, алкохолни, тонизиращи напитки и коктейли, сандвичи, ядки и аламинути. За лукса на клиентите ще се пускат клипове и музика по високотехнологичния широкоекранен телевизор закупен със средства по този проект. През тези месеци ще се организират срещи с представители на професионални гимназии обучаващи кадри в сферата на туризма, хотелиерството и ресторантьорството и ще бъдат поканени ученици за провеждане на производствен стаж. Ще се реализира замисленото състезание по приготвяне на коктейли.
Дейност № 5 Осъществяване на дейности по информираност и публичност Настоящата дейност е избрана с цел осигуряване на информираност на обществеността по отношение на проекта и предвидените в него дейности и резултати; съблюдаване на изискванията на ЕС по отношение визуализацията на проекти, финансирани от Европейския социален фонд; Дейността ще допринесе за изграждане на позитивен имидж на проекта и огласяване на финансовия принос на ЕС за постигане на проектните резултати. В рамките на дейността са предвидени следните мерки за публичност и визуализация: На сградата на Кафе- аператива ще се монтира информационна табела за да се уточни, че проекта е получил финансиране от Европейския социален фонд, чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. На закупените и монтирани дълготрайни активи ще се поставят стикери. Ще се изготвят рекламни листовки на заведението, в които ще се посочи и финансовия принос на ЕС На организираното състезание за приготвяне на коктейли, ще се популяризира ОПРЧР.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 19 975 BGN
Общ бюджет: 17 304 BGN
БФП: 17 304 BGN
Общо изплатени средства: 17 304 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 17 304 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 995 BGN
2014 13 309 BGN
2015 0 BGN
17 304 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 14 708 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 396 BGN
2014 11 313 BGN
2015 0 BGN
14 708 BGN
В т.ч. Национално финансиране 2 596 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 599 BGN
2014 1 996 BGN
2015 0 BGN
2 596 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 брой новосъздадени предприятия, посредством инициативи за подкрепа на малкия бизнес
Индикатор 2 брой лица, заети в създадените предприятия 1 година след приключване на финансирането


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз