Дейности:
|
Дейност 1: Определяне на управленския екип по Проекта, окончателно разпределяне на задълженията, делегиране на правомощията и синхронизиране на дейностите. Съобразно заложените в Проектното предложение цели и съгласно сключения Договор за безвъзмездна финансова помощ, ще бъде определен управленския екип по Проекта, окончателно ще бъдат разпределени задълженията, ще бъдат делегирани правомощията и конкретните дейности на всеки отговорен член на екипа.
Управленският екип, чиято основна задача е да ръководи и подсигури изпълнението на Проекта, се състои от:
Ръководител: Ръководи цялостното изпълнение на проекта; разпределя задачите на членовете на екипа и следи за спазването и изпълнението им; координира и планира дейностите по проекта и осъществява кореспонденцията с Агенцията; активно участва в подготовката и извършването на процедурите по избор на изпълнител съобразно ПМС № 55; извършва контрол по отношение на спазване правилата на приемливост на разходите, спазвайки принципите на икономичност, ефективност и ефикасност; подготвя, събира и представя необходимата счетоводна документация по проекта, и съвместно със счетоводителя на проекта изготвя месечните, междинните и финалния отчети; осъществява контрол на изпълнението съобразно план-графика и съблюдава за спазване на поставените срокове и задачи, възлага и в случай на необходимост извършва промени в рамките на допустимите граници и в съответствие с насоките на програмата с цел качественото изпълнение на проекта; извършва мониторинг на провежданото обучение и разходване на средствата по изпълнението на проекта, отговаря за осъществяване на визуализация и популяризиране на проекта и постигнатите резултати от него; отчита цялостното изпълнение на проекта при постигане на поставените цели и задачи, и отговаря за входирането му в Агенцията;
Счетоводител: Отговаря за събиране, обобщаване, отчитане и контрол на документацията по проекта, както по отношение на информацията в нея, така и по отношение на представянето и в оригинал; взема участие в разработването на процедури за изпълнител (ПМС № 55), тяхното законосъобразно провеждане и прекратяване; контролира изпълнението на бюджета, съответствието на разходите с изискванията им за необходимост допустимост и тяхното регламентирано разпределяне, базирайки се на националното законодателство и нормативните актове прието от донора по програмата; изготвя месечни, междинни и финален отчет съвместно с Ръководителя на проекта, използвайки първичните счетоводни документи по проектното предложение; съдейства за осъществяване на визуализация и популяризиране на проекта и постигнатите резултати от него заедно с Ръководителя на проекта; отговаря за обобщаване на финансовите документи по проекта;
Дейност 2: Подготовка и изготвяне на необходимата документация, и избор на изпълнител съобразно разпоредбите на приетата действаща европейска и национална нормативна уредба; Провеждане на процедура за избор на изпълнители – с 5 обособени лота/позиции:
1. Провеждане на процедура за обучение по ПК – част от професия Сътрудник в малък и среден бизнес II кв. степен;
2. Провеждане на процедура за обучение по ПК – част от професия Продавач-консултант II кв. степен;
3. Провеждане на процедура за обучение по КК – Общуване на роден език;
4. Провеждане на процедура за обучение по КК – Дигитална компетентност;
5. Провеждане на процедура за обучение по КК – Умение за учене.
Дейност 3: Изготвяне и приемане на детайлизиран план график с конкретно идентифициране на ангажираните по проекта лица. Провеждане на работна среща на екипа по Проекта, с конкретни и ясни параметри на действие. Окончателно определяне на отговорните лица и делегиране на правомощията и задълженията им. Дейност 4: Паралелно с всички дейности по проекта изработване и осъществяване на популяризиране и визуализация, чрез информиране и публичност. Популяризирането и публичността с цел информиране на обществеността ще се осигури още при подписването на Договора за безвъзмездната финансова помощ с PR-кампания. Тя ще включва провеждане на презентация при стартирането на Проекта даваща пълна информация на обществеността за дейностите и източниците на финансиране на Обучителните курсове. Официални гости и поканени ще бъдат представители на ДРСЗ, ДБТ, национални и местни медии, както и представители на бизнес средите в областта. Запознаването голямата аудитория с политиките на ЕСФ и ОП РЧР ще създаде възможност за съмишленици и последователи на представените идеи, цели, предвидени дейности и очаквани резултати.
С цел популяризиране на Проекта ще бъдат изготвени и разпространени презентационни брошури, идентифициращи положителния ефект от реализацията на проектното предложение и приноса на ЕСФ, чрез ОП РЧР. Пред входа на Кандидата – „Ал и Ко” АД, ще бъде поставена информационна табела, предоставяща информация за финансовата подкрепа на ЕС чрез Европейския социален фонд, както и целите, дейностите и резултатите по проекта.
Осъществявайки визуализацията, ще бъде представено благоприятното въздействие на Проекта върху развитието и просперитета на бизнеса и заетите в „Ал и Ко” АД служители. Разпространението и споделянето на добри практики ще способства за разширяване обхвата на ОП РЧР и постигане на устойчиви резултати.
Дейност 5: Финално уточняване и приемане на окончателния състав на Целевата група Подготвен и приет в окончателен вариант списък със 68 служители на „Ал и Ко” АД и определени 12 обучаеми групи:
Професионална квалификация по част от професия Сътрудник в малък и среден бизнес: 1 група – 4 служителя.
Професионална квалификация по част от професия Подавач-консултант: 2 групи по 4 служителя.
Ключова компетенция, Общуване на роден език: 1 група – 6 човека.
Ключова компетенция, Дигитална компетентност: 1 група – 13 човека.
Ключова компетенция, Умение за учене: 7 групи – 2 групи от 5 служители, 2 групи от 6 служители, 2 групи от 8 служители и 1 група от 11 служителя.
Възможни са промени спрямо първоначално определения състав на целевите групи, изготвен при подаване на проектното предложение, но се предвижда състава на целевата група да бъде съгласуван с ДО преди стартиране на обучението и изготвяне на графика за обучение.
Дейност 6: Подготовка, организация и осъществяване на обучителния процес. Екипът на Проекта ще извърши предварителна подготовка, синхронизиране на разпределените групи и организиране на обучителния процес. Спазвайки принципите на равнопоставеност, недискриминация и лоялна конкуренция ще бъде избран подизпълнител съобразни реда на ПМС № 55, гарантирайки прозрачност и информираност. По този начин „Ал и Ко” АД, ще извърши процедурата по избор на подизпълнител съобразно приетите и действащи Европейско и Национално законодателства и ще осигури качествено обучение.
При осъществяването на избор на подизпълнител, Кандидатът ще се ръководи от икономически най-изгодната оферта. След приключването на процедурата по избор и определянето на подизпълнител ще бъдат сформирани и определени групите за обучение, съобразно заетостта, натовареността и свободното време на обучаемите. Прецизното определяне на графика и постигането на максимално благоприятен учебен процес, ще гарантира успешното му реализиране.
Главната цел на обучението е повишаване на знанията и уменията на заетите в „Ал и Ко” АД, чрез придобиване на Професионални квалификации и Ключови компетенции. С провеждането на учебния процес, ще бъде постигната висока производителност и адаптивност на служителите, значително ще бъде подобрена конкурентноспособността на заетите и съответно на компанията. Включването в обученията на служители, от всякаква възраст и прилагайки недискриминационни методи, ще бъде приложена политиката на Учене през целия живот.
Обученията по Професионални Квалификации (Сътрудник в малък и среден бизнес и Продавач-Консултант) ще бъдат извършени в гр. Шумен. Обученията по Ключови компетенции (Общуване на роден език и Дигитална компетентност) ще бъдат извършени в гр.Шумен, съответно обучението по ключова компетентност ”Умение за учене”- Мотивационно обучение свързано с работата и надграждане на знанията на служителите в екип, ще бъде проведено в обектите на фирмата - на работното място на обучаваните служители.
Успешното приключване на дейностите по проекта ще предостави възможност за запазване на сегашното ниво и увеличаване на заетостта във ВО.
Обучението ще се провежда в извънработно за служителите на „Ал и Ко” АД време. Формата ще бъде допълнително уточнена и прецизно избрана, като е възможна дневна, вечерна, съботно-неделна, според представените от подизпълнителите графици и утвърдени програми по НАПОО.
Дейност: 7 Изготвяне на финален отчет на Проекта. Екипът на проекта подготвя и представя пред ДО (Агенцията по заетостта при МТСП), информация междинните отчети за всички извършени дейности и окончателен финансов и технически отчети.
|