Дейности:
|
Дейност 1 – Сформиране на екип за организация и протичане на дейностите по проекта. Ще бъде сформиран екип за управление на проекта чрез подбор на необходимите кадри според длъжностите, необходими за успешното управление на проекта. Подборът ще бъде осъществен без да се налага ограничение по отношение на пол, етническа принадлежност, социално положение, образователен ценз, икономическо състояние, принос в обществото или какъвто и да е друг признак. Общата задача на екипа е да направлява, координира и контролира цялостното изпълнение на проекта, за да бъдат изпълнени заложените цели. Всеки член на екипа има ясно обособена роля в проекта и носи отговорност за извършването на определен тип дейности, както и за проследяване на изпълнението им с цел постигане на качество и ефективност при оптимално разходване на ресурсите. В рамките на дейността по управление на проекта, екипът за управление ще осъществява непрекъснат мониторинг и контрол върху напредъка на проекта. В процеса на изпълнение ще бъде събирана информация относно напредъка и постигане на заложените цели и резултати. Ще се следи за законосъобразност, целесъобразност, изпълнение в срок и в съответствие постигане на целите на проекта (мониторинг и оценка на протоколи, финансови и технически отчети, работа на подизпълнителите, анализ на данни и др.).
Ще се провеждат редовни месечни заседания, на които ще бъдат предавани месечните доклади на членовете на екипа по проекта и разпределяни задачите за следващия месец. При необходимост ще се провеждат и извънредни заседания.
По време на първото заседание:
• Членовете на екипа ще бъдат запознати с целите, дейностите и времевия график на проекта;
• Ще бъде обсъден план-графикът на проекта и ще бъде разработен детайлен такъв. В случай на възникнали непредвидени обстоятелства, план-графикът ще бъде актуализиран.
• Ще бъдат актуализирани план-график на обществените поръчки и план-график на плащанията.
• Ще бъдат определени правилата за работа, вътрешен мониторинг, отчетност и докладване. Вътрешният мониторинг ще се осъществява на база на изготвения през първия месец план за вътрешен мониторинг на проекта. Планът ще включва заложените индикатори, времеви графици за проверка и отговорни лица за всяка фаза на оценка.
Дейност 2 – Провеждане на тръжна процедура за избор на изпълнител за предвидените обучения. Организиране на тръжна процедура за избор на обучаваща организация за провеждане на предвидените в проекта обучения. Със спечелилия търга кандидат ще бъде сключен договор за възлагане на обучителни услуги. Ще бъде издадена заповед за сформиране на комисия, в чийто състав ще се включат представителите от екипа по управление на проекта, която да проведе процедурите по оценка на подадените оферти и избор на изпълнител на съответната дейност. При извършването на тези дейности ще бъдат спазвани правилата на ПМС 55/12.03.2007г. При провеждане на процедурата за избор на изпълнител, на база предварително определени в тръжната документация критерии и подадени оферти комисията ще извърши оценката и класирането на офертите. Въз основа на извършеното класиране, ще бъде сключен договор за изпълнение на предвидените обучения. Дейност 3 – провеждане на предвидените обучения по ключови компетентности Изпълнението на дейността ще протече на няколко етапа:
Етап 1 – „Анализ” провеждане на детайлен анализ на нуждите на целевата група и необходимостта от провеждане на предвидените обучения.
Етап 2 – „Обучение за лидерство и управление на хора”- В обучението са включени 17 заети лица. Обучението ще се проведе в зала осигурена от обучаващата организация, с продължителност 30 учебни часа, за една група. Учебните материали ще бъдат подготвени от обучаващата организация. Планирани са съвременни методи и техники на обучение, с цел постигане на положителни резултати. На служителите преминали обучения ще се издадат сертификати по образец на обучаващата институция, удостоверяващ придобитите знания и умения.
Етап 3 – „Обучение за работа в екип и развитие на умения за обслужване и консултиране на клиенти” – за 49 заети лица, разделени в 3 групи. Продължителност на обучението 30 учебни часа, за всяка група, общо 90 учебни часа за трите групи. Обучението ще се проведе в зала осигурена от обучаващата организация. Учебните материали ще бъдат подготвени и осигурени от обучаващата организация. В хода на обучението ще се използват методи и техники на обучение, които да осигурят постигане на очакваните резултати. На служителите преминали обучения ще се издадат сертификати по образец на обучаващата институция, удостоверяващ придобитите знания и умения.
Етап 4 – „Обучение за работа в екип и развитие на търговски умения” - Планирано е обучение на 48 заети лица, които ще бъдат разделени на 3 групи. Предвидени са 30 учебни часа за една група, общо 90 учебни часа за цялото обучение, които ще се проведат зала осигурена от обучаващата организация, която ще трябва да осигури и обучителните материали. На служителите преминали обучения ще се издадат сертификати по образец на обучаващата институция, удостоверяващ придобитите знания и умения.
Дейност 4 - Анализ и оценка на проведените обучения В рамките на тази дейност ще бъде направено обобщение на постигнатите резултати от проведените обучения. Екипът по управление на проекта, съвместно с преподавателите на курсовете ще съставят обобщен доклад за постигнатите резултати, изводи и препоръки за бъдещи действия, който ще послужи за основа на последващи обучения в Мегалан. Докладът ще бъде представен на заключителната инфомационна среща. Тази дейност е насочена към популяризиране на непрекъснатото развиване на ключови компетенции на заетите служители в компанията, с цел повишаване качеството на работната сила в България и осигуряване на условия за трайна заетост в контекста на стратегическите цели на Лисабонската стратегия. Дейност 5 Дейности свързани с управление и наблюдение на проекта Дейността е текуща и ще бъде изпълнявана по време на цялата продължителност на проекта. Дейността е хоризонтална и е основополагаща за доброто управление на проекта. Дейността ще се осъществява съгласно изискванията на приложените към пакета с документи за кандидатстване Общи и Специални условия на договора за безвъзмездна финансова помощ и техните приложения. В изпълнение на плана за вътрешен мониторинг ще бъде извършвана 100% документална проверка и проверки на място, които ще се осъществява от екипа по проекта.
Ръководителят на проекта ще има за задача да докладва за напредъка по проекта, при опасност от възникване на рискове от нередности, както и при възникнали неблагоприятни външни фактори. Екипа по проекта ще следи за доброто управление на проекта и ще взима необходимите управленски решения за осигуряване на благоприятна външна среда за изпълнение на проекта. Междинните и окончателния технически доклади и финансови отчети, подготвяни в изпълнение на тази дейност ще бъдат в съответствие с образеца, представен в Приложенията от Насоките за кандидатстване.
Ще бъде организирана система за архивиране на информацията по проекта, която ще бъде лесно проследима при осъществяване на проверки от страна на Управляващия орган на ОПРЧР или други национални или европейски контролни органи.
След приключване на Дейност 4 ще бъде съставен междинен доклад към Договарящия и Сертифициращия орган. Докладът ще бъде придружен от финансов отчет за Дейности 2 - 4, който ще се предостави с искането за междинно плащане. Подаването на искането за междинно плащане ще се осъществи след приключване на дейности 2 - 4 , разписани в таблицата за план на действията.
За гарантиране на финансовата отчетност по проекта се предвижда използването на вътрешна система за одобряване на разходите, както и оторизация от ръководителя на проекта за всички разходи. Създадената система за одобряване на разходите на изпълнителите ще е обвързана с доказване на извършената работа съобразно техническите спецификации.
Ще бъде открита и поддържана специална банкова сметка само и единствено за нуждите на проекта. Ще се извършва месечно отчитане на изразходваните средства, счетоводно отразяване в регистри чрез подходяща и адекватна електронна система, ще бъдат начислявани и изплащани възнагражденията на екипа по проекта, ще се превеждат дължимите суми за социални и други осигуровки на бюджета, внасяни дължимите данъци. Предвижда се осъществяване на насрещни проверки при изразходване на средствата.
Тази дейност продължава по време на целия период на изпълнение на проекта.
Дейност 6 - Визуализация, информиране и публичност на проекта; Със стартиране и по време на проекта са предвидени редица дейности за популяризиране и разпространение на целите, дейностите и резултатите по проекта. Предвидените дейности за популяризиране на проекта са насочени към поддържане на непрекъсната осведоменост за развитието на проекта и постигнатите положителни резултати.
Мегалан ще предоставя текуща информация както за хода на проекта, така и за междинните и окончателни резултати. Актуална информация за проекта ще се публикува и поддържа в интернет страницата на компанията.
В рамките на тази дейност се предвижда провеждане на две информационни срещи: първата среща ще бъде във връзка със стартиране на проекта, с оглед популяризиране целите, дейностите и очакваните резултати сред участниците и ръководството на компанията.
Втората среща ще се проведе след приключване на обученията в края на проекта с цел отчитане на постигнатите резултати и планиране на бъдещи дейности в посока прилагане на принципа за „учене през целия живот”. Срещите ще бъдат проведени в рамките на 1/2 ден в сградата на компанията и на тях ще бъдат поканени всички заинтересовани страни.
Към дейностите по информираност и публичност се предвижда също изготвяне на една информациона табела с информация за проекта и приноса на ОП „РЧР” и ЕСФ, като ще бъде поставена в Централната сграда на Мегалан.
Ще бъдат изработени и два банера съдържащи информацията за проета, които ще бъдат поставени в залата за провеждане на предвидените обучения и в залата за провеждане на конференциите и работните срещи на екипа.
С цел достигане на информацията до възможно най-голям брой заинтересовани лица, ще бъде изготвена, отпечатана и разпространена информационна брошура – тираж 20 бр. за популяризиране на финансовия принос на ЕСФ и ОП „РЧР” за изпълнението на проекта. Брошурата ще се разпространява сред компании от региона с цел обмяна на опит и добри практики, като по този начин ще мултиплицира резултатите от проекта.
|