Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.1.16-0153-C0001
Номер на проект: ESF-2116-08-01005
Наименование: Квалификационни услуги и обучения за заети лица във фирма "Иморал-2009" ООД
Бенефициент: Имортал-2009 ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 23.11.2012
Начална дата: 17.01.2013
Дата на приключване: 01.05.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               Благоевград
                    Благоевград
Описание
Описание на проекта: Подобряване на адаптивността на заетите лица в отрасъла „Ресторантьорство”, с приоритет подобряване на пригодността, адаптивността и уменията на работниците, удължаване на активната им трудова дейност и адаптиране към икономиката на знанието
Дейности: ДЕЙНОСТ 1. Сформиране на проектен екип и определяне начините за качествено планиране и реализиране управлението на проекта. Определянето на процедурата и начините за планиране, управление и изпълнение на проекта ще създаде условия за изпълнение на проекта в съответствие със заложените цели и предвидените дейности. Дейността включва определяне на задълженията на експертите от екипа за управление и,изготвяне на подробен план за действие /включващ дейности, фази от дейности, отделни задачи, срокове и отговорници/, подготовка и подписване на договори за извънтрудово правоотношение на заетите експерти , запознаване с правилата за изпълнение на проекта по оперативната програма, определяне вида и броя на процедурите за избор на изпълнител.
ДЕЙНОСТ 2. Провеждане на информационна кампания Кандидатът ще осигури широка публичност на проектното предложение като проведе масова информационна и рекламна кампания. Дейностите ще се извършват по време изпълнението на целия проект и при спазване изискванията за визуална идентификация. С цел по-голяма публичност и по-добра информираност е предвидено изготвяне и дизайн на 2000 информационни брошури и 600 информационни постери, които ще съдържат подробна информация за всички дейности по проекта. Материалите ще бъдат разпространени в Агенцията по заетостта, големите хипермаркети по кварталите на града, частните трудови борси, обществени сгради, лекарски и стоматологични кабинети, кафенета и барчета и др. Ще бъде изработена и монтирана една информационна табела. На финалния етап на проекта ще бъде организирана финална пресконференция обобщаваща реализираните дейности и постигнатите резултати по проекта.
ДЕЙНОСТ 3. Провеждане на професионални обучителни курсове втора степен по Професия „Сервитьор-барман”, Специалност „Обслужване на заведения в обществено хранене” и Професия „Готвач”, Специалност „Производство на кулинарни изделия и напитки” от изпълн Дейността включва подготовка на първоначална документация за избор на външен изпълнител, който да проведе обучението,както и за доставка на материали и консумативи, необходими за провеждане на обучителните занятия, съгласно изискванията на ПМС 55//2007, указанията за изпълнение на проекти по оперативната програма „РЧР”, спазване изискванията за информация и публичност. Първоначалната документация ще се съгласува на всеки етап с експертите от Междинното звено преди да бъде проведена процедура. Преди началото на обучението с избраната професионална обучителна организация ще бъдат обсъдени учебните програми за съответните обучителни курсове включващи общо 660 часа Професия „Сервитьор-барман”, Специалност „Обслужване на заведения в обществено хранене” и Професия „Готвач”, Специалност „Производство на кулинарни изделия и напитки” ще бъде изготвен график за провеждане на учебните занятия. Участницете в обученията ще бъдат разпределени на 2 групи от 13 лица за Професия „Сервитьор-барман”, Специалност „Обслужване на заведения в обществено хранене” и 3 групи от които 2 х 15 лица и 1 х 14 лица за Професия „Готвач”, Специалност „Производство на кулинарни изделия и напитки”. Предвид заетостта на лицата обученият ще бъдат провеждани извън работно време и през почивните дни съобразно техния работен график и с дневна продължителност от 4 часа. На участниците в обучението ще бъдат закупени работни облекла, консумативи, материали. След приключване на обучителният курс всички обучени бенефициенти / 70 души / ще положат изпит за проверка на усвоените теоретични знания и практически умения. Изпитът ще се проведе в два последователни работни дни и ще включва четири часов теоретичен писмен изпит и четири часов практически изпит. Предвижда се успешно да завършат курса минимум 80% /56 лица/ от първоначално започналите обучението. Всички обучени и успешно издържали финалният изпит ще получат документ – Свидетелство за професионална квалификация.
ДЕЙНОСТ 4. Провеждане на обучение за придобиване на ключови компетенции от избрана обучаваща организация. Дейността включва преди началото на обучението с избраната професионална обучителна организация да бъдат разработени и адаптирани учебни програми за съответната ключова компетентност “Общуване на чужди езици” общо 300 часа, ще бъде изготвен график за провеждане на учебните занятия, с предвиден период от 3 месеца по 5 часа дневно, като обученията ще се провеждат в извънработно време и почивните дни и ще бъдат съобразени със заетостта на обучаваните лица. Участниците в обучението /70 представители на целевата група/ ще бъдат разделени на 5 групи. Разпределението на лицата за включване в обучението за чужд език ще се извърши след провеждане на входящ тест от обучаващата организация/институция за определяне на нивото. Чуждоезиковото обучение ще се проведе на три различни нива, като придобиването на документ ще бъде обвързано с постигнато ниво на знания и умения съгласно Европейската квалификационна рамка. Видът на изучавания език / Английски език/ е съобразен с нуждите на работодателите и има отношение към ежедневните задължения на обучаемите. На участниците в обучението ще бъдат закупени консумативи и материали. След приключване на обучителният курс всички обучени бенефициенти / 70 души / ще положат тест за проверка на усвоените теоретични знания и практически умения. Изпитът ще се проведе в един работен ден и ще включва едночасов теоретичен писмен изпит. Предвижда се успешно да завършат курса 80% от първоначално започналите обучението. Всички обучени и успешно издържали финалният изпит ще получат документ - Удостоверение за придобити ключови компетентности, „Общуване на чужди езици”.
ДЕЙНОСТ 5. Оперативна дейност – документиране, осчетоводяване и докладване Тази дейност ще има перманентен характер. Ще бъдат използвани следните полезни инструменти: Изготвяне на Индивидуален сметкоплан и Правила за съставяне, съхранение и архивиране на документите; Оповестяване на подходяща счетоводна политика; Съставяне на прогнозен паричен поток за добрия оперативен мениджмънт и стабилност на проекта; Обслужване на паричните средства от специална банкова сметка; Разпореждането с паричните средства ще се базира на принципа на “двойния подпис” / ръководител на проекта и счетоводител /, Изготвяне на месечни технически и финансови отчети за докладване на напредъка по проекта; информацията в тях ще бъде разбираема, уместна, достоверна и сравнима.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 113 718 BGN
Общ бюджет: 138 323 BGN
БФП: 110 659 BGN
Общо изплатени средства: 110 646 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 110 659 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 22 744 BGN
2014 87 903 BGN
2015 0 BGN
110 646 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 94 060 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 19 332 BGN
2014 74 717 BGN
2015 0 BGN
94 049 BGN
В т.ч. Национално финансиране 16 599 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 412 BGN
2014 13 185 BGN
2015 0 BGN
16 597 BGN
Финансиране от бенефициента 28 429 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 2 Брой лица, включени в обучение за придобиване на ключови компетенции
Индикатор 3 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация
Индикатор 4 дял на лицата, придобили ключови компетенции


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз