Дейности:
|
Дейност 1
Управление на проекта
Обосновка
Управлението на проекта е прилагането на знания, умения, инструменти и техники върху дейности, които се предвиждат, за да бъдат постигнати целите на проектната инициатива. Управлението на проект е сложна система от взаимни връзки и съдържа в себе си следните подкомпоненти:
Управление на времето в проекта; Управление на цената в проекта; Управление на качеството в проекта; Управление на комуникацията в проекта; Управление на снабдяването в проекта.
Основна роля при реализиране на проекта, ще играе - ръководителят. В проектната инициатива се предлагат да се включат трима души.
1. Ръководителят на екипа ще осъществява връзката с Управляващия орган и с Междинното звено и други компетентни органи. Той ще наблюдава, контролира работата на екипа и ще подпомага взаимодействието му с външните институции, ангажирани с изпълнението на проекта. Ще координира воденето на цялостната документация по проекта. Инициира и координира въвеждането и поддържането на прегледна и съвременна система за файлиране на проектната дейност. Ще подготвя общият доклад за напредъка на дейностите по проекта междинен и краен (технически и финансов отчет)
2. Счетоводителя (Икономист) - ще контролира планирането на финансите по проекта, воденето цялата счетоводна отчетност, ще контролира правилното съставяне и достоверността на първичните документи, ще следи за правилното разходване на средствата по разплащането на проекта. Извършва проверки на цялата счетоводна документация, представяна от структурата да извършва счетоводство по проекта. Ще предоставя ежемесечни финансови отчети за напредъка по проекта
Дейност 2
Подготовка за обучителният процес по проекта надвете фирми с провеждане на процедури за избор на обучителни структури, материали и консумативи и процедури по изпълнител за информация и публичност; структури по информация и публичност.
Обосновка
Типовете обучения изискват синхронизация с преките бенефициенти – оформяне на обучителни групи. Провеждане на процедури за определяне на изпълнители: избор на обучителни организации, подготовка по провеждане и избор на структури, които ще доставят учебни материали и консумативи, структури които ще отдават помещения за обучение, структури, които ще реализират кампания по информация и публичност. Изисква се време за структуриране на обучителните графици, синхронизиране на програмите с местните органи по мониторинг в гр.Русе.
Екипът за управление на проекта ще подготви и изпълни 7 процедури за избор на изпълнител по правилата на ПМС 55/12.03.2007г. – както следва:
1.Избор на изпълнител за извършване на обучения за повишаване на професионалната квалификация по специалности – шивачество, моден дизайн и търговия на едро и дребно , физическа офрана на обектите
2.Избор на изпълнител за обучение по придобиване на ключови компетенции – а)английски език (ниво А1, А2, B1) и а
б)Дигитални компетенции работа при работа с основните текстообработващи програми – MS Word; MS Excel -
3.Избор на изпълнител за доставка на материали - учебни помагала и консумативи , необходими за провеждането на обученията
Една от избраните специалности пряко кореспондират с шивашкият бранш и са необходими определени материали при реализиране на часовете по практическа подготовка , такива са например :
Плат - вълнен 15м
Плат - изкуствен 15м
Хастар 20м
Веревни ленти за обточване - метри
Подлепващо - метри
Флизелин - метри
Армирана лента - метри
Копчета - брой
Подплънки - чифт
Гугли - чифт
Ципове - брой
Конци (конус бял и конус черен) 4 конуса
Креда 1бр.
Четка за почистване на креда 1бр. обучaеми
Молив за надписване 1бр.
Ръчна игла 2бр.
Шило 1б
Бодец за почистване на конци 1бр. обучaеми
Карфици 1опаковка
Напръсник 1бр
Шаблони за пречупване на детайли 1 комплект
Кривки - брой
Маркери
Ножица за текстил
Работна манта
За по голяма яснота в бюджета те са групирани като пакет материали за практическа подготовка с обща сума 116,30 стотинки.Те са отнесени към учебно перо 3.2 консумативи.
5.Избор на изпълнител за извършване на услуга по осигуряване на помещения за обучение.
6.Избор на изпълнител за извършване на услугата по информация и публичност
След приключване на процедурите с избраните изпълнители ще бъдат сключени договори.
Договорите с изпълнители за – доставка на материали и доставка на консумативи ще са със срок на изпълнение до края на първия месец от изпълнение на проекта, за да могат обученията да стартират според план-графика и планирана им продължителност.
Дейност 3
Придобиване на професионална квалификация по 4 специалности от служители двете фирми партьори по проекта – „Елеганс“ ЕООД „Жокей” ООД
Обосновка
Професионалните обучения ще бъдат четири:
шивачество
моден дизайн
Търговия на едро и дребно
Физическа охрана на обектите
1.Професионалната специалност - Шивач (код на специалността – 5421101) ще обхване 7 работника на „Елеганс“ ЕООД и 46 работника на фирма „Жокей” ООД,. Обучителният процес ще бъде от 306 часа. Часовете са разделени съгласно стандартите на 122 часа теория 184 часа практика. С оглед ефективно усвояване на учебният материал и съгласно изискванията на насоките за кандидатстване по схемата ще бъдат оформени 4 групи от работниците на фирма „Елеганс“ ЕООД и „Жокей” ООД, които ще бъдат обучавани по специалността Образователният процес за всеки завършил обучението ще завърши със свидетелство за професионална квалификация. Обучението по теория и практика ще бъде извършено в гр. Две Могили. Обучителната услуга ще бъде извършена от външна фирма.
2.Специалността – Моден дизайн (код на специалността: 2140108) ще обхване 1 човек от фирма Елеганс ЕООД и 8 работника от фирма „Жокей” ООД. Обучителният процес ще бъде от 1038 часа Професионалното обучение по моден дизайн ще бъде от 1 група. Обучението по теория и практика ще бъде извършено в гр. Две Могили.. Образователният процес за всеки завършил обучението ще завърши със свидетелство за професионална квалификация.
3. Търговия на едро и дребно, код на специалността – 3410401 ще обхване 11 работника от фирма „Жокей” ООД. Обучителният процес ще бъде от 961 часа Часовете са разделени съгласно стандартите на 390 часа теория 571 часа практика. Обучението по теория и практика ще бъде извършено в гр. Две Могили. Образователният процес за всеки завършил обучението ще завърши със свидетелство за професионална квалификация.
4. Физическа охрана на обектите ще обхване 2 работника от фирма „Елеганс ЕООД и 7 работника от фирма „Жокей”ООД . Обучителният процес ще бъде от 1016 часа Часовете са разделени съгласно стандартите на 431 часа теория 585 часа практика. Обучението по теория и практика ще бъде извършено в гр. Две Могили. Образователният процес за всеки завършил обучението ще завърши със свидетелство за професионална квалификация.
Дейност 4
Обучения по ключови компетенции на служители от двете фирми „Елеганс“ ЕООД и „Жокей” ООД
Обосновка
Съгласно проведените предварителни проучвания във фирмата ще се проведат два типа обучения за придобиване на ключови компетенции – Общуване на чужд език и дигитална компетентност.
1.Общуване на чужд език – желание за обучение по английски език са изразили 10 души служители на фирма Жокей ООД и те ще преминат през 3 нива обучение по английски език – А1, А2, B1. Знанията по английски са особено необходими за служителите в структурите по търговия на едро и дребно, като и при служителите от фирмата, при които се налага да контактуват с чуждестранни партньори от Европа.
2. Обучението по дигитални компетенции - използване на основни текстообработващи програми - MS Word; MS Excel - свързано с използване на традиционите софтуетрни. Групата ще се състои от 14 човека ( 4 от фирма Елеганс ЕООД и 10 от Жокей ООД ) , а обучението които ще преминат служителите е от 45 часа.
Дейност 5
Информация и публичност
Съгласно изискванията на програмата – Бенефициентите са отговорни за информирането на широката общественост за финансовото подпомагане, което му е отпуснато от фондовете на ЕС. В конкретния случай от ЕСФ и ОП „Развитие на човешките ресурси”.
В дадения случай – двете фирми партьори по проекта „Елеганс“ ЕООД и „Жокей” ООД са компетентен орган, който трябва да реши да постави постоянни обяснителни табели, да изготви публикации или да предприеме други действия. Фирмата съзнава, че при номиниране на проектната идея ще извършва следните действия с цел да посочи приноса на Общността:
• Поставяне на логото на ЕС и на ОП РЧР на всеки продукт по проекта, включително:
- бланки;
- интернет страници, слайдове, бюлетини, каталози, брошури, листовки;
- табели, билбордове или специални знаци или стикери;
- прес-съобщения, реклами;
- документи за конференции и семинари и учебни материали, включително
• Поставяне на логото при покани за семинари, програми, материали;
- доклади за вътрешно ползване и за външни партньори;
- електронни носители (CD, DVD), аудио-видео материали;
- всякакви други публикации;
- на оборудването (знаци, стикери);
Тоест фирмата ще спазва стриктно всички указания, които произтичат от „Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност” по ОП РЧР
Фирмата планира да реализира следните дейности по информация и публичност по проекта:
- Да постави информационна табела
- Да проведе две броя пресконференции
- Да реализира две публикации в местни медии
- Да изготви 500 броя информационни брошури по проекта
- Да създаде сайт по проекта
Всичките дейности ще са предмет на външна поръчка
|