Дейности:
|
Дейност 1. Оборудване на помещенията с необходимата материална среда. За да се оборудват помещенията е необходимо да се закупят мебели, както и по-специфично оборудване, свързано с ефективното изпълнение.
За администрирането на проекта е предвидено да се закупят една компютърна конфигурация, която да баде свързана с глобалната мрежа Internet.
Дейност 2. Дейности по информиране и публичност. Две пресконференции: встъпителна и заключителна. Ще са представени пред обществеността цели, задачи, дейности и резултати от реализацията на проекта. Ходът на проектните дейности ще бъде отразен чрез местните медии. Провеждане информационен ден с цел представяне процедурата за достъп на потребителите до услугите и дейностите по проекта.
Монтиране и изработване на информационни табели с името на проекта при спазени изисквания за визуална идентификация. Те ще бъдат монтирани в сградата, където ще бъде разположен офисът на проекта.
Изработване на стикери, които ще се поставят на работните материали за обучение и презентация.
Ще бъдат издадени дипляни, брошури и флаери за по-широко информиране на обществеността и потребителите относно услугата и параметрите на предоставянето й. Те ще бъдат разпространени на Информационния ден, както и предложени на регионалните медии за представяне на проекта и социалните услуги.
На пресконференциите, информационния ден и Деня на отворените врати ще се разпространят работни материали с визуализация за популяризиране на Оперативната програма, схемата за финансиране и проектните дейности.
Дейност 3. Подбор на потребители. Подборът на потребители ще се извърши от комисия, която включва представители на екипа на проекта, и общинска администрация на основание на изготвената индивидуална оценка на потребностите на лицето, степента на неотложност на включването му в обгрижване от Дирекция „Социално подпомагане”. Лицата, които желаят да получават услугите ще бъдат подбрани при спазване на следните основни критерии:
да са лица, живеещи на територията на Община Пордим;
с различни видове трайни увреждания, с ограничения или невъзможност за самообслужване.
самотно живеещи възрастни хора, които поради различни причини от здравословен характер, не са в състояние сами да организират своя бит и свободното си време.
Предвид очакванията за значително по-голям брой лица, заявили желание да ползват услугата, ще се приложи следната процедура за подбор:
Прием на заявления и документи от кандидатите да ползват услугата.
На база изготвена на социална оценка на потребностите от Дирекция „Социално подпомагане”.
Селекция по документи, съобразно заложените критерии. Изготвяне на списък на кандидат-потребителите според количествената оценка на медико-социалното им състояние.
Избор на потребители, с решение на Комисията по подбора.
Сключване на индивидуален договор със всеки потребител.
Подборът ще се реализира на два етапа - първоначално и последващо, с оглед на реалните потребности на ползвателите и наличните ресурси /финансови и човешки/ за предоставяне на услугите. При необходимост екипът ще извършва актуализация, като при отпадане на потребители, възникнали нови потребности и излишък на ресурси ще се извършва процедура за включване на следващите класирани и предоговаряне на услугите.
Дейност 4. Подбор и наемане на персонал за управление на Звеното, и за предоставяне на услуги в домашна среда. Комисия от представители на социалните институции в Общината и на проектния екип ще изработи критериите за избор и ще подбере лицата, които ще предоставят услугата „домашен помощник”, „социален асистент” и „личен асистент”. При определяне на критериите за подбор на социални асистенти, лични асистенти и домашни помощници, комисията ще се съобрази с:
действащата нормативна уредба, стандарти и правила, залегнали в методологията на съответните услуги;
особеностите на целевата група;
териториалния обхват на проекта.
Основните изисквания при подбора на изпълнители на услугата „домашен помощник”, „социален асистент” и „личен асистент” е да са безработни лица в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст или на професионална пенсия за ранно пенсиониране.
Процедурата за подбор на „домашен помощник”, „социален асистент” и „личен асистент” включва:
Обявяване на работните места;
Поддържане на регистър за постъпилите заявления на кандидати за домашен помощник, социален асистент и личен асистент;
Предварителен подбор по документи;
Събеседване и оценка за професионална пригодност;
Сключване на договор с кандидата.
За персонал на „Звеното за услуги в домашна среда” ще се избере компетентен и мотивиран специалист, който да заеме длъжностт Сътрудник „Социални дейности”.
Дейност 5. Обучение на „домашен помощник”, „социален асистент” и „личен асистент”. 1. Въвеждащо обучение. Наетите лица, които не са участвали в обучение по предходни проекти ще преминат курс на въвеждащо обучение за предоставяне на услугата „домашен помощник”, „социален асистент” и „личен асистент”. Обучението ще се проведе в 2 групи. Програмата на обучението включва 6 специализирани обучителни модула /72 учебни часа/, съобразени с изискванията на утвърдените Методики за предоставяне на услугите „Домашен помощник”, „Социален асистент”, „Личен асистент”. Изготвя се програма, график и помагало за обучение, идентифицират се лекторите. На 2 групи обучаеми, в рамките на 5 дни ще се провежда обучение в 6 модула, както следва:
общи познания за домашни грижи и необходимите умения;
основни задължения за „домашен помощник”, „социален асистент” и „личен асистент”;
специфика на грижите за възрастни хора и лица с увреждания;
методика за предоставяне на социалната услуга;
здравословни и безопасни условия на труд, въведение в процедурите за оказване на услуги с физически контакт;
работа с документи.
2. Надграждащи обучения и консултации за периода на изпълнение на проекта.
Ежемесечни срещи – като последващо обучение и консултации по качеството на предлаганите социални услуги.
Консултиране и обучение на работното място по специфични проблеми, консултации по прилагане на индивидуалните планове за намаляване на риска.
Оказване на коригиращо въздействие върху изпълнението на услугата с цел подобряване на качеството.
Разработва се месечен план за надграждащите обучения и консултации за периода на проекта. Води се присъствена форма на участниците. Резултатите от всяко надграждащо обучение и консултация се изучават с анкети за обратна връзка и се описват във формуляр на месечен доклад.
Дейност 6. Предоставяне на почасови услуги за лична помощ на нуждаещи се лица, за комунално – битови дейности и в подкрепа на социалното включване. Дейностите ще се извършват при спазване на утвърдената методология на АСП за предоставяне на услугите ”Домашен помощник”, ”Социален асистент” и ”Личен асистент”.
За предоставяни почасови услуги, потребителите заплащат такси, определени от Община Пордим. Услугите ще се предоставят след сключване на тристранен договор между доставчика на услугата, потребителя и изпълнителя и въз основа на индивидуален план за всеки един потребител.
Изработват се индивидуални графици за предоставяне на услугите ”домашен помощник”, ”социален асистент” и ”личен асистент” на всеки потребител.
Дейностите на „домашния помощник”, ”социален асистент” и ”личен асистент” се определят от потребностите на конкретния потребител и включват:
почасови услуги за лична помощ на нуждаещите се лица, които се изразяват в помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар, рехабилитационни или други специализирани услуги, в дома на потребителя, придружаване до детско или учебно заведение, болнично заведение или месторабота и др.
почасови услуги за комунално – битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от ползвателите, извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др.
почасови услуги в подкрепа на социално включване на обслужваните лица като помощ в общуването и осъществяване на социални контакти, придружаване при посещения на кино, театър, изложби, концерти и др., помощ при писане на писма, заявления и подаването им до съответните институции, и всякаква друга дейност изразена в социална работа с представителите на целевата група.
Дейност 7. Дейности за наблюдение, вътрешна оценка и контрол. Дейности за наблюдение, вътрешна оценка и контрол на проектното предложение ще позволи да се проследява процеса на изпълнение на проекта, неговата логика и постигането на заложените цели. За постигане на качествена вътрешна оценка и контрол ще се наблюдава и оценява качеството на предоставяните услуги, като резултатите от оценката ще бъдат предоставени на екипа, участващ в реализирането на проекта и на финансиращия орган.
Ще се наблюдават показатели на индивидуално, групово и организационно равнище. Методите за извършване на наблюдението, вътрешната оценка и контрол включват: анализ и отчети, обратна връзка от потребителите, документация по предоставянето на услугата, счетоводна документация.
Планирането на вътрешната оценка и контрол позволява да се изпраща съдържателни междинни и финансови отчет на финансиращия орган.
Дейност 8. Ден на отворените врати. Популяризирането на услугите „домашен помощник”, „социален асистент” и „личен асистент” ще я доближи до евентуалните бъдещи потребители.
В деня на отворените врати ще бъдат поканени да участват представители на централни и местни институции и организации.
Ръководителят на проекта ще представи резултатите от дейностите с мултимедийна презентация.
Кметът на общината ще представи възможностите за социално предприемачество и промяна на политиките на местно ниво в областта на социалните услуги. Ще бъдат оповестени възможностите за по-нататъшно предоставяне на социални услуги на територията на Община Пордим.
Ще се осъществи свободен прием на граждани.
Ще се разпространяват информационни материали.
|