Дейности:
|
ДЕЙНОСТ 1.
Създаване на успешен екип за управление и изпълнение на проекта Създаването на успешен екип, определянето на процедурите и начините за планиране, управление и изпълнение на проекта ще създадат условия за изпълнение на проекта в съответствие със заложените цели и предвидените дейности. Дейността ще стартира от първия месец по проекта с определяне на задълженията на експертите от екипа за управление, изготвяне на подробен план за действие /включващ дейности, фази от дейности, отделни задачи, срокове и отговорници/, подготовка и подписване на договори за трудово правоотношение на заетите експерти, запознаване с правилата за изпълнение на проекта по оперативната програма, определяне вида и броя на процедурите за избор на изпълнител, уточняване методите за комуникация, разписване на правилата за вътрешен мониторинг при изпълнение на проекта, текущо документиране, отчитане и докладване на напредъка по проекта. ДЕЙНОСТ 2.
Обособяване на „Звено за услуги в домашна среда”, подбор и наемане на персонал.
1. Създаване на звено за услуги в домашна среда за разширяване на дейността на Домашен социален патронаж община Трекляно на основание решение на Общински съвет и тарифа за цените на предлаганите услуги, одобрена от ОбС, изготвяне на вътрешно нормативни документи, регламентиращи дейността на предприятието – Правилник за вътрешния трудов ред, Процедура за подаване и регистриране на жалби, изготвяне на регистър на лицата, заявили желание да ползват услугите на Звено за услуги в домашна среда. В рамките на дейността ще се извършат и дейности по трудова медицина.
2. Подборът на персонала за предоставяне на услуги в домашна среда за оказване на подкрепа и съдействие за социално включване на потребителите, за извършване на дейности за лична помощ и за извършване на комунално-битови дейности ще бъде извършен от комисия от Кандидата /община Трекляно/ със заповед на кмета в състав:
2.1. Ръководител проект
2.2. Координатор проект
2.3. Експерт социални дейности
2.4. Експерт социални дейности
2.5. Експерт-счетоводител
Кандидатите за персонал на звеното от 25 души подават заявление, ведно с изискуемите приложими документи. Подборът ще се извършване на база изготвена процедура, включваща 2 етапа-подбор по документи и провеждане на интервю. При подбора на лицата ще се спазват принципите за равенство на половете, равни възможности и превенция на дискриминация. Сключване на трудови договори с тях. Предварителният анализ на потенциалните потребители на социални услуги показва, че е преобладавщ броя на възрастните хора с ограничения, което налага извода, че голяма част от бъдещите услуги ще бъдат услугите за лична помощ и битово-комунални дейност. От друга страна лицата от уязвимите групи се нуждаят и от услуги в подкрепа на социалното им включване, в следствие дългогодишната им социална изолация.
Спецификата на тази група услуги позволява предоставянето им почасово и по гъвкав начин на голям брой потребители. Във връзка с гореизложените факти по проекта ще бъдат назначени 18 лица на 8 часов работен ден, които ще предоставт услуги за лична помощ и битово-комунални дейности и 5 лица на 4 часов работен ден - за предоставяне на услуги за социално включване.
3. Дейността включва осигуряване на необходими за работата на звеното, оборудване, материали и консумативи. Поради ограничения си финансов ресурс общината не разполага със съвременно оборудване и обзавеждане, което е крайно необходимо за дейността на новосъздаденото предприятие. По проекта се предвижда извършване на следните доставки: Обособяване и окомплектоване на две работни места – две бюра, три шкафа /с рафтове/ за документаци, една компютърна конфигурация, мулнифункционално устройство - 1 бр., 10 столове и 1 маса за заседания. Ще бъдат доставени и канцеларски материали, необходими за документиране работата на предприятието, както и предпазни средства и работно облекло за персонала. ДЕЙНОСТ 3. Обучение на персонала Спецификата на обучения за лицата от уязвими групи налага изпълнението да се проведе чрез възлагане на 2 външни експерта. По проекта ще се проведат едно въвеждащо обучение за всички новоназначени лица – персонал за предоставяне на услуги в домашна среда и в периода на изпълнение на проекта едно надграждащо.
Обученията ще бъдат извършени в съответствие с параметрите утвърдени от АСП в методики за предоставне на социални услуги в общността -„Личен асистен”, „Социален асистент” и „Домашен помощник”
Въвеждащото обучение е за лица, които не са преминали на идентично обучение по други програми
Поддържащото обучение е за целия персонал на звеното. В рамките на настоящата дейност се предвижда и 2 пъти месечно предоставяне на психилогическа подкрепа и консултации от приложен специалист-психолог с оглед преодоляване на социалната изолация на лицата от целевата група и съобразени с индивидуалните им нужди и потребности ДЕЙНОСТ 4.
Подбор на кандидат-потребители
Подборът на кандидат потребители се извършва на база изготвена оценка на потребностите от почасови грижи в домашна среда. Оценка на потребностите се извършва от РД ” Социално подпомагане”, по утвърдена Методика за целите на настоящата процедура. Всеки кандидат за почасова услуга подава заявление до бенефициента (община Трекляно). На база всички подадени заявления, бенефициента изготвя искане за извършване на оценка на потребностите. Искането се адресира до директора на Дирекция „Социално подпомагане”. На база извършената оценка на потребностите, Комисията извършва подбора на лицата действително нуждаещи се от предоставените от звеното услуги. Предполага се, че в процеса на работа на предприятието и предоставянето на услуги е възможно текучество на лица от целевите групи, което предполага, че дейността ще бъде с определена ритмичност, което е отразено в план-графика на дейностите в т.5.3. ДЕЙНОСТ 5
Предоставяне на почасови социални услуги.
Акцентът в дейностите по проекта е предлагане на услуги за комплексно задоволяване на потребностите на целевата група чрез управление и планиране на услугите за всеки конкретен потребител в условията на единна организация, разполагаща с достатъчно управленски и професионален ресурс.
Дейността е основна за проекта и изпълнението й е насочено към постигане на заложените цели. Дейността включва изпълнение на следните задачи:
1. Предоставяне на почасови услуги за лична помощ на нуждаещи се лица, които се изразват в помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар, помощ при извършване на рехабилитационни или други специализирани услуги, в дома на потребител, придружаване до болнично заведение или месторабота и др.
2. Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в жилищни помещения, обитаване от ползвателите, извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др.
3. Предоставне на почасови услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица като помощ в общуването и осъществяването на социални контакти, придружаване при посещения на обществени събития, помощ при писане на писма ,заявления и подаването им до съответните институции, и всякаква друга дейност изразена в социална работа с представителите на целевата група. ДЕЙНОСТ 6. Информация и публичност
В рамките на настоящата дейност ще се извърши дизайн, предпечатна подготовка и изработване на информационни материали относно схема “Помощ в дома BG051PO001-5.1.04”. Чрез публикуване на прес-съобщения ще се разпространи информация за потребители, желаещи да се включат в проекта. За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъдат организирани и проведени информационни дни от бенефициента, на които ще се осъществи информиране и консултиране на потенциални потребители на социални услуги, както и за желаещите да започнат работа в новосъздаденото общинско предприятие. Проектът ще бъде популяризиран и чрез 2 пресконференции-встъпителна и финална.
Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз.
Дейността включва изпълнение на следните задачи:
1. Организиране на две пресконференции – встъпителна и финална
2. Провеждане на две информационни кампании; публикуване на медийни съобщения 3 бр.; разпространение на информационни брошури-300 бр. за възможностите, които предлага проекта чрез Схемата за безвъзмездна финансова помощ «Помощ в дома», поставяне на информационна табела на входа на Звеното. ДЕЙНОСТ 7. Мониторинг и отчет Дейността ще се осъществи чрез: провеждане на регулярни срещи на екипа за преглед на напредъка по проекта; подготовка на всички дейности с оглед на спазването на план – графика на проекта; разрешаване на възникнали проблеми с участието на всички заинтересовани страни; провеждане на анкети за мнението на участниците и други, които ще залегнат в системата за вътрешен мониторинг на проекта. Отговорен за изпълнението на дейността е екипа по управление на проекта – 3 лица.
Конкретни задължения:
Ръководител проект: Отговаря пряко за изпълнението и отчетността на дейностите по проекта, съгласно изискванията на
Управляващия орган и в съответствие с действащото национално законодателство и
подзаконови нормативни актове
Координатор: Съдейства на ръководителя при изпълнение на дейността за мониторнг и отчетност на дейностите по проекта
Експерт-счетоводител: Следи за законосъобразното и целесъобразното разходване на средствата по бюджета на проекта, изготвя финансовите отчети и доклади, Документира достоверно извършените разходи
|