Дейности:
|
1: Структуриране на екип. Оборудване и обзавеждане на Звеното за услуги в домашна среда 1.1. Подбор социален работник за Звеното за услуги в домашна среда
1.2. Сформиране на екип за изпълнение на проекта в състав: Ръководител проект, кородинатор, техническо лице и счетоводител. Екипът ще отговаря за цялостната организация, координация и отчитане на дейностите.
1.3. Подготовка на работни задания и длъжностни характеристики в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения. Подписване на договори.
1.4.1. Хигиенизиране и естетизиране на предоставеното от Община Сунгурларе помещение. Козметичен ремонт на помещението ще бъде извършен за сметка на Община Сунгурларе.
1.4.2. Оборудване и обзавеждане на Звеното за услуги в домашна среда. Ще бъдат купени бюра, столове, стелажи и метални шкафове за архивиране на документи. Ще бъдат доставени компютри и качествена принтер/ копирна машина, която да се справя с големия обем документи.
1.5. Изготвяне на детайлизиран времеви график за изпълнението на проекта.
1.6. Провеждане на ежемесечни екипни срещи.
1.7. Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители.
1.8.Подготовка на необходимия набор от документи за изпълнението на проекта.
2: Информиране и публичност Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват:
2.1. Провеждане на пресконференция за стартиране
2.2. Организиране на кръгла маса за отчитане и анализ на резултатите по проекта;
2.3. Подготовка на 100 преспакета за двете публични събития, съдържащи папка, бележник и химикалка с логото на проекта;
2.4. Подготовка и разпространение на информационна брошура в тираж 500 копия и плакат в тираж 50 копия, предназначени за бъдещите бенефициенти и за популяризиране целите на проекта и Оперативната програма и финансовия принос на ЕС;
2.5. Изготвяне на постоянна информационна табела за Звено за услуги в домашна среда и визуализиращи приноса на ЕСФ;
2.6. Публикации в местна и регионална преса – 2 броя
2.7. Телевизионен репортаж в регионална телевизия
2.8. Периодично публикуване на страницата на Община Сунгурларе информация за напредъка на проекта постигане на критериите за резултат
3: Подбор и оценка на потребностите на лица, желаещи да ползват услуги в домашна среда Ще бъде извършена оценка на нуждите от социални услуги на потребителите, отчитайки социалния статус и потребности на бенефициентите, включително и възможностите за социално включване и работа с близкото семейно обкръжение. За всеки потребител ще се попълни социална анкета, която представлява неразделна част от Методиката по подбор и е основание за разработване на Индивидуален план за грижа и определяне на видовете услуги, които ще се ползват в рамките на проекта. Началната оценка на потребностите ще се извърши от Дирекция „Социално подпомагане”. Екипът имайки предвид получената оценка предлага броя на часовете и вида на услугата, предоставяна в домашна среда. Актуализирането на оценката след изтичане на 6-я месец от предоставянето на услугата, както и преценката на промените в здравословното състояние и социалния статус на потребителите ще бъде възложено на външен изпълнител. Екипът по проекта събира и обработва данните заявленията и декларациите за доходите на потребителите. Изчислява месечната такса. 4: Подбор и наемане на персонал на Звеното за предоставяне на услуги в домашна среда Дейността включва:
4.1.Провеждане на процедура по подбор на кандидати за персонал, предоставящ услуги в домашна среда. Първичният подбор ще се осъществи по документ. Следваща стъпка е провеждането на интервю с цел определяне мотивацията на кандидатите за работа, нагласите към предоставянето на грижи в домашни условия за различните целеви групи и потребностите от обучение и квалификация.
4.2.Изготвяне и подписване на договори с 25 одобрени кандидати за предоставяне на услуги в домашна среда. Договорите ще бъдат трудови с ясно разписани права и задължения на двете страни. Като част от договора ще бъде подписана длъжностна характеристика, която описва задълженията и отговорностите на предоставящите услугите.
Всички назначени лица задължително ще преминат начално обучение, ако липсва такова или надграждащо обучение, актуализиращо знанията им.
5: Въвеждащо/надграждащо обучения на персонала на Звеното за услуги в домашна среда Дейността включва:
5.1.Провеждане на надграждащо обучение на тази част от персонала, преминала въвеждащо обучение по Схема „Грижа в семейна среда за независимост и достоен живот на хора с различни видове увреждания и самотно живеещи хора - дейности „Социален асистент” и „Домашен помощник” – фаза 1 и фаза 2”. Обучението ще се проведе в рамките на четири дни съгласно Методики за предоставяне на услугите в общността “Социален асистент”, „Личен асистент” и “Домашен помощник”;
5.2.Провеждане на въвеждащо обучение за кандидати, непреминали въвеждащо обучение по този момент. Обучението ще се проведе в рамките на четири дни и включва общи познания за грижите в домашна среда, умения и задължения на предоставящите услугите, спецификата на работа с различните целеви групи; здравословни и безопасни условия на труд; етични стандарти при предоставяне на социални услуги в домашна среда и др. , съгласно Методики за предоставяне на услугите в общността “Социален асистент”, „Личен асистент” и “Домашен помощник”;
5.3.Провеждане на две еднодневни поддържащи обучения през приблизително три месеца, съобразени с потребностите на персонала за предоставяне на услуги в домовете на потребителите и спецификата на работата им с конкретните бенефициенти. Допълнителна цел на тези обучения е създаване на нагласа за общностна подкрепа сред предоставящите услугата;
5.4.Социално консултиране. Социалният работник осъществява консултиране на потребителите, близките на потребителите, както и персоналът за предоставяне на услуги в домашна среда. Включва се в решаване на конфликтни ситуации, насочва към други институции и услуги. Прави оценка на потребностите от надграждащи обучения на екипа. Подготвя текущи анализи на удовлетвореността от качеството на предоставяната социална услуга в общността като разработва и осъществява обратна връзка с потребителите, техните близки и екипа си;
Община Сунгурларе ще предостави подходящи помещения за осъществяване на предвидените обучения на персонала, предоставящ услуги в домашна среда
6: Предоставяне на почасови услуги за :
- лична помощ на нуждаещи се лица;
- за комунално-битови дейности;
- в подкрепа на социалното включване
Дейността включва:
6.1.Предоставяне на почасови услуги за лична помощ на нуждаещи се лица, които се изразяват в помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар, помощ при извършване на рехабилитационни или други специализирани услуги, в дома на потребителя, придружаване до детско или учебно заведение, болнично заведение или месторабота и др. – 10 души
6.2.Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от ползвателите, извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти, извършване наадминистративни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др. – 10 души
6.3.Предоставяне на почасови услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица като помощ в общуването и осъществяване на социални контакти, придружаване при посещения на кино, театър, изложби, концерти и др., помощ при писане на писма, заявления и подаването им до съответните институции, и всякаква друга дейност, изразена в социална работа в представителите на целевата група – 5 души
6.4.Предоставянето на почасови услуги е гъвкаво съобразно потребностите на нуждаещите се лица и може да се променя при необходимост. Лицата се назначават на пълен работен ден.
6.5.Преразглеждане, оценка и актуализиране на индивидуалните планове за предоставяне на услуги веднъж на 6 месеца и по-често, ако са настъпили изменения;
6.6.Изграждане на ясна процедура за приемане на жалби свързани с предоставянето на услугите, включваща срокове, носене на отговорност, решаване на проблема;
6.7.Извършване на постоянен мониторинг на предоставянето на услугите. Посещения в дома на потребителя, проследяване текущото качество на предоставените услуги, спазване на работно време и график, правилно попълване на водената документация от изпълнителите на услугата; Разработване и попълване на формуляри за обратна връзка за качеството на услугите степента на удовлетвореност на потребителите;
7: Мониторинг и отчетност по проекта Текущият мониторинг и отчетност на проекта са ангажимент на целия екип за реализация на проекта. Дейността включва:
1. Периодично събиране на информация за степента на постигане на заложените индикатори и цели;
2. Разработване и разпространение на форми за обратна връзка;
3. Провеждане на работни срещи между екипа по проекта, обучителния екип и целевите групи с цел осъществяване на вътрешен мониторинг, консултации и обратна връзка за удовлетвореността на целевите групи от постигнатите ефекти;
5.Подготовка на междинни и финален отчети по проекта, съобразно изискванията на Договарящия орган.
|