Дейности:
|
Сформиране на проектен екип и цялостна организация и управление на проекта. Дейността по организация и управление, включва сформиране екип на проекта и сключване на договори с неговите членове, разпределение на задачите между екипа на проекта с цел разрешаване на възникнали проблеми , назначаване на обучители/лектори, изготвяне на учебни материали за обучение.
Екипът по проекта ще разработи всички необходими документи, свързани с ефективното административно управление на проекта – Правилници за работа, Процедури за подбор на изпълнители, потребители, персонал на социалното предприятие. Основна задача на екипа е и разработване и приемане на система за вътрешен мониторинг, свързна с управлението на проекта и социалното предприятие, контрол и отчитане на дейностите по проекта, и постигнатите резултати. Пространствена организация и обособяване на звено за предоставяне на социални услуги в домашна среда. Предвижда се звеното да бъде обособено в съществуващи помещения, общинска собственост. С цел гарантиране ритмично функциониране на звеното в рамките на дейността ще се извърши:
1/Доставка на компютърно оборудване –
• две компютърни конфигурации
два монитора
• едно мултифункционално устройство
2/Доставка на офис обзавеждане - 2бр. работни бюра, 3бр. стелажи за документи, 1бр. заседателна маса, 10 бр. посетителски столове, 1бр. мобилен апарат
3/Доставка на канцеларски материали /копирна хартия, тонер, папки, класьори и др./;
4/ Доставка на материали за работа на звеното: работно облекло, обувки, ръкавици, предпазни маски/.
Провеждане на информационна кампания сред местното население за включване в проекта. Ще бъдат разпространени информационни материали /плакати, листовки/. Ще бъдат публикувани прес съобщения и обяви в местни медии. Ще се проведат информационни срещи в населените места на общината. Подбор на целеви групи.
4.1. Подбор на персонал за работа в Звеното.
4.2. Подбор на потребители на социални услуги. Дейността се изпълнява в следните две направления:
4.1. Подбор на персонал за работа в Звеното.
Право на участие имат безработни лица в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст или на професионална пенсия за ранно пенсиониране. Подборът ще бъде извършен на база изготвена процедура и определените лица ще бъдат назначени съгласно разпоредбите на КТ. Предвижда се за бъдат назначени 28 лица, които ще предоставят 3 вида социални услуги в домашна среда, а именно:
-Предоставяне на почасови услуги за лична помощ.
-Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности;
-Предоставяне на почасови услуги за социално включване;
В рамките на подбор на персонала ще бъдат назначени 2 лица /социален работник и технически изпълнител/, които ще отговарят за цялостния работен процес на звеното.
4.2. Подбор на потребители на социални услуги.
Подборът ще се извършване на база изготвена и утвърдена методика за подбор на лица, които да бъдат включени в проекта. При подбора на лицата ще се спазват принципите за равенство на половете, равни възможности и превенция на дискриминация.След определяне на потенциални потребители и на база изготвена оценка на потребностите от ДСП ще бъде извършен анализ и определяне на индивидуалните потребности на лицата от целевата група. Провеждане на обучение за персонала в Звеното Дейността включва провеждане на въвеждащо/надграждащо обучение на персонала, ангажиран с предоставяне на услугите. Осъществяване на социална работа и участие във въвеждащо и поддържащо мотивационно обучение директно ще окаже влияние върху лицата от целевата група, които ще имат възможност да придобият социални умения и мотивация за заетост и трудова реализация. Стартиране работата на звеното за услуги в домашна среда. Дейността включва изпълнение на следните задачи:
1. Сключване на договори по трудово правоотношение с определените лица от целевата група;
2. Изготвяне на вътрешно нормативни документи, регламентиращи дейността на предприятието – Правилник за вътрешния трудов ред, Процедура за подаване и регистриране на жалби, Регистър и досиета на потребителите и др.
3.Предоставяне на социални услуги в домашна среда: Предвижда се 28 лица от целевите групи да обслужват 62 потребители на социални услуги чрез съчетано почасово ползване на трите вида услуги по различно време. Целта е по-висока ефективност на предоставяните услуги при използване на значително по-малък финансов ресурс. Това може да се постигне чрез познаване на нуждите на целевите групи и тяхното сегментиране. Проектът предвижда прилагане на гъвкави механизми, ориентирани към индивидуалните нужди на всеки потребител. Механизмът, основан на индивидуален подход към всеки потребител ще бъде основа за създаване на единен стандарт за обслужване на потребителите на социални услуги в общината. В рамките на дейността ще бъдат извършени и дейности по извършване на трудова медицина за заетия персонал. Информация и публичност Дейността обхваща изпълнение на мерки за информация и публичност в съответствие с правилата на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и Европейския Социален Фонд.
Ще бъдат организирани две пресконференции по повод стартирането и приключването на проекта с участието на минимум 40 участника. За участие в пресконференцията ще бъдат поканени представители на местната власт, медии, заинтересовани институции –Дирекция „Социално подпомагане“, Дирекция „Бюро по труда“, НПО и други доставчици на услуги, общественост. Заложено е публикуване на информация за проекта и дейността на социалното предприятие в местните и регионални медии- минимум 3 публикации. Предвидено е и отпечатване и разпространение на информационна брошура за представяне на целите на проекта – 500 броя.
В изпълнение на дейностите за информация и публичност е предвидено и отпечатване на плакати на проекта – 50 броя и изработване на информационна табела на социалното предприятие– 1 брой.
|