Описание на проекта:
|
- Повишаване конкурентноспособността на безработните лица чрез квалификация и формиране на трудови навици;
Подобряване достъпа на безработни лица - на младежи до 29 години, жени, отсъствали дълго време от работа, поради майчинство/ отглеждане на дете; лица с увреждания; неактивни лица на територията на общините Разлог, Банско, Белица и Якоруда до първичния пазар на труда и насърчаване мобилността на работната сила;
- Подобряване способностите за адаптация и самоусъвършенстване на двете страни – потребител и доставчик;
- Съдействие за развитието на партньорство при изпълнението на програмата;
- Насърчаване частния бизнес и гражданските сдружения към активно участие в мерките по преодоляване на бедността и безработицата в страната.
- Повишаване и удължаване на активната трудова дейност на лицата, създаване на условия за трайна заетост чрез придобиване на нова квалификация.
|
Дейности:
|
Дейност 1: Начална организационна среща и медийно оповестяване на проекта Организационната среща на ВО и партньорите ще се проведе през 1-ви месец на проекта в залата на БЦ Места с участието на екипа по проекта, представители на партньорите, преподавателски състав, експерт-анализатор, оперативен асистент, представители на дирекция „БТ”, гр. Разлог. Публикация в регионална печатна медия – регионален вестник «Струма» за оповестяване фазите на започване и приключване на проекта, целевата група по проекта, планираните дейности и неговата реализация. По Радио «Дъга», гр. Разлог ще се излъчи информационна обява за реализацията на предвидените обучения на целевата група по проекта. Дейност 2: Провеждане на процедура за подбор на безработни лица, регистрирани в Дирекция „БТ”, гр. Разлог – представители на целевата група по проекта. В началото на проекта ще бъде проведено проучване с цел идентифициране на всички безработни лица на територията на Разлог, Банско, Белица и Якоруда, представители на целевата група по проекта. Дирекция «Бюро по труда», гр. Разлог ще предостави информация и ще участва в подбора на безработните лица – бенефициенти на проекта. Предоставяне на информация за целевата група по проекта. Дейност 3: Подбор на 30 бенефициенти за включване в обучение за професионална квалификация. - Събиране на информация относно всеки бенефициент;
- Изготвяне на индивидуален профил на всеки бенефициент;
- Запознаване с проектните дейности на ВО;
- Предоставяне на пакетите за квалификационно обучение; Дейност 4: Провеждане на обучение за придобиване на трета степен на професионална квалификация, професия «Администратор в хотелиерството», специалност «Организация на обслужването в хотелиерството» - Сформиране на група от 20 лица и оформяне на необходимата задължителна документация;
- Подготовка на учебните програми и учебните материали за провеждане на теоретичното и практическо обучение на бенефициентите.
- Провеждане на обучението по теория в учебне кабинет на ПГТХТ „Н. Стойчев”, гр. Разлог;
- Провеждане на обучението по практика в учебен кабинет на ПГТХТ „Н. Стойчев”, гр. Разлог;
- Провеждане на производствената практика в хотел „White Fir Valley”, гр. Разлог;
- Провеждане на държавни изпити по теория и практика;
- Издаване и връчване на свидетелства за професионална квалификация. Дейност 5: Провеждане на обучение за придобиване на част от професия «Ресторантьор», специалност «Кетъринг» - Сформиране на група от 10 лица и оформяне на необходимата задължителна документация;
- Подготовка на учебните програми и учебните материали за провеждане на теоретичното и практическо обучение на бенефициентите.
- Провеждане на обучението по теория в учебна зала на „Бизнес център Места”, гр. Разлог;
- Провеждане на обучението по практика в учебен кабинет на ПГТХТ „Н. Стойчев”, гр. Разлог;
- Провеждане на производствената практика в хотел „White Fir Valley”, гр. Разлог;
- Провеждане на финални изпити по теория и практика;
- Издаване и връчване на Удостоверения за професионално обучение. Дейност 6: Организиране и провеждане на индивидуални срещи между квалифицираните 20 бенефициенти и партньорите-работодатели - Организиране на индивидуални срещи между квалифицираните бенефициенти и партньорите-работодатели;
- Провеждане на индивидуални срещи между квалифицираните бенефициенти и партньорите-работодатели;
- Включване на бенефициентите в заетост. Дейност 7: Осигуряване на стажуване на обучените лица по професия «Администратор в хотелиерството» при партньорите-работодатели за срок от 3 месеца За лицата, успешно завършили квалификационно обучение и придобили професия „Включване в стажуване на 20 лица, успешно завършили обучение по професия „Администратор в хотелиерството” ще бъде осигурено придобиване на ценен първи професионален опит, чрез стажуване по специалността, при работодател за период от 3 месеца. Дейност 8: Организиране и провеждане на индивидуални срещи между придобилите част от професия «Ресторантьор» лица и партньорите-работодатели - Организиране на индивидуални срещи между квалифицираните бенефициенти и партньорите-работодатели;
- Провеждане на индивидуални срещи между квалифицираните бенефициенти и партньорите-работодатели;
- Включване на бенефициентите в заетост. Дейност 9: Осигуряване на стажуване на обучените лица по част от професия «Ресторантьор» при партньорите-работодатели за срок от 3 месеца За лицата, успешно завършили квалификационно обучение и придобили професия „Ресторантьор” ще бъде осигурено придобиване на ценен първи професионален опит, чрез стажуване по специалността, при работодател за период от 3 месеца. Дейност 10: Дейности за информиране и публичност За информиране на общността се предвиждат:
- 2 публикации в регионалния ежедневник за Югозападна България – вестник Струма, представящи програмата „Квалификационни услуги и насърчаване на заетостта”, дейностите по проекта, информация за квалификационните обучения, както и резултатите от проекта.
- По радио „Дъга” ще бъдат излъчени 2 радио реклами и 2 специализирани радио предавания по време на реализацията на проекта.
- Кратка информация за постиженията по проекта ще бъде разпространена на регионално ниво – Интернет страницата на Община Разлог и порталният сайт Разлог;
- Обновяване и актуализиране на сайта на ВО, като се добави информация за Оперативната програма, по която се финансира конкретния проект;
- Отпечатване на информационни табели – 2 броя; информационни папки – 100 броя; Цветни диплянки – 260 броя; Презентационни материали – 120 броя за информиране на обществеността при стартиране на проекта и в края на проекта – за реализираните дейности и постигнатите очаквани резултати; анкети относно ползите от курсовете, получаване на обратна връзка и обективна информация през периода на реализация на проекта, постигнати очаквания, проучване нуждата от последващо обучение;
Демонстрации на резултатите от проекта – изготвен от ВО снимков материал, който ще бъде записан на CD/ DVD и предоставен за разпространение на всички заинтересовани организации и институции. Дейност 11: Организационни и управленски дейности по проекта Начална, междинни /ежемесечни/ срещи на екипа, партньорите, преподавателите, заключителна среща, текуща отчетност. Комуникация с преподаватели, отговорници на групи. Подготовка и документиране на дейностите. Осъществяване на вътрешен мониторинг. Изготвяне на финален отчет.
|