Дейности:
|
Организация и управление на проекта.
"Екипът за управление на проекта ще се определи от кмета на общината.
При първоначалната среща на членовете ще бъде извършено детайлно обсъждане на цялостната организация, протичане, координация и контролно-отчетни дейности, които ще се извършват във връзка с изпълнението на проекта. След като бъдат определени и фиксирани функциите на всеки един от членовете на екипа по проекта, ще бъдат разпределени и описани задачите за изпълнение. B тази връзка ще бъдат разгледани план-графикът на сроковете за изпълнение на всяка задача, както и методите за начина на осъществяване на цялостен контрол върху изпълнението на дейностите по проекта.
Ще бъдат обсъдени методите за осъществяване на вътрешен мониторинг и отчетност по изпълнението на проекта.
Ще бъдат обсъдени и определени стойностите на индикаторите за продукт и резултат, по които се следи за успешното изпълнение на предвидените дейности.
Стриктната организация на проектния екип с дефинирани и фиксирани срокове, задачи и отговорности цели гладко изпълнение и успешно приключване на дейностите Подбор и наемане на персонал на трудов договор в центъра за услуги в домашна среда.
"Подбор на управител. Ще бъде назначено едно лице с висше образование и професионален опит в областта на социалната политика. Ще се проведе конкурс, след предварителна обява в местен ежедневник.
Подбор на изпълнители на почасови услуги. Ще се назначат безработни лица, регистрирани и насочени от Бюро по труда Шумен. Предвижда се да се назначат 21 лични асистенти и 15 домашни помощници. Предварително ще бъдат обявени позициите и изискванията, на които трябва да отговарят кандидатите. Особено внимание ще се обръща на личните качества и професионалните умения, които ще се установят чрез интервю." Обучение на персонала.
След подбор и назначаване на персонала се провежда въвеждащо обучение. Обучението включва теми в обхвата на утвърдените от Изпълнителния директор на АСП методики за предоставяне на социални услуги в домашна среда. Обучението ще се проведе в Хитрино, в зала на Общинската администрация, непосредствено преди започване на дейностите по предоставяне на услугите – трети месец. На обучените лица ще се издаде удостоверение. Лицата, които са били обучавани, няма да се допускат. Информиране, консултиране и подбор на кандидат-потребители на територията на община Хитрино. Обявяване на началото на приема на заявления за услугите. На страницата на общиата в кметствата.
Консултиране на кандидатите: Екипът по управление предоставя информация на заинтересованите лица, особенно внимание се обръща за недопускане на двойно финансиране. В проекта ще се включват лица с 90 на сто и над 90 на сто трайно намалена работоспособност или вид и степен на увреждане, с определена чужда помощ; лица с 90 на сто и над 90 на сто трайно намалена работоспособност или вид и степен на увреждане, без чужда помощ, както и лица с по-нисък процент на трайно увреждане - с установена невъзможност за самостоятелно обслужване към момента на оценка на потребностите.
Приемане на заявленията: Води се регистър.
Представяне на заявленията и придружаващите документи в ДСП Венец за оценка.
Сключване на договор между общината и потребителя. Определяне на индивидуален план и график за предоставяне на услугата. Предоставяне на почасови услуги за лична помощ на нуждаещи се лица. Услугата ще се предоставя на 45 лица с трайни увреждания и невъзможност да се самообслужват, както и възрастни хора с невъзможност да полагат грижи за себе си, и включва:
Помощ за поддържане на лична хигиена. Помощ при обличане, събличане. Помощ при хранене.
Помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар. Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности. В продължение на 12 месеца 70 лица с увреждания и възрастни хора с невъзможност да се самообслужват ще получат грижи според индивидуалните си нужди. Назначените 21 домашни помощници ще извършват следните дейности:
Пазаруване. Снабдяване с ежедневно необходимите продукти, лекарства; Поддържане на хигиена в жилищата на потребителите; Извършване на малки битови ремонти. Приготвяне на храна с продукти на потребителите;
Помощ при ползване на административни услуги и плащания на данъци и такси. Информиране и публичност За да бъдат спазени всички изисквания за осигуряване на публичност и информираност по отношение на приноса на Европейския съюз за изпълнението на този проект, ще бъдат предприети всички мерки, осигуряващи публичност и визуализация на проекта. Спазвайки предварително съставен график ще бъдат проведени следните информационни мероприятия:При спечелване на финансиране за настоящия проект ще бъде публикувана статия в официалните сайтове на общинската администрация относно началото му и финансовото участие на ЕС, благодарение, на което ще бъде осъществен проекта; При стартирането на проекта ще бъдат проведени срещи с медиите и пресконференция; При успешното финализиране на проекта ще се проведат срещи с медиите и пресконференция, на които ще бъде разяснено значението на ЕС и ЕСФ за изпълнението на проекта, защото той би бил трудно осъществим без тях. Ще се изработят брошури, плакати и табло за популяризиране на проектното предложение. Ще бъдат разпространени във всички населени места на общината.
|