Дейности:
|
1. Подбор и наемане на персонал в Звеното за услуги в домашна среда. Изготвяне на процедура за подбор, включваща: приемане на заявления и придружаващи ги документи от кандидатите, желаещи да работят в Звеното за социални услуги; входиране на подадените заявления в „Регистър на заявленията”; сформиране на Комисия за оценка и подбор съвместно с Екипа за управление, представител на Д”СП” и социален експерт – служител на кандидата; определяне на дати за провеждане на интервю; оценяване на кандидатите с Формуляр за индивидуална оценка с цел установяване мотивацията и нагласите им за работа и определяне на резервни кандидати, които да заместват титулярите в случай на необходимост; изготвяне на списък на оценените кандидати и излагането му на специално определено място в сградата на Общината.
На всички кандидати е предоставена възможност да подават жалби до доставчика на социалната услуга, който разполага с разработена и действаща процедура, без да се опасяват, че това ще предизвика неодобрение или дискриминационно отношение към тях.
Сключване на договори с одобрените кандидати при спазване на схемата за постигане на целевите стойности на индикаторите за изпълнение и резултат по Оперативната програма.
Изготвяне на лични досиета, трудови договори, длъжностни характеристики.
Спазвайки българското законодателство за лицата, наети в Звеното за услуги в домашна среда ще бъдат осигурени безопасни условия на труд,: начален и периодичен инструктаж, работно облекло и лични предпазни средства, медицински профилактични прегледи – трудова медицина.
2. Оценка и подбор на кандидат-потребители В проекта ще се включат лица с трайни увреждания, нуждаещи се от постоянна грижа/обслужване, в т.ч. деца с трайни увреждания, и възрастни хора с ограничения и невъзможност за самообслужване.
За по-качествено предоставяне на социалната услуга и с цел разширяване обхвата на целевата група, процесът на кандидатстване, оценка и класиране ще се реализира на два етапа, както следва:
За първи етап – втори месец от стартирането на Проекта;
За втори етап – шести месец от предоставянето на социалната услуга.
Приемане на заявления и придружаващи ги документи от кандидатите, желаещи да получават социални услуги; входиране на подадените заявления в „Регистър на заявленията”; предаване на заявленията на определения служител от Д “СП” за извършване на социална оценка за Първи и Втори етап; предаване на досиетата на Комисия за оценка и подбор, изготвяне на списък на оценените кандидат-потребители и излагането му на специално определено място в сградата на Общината.
3. Въвеждащо/надграждащо обучения на персонала на Звено за услуги в домашна среда. Консултиране и супервизия. Дейността включва:
Провеждане на надграждащо обучение на тази част от персонала, преминала въвеждащо обучение по Схема „Грижа в семейна среда за независимост и достоен живот на хора с различни видове увреждания и самотно живеещи хора - дейности „Социален асистент” и „Домашен помощник”. Обучението ще се проведе в рамките на четири дни съгласно Методики за предоставяне на услугите в общността “Социален асистент”, „Личен асистент” и “Домашен помощник”;
Провеждане на въвеждащо обучение за кандидати, непреминали въвеждащо обучение до този момент. Обучението ще се проведе в рамките на четири дни и включва общи познания за грижите в домашна среда, умения и задължения на предоставящите услугите, спецификата на работа с различните целеви групи; здравословни и безопасни условия на труд; етични стандарти при предоставяне на социални услуги в домашна среда и др., съгласно Методики за предоставяне на услугите в общността “Социален асистент”, „Личен асистент” и “Домашен помощник”;
Провеждане на две еднодневни поддържащи обучения през приблизително три месеца, съобразени с потребностите на персонала за предоставяне на услуги в домовете на потребителите и спецификата на работата им с конкретните бенефициенти. Допълнителна цел на тези обучения е създаване на нагласа за общностна подкрепа сред предоставящите услугата;
Провеждане на ежемесечна супервизия /2 часа месечно/ над работата на персонала.
Община Средец ще предостави подходящи помещения за осъществяване на предвидените обучения и консултации на персонала, предоставящ услуги в домашна среда.
4. Предоставяне на почасови услуги за лична помощ – личен асистент и почасови услуги за комунално - битови дейности – домашен санитар. Заповед издадена от Кмета на Община Средец за разкриване на Звеното за услуги в домашна среда и указваща местонахождението на помещението, за да се обозначи като социално-административна единица. Предоставянето на услугите стартира за всеки потребител, считано от датата, регламентирана в Договора за предоставяне на социалната услуга. Той се сключва между Кмета на Общината и потребителя и/или негов законен представител. Услугите ще се предоставят съгласно ЗСП и ППЗСП, по разработен индивидуален план за всеки потребител. Планът включва дейности, за подобряване качеството на живот на съответния потребител и се изготвя от социален работник, назначен в Звеното за социални услуги, с активното участие на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете - с участието на негов законен представител, роднина или близък.
Индивидуалният план се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания за разпределяне на определените часове и се изготвя на база оценката на потребностите от социални услуги, в три еднообразни екземпляра, които се подписват от потребителя (или негов законен представител), личния асистент/домашен санитар и социалния работник от Звеното. Всеки индивидуален план се актуализира от социалния работник на всеки 6 месеца, или при констатирана промяна на обстоятелства, или възникване на друга необходимост. За предоставените услуги се изчисляват и събират такси от касиер счетоводство по разработен Механизъм приет от Общински съвет Средец.
Ръководителят на проекта утвърждава, разработените от експерт социални дейности: Правилник за вътрешния ред и процедура за вътрешен контрол по предоставяне на социалната услуга; процедура за действие при възникване на кризисни ситуации; провежда инструктаж за безопасна работа на личните асистенти и домашните санитари при предоставяне на услугата; създава Дневник на потребителя; изработва График на личните асистенти/домашни санитари за предоставяне на социалните услуги; разработва процедура за приемане и разглеждане на жалби и сигнали; спазва Инструкция за изчисляване на потребителска такса за получените почасови услуги.
С цел гарантиране на качество и ефективност при предоставяне на социалната услуга, се осъществява ежемесечен мониторинг от екипа по проекта.
5. Организация и управление на проекта, обзавеждане и оборудване на Звеното за услуги в домашна среда. Със заповед на кмета на Община Средец ще се формира екип, състоящ се от: ръководител, координатор и счетоводител, който ще осъществява административното и финансово управление и отчитане на проектните дейности. Дейността предвижда цялостно управление: планиране, координиране, организиране, контрол, отчитане на дейностите и постигнатите резултати по проекта, ежемесечен мониторинг, както и финансовото осигуряване и разходване на средствата.
За постигане на ефективна координация и оперативност при изпълнение на дейностите, в рамките на организационните дейности на Проекта, ще се изгради мобилна връзка между екипа за управление и Социалния работник в Звеното. Ще бъдат осигурени офис за екипа, материали и консумативи за администрирането на проекта – офис консумативи, канцеларски материали и др.
Всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Актуализират се и се съхраняват подредени и заключени в определени за целта шкафове, визуализирани с името на Проекта и знамето на ЕС и на ЕСФ.
Архивирането и съхранението на финансовите документи се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводство и разпоредбите на чл.90 от Регламент (ЕО) № 1083/2006.
Община Средец предоставя ремонтирано помещение за безвъзмездно ползване от Звеното, което ще бъде обзаведено и оборудвано по настоящият проект. Там ще работят специалистите, назначени по проекта, които ще осигурят непрекъсната връзка между потребители, лични асистенти и домашни санитари. В него персонала по предоставяне на услугите ще изготвя и разписва всички отчетни форми и доклади. Предвиденият стационарен телефон ще служи за връзка с потребителите и други държавни институции за качествено и ефикасно функциониране на Звеното.
6. Информиране и публичност. Осигуряването на информиране и публичност за проекта ще се извършва през целия период на изпълнението му чрез:
- разработване и издаване на брошури и плакати, рекламни папки и химикали, информиращи обществеността;
- 1 публикация в: регионална печатни медиа, радиопредавания по Общински радиоцентър Средец;
- изработване на: баджове за работещите в Звеното за социални услуги; банер и информационна табела с цел визуализация.
|