Дейности:
|
Дейност 1: Организация и управление на проекта Провеждане на работни срещи с цел разпределение на ангажиментите и отговорностите на всеки член на екипа на проекта;
Организиране на дейностие по разкриване на Звеното за услуги в домашна среда, към Домашен социален патронаж;
Детайлизиране на работния график и бюджета на проекта;
Разработване на процедура за провеждане на конкурс за подбор на персонал в звеното;
Подбор на персонала в звеното и за избор на лица, които да бъдат назначени като социални асистенти, съгласно изготвена процедура с ясни и конкретни критерии за оценка и подбор;
Определяне на процедурите по ЗОП, изготвяне на времеви график за провеждането на избор на доставчици на канцеларски материали и работно облекло, обучители и осигуряване на публичност по дейностите на проекта, придобиване на ДМА, оценка на риска и договор със СТМ, съгласно разработени и проведени процедури по ЗОП;
Изпълнение на предвидените дейности по проекта за предоставяне на почасови услуги в домашна среда;
Осигуряване на прозрачност и публичност на изпълнение на проекта и постигнатите резултати;
Провеждане на регулярни работни срещи на екипа за наблюдение на изпълнението и отчитане на напредъка по дейности в проекта;
Подготовка на междинни и финални технически и финансови отчети по проекта, съобразно изискванията на Управляващия орган.
Дейност 2: Подбор, оценка и назначение на кандидати за социални работници и социални асистенти към Звеното за услуги в домашна среда Разработване на процедура за подбор на персонал с ясни и точни критерии и изисквания за заемане на длъжностите;
Обявяване на конкурс за избор на „социални работници” и „социални асистенти” за предоставяне на социалната услуга на потребителите - изработване и публикуване на критерии и обява за набиране на кандидати;
Провеждане на конкурсни процедури на два етапа – по документи и чрез интервю с кандидатите за социални работници и социални асистенти;
Класиране и назаначаване на кандидатите, създаване на регистър с желаещи и обучени лица за социални асистенти, с които след първо класиране не са сключени трудови договори. Дейност 3: Въвеждащо обучение на социалните асистенти Избор на експерти за провеждане на въвеждащо обучение и сключване на договори за възлагане на дейността съгласно процедури по ЗОП;
Изготвяне на програма и материали от експертите, насочени към спецификата на предоставянето на социалната услуга;
Организация и логистика за провеждане на обучението.
Дейност 4: Кандидатстване, оценка и класиране на потребители на социалната услуга. Сключване на договори и изготвяне на индивидуални планове Екип за управление в Звеното за услуги в домашна среда създава организация на работа по приемането на заявления от потребителите;
Специалисти, служители на дирекция „Социално подпомагане” извършват оценка на индивидуалните потребности на кандидатите;
Комисия за оценка и подбор подрежда по низходящ ред лицата заявили желание да ползват услугите на Звеното и преминали през етапа на оценка на потребностите, като се започва с лицата, които имат най-голяма степен на зависимост от услугите на второ лице, а в края на списъка са лицата с най-малка потребност от помощ и подкрепа.
Дейност 5: Предоставяне на почасови услуги в домашна среда Тази дейност обхваща процеса по предоставяне на почасови услуги в домашна среда. В детайли вида на почасовите услуги, които ще се предлагат по проекта ще се конкретизират след избора на ползватели, на основата на разработените индивидуални планове. Дейностите ще са съобразени с възможностите и нуждите на всеки един потребител. В процеса на реализация на дейността ще се осъществява мониторинг, контрол и оценка на ефективността на предлаганите почасови услуги чрез отчитане на индикатори за изпълнение и индикатори за резултат.
Персонала за управление в Звеното за услуги в домашна среда (социалните работници) ще осъществява контрол върху качеството на предоставяната социална услуга един път месечно и при констатирани пропуски или проблеми ще предприемат необходимите действия за отстраняването им. 6. Супервизия и поддържащо обучение. В хода на предоставяне на услугата ще бъдат проведени 3 индивидуални и 1 групова супервизия. Ще бъдат обсъждани преживяни проблеми или ситуации, възникнали въпроси по време на работа. При необходимост установена по време на груповите супервизии ще се организира и поддържащо обучение. Супервизиите и подържащите обучения ще се осъществяват от външните експерти, специалисти в областта на социалните дейности и психолог, назначени след проведената процедура по дейност 3. 7. Информираност и публичност При стартиране на проекта ще се организира пресконференция за запознаване на местната общност с екипа, целите и дейностите по проекта. Ще бъдат изработени 2 информационни табели при спазени изисквания съгласно Регламент на Комисията (EО) № 1828/2006. а осигуряване на информираност за дейностите по проекта се предвижда отпечатване и разпространение на 500 бр. информационни брошури и 3 бр. публикации в местната преса. Информация за проекта ще бъде публикувана на интернет страницата на Община Севлиево www.sevlievo.bg, която периодично ще се обновява и ще се осигури публичност и прозрачност относно изпълнението на дейностите по проекта. При приключване на проекта ще се проведе заключителна пресконференция на която ще бъдат представени резултатите от проекта, както и ще се направи отчет за свършената работа.
|