Дейности:
|
1. Сформиране на екип и организация на дейностите по проекта Членовете на Екипа по организация и управление на проекта ще подпишат договори.
Екипът на проекта ще изготви План за действие, включващ отговорности и срокове. По плана ще се ръководи и координира изпълнението на проекта. Същевременно веднага със стартирането на проекта ще бъдат изготвени изисквания към подизпълнителите и ще се подготви стартирането на тръжните процедури, в съответствие с правилата и изискванията при прилагането на ПМС 55 / 12.03.2007г. и посл. изм. 2. Провеждане на тръжни процедури За необходимите доставки и услуги ще бъдат организирани и проведени тръжни процедури съгласно изискванията на възложителя и законодателството. Това изисква да се направи проучване на пазара, да се съберат оферти за доставка на материали и консумативи, необхидими за изпълнение на дейностите по проекта и да се изберат най-подходящите от тях. 3. Визуализация и публичност С цел информирането на широката общественост за финансовото подпомагане, което е отпуснато от Европейския социален фонд се предвижда:
1.Изработване на 1 брой постоянна обяснителна табела и 3 информационни табели за Партньорите. Табелите ще бъдат изработени съгласно изискванията за изпълнение на дейности за информиране и публичност по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” от изпълнител, избран съгласно съответната процедура.
2.Две публикации в местната преса - в началото и в края на проекта, с които ше се популяризира финансовия принос на Европейския съюз, ОП „РЧР”, целите и резултатите от проекта.
3.Изработване на 350 броя рекламни материали/химикалки – 100 бр., тефтери – 50 бр., брошури – 200 бр./. 4. Предоставяне на обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация на безработни лица по професия „Готвач”. Предвижда се обучението да се извърши като бенефициентите се организират в 1 група от 12 лица.
Преди стартирането на обучителните курсове ще се извършват допълнителни дейности - закупуване на работно облекло на бенефициентите и застраховки на курсистите за времето на обучение.
Предвижда се обучението да се извърши в учебен кабинет, кабинет по практика, собственост на Кандидата и бази на Партньорите. Формата на обучение е дневна, присъствена.
Учебният план по специалността е разработен по рамкова програма „Б” на Министерство на образованието и науката и при спазване на Държавните образователни изисквания за професионално направление “Хотелиерство, ресторантьорство и кетеринг”, код: 811, Професия “Готвач”, код: 811070, Специалност “Производство на кулинарни изделия и напитки”, код: 8110701, за която ЦПО към ЕТ”Деси-Веси-Митко Василев” притежава лиценз № 200412167 от НАПОО. Продължителността на един цял курс е 660 часа, разпределени в 4 модула, от които 120 учебни часа производствена практика.
Всеки един от модулите съдържа обучение по теория и практика и осигурява формиране на компетенции на нива съответно помощник-готвач, готвач, готвач – детска диетична кухня и готвач – национални кухни.
При завършване на всеки модул се прилага тест, обхващащ материала от изучаваните учебни предмети.
Теоретичната част предхожда практическата част, като съотношението е 35% / 65 % в полза на практическото обучение;
Задължителното обучение приключва след като се преминат всички модули, включени в учебния план.
Обучението приключва с държавен изпит по теория на професията и практика на професията. Завършеното професионално обучение се удостоверява със Свидетелство за професионална квалификация, образец 3-54.
Продължителността на обучението е 83 дни. Изпит – 2 дни. 5. Предоставяне на обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация на безработни лица по професия „Продавач-консултант”. Предоставяне на обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация на безработни лица по професия „Продавач-консултант”. 6.Осигуряване на възможност за професионален стаж при работодатели за срок от три месеца на успешно приключилите обучението лица. Дейността предвижда стажуване за период от 3 месеца на всички лица, успешно завършили обучението си по професионална квалификация, във фирмите на Работодатели, които имат сключено споразумение за осигуряване на възможност за стаж с Кандидата /Приложение Д4/. 7.Администриране и вътрешен мониторинг Ежемесечно ще се изготвят справки за изпълнените дейности и отчитане изразходваните средства от безвъзмездната помощ.
Изготвяне на искания за междинни плащания.
Счетоводителят ще води редовна и точна финансова-счетоводна отчетност за изпълнение на проекта. Всички доклади и действия по проекта ще са съобразени и стриктно ще се придържат към договора с донорите.
След приключване на проекта ще се изготвят Финален технически доклад и Финален финансов отчет пред Възложителя.
Системата за вътрешен мониторинг гарантира ефикасност и ефективност при постигане на заложените цели, което е в съответствие с хоризонталния принцип за добро управление на програми и проекти.
|