Дейности:
|
Дейност 1: Организация по сформиране на екипа за управление на проекта. Дейността ще включва създаване на екип за управление на проекта, в който ще вземат участие служители от община Нови пазар: Ръководител на проекта, технически сътрудник и счетоводител. Дейност 2: Обзавеждане и оборудване на Звеното за социални услуги в домашна среда. За да се създадет добри условия за работа в Звеното се предвижда то да бъде обзаведено и оборудвано с най –необходимите за целта средства. Ще се закупят: бюра, столове, шкаф, компютри, мултифункционално устройство, телефон, за който ще се плаща таксата и др. Дейност 3: Информиране на обществеността на относно стартирането на Проекта „Помощ в дома в Община Нови пазар”. Ще бъдат проведени две информационни кампании, вначалото и в края на проекта, чрез средствата за масова информация /местно радио и телевизия/. Дейността има за цел да се разяснят обхвата на съответните услуги и реда за предоставянето им. Не на последно място цели прозрачност и публичност при изпълнение на проекта. Дейност 4: Подбор и наемане на персонал на трудов договор в Звеното за социални услуги в домашна среда и подбор на кандидат – потребители на територията на Община Нови пазар. Подборът ще се осъществи посредством конкурс: по документи и последващо интервю-събеседване. Протокол и уведомяване на всички участници. Осносно сформирането на екип за управление на Звеното за предоставяне на социални услуги в дома ще се предпиремат действия по избор на офис-мениджър на Звеното и социален работник. Набиране на заявления от страна на ползватели на социалните услуги. Изготвяне на списъци. Заложени са предпазни средсства и трудова медицина. Дейност 5: Обучение на обслужващия персонал на Звеното за предоставяне на социални услуги в домашна среда. Провеждане на двудневно въвеждащо обучение на обслужващия персонал, който не е преминавал през подобни в предишни проекти и програми. Поддържащо обучение за всички – 2 часа. Дейност 6: Сключване на договорите с потребителите на социалните услуги в дома. Работа с потенциалните потребители на социалните услуги за изясняване на правата и отговорностите на всички страни по договора. Дейност 7: Предоставяне на почасови услуги в домашна среда Звеното ще предоставя три вида социални услуги:
1. 22 лица – санитари ще предоставят почасови услуги за лична помощ на нуждаещите се лица, които се изразяват в помощ на поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар, рехабилитационни или други специализирани услуги, в дома на потребителя, придружане до детско или учебно заведение, болнично заведение или работа и др.
2. 3 лица – сътрудник социални дейности, които ще предоставят почасови услуги в подкрепа на социално включване на обслужваните лица като помощ в общуването и осъществяване на социални контакти, придружаване при посещения на обществени, културни и др.помощ при писане на писма, заявления и подаването им до съответните институции и всяка друга дейност изразена в социална работа с представителите на целевата група.
3. 15 лица - домашен чистач ще предоставят почасови услуги за комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в помещения на ползвателите, извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др. За предоставяните почасови услуги, потребителите ще заплащат такси, определени от Наредба на община Нови пазар приета с решение на Общински съвет.
Дейност 8: Наблюдение, контрол, оценка и анализ на дейностите. В процеса на реализация на дейностите по Проекта се осъществява мониторинг и контрол от екипа за управление на Проекта, както и оценка на ефективността чрез отчитане на индикатори за изпълнение и индикатори за резултат и оценка на качеството на предоставяната услуга. Екипът за управление контролира качеството на предоставяната социална услуга от обслужващия персонал. Попълване на формуляр за проверка на място. Дейност 9: Отчитане на проекта. 1. Постигната ефективност – брой наети безработни лица, брой сключени договори с потребители, брой лица непостъпили в институции, брой обслужени лица с група инвалидност.
2. Повишено ниво на професионализъм на персонала на Звеното чрез проведените поддържащи обучения, брой разрешени казуси.
3. Спазени финансови параметри, точно и коректно изпълнена финансова рамка на договора.
|