Описание на проекта:
|
Услугата „Домашен социален патронаж”функционира на общинско ниво и акцентът и е ориентиран към приготвянето и доставка на храна.През 2003 г. поетапно стартира развитието на социалните услуги
”Личен асистент”,”Социален асистент” и
„Домашен помощник”. С оглед постигането на ефективна и устойчива държавна политика за подкрепа на лица нуждаещи се от обслужване в ежедневието си, в рамките на проекта ще се даде възможност съществуващия домашен социален патронаж - град Николаево да разшири дейността си, като създаде Звено за услуги в домашна среда,които да предоставят по иновативен начин три типа почасова услуга в домашна среда – за лична помощ,за социална подкрепа и за помощ при комунално-битови дейности.
|
Дейности:
|
Дейност 1: Организация и управление на проекта Обезпечеността на проекта с човешки ресурси с необходимата квалификация, опит и позиция е един от най – важните фактори за успешната му реализация. За тази цел общината определя служителите, отговорни за подготовката, организацията и управлението на проекта, още в първоначалния подготвителен етап. Членовете на екипа са отговорни за подготовката и проверката за съответствие на цялата документация, свързана с разработването, изпълнението и контрола на проекта.
Разходването на средствата изисква внедряване на процедури за гарантиране на ефективността и целесъобразността на изразходваните средства.Един от инструментите за тези процедури е системата на вътрешен мониторинг.
Дейностите по вътрешен мониторинг включват:
Проверка на съответствието на извършените дейности с условията на сключените договори, в това число спазване на сроковете на изпълнение и коректно документиране на дейностите;
Преглед на отчетните документи по проекта и осигуряване на съответствие с изискванията на Управляващия орган;
Предварително верифициране на разходите на базата на представените от изпълнителите разходооправдателни документи за предоставяне на услуги;
Документална проверка на място за коректно изпълнение на договорените дейности и удостоверяване на действителното извършване на заявените за плащане дейности;
Запознаване на всички служители, участващи в изпълнението на проекта, с определението за нередност, както и незабавно докладване на всички заподозрени или доказани случаи на измама или нередност на Управляващия орган. Дейност 2: Подбор и наемане на персонал,
който включва:
Персонал за управление на звеното;
Персонал за предоставяне на услуги в домашна среда. Обявяване на период, в който всички желаещи да бъдат назначени като социални асистенти, лични асистенти и домашни помощници подават молби.
Екипът на проекта разглежда подадените молби, кандидатите задължително се интервюират с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа, след което се извършва окончателен подбор на социалните асистенти, личните асистенти и домашни помощници.
Обявяване на конкурс за Сътрудник”Социални дейности” – екипът на проекта разглежда подадените молби, кандидатите задължително се интервюират с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа, след което се извършва окончателен избор и последващо назначаване на сътрудник”Социални дейности”.
Сключване на трудови договори за предоставяне на услугите ”Личен асистент”, „Социален асистент” и „Домашен помощник” между одобрените и преминали обучение кандидати, които ще изпълняват този вид услуги в Звеното за услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж– гр.Николаево. Дейност 3: Обучение на персонал Организиране и провеждане на въвеждащо обучение на кандидатите за социални асистенти, лични асистенти и домашни помощници преди да започнат работа в дома потребителя за изграждане на умения и знания, необходими за удовлетворяване на неговите конкретни нужди и потребности. В предвиденото обучение ще бъде включена тема, свързана с екологичната устойчивост – Модул по опазване на околната среда и повишаване на екологичното съзнание .
Обучението се провежда по съответна Програма от екип специалисти с предхождащ опит в областта на социалните услуги. Дейност 4: Информиране , консултиране и подбор на кандидат - потребители Подборът на потребителите на услугите „Личен асистент”, „Социален асистент” и „Домашен помощник” ще се извършва чрез Оценка на потребностите на всеки потребител, извършена от социален работник на Дирекция”Социално подпомагане” – гр.Николаево. Обект на обследване ще бъдат всички лица, които са заявили желание да бъдат обслужвани. Оценката на потребностите на кандидатите за потребители включва оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; способността му за справяне с ежедневните дейности; социалната му активност и интереси; взаимоотношенията със семейството му и други значими хора; битовите условия на живот; допълнителните потребности; безопасност и рискове. Обект на обследване ще бъдат всички лица, които са заявили желание да бъдат обслужвани. Лицата се уведомяват за взетото решение.
Екипът на проекта подготвя договори за сключване с потребителите и разяснява правата и отговорностите на страните по договора – права и отговорности на потребителя и неговите близки, права и отговорности на прекия доставчик – социален асистент, личен асистент или домашен помощник, права и отговорности на бенефициента – доставчик на социални услуги. Дейност 5: Предоставяне на почасови услуги за:
Лична помощ
Комунално – битови дейности
Социално включване Екипът на проекта подготвя договори за сключване с потребителите и разяснява правата и отговорностите на страните по договора – права и отговорности на потребителя и неговите близки, права и отговорности на прекия доставчик – социален асистент, личен асистент или домашен помощник, права и отговорности на бенефициента – доставчик на социални услуги.
В рамките на 12 месеца в различните населени места на територията на община Николаево се предвижда да бъдат предоставяни услугите „Личен асистент”, „Социален асистент” и „Домашен помощник”. Дейност 6: Дейности по информиране и публичност на проекта В съответствие с изискванията за осигуряване на публичност на проекти, финансирани от европейски фондове, се предвиждат дейности на информиране на целевите групи и крайните бенефициенти, както и цялата общественост в общината и региона за резултатите от финансирания по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” проект.
Тези дейности ще се извършват при стриктно спазване на Ръководството за информиране и публичност и Комуникационната стратегия и план на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”.
Проектът ще стартира с информационна среща, на която ще бъде представен екипа за управление и запознаване на обществеността с целите и същността на проекта.
Материалите, които ще се използват на информационните срещи ще бъдат от рециклирани продукти – екоторбички, химикали от рециклирана хартия и други.
|